[2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 10: TsukuruRace

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

[2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 10: TsukuruRace

Post autor: Charlie Vermin »

Witajcie! Od ponad 15 lat zajmuję się tworzeniem gier w RPG 2003, i w tym czasie zgromadziłem blisko 50 niedokończonych projektów, które nigdy nie ujrzały światła dziennego. Swojego czasu planowałem je wszystkie prędzej czy później dokończyć, i to najlepiej samodzielnie - stąd też za bardzo się nimi nie dzieliłem. Teraz jednak, po roku obcowania z silnikiem Godot, pogodziłem się wreszcie z faktem, że RPG Maker nie będzie dla mnie priorytetem... co nie znaczy, że nie stworzyłem w nim wielu wartościowych projektów z dużą ilością potencjału! Dla tego od teraz zacznę się nimi dzielić - może kogoś zainspiruje mój projekt na tyle, że chciałby go zaadoptować, współtworzyć, albo chociaż zapożyczyć ciekawą mechanikę? Jestem otwarty na najróżniejsze możliwości - dajcie mi tylko znać, jeśli mielibyście ochotę coś zrobić z moimi projektami. W razie czego chętnie wytłumaczę najróżniejsze stojące za niedokończonymi projektami idee.

Wszystkimi niedokończonymi projektami planuję dzielić się w tym temacie, stopniowo umieszczając nowe. Na początek dam coś dużego:

ObrazekObrazekObrazekObrazek
* * * Gravinsect * * *
Data utworzenia: 2021-2025
Rozmiar: 1,51 MB
Język: Głównie angielski (ale da się przeżyć bez czytania)
Gatunek: Gra logiczna

Po wielu próbach udało mi się zaimplementować w RPG Makerze grawitację - a jeśli już zaimplementować spadanie w jedną stronę, to czemu nie we wszystkie cztery? GRAVINSECT posiada następujące elementy:
  • Chodzenie, spadanie i wspinanie się po pnączach/drabinach
  • Strzałki zmieniające grawitację
  • Owoce pozwalające na latanie, omijanie strzałek i samodzielną zmianę grawitacji
  • STOS MOCY - to, z jakiej owocowej mocy możesz skorzystać, zależy od tego, który owoc zjadłś ostatnio. Można więc zgromadzić kilka mocy, ale będą one aktywowane tylko w określonej kolejności.
  • Włącznik/wyłącznik mocy - naciskając Shift decydujesz, czy moce mają się automatycznie aktywować (lot jeśli jesteś w powietrzu, zmiana grawitacji jeśli skaczesz do góry, omijanie jeśli dotykasz strzałek) czy nie.
  • Odwracacz mocy - kwiatki odwracające kolejność zachowanych mocy byłyby jednym z ostatnich elementów gry.
  • Spora ilość poziomów - zrobiłem interaktywną sekwencję tytułową, "Megatutorial" który jest raczej demonstracją większości elementów gry, oraz dwa potencjalne "początki", które (zwłaszcza początek podziemny) w bardziej stopniowy sposób zapoznają gracza z elementami gry.
Najlepsze jest to, że większość tych mechanik (drabiny, strzałki, przyciski, zagrożenia...) działa na podstawie terenu w chipsecie, więc w większości przypadków nie trzeba kopiować/wklejać wielu eventów, żeby stworzyć łamigłówkę - wystarczy rysować!

Gravinsect obecnie nie ma na razie:
  • Na 100% doszlifowanej mechaniki - niektóre permutacje owocowych mocy i strzałek mogą nie działać prawidłowo. Przy tworzeniu poziomów jest też kilka rzeczy na które trzeba uważać, np. softlockowanie przy spadnięciu na blokujący event/górny chipset - dlatego np. wszystkie gadające robaki mają położenie dolne. Nie można też aktywować eventów (np. jeść owoców) w trakcie spadania.
  • Pełnej fabuły - bo oczywiście mam wielkie ambicje co do fabuły. Mam wytłumaczenie dla zmieniających grawitację strzałek, owoców, głównego bohatera nie umiejącego wspinać się na ściany... i parę różnych koncepcji, ale całości z konkretnym początkiem, środkiem i końcem niestety jeszcze nie ogarnąłem. Może ktoś byłby w stanie mi w tym pomóc!
Pobierz gravinsect.zip
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2025, 21:40 przez Charlie Vermin, łącznie zmieniany 7 razy.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 2: Cyk

