Qmai World 2 - Recenzja




autor: Gaido
gatunek: RPG
wersja: pełna, RM 2003
rok wydania: 2007


waga: 17 369 kB



Rzut okiem

Recenzja

Screeny

Strona Serii

Dyskusja na Forum

    Qmai World 2 jest kontynuacją nienajgorzej rozpoczątego cyklu. I kontynuacja ta wcale nie jest gorsza - można nawet powiedzieć, że jest dużo lepsza od poprzedniczki.
    Rozpoczynamy grę mając cały komplet naszych bohaterów. Dodam tylko, żeby sprawy skomplikują się w dużo większym stopniu niż od tej pory, więc zbieranie aktualnych informacji w QW2 na niewiele nam się zda. Pod tym względem mam tylko jedno, lecz niestety poważne zastrzeżenie: akcja rozgrywa się zbyt szybko.
    Jeśli chodzi o walki, to wszystko wygląda znacznie lepiej niż w Qmai World 1. Jest przede wszystkim więcej bossów, ale co ważniejsze, przy walkach jest znacznie trudniej. Niestety, kontynuacja zapamiętała, by pozostawić wrogów niewidocznych na mapie. Backdropy są ładniejsze. Wolałbym, aby przy walkach panowała większa równowaga - czasem niektórzy bohaterowie podczas nich nie robią prawie nic, inni rozwalają wszystkich sami. Mimo wszystko, podsumowując, walki wyszły o niebo lepiej niż w pierwszej części.
    Mapping w grze podobny jest do części pierwszej - dużo różnorodnych chipów, dobrych i słabych, a wszystkie nienajlepiej wykorzystane. Najgorzej według mnie jest z miastem, gdzie mapka wyszła po prostu beznadziejnie. Zresztą, co spotykane jest w wielu grach, co to za miasto, gdzie nie ma żadnej straży, na zewnątrz jest najwyżej kilku ludzi a jedyne co w mieście to 2 domki mieszkalne, gospoda i pub. Przecież to nawet nie jest najmniejsza wieś. Zawsze byłem przeciwnikiem tworzenia miasta w ten sposób i niestety, nigdy chyba nie zaspokoję do końca swoich potrzeb. A to nie tyczy się tylko miast, lecz wielu innych lokacji. Na miejscu autora, a zawsze tak robię, poświęciłbym dodatkowo 5 minut przy każdej mapce, aby postarać się dodać jak najwięcej elementów i zaokrąglić kształty. Przecież nie traci się prawie czasu, a efekt spory. Co mi się podoba, przynajmniej jeśli chodzi o mapki, bo w ciągu gry tak nie jest, twórca nie zrobił tego, że zawsze trzeba iść w przód i przód, ale trochę trzeba kombinować, czy w lewo, czy w prawo, czy jeszcze inaczej. Mapki nie przypominają jednej, długiej linii prowadzącej zawsze do przodu.
    Grafika w grze - powtórzę, autor wszędzie pomieszał style i nic się nie klei. Czyli po prostu tutaj nam zostawił wiele do życzenia. Zdarza się zauważyć RTP w tej, czy we w tamtej części gry, ale w śladowej ilości, więc bardzo to nie przeszkadza. I nie ma co, ta gra chyba sobie nie poradzi bez Megamana - musi występować! Mimo wszystko, wszystko wygląda tu lepiej, niż w poprzedniej części.
    Muzyka nie pełni bardzo znaczącej roli, lecz tutaj aż sama się prosi o to, by wyłączyć te przeklęte głośniki. Twórca mógłby się w tej dziedzinie bardziej popisać...
    Skryptów w grze nie ma dużo, a jak są, to mało znaczące i raczej jednorazowo użyte. Nie można powiedzieć, że to niewątpliwy minus gry, ale nie mogę też stwierdzić, że to plus. Czyli: oskryptowanie przeciętne - żadnych CMSów, CBSów ani tym podobnych rzeczy, zresztą, jak w części pierwszej.
    No, pora wszystko podsumować. Nie jest źle, nie ma żadnej rewelacji technicznej. Ogólnie gra jest bardzo podobna do pierwszej części. Dobrą ocenę gry ratuje fabuła i ciąg zdarzeń, które nadrabiają wiele minusów.

k-lafior
Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Gromada
2. Qmai World 1
3. Komnata
4. Asgun
5. Septerra Core: Dream About The Past
6. Manga Carta
7. Tale of Exile: Akt I
8. Wrota Arkany 3
9. Wzór
10. Wrota Arkany 2
» Graphic
» Kingdom (RPG Maker VX Ace)
» Problem z RM MV
» Piracka Łajba - blog | Tworzenie gier, RPG Maker
» [2k3] Alchemik
» PInroz podbija YouTube!!!
» ACTA 2.0 [Czy to koniec naszej społeczności]
» Dział "Dema"
» Ołówek, gumka, kartka. Czyli zajawka na rysowanie :)
» Goniec RM - komentarze
Gaja Chronicles by Kanto
wersja
Demo,
RM 2000
rok wydania
2003
ocena
5.5/10
RPG Maker Zone Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglšdarce Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ Pokemon Valhalla
© Tsukuru Archive 2006-2018 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.