[RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Shadi
Posty: 55
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 03 lip 2019, 12:45

Ta gra została ukończona w 2013 roku, tylko po latach po zagraniu w nią stwierdziłem, że przygotuje wersję poprawioną. To nie było planowane przez mnie, a tak wyskoczyło niespodziewanie.. A z resztą możesz na poprzedniej stronie chyba o tym przeczytać.
Ale to nie oznacza, że proces twórczy tyle trwał. Wszystkie lokacje, wydarzenia, systemy i postacie itp, już od 2013 roku są w tej grze, a jedynie teraz poprawiam błędy w niej + jeżeli mi się zachcę to trochę usprawnień wprowadzę, ale w zdecydowanej większości poprawiam błędy. Zatem nie włóczę się tak z tą grą.
Obrazek
Awatar użytkownika
Glorion
Posty: 57
Rejestracja: 06 gru 2015, 17:04

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Glorion » 04 lip 2019, 09:49

Nie to miałem na myśli. Wiele gier jest zapowiadanych, wydawanych, ogrywanych przez graczy z forum, a potem zapominanych lub przynajmniej nikt nie wypowiada się w temacie o nich. A tutaj 6 lat, a temat żyje.
Obrazek
Niezapomniana Przygoda Tom 1
Informacja dla moderatorów:
Spoiler:
Shadi
Posty: 55
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 20 lip 2019, 12:50

Witajcie. Po tym jak kilka dni temu dostałem od testera kolejne uwagi, do 5 odznaki w grze, czyli nieco ponad połowy gry, wprowadziłem niezbędne poprawki i tak ponieważ było cicho ostatnimi czasy, to wrzucam kolejną listę. Żadnych nowych lokacji, wydarzeń, funkcjonalności nie dodałem, nie widzę więc powodu, by wrzucać jakieś screeny.
Zmiany systemowe:
    Naprawa systemu BOXa by resetował się za każdym wejściem do PC
    Zmiana systemu łapania pokemonów tak, aby gdy złapiemy jakiegoś pokemona, a nie mamy miejsca w drużynie, odsyłał go do boxa
    Poprawa lotu, aby poprawnie informował nas o rodzaju lokacji z powodu której nie możemy latać i rozróżniał kilka takich lokacji
    Naprawa dzikich pokemonów w Lesie Relips
Naprawa błędów uniemożliwiających przejście gry:
    Naprawa ścieżki chodzenia gracza, który wybrał złą opcję w siedzibie TS na ostatnim piętrze, tak aby nie wchodził w ścianę
Zmiany w przebiegu gry:
    Ograniczenie liczby Spinaraków w wieży spinaraków na Drodze przed Miastem Volter do 10 (o połowę)
    Sprawienie że Dantel i Ariados są od razu widoczni, by nikt nie ominął scenki z nimi w wieży spinaraków
    Zostawienie części gruntsów w siedzibie Team Skyar w Hount dla gracza który wybrał zło + dodanie im dialogu w złej wersji (np.: że jesteśmy ich zdaniem szpiegami, konkurentami u łask Uramusa itp.)
    Dodanie żeby admin Team skyar i Prezes Cuir w Ratuszu - z którymi event jest adresowany do dobrego gracza - nie byli widoczni, jeżeli jesteśmy źli
Zmiany w kształcie dialogów
    Dodanie dialogu z policjantem, zlecającym nam pójście do wieży Spinaraków zamiast pustej gromadki policjantów blokującej nam drogę.
    Usunięcie monologu moralizatorskiego i usunięcie przyznania się do zła w dialogu z Dantelem w wieży Spinaraków.
Naprawa błędów w dialogach
    Naprawienie ponóc w tekście nauczycielki w Volter i dodanie tam tekstu o dialogu z Sounto z Cravem
    Naprawienie ponóc w tekście blond żonglera w Volter
    Naprawienie mógłbyś u trzeciego naukowca na wejściu do siedziby TS nawet jeżeli jesteśmy kobietą
    Naprawa braku rozróżnienia płci w dialogu z Uramusem w Volter jeżeli jesteśmy źli
Zmiany uczłowieczające grę:
    Dodanie aby członek Team Skyar, który nam mówi o kartach dostępu jeżeli jesteśmy źli, zniknął i pojawił się mniej więcej tam gdzie te karty dostępu są, powiedział nam żeby ich szukać wśród skrzyń i zniknął po ich odnalezieniu ich i podziękowaniu mu.
    Dodanie możliwości sprawdzenia ile mamy pkt w hali wyścigowej w Mieście Volter
    Wsadzenie Spinaraka zamiast Ekansa w Strefie Safari, byśmy mogli go gdzieś indziej oprócz Wieży Spinaraków złapać.
    Danie ciemniejszego tła walki w wieży spinaraków, by cokolwiek tam było widać w walce
Cóż. Trochę mnie szokuje to, jak ta gra jest zabugowana, a jak dużo wysiłku w nią na początku tej dekady włożyłem i jaki czas ją tworzyłem (3 lata z kawałkiem). Ale cóż, zdarza się. Miejmy nadzieję że wersja poprawiona będzie wystarczająco grywalna.. To tyle.
Obrazek
Shadi
Posty: 55
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 11 sie 2019, 16:59