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek Obrazek
* * * Cyk * * *
Data utworzenia: 2016
Rozmiar: 766 KB
Język: Polski (śladowe ilości)
Gatunek: Zalążek gry logicznej?

Tydzień temu podzieliłm się dużą zaawansowaną grą, to teraz pojedyncza mechanika, oparta na obrazie i dźwięku! Są trzy poziomy, a mechanika... prawie zawsze działa poprawnie, chociaż zauważyłm, że ruchome elementy potrafią się zdesynchronizować. Pewnie da się to jakoś naprawić...

Edit: nie wkleiłem linka 💀 oto on: Cyk.zip
Ostatnio zmieniony 13 maja 2025, 22:34 przez Charlie Vermin, łącznie zmieniany 1 raz.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 3: BAGYRM

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek
* * * BAGYRM * * *
Data utworzenia: 2016
Rozmiar: 874 KB
Język: Polski/angielski (śladowe ilości)
Gatunek: Zalążek gry logicznej

BAGYRM miało być grą logiczną opartą na kolorach - gdy jesteś żółty możesz np. zbierać żółte monety i blokują cię żółte ściany, ale niebieskie monety i ściany nie mają na ciebie wpływu. Byłoby też łączenie kolorów - fioletowe monety możesz zbierać, jeśli jesteś czerwony albo niebieski, itd. Ostatecznie zrobiłem sporo grafik, ale żadnych poziomów, a w kwestii mechanik zaimplementowałem głównie to fajne obrotowe menu, które widać tutaj na screenie. Jak widać po facesetach odzwierciadlających różne etapy życia głównego bohatera, najwyraźniej miałem też w głowie jakiś zalążek fabuły, chociaż teraz nie jestem pewien o co mi w tym chodziło.

BAGYRM.zip
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 4: Run Away Quickly

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek Obrazek Obrazek
* * * Run Away Quickly * * *
Data utworzenia: 2016
Rozmiar: 804 KB
Język: Angielski (śladowe ilości)
Gatunek: Akcja

Dobry wieczór! Tym razem mam dla was coś bardziej grywalnego - grę o bieganiu z pulą 32 losowo wybieranych poziomów! Koncepcję mam w zasadzie na całą grę... no ale koniec końców nie zrobiłem. Niemniej już teraz można się nieźle zabawić, uciekając przed nieubłaganą ścianą i sprawdzając, przy jakiej maksymalnej prędkości jesteśmy w stanie panować nad sobą.

RunAwayQuickly.zip
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Versus
Posty: 38
Rejestracja: 08 sty 2018, 21:24

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 4: Run Away Quickly

Post autor: Versus »

Koniecznie będę musiał zajrzeć do conajmniej paru projektów od Ciebie jak znajdę czas, nigdy nie miałem przyjemności. Run Away Quickly przykuło moją uwagę. Masz może w swoich zasobach jakąś grę z fajnymi zagadkami przygodowymi?
Życie życie jest jak tramwaj. Trzeba wiedzieć kiedy wysiąść. :lol:
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 4: Run Away Quickly

Post autor: Charlie Vermin »

Versus pisze:
23 maja 2025, 01:35
Masz może w swoich zasobach jakąś grę z fajnymi zagadkami przygodowymi?
Dobre pytanie! Parę razy brałm się za gry przygodowe i nie bardzo mi to wychodziło... chociaż tak się składa, że Gra Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów powstała oryginalnie jako część większej gry przygodowej, i to mocno oryginalnej. Może podzielę się nią za tydzień...
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 5: Guyz n' Galz

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek Obrazek
* * * Guyz n' Galz * * *
Data utworzenia: 2015
Rozmiar: 2,02 MB
Język: Głównie polski
Gatunek: Przygoda?

