Project 'Terrorica' Shutdown - Recenzja




autor: Super Vegeta
gatunek: przygodówka
wersja: demo, RM 2000
rok wydania: 2003


waga: 2 750 kB



Recenzja

Screeny

Strona Autora

    Z RM już tak jakoś jest, że bardzo niewiele projektów obraca się wokół klimatów s-f. Szkoda, gdyż ta wciąż niezapełniona luka stwarza bardzo szerokie możliwości popisu. Skromnie stara się uzupełniać ją, jako jeden z niewielu, Project 'Terrorica' Shutdown - powstałe jeszcze w 2003 roku demo, które jak większość nigdy nie doczekało się finalnej realizacji.
    Szybko mijamy menu powitalne zaopatrzone w przyjazny samouczek walk, misję treningową (!) i kilka opcji dotyczących gry. Łatwo orientujemy się, że gra jest czymś na kształt klasycznej skradanki wymagającej unikania wzroku wrogów i łamania zabezpieczeń potrzebnych do osiagnięcia celów misji. 'Nowa Gra' oferuje nam wybór trybu rozgrywki, w demie jednak, dostępnym dla nas jest jedynie 'PTS Semi-Arcade' z możliwością ew. dodania limitu czasu dla misji. Stanowi to przyjemny, acz skromny dodatek do gry. Samą zabawę rozpoczynamy bez wyraźnego wstępu, lądując bezpośrednio w bazie wroga gdzie odnaleźć mamy kompromitujące przeciwnika dowody. Scenariusz rozwija się wraz z akcją, z której to poznajemy szczegóły dotyczące naszego bohatera-agenta. W demie czekają na nas dwa (w tym jeden dwuczęściowy) szpiegowskie wypady związane z terrorystyczną organizacją o kryptonimie Al-Dein-Keinda. Gra ma w sobie coś z przygodówki, musimy szukać, szperać i głowić się by odnależć rozwiązanie i spełnić wszystkie cele misji. Ukrycie niektórych elementów (czasem podstawowych - wyjście!) bywa jednak nieco niefortunne i problem możemy mieć już na samym początku gry.
    Na uwagę zasługuje zaś CMS - zawiera główne menu, cele aktualnej akcji czy możliwość modyfikacji większości ustawień z początku rozgrywki. Fajnym, acz niezbyt popularnym motywem jest też sposób przedstawienia utraconej żywotności na mapie - popatrzcie na screeny. Walki w grze rozgrywane są przy wykorzystaniu standardowego battle systemu RM 2000. Jednak ładne wyważenie poziomu trudności i spora ilość rozmaitych broni i przedmiotów sprawia, że nawet ten element demka wypada pozytywnie. Dodatkiem jest też system walk kosmicznych, wymaga trochę ślepego szczęścia, ale wnosi sobą dodatkową porcję dynamiki.
    Najsłabszym elementem gry jest niewątpliwie grafika. Co prawda sam futurystyczny chipset spełnia dobrze swoją rolę, ale pozostałe... już nie bardzo. Przede wszystkim jednak mapowanie jest proste, nijakie, często myli brakiem odpowiednich oznaczeń. Większość charsetów użytych w grze to RMowe, nie pasujące kompletnie do konwencji i facesetów, RTP. Ten odstający od całości element jest aż dziwny. Całkiem udany dobór teł muzycznych i odpowiednich dźwięków (no może poza, skądinąd powolnym, otwieraniem menu) powoduje jednak, że w PTS gra się całkiem przyjemnie i szybko. Rzadko zdarza się coś co drażniłoby ucho, niektóre kawałki zaś, są wręcz świetne.
    Podsumowując. Minut spędzonych przy Project 'Terrorica' Shutdown nie powinniscie uznać za stracone. Demko oferuje tyle ile powinno, w odmiennym od nudnych standardów klimacie i schemacie rozgrywki. Łatwo się zaciąć, charsety drażnią, dialogi czasem nie błyszczą, ale całość jest fajnie opracowaną mieszanką gatunków. Gatunków z pewnością zbyt rzadko wykorzystywanych przez naszych rodzimych twórców.

Jazzwhisky

P.S. Uwaga, klną! :O
Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
Do zespołowej pracy nad grą w RM najbardziej skłoniłby mnie:
Odpowiedni projekt
Właściwi ludzie
Komercyjny charakter produkcji
Wersja Makera
Coś innego
Nie interesuje mnie praca w zespole
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Tale of Exile: Akt I
3. Septerra Core: Dream About The Past
4. Asgun
5. Wrota Arkany 2
6. Qmai World 1
7. Komnata
8. Manga Carta
9. Dark Dawn
10. 8 Bit Quest
» ScreenShooter - alternatywa
» [XP] Shaarimoth
» [XP] Skrypt: LAGI
» [VxAce] Amello Morello & Mr. Slime
» EDEN [XP]
» [XP] Chaos Element: Climax Redux
» Fallout 3 2D [RM 2003]
» Podziemia: Człowiek [XP]
» GF 2017 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier
» [VX ACE] SpaceSave
Nadzieja by Adams the Red
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
3.0/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2016 | Używamy plików cookie.