Jestem trochę dalej, jak na półmetku prac poprawczych w grze. Chciałbym się wobec tego spytać, czy z racji zamieszczania jedynie suchych informacji o zmianach, byłoby zainteresowanie grą z dotychczasowymi poprawkami włącznie czy raczej wolicie poczekać do opublikowania pełnej wersji po zakończeniu wszystkich zmian?
Pytam z jednej strony bo co jakiś czas mam myśli żeby to porzucić, nie będę mówił z jakiego powodu, a szkoda byłoby mojej pracy, żeby nikt tego nie zobaczył. Znaczy jak na razie stawiam temu stanowczy opór, ale jest we mnie lęk, że kiedyś zabraknie mi silnej woli, wyrzucę te pliki w diabły i zmarnuję ponad pół roku. Z drugiej zaś pytam po prostu z tego powodu, że suche informacje tekstowe co poprawiłem, to może być dla was trochę za mało i możecie być nimi znużeni.
Poza tym, chciałem powiedzieć że zmieniam tytuł gry, spolszczam go, z racji na to że i tak większość elementów gry jest po polsku (nazwy lokacji, ataków, przedmiotów itd.) Teraz będzie on brzmiał "Pokemon: Wersja Utopijna". W związku z tym chciałbym prosić o zmianę nazwy tematu. Na potrzeby nowej nazwy Yoroiookami, dla którego wielkie brawa za to, zrobił dla mnie na moje zamówienie nowy ekran tytułowy dla gry. Oto i on: https://i.imgur.com/qceIwJi.png
To by było na tyle. Do następnego razu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 89
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Witcherek01 » 11 sie 2019, 17:01

Nie lubię pokemonów... Nie... Nie znoszę ich XD. Ale powiem jakbym ja chciał. Jeśli serio myślisz że nie dasz rady to daj nam to co masz. A jeśli dasz radę to rób twórz, i podeślij całość. Pozdrawiam, i powodzenia!
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3230
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: X-Tech » 13 sie 2019, 08:03

Witcherek01 pisze:Nie lubię pokemonów... Nie... Nie znoszę ich XD. Ale powiem jakbym ja chciał. Jeśli serio myślisz że nie dasz rady to daj nam to co masz. A jeśli dasz radę to rób twórz, i podeślij całość. Pozdrawiam, i powodzenia!


A ja nie cierpie Wiedźminów, Gothiców, Mmorpgów i tym podobnych rzeczy w programie do gier JRPG, bo to nigdy nie działało i nie ma prawa zadziałać. Tego typu gry odrzucały mnie natomiast Pokemony to idealny wybór na rpgmkera wg. mnie. Idealne wręcz Dragon Waarriorowe GameboyOwe 8bitowe JRPGOWE ostre i wyraziste środowisko do takiej produkcji gdzie klimat J i stylistyka wylewają się litrami.


Nie mogę się doczekać Shadi. To naprawdę porządna produkcja to co robisz.
mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego. Ostatnia szansa https://discord.gg/9fzQ34
Awatar użytkownika
Witcherek01
Posty: 89
Rejestracja: 24 kwie 2018, 19:22
Lokalizacja: Nie zapraszam
Kontakt:

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Witcherek01 » 13 sie 2019, 11:30

Ok. Twoje zdanie i szanuję je. Ale nie masz racji - RPG Maker jest takim programem w którym możesz zrobić wszystko, strzelankę? Zrobisz. Popatrz na projekt Pinroza, jak to wygląda? Wygląda świetnie i co? Da się?