Istnienie Gry Na Automacie Dostępnym W Ośrodku W Którym Jesteś Przetrzymywany Przez Kosmitów może prowokować różne pytania: jakim ośrodku? Jakich kosmitów?! Ta gra udzieli na obydwa te pytania niejednoznacznych odpowiedzi.

W niedokończonej wersji dostaniesz możliwość chodzenia po TRÓJWYMIAROWYM pokoju i korytarzu, a nawet w wejście w interakcję z kilkoma rzeczami. Ostateczna wersja pozwalałaby na więcej eksploracji, w tym jedzenie, spanie i wykonywanie poleceń właścicieli... o ile udałoby ci się ich zrozumieć. (Ten w wersji niedokończonej otrzymał ponadprzeciętne zdolności zrozumenia spoza czwartej ściany.) Oczywiście istniałaby też jakaś możliwość próby ucieczki...

Od wewnątrz, projekt może dodatkowo pochwalić się bardzo fajnym i łatwym do zrozumienia systemem poruszania się w 3D. Każdy kwadrat ma swoją własną mapę, ze zdarzeniami typu "idź na północ", "patrz na wschód", "działaj (spacja) na zachód". Tworząc kolejny kwadrat wystarczy skopiować i wkleić kwadrat istniejący, podmienić pokazywane obrazki w zdarzeniach "patrz" i dodać odpowiednie teleporty w zdarzeniach "idź". Istniejące eventy zajmują się całą resztą. Wystarczy tylko mieć cierpliwość do rysowania obrazków...

Guyz_n_Galz.zip
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 6: The Warrior

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek Obrazek
* * * The Warrior * * *
Data utworzenia: 2011
Rozmiar: 1,2 MB
Język: Polski
Gatunek: RPG! Kto by pomyślał.

Teraz dla odmiany coś starego... i mało oryginalnego? Aż trudno uwierzyć, że to moja robota. Zamiast oryginalności jest sporo eksploracji, interakcji i wygórowanych ambicji. Na start można wybrać poziom trudności (polecam łatwy, bo nie mogę powiedzieć, żeby te wyższe cokolwiek wnosiły...), imię, a nawet płeć - jedną z dwóch, bo byłem wtedy co najwyżej początkującym programistą. Gra wymaga RTP, i to nie byle jakiego, bo z jedynego w swoim rodzaju RPG Tsukuru ME. Ciekawe, skąd oryginalnie pochodzi ten wpadający w pamięć tsukuru-Battle.mid?

The_warrior.zip
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 7: Diamond The In Rough

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
* * * Diamond The In Rough * * *
Data utworzenia: 2021
Rozmiar: 1,73 MB
Język: Polski
Gatunek: Zarządzanie/popychanie pudeł

Nadpełzł czas... podzielenia się moim projektem na pierwszy TAPE. Niedokończonym, oczywiście. Treść obecnej tutaj gry jest mocno szkieletowa, niemniej możecie odczuć ogólny zarys... ostatecznie do zakończenia projektu zabrakło mi wszystkiego po trochu. Mam w głowie sporo postaci i ogólną fabułę, ale ostatecznie zabrakło mi wszystkiego po trochu.

Diamond_The_In_Rough.zip
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2); TASC 7 (miejsce 1)
Posty: 1955
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 7: Diamond The In Rough

Post autor: Dragon Kamillo »

