Future Tracks - Recenzja




autor: Matek
gatunek: zręcznościówka
wersja: demo, RM 2000
rok wydania: 2002


waga: 884 kB



Rzut okiem

Recenzja

    Future Tracks by Matek jest prawdopodobnie jedną z najprostszych gier powstałych w RM. Nie jest to w żadnym przypadku RPG, acz całość opisać można zaledwie w kilku słowach - kosmiczne wyścigi pojazdów z napędem rakietowym. Zresztą gra od samego początku bije swoją prostotą - niezbyt wyszukane, niedługie, jednolite tory, podobne sobie pojazdy czy łatwo rozpoznawalne tła. Nie uświadczymy też żadnego menu, ustawień, gra nie oferuje także żadnych opcji/zmian dotyczących właściwości samych pojazdów. Wielka szkoda, przydałby się chociaż jakikolwiek model zderzeń czy większa ilość przeciwników na torze (zawsze jest tylko jeden).
    Tak czy inaczej, jeśli zdecydujecie się na grę - w wersji demo czekają na Was (do pokonania kolejno, bez możliwości wyboru) zaledwie 3 tory wyścigowe o rosnącym poziomie trudności. Sprawa w teorii prezentuje się stosunkowo prosto, zwycięstwa ułatwiać mają umieszczone na trasach skróty (w poziomie nieco mylące, ze względu na ustawienia chipsetu) i całkiem liczne 'pola przyspieszeń'. Co ciekawe, przeciwnicy charakteryzują się przy tym własnym profilem jazdy, innymi słowy: przyspieszają tymczasowo niezależnie od położenia na torze. Jednakże nie odbywa się to losowo czy dowolnie, a raczej w z góry ustalonych miejscach trasy. Po dwóch wyścigach czeka nas krótki przerywnik z relacjonującym wyścigi dziennikarzem w roli głównej. Da to także możliwość zapisu stanu gry. Przydatne, gdyż po przegranej konfrontacji nie będziecie musieli zaczynać całości od samego początku. Dla niektórych: i tak denerwujące, bo zmusza do zwycięstwa w dwóch pierwszych wyścigach z rzędu.
    Całkiem nieźle prezentuje się oprawa dźwiękowa - miłe, w większości nieźle dobrane muzyczki i odgłosy uradowanej publiki przy każdym zwycięstwie.
    Całość zaś - umiarkowanie. Można się pobawić (poznanie tras, próby, zwycięstwo - razem jakieś kilkanaście minut gry), jednak na dłuższą metę drażni prostota rozgrywki. W końcu sprowadza się ona wyłącznie do oczekiwania na sygnał startu i kierowania naszym małym stateczkiem przy użyciu kursorów. Brak jakichkolwiek dodatków.

Jazzwhisky
Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Septerra Core: Dream About The Past
3. Qmai World 1
4. Tale of Exile: Akt I
5. Asgun
6. Wrota Arkany 2
7. Dark Dawn
8. Wrota Arkany 3
9. Komnata
10. 8 Bit Quest
» Venesard się nudzi.
» [Szablon] Chipset 2k/3
» DUŻO MUZYKI [midi/mp3/ogg/wav/flac/itd.]
» [XP] Kroniki Kelleńskie: Anioły i duchy
» [VX] Project2
» EnterVPL nagrywa gry z RM
» RMgryTV
» CrashuR na Jutubach
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Akcesoria i warunki
Przygoda by Mantiq
wersja
Pełna,
RM VX
rok wydania
2011
ocena
4.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.