Dalej wyłącznie wypowiedzi ściśle na temat prezentowanej gry, please.
"Jak ma się cel to można zdziałać cuda" - Witcherek01, Życie.
Shadi
Posty: 55
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 13 sie 2019, 12:44

Zaskoczyłeś mnie X-Tech. Muszę ci powiedzieć, że jak mam testerów to jedna jest taka mniej wymagająca, a drugi jest taki bardziej wymagający. I jak czytam uwagi od tego drugiego, to w większości mam wrażenie że moja gra jest przeciętna, a czasami mam wrażenie że zrobiłem jakiegoś potwornego gniota. Ale dziękuję, to bardzo miłe, zwłaszcza ze strony kogoś takiego jak ty.
Choć muszę jeszcze powiedzieć, że chociaż ja robię mapy i eventy to jest to nie tylko moja produkcja i duży wkład włożyli w nią inni ludzie (Voomy/Mikołaj Motak - zrobił dla mnie kilka spritów postaci, teraz testuje grę), Shobu - pomagał mi w wymyśleniu fabuły, pisał dla mnie przez spory kawał gry dialogi, czy Ayene - która pomogła mi rozwiązać kilka bardzo ważnych problemów ze skryptami. Więc te wszystkie brawa, to nie tylko dla mnie.
Swoją drogą ostatnio mówimy o tym titlescreenie, to uznałem że warto przejść do meritum i wymienić kilka rzeczy, które udało mi się zrobić od 20 lipca.
Oto i te poprawki:
Naprawa błędów uniemożliwiających przejście gry:
[*]Zmiana aby złapanie Darkraia nie uniemożliwiała kontynuowania zdarzenia w Zamku Altoir
[*]Zmiana walki z Uramusem w przypadku złej drogi, po wizycie na Magmowyspach, na taką, która umożliwia przejście dalej, którą można wygrać.
[*]Poprawa wykrywania posiadania legend u Crava w Miasteczku Sounto
Zmiany w systemach:
[*]Dodanie przegródek z różnymi rodzajami przedmiotów do plecaka (skorzystałem tu ze skryptu autorstwa Ayene) i optymalizacja ułożenia przedmiotów w nich po uwagach testera
[*]Dodanie aktualnej godziny w PokeDeV
[*]Dodanie możliwości polecenia do danego miasta, jeżeli tylko byliśmy w tamtejszym PC
[*]Dodanie możliwości polecenia na Drogę 10 - by gracz nie musiał zbyt długo wracać się w razie przegranej między Volter a Gallo
[*]Dodanie wytłumaczenia dlaczego gracz nie może latać w przyszłości
[*]Naprawa zablokowania lotu w wypadku przegranej na Magmowyspach (nie dezaktywował się przełącznik, który blokował lot kiedy jesteśmy na Magmowyspach)
[*]Poprawa odporności na ataki elektryczne u Swamperta
[*]Poprawa wielu opisów przedmiotów, aby były bardziej czytelne i dopisanie opisów tam, gdzie ich brakowało
[*]Naprawa karty dostępu 1 aby była nieużywalna
Zmiany w mapach:
[*]Poprawa teleportów na Magmowyspach, by aktywowały się na dotknięcie bohatera, a nie naciśnięcie przycisku.
[*]Dodanie możliwości wyjścia z instytutu Pokemon w Hount, nawet jeżeli nie pokonaliśmy Skyarowców
[*]Dodanie policjantów blokujących wejście do Gallo jeżeli nie złapiemy Kyogre pod pretekstem potencjalnej fali turystów do Jaskini Mórz z tegoż miasta, zagrożonej potencjalną powodzią wywołaną przez Kyogre w fali gniewu.
[*]Zablokowanie poprzez dodanie kamieni, możliwości wypłynięcia z Magmowysp
[*]Dodanie kamieni przy granicach wyznaczających pole do pływania na Drodze 10, aby było ono szczelne
[*]Dodanie blokowania pójścia na lewo i na prawo w mostku w 3 gymie
[*]Zablokowanie lawy na Magmowyspach
[*]Naprawa blokowania mostu w Gallo aby nie dało się z niego pływać
[*]Poprawa wycieraczek domkach, aby nie dało się chodzić po czarnym - w tych przynajmniej opartych na podstawowym tilesecie wnętrz
Poprawki uczłowieczające grę:
[*]Dodanie zadania z mostem i Mewtwo do listy zadań
[*]Dodanie informacji o Mewtwo ukrywającym się w jaskinii w cutscence nad przepaścią na Drodze 8
[*]Dodanie informacji o niewidzialnych ścianach w zamku Altoir w dialogu z Shade'm
[*]Dodanie informacji w dialogu ze Sneavenem, skąd popłynąć na Magmowyspy
[*]Sprawienie, by odcień ekranu wracał do normalnego nawet jak się pokona Darkraia
[*]Zmiana odcieniu ekranu w Lesie Relips na normalny, o ile ukończyliśmy zadanie z Cheryl i Celebim (to miało tworzyć mroczny klimat tamże)
[*]Dodanie siostry Joy przed tunelem altoir.
Zmiany w scenkach w grze:
[*]Naprawienie by było widać bohatera płci przeciwnej przy Zamku Altoir, jeżeli wychodzimy z niego, a jesteśmy źli.
[*]Próba poprawy synchronizacji czasowej zdarzenia na początku Wyspy Heneta
[*]Dodanie wzmianki w rozmowie z MaTe na temat tego, że widział się z graczem wcześniej.
[*]Naprawa scenki z Rosmanem na Magmowyspach, by się włączała nawet wtedy, gdy idziemy na prawo
[*]Usunięcie eventów uruchamiających scenkę przy granicy schodów do Instytutu Pokemon w Hount, zacinających grę
Zmiany w dialogach:
[*]Dodanie powtarzania kodu do bramki w Instytucie Pokemon u jednego Naukowca
[*]Dodanie w dialogu z Drahem na Drodze 9 uzasadnienia opinii gracza że to co widział Drahe, to tunel czasowy opartej na tym, że przeniesiono go już wcześniej do prehistorii
[*]Zmiana dialogu z Rosmanem na Magmowyspach na szczycie na bardziej naturalny.
[*]Dodanie brakującego dialogu dialogu sprzedawcy i As Trenerowi w restauracji na Drodze 10
[*]Dodanie 2 alternatywnych dialogów - dla rozmowy z Darkrai jeżeli jesteśmy źli oraz dla npc, który narzeka że nie ma mostu - jeżeli go odbudowaliśmy
[*]Usunięcie tabliczek przed zwykłymi domkami w Altoir, informującymi, że tutaj jest budynek mieszkalny
[*]Naprawa źle napisanego dialogu policjantów blokujących drogę za Altoir
[*]Zmiana „bardzo jest mnie przykro” na „bardzo jest mi przykro” w dialogu z Juleaną w Restauracji na Drodze 10
[*]Poprawa niewykrywania płci w 5 dialogach
[*]Naprawa 2 literówek
[*]Poprawa dialogów dzieciaków w tunelu Altoir, gdzie mają źle znaczniki i w rezultacie cały ich tekst jest zielony
Cóż. To by było na tyle. Do usłyszenia następnym razem.
Obrazek
Shadi
Posty: 55
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Postautor: Shadi » 21 sie 2019, 15:19