Dobra ograłem wsio, więc coś tam skrobnę.
O pierwszych trzech pisałem już na srajkordzie, ale może i tak w skrócie:
1. Grafinsect jest wporzo, mechanika jest dopracowana i ogólnie to mi się podoba się. Trochę takie losowe etapy, ten pod ziemią najbardziej do pogrania kompletny, a zaś ten nad ziemią zapowiada się ciekawie, ale jest szybko ucięty i niedokończony. Sam tutorial najtrudniejszy, ale przez to przejście jego sprawia najwięcej radości - dla czytających , tak da się go przejść. Świetna grafika, aż szkoda że to niedokończone jest
2. Cyk jako minigierka w większej grze (np przy otwieraniu zamków itp.) sprawdziłby się znakomicie.
3. BAGYRM - no obrotowe menu, i to w sumie tyle, bo więcej ciężko z tego wyciągnąć
4. Run Awaj Kłickly - najbardziej do pogrania gra z zestawienia - tym bardziej że poziom się nie kończy. Podoba mi się spowolnienie przewijania gdy jesteśmy blisko krawędzi śmierci - daje takie wrażenie ufff wlazło XD. I nie podoba mi się przeskakiwanie przewijania co losowanie dalszego poziomu, ale to pewnie technicznie wymuszone, w sumie aż ciekawe gdzie tam ukryte są teleporty (a może to jakoś inaczej zrobione jest?). No i najłatwiej zostać przy domyślnej prędkości XD.
5. Gujz n Glaz - mało do pogrania, to tylko kilka obrazołków, aż dziwne że nie zrobiłeś tego więcej, tym bardziej że z tematu o grze do pogrania w automacie w bazie kosmitów wynikało że trochę już tej gry miałeś.
6. The Wariorr - uczucie pierwszej gry z RM, ale można pograć. Wrażenie robienia gry bez planu i po prostu wrzucania do niej tego co akurat przyszło do głowy. No i w jednym miejscu widać zręcznościowe zalążki późniejszych twórczości XD. Po zabiciu bandytów z piwnicy magazynu wydaje się że więcej nie ma do roboty - tak jest?
7. Diamont The In Rough - moooocno niedokończone, a szkoda. Graficznie jest ślicznie (nawet ciut lepiej niż pierwsza gra), muzycznie też (jak mi wpadło do łba to już znaczy że jest gut, szczególnie ta muzyczka z od czasu do czasu bożonarodzeniowymi motywami). Niestety łatwo się pozacinać, doszedłem tylko też do dwóch poziomów ze skrzynkami (ale pewnie nie ma więcej), koniec końców nawet do końca nie wiem o czym miała być finalnie ta gra - bo póki co to takie oszczędzanie kasy żeby zaciąć się w niej trochę później niż przy wcześniejszym graniu XD.

No i to chyba tyle, musiałbym wygrzebać ze srajkorda opinie o pierwszych trzech żeby też tu wklepać, ale póki co czekam na ewentualne więcej (coś tam jeszcze masz, co nie?).
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 7: Diamond The In Rough

Post autor: Charlie Vermin »

Dragon Kamillo pisze:
12 lip 2025, 16:31
Dobra ograłem wsio, więc coś tam skrobnę.
Dziękuję za szczegółową opinię! Niedługo pokażę coś jeszcze...

4. Faktycznie, po teleportacji umiejscowienie kamery zawsze jest pośrodku, więc koniec końców jedyne co mogłem zrobić to przesunąć kamerę przed teleportacją, żeby było płynniej. Każdy losowy fragment zaczyna się i kończy identycznym fragmentem korytarza - akurat na szerokość ekranu. Zrobiłem nawet tego typu szablony początku/końca dla dalszych etapów gry... brakuje mi tylko implementacji pozostałych mechanik, a także poziomów, aczkolwiek robienie poziomów to w dużej mierze sama przyjemność.

5. Koncepcję miałem szczegółową, i mniej więcej wiem jak by to się krok po kroku działa, ale implementacja to co innego... ta wersja do pobrania jest nawet trochę obszerniejsza od tej która siedziała na moim dysku przez dłuższy czas, bo teraz można przynajmniej chodzić po korytarzu, który wcześniej narysowałem ale nie zaimplementowałem.