Czas na małą aktualizację co też nowego przez ostatni tydzień udało mi się zrobić:
Zmiany w systemach:
[*]Dodanie aby pokemony w boxie wyświetlały właściwą formę nie tylko po kliknięciu, ale też od razu
[*]Dodanie możliwość ewolucji dla pokemona startera
[*]Przyspieszenie animacji trenera w walce o połowę czasu
[*]Naprawienie tego, że w Box w hali contestów działał nie do końca dobrze bo nie znikała gąsienica pokemonów
[*]Naprawienie by kamienie ewolucyjne zużywały się po wykorzystaniu
[*]Dodanie możliwości anulowania ewolucji pokemonów jak w oryginalnych grach
[*]Zmiana ilości punktów SP wymaganych dla poszczególnych ataków - do tej pory było ono identyczne z PP w oryginalnych grach, co było kuriozalne, bo za 5 SP można było użyć Fire Blasta, a za 30 Tackle'a. Od tej pory SP wymagane jest wprost proporcjonalne do siły ataków - najsilniejsze ataki są za 90 SP, a najsłabsze za 40-50.
[*]Dostosowanie wrogich pokemonów do większych potrzeb SP - zwiększenie im punktów SP do 300 - 400.
Dodanie zmian statystyk do ataków jako statusów: typu status wzrostu ataku, status wzrostu obrony, status spadku zwinności itd. Odtąd te ataki nie będą bezużyteczne.
[*]Wprowadzenie jako statusów również ataków które męczą gracza przez kilka tur np: Wrap, Fire Spin itd. oraz zmian pogody w walce takich jak Grad czy Burza piaskowa, czy w końcu ataki leczące gracza też są jako statusy, które zwiększają HP.
Inne zmiany uczłowieczające grę:
[*]Dodanie więcej atakom starterom
[*]Dodanie Cascoona i Dustoxa oraz Crobata do gry
[*]Naprawienie funkcjonowania ewolucji Cascoona i Dustoxa - tester wyewoluował Cascoona, a mu się Beautifly w boxie pokazywał
Drobne błędy:
[*]Naprawienie by gracz przy przechodzeniu do contestu zmieniał się w rączkę dopiero przy pojawieniu się na planszy contestowej, a nie wcześniej
[*]Naprawienie by znikała leśna mgiełka jeżeli zakończyliśmy przygodę z Cheryl w teleporcie z tego nawiedzonego domku z Celebim
[*]Naprawienie drzwi w barakach Team Skyar na Drodze 4 by teleportowały do pomieszczenia zalanego już przez Grimery, jeżeli je pokonaliśmy
[*]Naprawienie funkcjonowania Revive'a i Max Revive'a
Zmiany w dialogach:
[*]Usunięcie ksywy Mareepa - Wełniaczek i odtąd bohaterka zwraca się do niego po nazwie gatunku
[*]Naprawienie braku rozróżnienia płci w dialogu z Uramusem w siedzibie Team Skyar w mieście Volter
[*]Wprowadzenie rozróżnienia płci dla dialogu gracza z MaTe w latarni morskiej w Iris oraz w świątyni tamże
[*]Naprawienie dialogu w pierwszej sali z trenerką, która mówiła że Steelix do ewolucji potrzebuje przedmiotu, a chodziło o Onixa.
Ogółem to pierwszy tester, który jest najdalej ma już 6 odznak, druga testerka dogania go i ma już 4, a ostatni trzeci, który dopiero niedawno wystartował ma już dwie odznaki. Powoli, ale do przodu. Mam nadzieję, że nic nie stanie mi na drodze udostępnienia wersji poprawionej, kiedy przyjdzie na to czas. Oby.
Obrazek
Shadi
Posty: 55
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Postautor: Shadi » 02 wrz 2019, 10:39

Myślę, że czas na kolejną aktualizację, co też udało się poprawić, naprawić itp.
Usprawnienia:
    Zostały dodane ikonki dla ataków różne w zależności od rodzaju ataku - oznaczające ataki ofensywne, leczące, zmieniające statystyki, zmieniające status itp.
    Została ujednolicona wielkość ikonek itemów i ataków do 24 na 24 piksele
Zmiany uczłowieczające grę:
    Dodanie w Domie Kolekcjonerów zamiast niedziałających schodów zanim nie pogadamy z ludźmi na parterze, strażnika, który by je blokował i mówił nam co mamy robić
Naprawa błędów w systemach:
    Została poprawione wyświetlanie odpowiednio Beautifly i Dustoxa w Boxie
    Zostało naprawione pływanie w jaskini na Drodze 2
    Unieruchomiono trenerów na Drodze 5 aby nie mogli chodzić po wodzie
Naprawa błędów w szeregowych zdarzeniach:
    Naprawa teleportu po przegranej w walce w Instytucie Pokemon - żeby nie teleportował nas do Miasta Volter dalszego o dwie odznaki
    Usunięcie animacji trenera w walkach w prehistorii - gdyż animacja trenera pokazywała nastoletniego trenera, a w prehistorii został on zdegradowany do rangi małego dzieciaka
    Zmiana tła walki przed walką z Clefable na bardziej górzysto-pustynny zamiast tła do walki na polanie, aby pasował do krajobrazu mapy
    Usunięcie błędu polegającego na tym że po walce z szeregowcami Team Skyar w Grocie w Miasteczku Grania, odcień ekranu pozostawał fioletowy i pozostawała niezmieniona melodia zwycięstwa odpowiednia dla walk z Team SkyarPiaszczysto-Górskiej Drogi
Poprawa map:
    Została poprawiona 3 sala - aby mostki działały prawidłowo i gracz był widoczny raz jak jest na nim a raz pod nim i po drugie, aby dało się przejść pod mostkiem - z racji złego zablokowania tilesetu gracz był więziony pod mostkiem
    Zablokowanie szklanego stołu w Miasteczku Pirsel po którym można było chodzić
    Obniżenie drzwi do sklepu w Fourte, które były o jedną kratkę za wysoko
    Poprawka mapy Klubu Pokemon na Drodze 3 na bardziej estetyczną, pozbawioną nadmiaru przedmiotów w bałaganie oraz pozbawioną ukośnych ścian
    Na analogicznej zasadzie poprawka mapy restauracji pełniącej rolę Marketu w Miasteczku Grania
    Usunięcie niepotrzebnych oraz uciętych przez czarne pola roślinek w okrągłych doniczkach w domkach w Miasteczku Grania
Naprawa błędów w scenkach:
    Poprawa tego, że naukowiec w laboratorium w podziemiach tegoż nie obracał się twarzą do gracza
    Poprawa tego, że rywal nie obracał się twarzą do laboratorium jak wchodził do niego po daniu lania graczu
    Poprawa tego, że rywal był w laboratorium jeszcze przed scenką kiedy po raz pierwszy gracz go poznawał - żeby było jasne o co chodzi - rywal przeganiał gracza i wchodził do laboratorium, a jednocześnie był w nim wcześniej przed regałem z książkami
    Poprawa tego, że gracz za daleko podchodził po Porygona w scence w PC w Pirsel
    Dodanie wykrywania ewolucji startera w scence z Raikou na Drodze 2
Naprawa błędów w dialogach:
    Została naprawiona literówka w zdaniu bohatera na Piaszczysto-Górskiej Drodze w Prehistorii
    Zostało poprawione zdanie w 2-gim gymie z pytaniem o item potrzebny do ewolucji Onixa (a w zdaniu była mowa o Steelixie)
    Została poprawiona literówka w zdaniu lidera w jego sklepie w Fourte.
    Została poprawiona literówka w dialogu z Liderem Oddziału Team Skyar - był tam profesor przez dwa "f"
    Poprawa tego, że kobieta w laboratorium używała formy Proffesor przez dwa "f"
    Poprawa tego, że cały tekst był na zielono u jednego z ludzi za ladą w Domku pierwszego lidera
Obrazek
Shadi
Posty: 55
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Postautor: Shadi » 07 wrz 2019, 14:57