6. Faktycznie, po bandytach nic już nie ma. Gra daleka od mojej pierwszej - ta pierwsza była mniej kompetentna, z absurdalnymi pomieszczeniami bez sufitów itd, ale za to bardziej oryginalna... tutaj coś mnie wzięło na zrobienie "poważnej" gry, i chyba doszedłem po drodze do wniosku, że to nie mój styl...

7. Tu również wygląda na to, że osiągnąłeś wszystko, co się dało.
Spoiler:
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

[2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 8: B...

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek Obrazek
* * * B... * * *
Data utworzenia: 2018
Rozmiar: 4,76 MB
Język: Polski
Gatunek: Trochę elementów zręcznościowych, ale głównie gadanie

No to teraz coś szczególnego... projekt oparty na znanej (?) i kochanej (?) grze makerowej z 2005 roku. To szczególnie chciałm opublikować w całości, bez żadnych zapowiedzi... ale jednak, podobnie jak z innymi projektami, utknąłam. Mimo to udało mi się stworzyć coś całkiem kompletnego! Dosłownie - jest początek, jest koniec... tylko środek wybrakowany. Ale wybrakowany w sposób nie przeszkadzający zbytnio w wrażeniach. Ogólnie jest mnóstwo dodatkowych interakcji i chyba całkiem niezły klimat. Mam nadzieję, że to stare coś, na czym się wzorowałm, ma jeszcze jakichś swoich fanów! Premiera w sam raz na dwudziestolecie...

B.zip
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 9: Scribble Game

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek Obrazek
* * * Scribble Game * * *
Data utworzenia: 2016
Rozmiar: 2,46 MB
Język: Polski i Angielski
Gatunek: ???

Tym razem coś skromniejszego. Jest gra. Jest papier. Który czasami się rusza. Jak papier się szybko rusza to jest animacja. To był taki technologiczny teges, i może w pewnym momencie, dawno dawno temu, miał on w sobie jakiegoś rodzaju koncepcję w stylu fabuły. Miał jakąś ideę, taką że może jak ktoś coś pisze na papierze to może jest to... jakieś coś, co powstaje z jego myśli? Jakieś osobiste coś? O życiu tego kogoś? Może?

W każdym mąć razie, podobnie jak poprzedni projekt, także to zostało przed premierą zmodyfikowane, żeby dodać... coś, co sprawi, że bardziej trzyma się to kupy. Czymkolwiek by ta kupa nie była. Może nawet wzbudzi to zainteresowanie, pomimo że potrzeba byłoby pięciu doktoratów z zaawansowanej poezji stosowanej żeby odnaleźć w tym jakiś sens i znaczenie. Miłej zabawy.

Scribble Game.zip
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 133
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3][DEMO] Kompendium CharlieVermin, część 10: TsukuruRace

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek Obrazek
* * * TsukuruRace * * *
Data utworzenia: 2016
Rozmiar: 1,38 MB
Język: Polski
Gatunek: Wyścig

To teraz znowu coś vintage - TsukuruRace! Fajny prosty pomysł, ale podobnie jak z niektórymi innymi projektami zabrakło mi po prostu cierpliwości. Miało być około 15 poziomów, jest 1.

Podobnie jak w przypadku Guys n Galz i Scribble Game, dodałm parę dodatkowych tegesów jeszcze w tym roku. W tym wypadku jest to dodatkowy wariant wyglądu i dodatkowy oponent w wyścigu. Nawet przyszło mi do głowy parę nowych pomysłów na następne poziomy... no ale jednak zabrakło mi pasji.

Ciekawie było edytować ten projekt i zauważać różne rzeczy które robiłm, jak jeszcze nie miałm wprawy... chociażby brak globalnych zdarzeń, i niektóre zdrarzenia (np. linia mety) kopiowane i wklejane zamiast odwoływać się do pojedynczego zdarzenia, które w razie czego mogę później zedytować, żeby zmienić wszystko. Niemniej tak czy inaczej w pewnym stopniu od kopiowania i wklejania nie da się uciec... taki już los tsukurowicza!

TsukuruRace.zip
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
ODPOWIEDZ