Niby minęło tylko kilka dni, ale z jednej strony w tym czasie inne gry zdążyły sporo mnie wyprzedzić na liście, a z drugiej strony zmian w mojej grze też nie byle ile jest.
Zacznijmy więc od początku:
Naprawa poważnych błędów:
[*]Naprawienie błędu, który sprawiał, że jak przegraliśmy w turnieju na Drodze 6, to w PC rozgrywał się dalej turniej - tzn nie byliśmy na polu walki, a pojawiały się wiadomości kto z kim walczy i my sami walczyliśmy, mimo że nie byliśmy już dawno na polu turniejowym.
Zmiany w mapach:
[*]Naprawienie aby nie można było chodzić po panelach w II gymie
[*]Podrasowanie domku w Lesie Relips - danie mu nowego tilesetu, bardziej starannego i dopracowanie wewnątrz
https://www.dropbox.com/s/mj93lemzv7pmu ... y.png?dl=0
Zmiana wyglądu postaci:
[*]Sneaven - jeden z adminów Team Skyar - https://www.dropbox.com/s/r605o4l5m208b ... a.png?dl=0
Zmiany uczłowieczające grę:
[*]Dodanie informacji przy drzwiach w Domku Zagadek na Drodze 5, że nie wejdziemy dalej, jeżeli nie znajdziemy tutejszego właściciela zamiast ślepych drzwi
[*]Dodanie szeregowców TS przy wyjściu z Miasta Hount zamiast ślepego wyjścia jeżeli nie pokonaliśmy Uramusa w barakach na Drodze 4
[*]Dodanie możliwości leczenia się w turnieju na Drodze 6
Poprawki w wydarzeniach:
[*]Poprawa aby po wydarzeniu na Drodze 4 z Teamem Skyar muzyczka powracała do tej jaka jest normalnie na tej Drodze
[*]Zastopowanie ME zapraszające po walce z Damą na Drodze 4, aby po walce był powrót do muzyki Drogi 4
[*]Poprawka działania pierwszego trenera na Drodze 5 aby uruchamiał się automatycznie
[*]Poprawa widoczności Dialgi i Palkii poprzez zmniejszenie przeźroczystości w eventach na Drodze 6
[*]Dodanie wykrywania formy startera w dialogu z rywalem w Miasteczku Iris
[*]Dopracowanie turnieju tak aby postacie uczestników wracały na poprzednie pozycje i były obrócone twarzą do innych uczestników, a nie tyłem do nich
[*]Dodanie wykrywania pór dnia w turnieju, aby po zaciemnieniu całkowitym ekranu był przywracany jego odcień normalny dla danej pory dnia
[*]Usunięcie obrazku półprzeźroczystego światła po retrospekcji Uramusa
[*]Zmiana tempa BGM walki na normalne po walce z Uramusem
[*]Zmiana muzyki po scence z Dialgą i Palkią na normalną dla Drogi 6
[*]Zmiana muzyki zapraszającej do walki dla trenerów na Drodze 6 z jednakowej na normalną dla danego typu trenera - Youngstera, czy Hikera
[*]Istnienie możliwości ominięcia spotkań z Prezesem Cuirem, a przez to nieotrzymania PokeDeva oraz przejścia gry bez przechodzenia zadań otrzymywanych od niego - naprawione przez dodanie pomocników którzy przypominają o zadaniach od niego i blokują sami nam drogę, bądź my poprzez przypomnienie sobie o tym sami sobie blokujemy drogę
[*]Na analogicznej zasadzie naprawienie istnienia możliwości ominięcia zadań od Uramusa
[*]Usunięcie grafiki cienia w specyficznym pomieszczeniu w świątyni w Iris po porażce w walce z Uramusem - która wyświetlała się i potem w PC i na innych mapach
[*]Przywrócenie normalnego tempa BGM walki po walce z Uramusem
[*]Przyspieszenie walki ze Sneavenem - zbyt długo czekało się aż on wyśle swoje pokemony
[*]Naprawienie wyświetlania odpowiedniej formy startera w świątyni w Iris
[*]Zmiana ME przed walką z As Trenerem w Ścieżce Unvolt - na odpowiedni dla As Trenera, a nie Górnika
[*]Naprawa działania jednego z górników w Ścieżce Unvolt, który wyzywał do walki nawet, jeżeli go pokonaliśmy
Poprawki w dialogach:
[*]Naprawa pisowni "Proffesora" w dialogu Sophii przed II gymem
[*]Naprawa pisowni "Proffesora" w dialogu z Cuirem po pokonaniu gruntsów Team Skyar na Drodze 4
[*]Poprawa literówki w retrospekcji Profesora
[*]Naprawa literówki "Latios i Latais" w Grocie Jasnej Gwiazdy
[*]Naprawa literówki w dialogu z sprzedawcą rowerów w Miasteczku Iris
[*]Poprawienie "pięc" zamiast "pięć" w turnieju
[*]Dziwny - urwany dialog Psionika przy dojściu do Miasteczka Iris
[*]Literówka - Unoca zamiast Unova w dialogu Artysty w Miasteczku Iris
[*]Koleś przed Salą w Miasteczku Iris mówił "gym" zamiast "sala"
[*]Naprawa dziwnego dialogu z rywalem po pokonaniu 4 lidera
[*]Naprawa dialogu z chłopcem w Sounto - mówił "podobnie" zamiast "podobno"
[*]Naprawa niepotrzebnego dialogu dużymi literami z artystą w Miasteczku Sounto
[*]Usunięcie niepotrzebnego słowa "zaskoczy", które nie pasuje w ogóle do zdania - w zdaniu As Trenera wyzywającym do walki w Ścieżce Unvolt
[*]"Ponóc" w tekście Psionika po lewej stronie wieży spinaraków na Drodze 7
Inne zmiany
[*]Usunięcie bijących promieni słońca przy najwcześniejszej porze dnia - i mnie denerwowały + w oryginalnych grach pokemon ich nie było
[*]Dodanie w kilku scenkach w grze, aby wykrywały pory dnia i po scence odcień ekranu zmieniał się nie na jasny, ale na odpowiedni dla danej pory dnia
[*]Dodanie zapisywania ID lokacji i współrzędnych gracza na każdej mapie na zewnątrz + niektórych wewnętrznych - tam gdzie są walki - po to aby właśnie tam gracz był teleportowany po ewolucji, a nie jak gra w innym miejscu, gdzie miała miejsce poprzednia walka która to zapisywała te współrzędne
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3230
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Postautor: X-Tech » 10 wrz 2019, 10:55

Chyba dążysz do perfekcji w każdym calu hehe. Może to aż lekka przesada :) Może w grze było sporo niedopatrzeń. Sam nie wiem.
mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego. Ostatnia szansa https://discord.gg/9fzQ34
Shadi
Posty: 55
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Postautor: Shadi » 10 wrz 2019, 12:31

Z jednej strony chodzi mi o to, że inni ludzie, testerzy mi zwracają uwagę na takie błędy, niedopatrzenia, to poprawiam. Z drugiej strony zaś po prostu staram się poprawić jak najwięcej rzeczy, żebym potem nie żałował, że wypuściłem niedorobioną wersję. Choć może to jest przesada rzeczywiście. Inna rzecz że to mnie nie kosztuje za dużo wysiłku, więc jak mogę jakąś większą perfekcję dzięki temu osiągnąć, to czemu by nie. Gorzej jeżeli przez to pomijam naprawdę istotne błędy i niedoróbki.. Tego nie mogę być pewny.
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3230
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Postautor: X-Tech » 10 wrz 2019, 12:39

Zobaczymy jak to finalnie wyjdzie. W sumie to ja czekam. Może wpadniesz jeszcze na pomysły jak ulepszyć samą grę.
mmoprgi, wiedźminy, gothici itd....to wszystko nie działa w rmie i robicie to źle. RM daje narzedzia do rozwoju JRPGÓW i J-Gierek... Syf widzimisie nie działają. Rpgmaker to program do (J)rpgów J-Gier i niczego innego. Ostatnia szansa https://discord.gg/9fzQ34
Shadi
Posty: 55
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon: Wersja Utopijna

Postautor: Shadi » 17 wrz 2019, 15:13

Cóż. Myślę, że tradycyjnie nadszedł czas na nową aktualizację.Dobrą wiadomością jest to że jeden tester zbliża się do 8 odznaki, zatem wkrótce ukończy swoje testy, natomiast pozostałych dwoje testerów jest mniej więcej w połowie gry. Z racji, że może takie spisy poprawek już się zrobiły nudne postanowiłem ograniczyć się do najważniejszych błędów, a przeciętne błędy w dialogach, czy wydarzeniach pominąć. I tak w pełnej wersji będzie dostępny plik z listą poprawek, już teraz liczący 17 stron A4 w wordzie.
Oto najważniejsze błędy poprawione ostatnimi czasy:
Naprawa błędów uniemożliwiających przejście gry:
[*]Blokowanie się w Domu Zagadek w Mieście Helko - bez którego przejścia nie można zdobyć 7 odznaki - wywołane nadmiarem pudeł, przez co gracz nie mógł się obrócić przodem do przejścia dalej i uruchomić jego zdarzenia
[*]Młody Trener w Mieście Helko przy Pokecenter teleportował do położonej dalej Drogi 13
[*]Zbyt wąskie korytarze w Domu Zagadek w Helko, co uniemożliwiało jego przejście, z kolei bez niego nie dało się zdobyć 7 odznaki
Naprawa błędów w systemach:
[*]W Voltorb-Flipie w Kasynie w Mieście Helko błędnie się jedna kratka aktywowała
[*]Brak zablokowania menu głównego w systemie Voltorb-Flipu
Błąd w systemie pływania polegający na tym że przy wjeździe na rowerze do wody jeździło się dalej na nim, zamiast zmieniać grafikę na pływającą - naprawiony połowicznie - to znaczy gracz wchodzi normalnie do wody, natomiast po wyjściu z niej ma prędkość rowerzysty, ale grafikę pieszego bohatera - do dopracowania
[*]Naprawa tego, że mapa świata w systemie latania błędnie identyfikowała położenie gracza i pokazywała go w kilku lokacjach jednocześnie - wynikało to z tego że w zdarzeniach wielu lokacji był błędnie ten sam przełącznik
[*]Naprawa tego, że w strefie Safari tło walki zmieniało się na wodne i nawet jak gracz potem walczył w trawie, to pokazywało mu się wodne pole walki
[*]Wykrywanie w Boxie Cranidosa jako Shieldona
[*]Zła pisownia Flaaffy'ego w systemie ewolucji
[*]Pokazywanie Luxio w animacji ewolucji Flaaffyego
Poprawki w mapach:
[*]Poprawa blokowania mostów, aby kiedy zwisają nad poziomem lądu nie można było schodzić z nich do wody
[*]Dodanie tła walki z wodnymi polami dla gracza i przeciwnika dla walk w zbiornikach wodnych w jaskiniach
[*]Usunięcie obrazka ograniczającego pole widzenia na potrzeby Tunelu Altoir po przegranej walce tamże, która cofa gracza do Pokecenter
[*]Postarzenie w środku Pokecenter w Altoir na potrzeby zachowania tamtejszego klimatu: https://www.dropbox.com/s/28r6qe22bcrht ... r.png?dl=0
[*]Naprawa blokowania wiat straganowych w Miasteczku Altoir
[*]Zablokowanie windy w wieży radiowej w Mieście Dicart
[*]Zablokowanie obrazka w więzieniu po którym można było wejść na ścianę w Mieście Dicart
[*]Poprawa blokowania głośników i foteli w siedzibie Team Skyar w Miasteczku Hintyeach
[*]Usunięcie ruchu dzieciakom na Drodze 10 aby nie wchodziły do wody w jedynej ich grafice naziemnej, nie mają one grafiki pływającej
Zmiany uczłowieczające grę:
[*]Przyspieszenie bardzo wolnej walki z szeregowcem Team Skyar przy wejściu do miasta podczas ostatecznego starcia z tą drużyną
[*]Zmiana odcienia ekranu w Świątyni Unownów na Drodze 12 na jaśniejszy
[*]Pojaśnienie ekranu w więzieniu
[*]Dodanie możliwości leczenia się w celi w więzieniu
[*]Pojaśnienie ekranu w zagadce w podziemiach Miasta Helko
[*]Dodanie wyjaśnień co do zagadki z wieloma korytarzami w Mieście Helko
[*]Dodanie informacji o ilości żetonów w recepcji kasyna w Mieście Helko
[*]Zwolnienie pokazywania się napisów kończących główną fabułę gry aby były one bardziej klimatyczne i zgrane z muzyką
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość