8 Bit Quest [download]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Kalashnikov pisze: Nie wiem, czy to było obecne w poprzednich wersjach gry, ale Combo i Mini-Combo to świetny pomysł, zmusza do przechodzenia etapu po kilka razy!
Wszystkie dodatki w postaci "3,2,1 GO!", "Ups" dźwięków itd. jak najbardziej pasują, fajny dodatek.
Wymyśliłem w biegu uznałem, że takie coś może się przydać, by zbliżyć jeszcze bardziej grę do Arcade.
Kalashnikov pisze: Gra jest praktycznie bezbłędna od strony technicznej. Jedyny bug na jaki trafiłem, to po zebraniu nieskończonego Super Biegu, na mapie w lewym górnym rogu, tam gdzie do skolekcjonowania były takie czerwone zegarki, czy cholera wie co, szkilety znów nie zrespawnowały się na mapie, tylko siedziały w tej czarnej strefie, z której nie mogły się wydostać. Wczytałem jednak grę poszedłem tam i już wszystko było ok. Starałem się nawet zrobić dokładnie to samo, co poprzednim razem, ale nic nie dawało efektu - szkielety pojawiały się na mapie normalnie. Trzeba więc przyjąć, że czasem gra potrafi ześwirować i rozwiązaniem jest stary dobry "Load".
Nie mam pojęcia. Bardziej tu widzę bug w działaniu makera niż w skryptach, ale do tego jeszcze raz zajrzę.
Kalashnikov pisze: Dialogi poprawione, jest jeszcze kilka błędów zw składnią, ale to nieistotne, to Arcade a nie RPG.
Dialogi co najwyżej "okrojone" :lol:
Kalashnikov pisze: Jedyne co mogę teraz doradzić przed zabraniem się za kolejną grę, to napisanie pliku ReadMe z objaśnieniem zasad:
- jeżeli mamy zabić 10 Szkieletów, to musi być ich właśnie 10 i ani jednego więcej, czy mniej
- co to jest Combo i Mini-Combo i jak je wykonać
- Objaśnienia power-upów (np. podczas Super Biegu nie zbierane są przedmioty, jest to ruch wykorzystywany do ucieczki i szybkiego przemieszczania się, itp)
- wyjaśnienie, że jeżeli zrobimy za dużo kroków pomiędzy przedmiotami, to nie dostaniemy punktów
- itd. itp.
Zrobię to jednak. Prawdopodobnie.
Kalashnikov pisze: Do tego kvachu od dwóch dni proponuje Ci stworzenie wyglądu strony (a Ty udajesz chyba, że tego nie widzisz), która tej grze na pewno by się przydała. Mógłbyś zamieścić na niej wyżej wymieniony poradnik oraz listę Hi-Score, bo to o to przecież tu chodzi.
Odebrałem to jako sugestię - rób stronę, bo nikt mi jeszcze nie proponował pomocy tym bardziej w taki sposób. Szczerze myślałem, by zrobić własną ze swoimi projektami, ale to co proponuje Kvachu naprawdę mogło by być fajne ma początek :-D
Super Vegeta pisze:Istnieje bug z mieczykami, mianowicie gdy dzierżąc mieczyk zbierzemy kolejny, bonus po prostu wsiąka - czas trwania power-upa nie zostaje przełużony ani zresetowany do początkowej wartości, natomiast przedmiot znika z mapy.
Na potrzeby mojej gry zrobiłem nieco inaczej, by było więcej niepewności i wierzgania przed zebraniem kolejnego Mieczyka. Jakby jeden PowerUp dawał Max czasu granie było by dziecinnie proste i malał by sens kupowania rzeczy ze sklepu w takim układzie.
Super Vegeta pisze: Swoją drogą, czemu ma służyć zabieg z zamianą ilości wrogów do zniszczenia na "?"? Oprócz dodania kolejnego czynnika frustracjogennego, nie widzę za wiele zastosowań. :f Jeżeli rozwalimy za mało wrogów, nie wiadomo nawet, czy byliśmy blisko, czy daleko od zwycięstwa, zaś w drugą stronę - na mapach z niszczeniem szkieletów często poruszają się one w watahach, więc wjeżdżając w grupę kilku szkieletorów istanieje spora szansa, że "complete" tylko śmignie nam przed oczami i przywita nas failed.
Małe utrudnienie. Trzeba mieć dobry refleks i rozganiać szkielety po planszy. Jak nie idzie to można dokupić trochę Hiper Skoków dla ułatwienia. I dodaję, że ma być trudno na tych paru etapach (5) bo nagroda, jest bardzo, ale to bardzo cenna.
Super Vegeta pisze: Przy okazji - fajny zabieg ze zmieniającym się pościgiem na title screenie. :)
Dobre oko. A myślałem, że nikt tego nie zauważy.

EDIT:

*Koszt skoku to tylko 0.3 sekundy, więc potwór wart więcej niż 0.3 na szybkich poziomach.
*Readme ulepszony.

*Idę odpocząć od makerowania.
*Pospać czy coś.

http://www.yousendit.com/download/U0d5a ... Y1JMWEE9PQ
FEI
Posty: 388
Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: FEI »

z tymi efektami fajnie wyszło. szkoda ze nie wydałeś dema na GF08... wygrałbyś spokojnie.
pisząc żebyś się wzioł za coś ambitniejszego miałem na myśli jakąś dłuższą grę. przygodówke, horror albo rpg.
ewribadi dałn!
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Podkreślam, że gry to ma być rozrywka i robię je, by ludzie mieli z nich radochę, a nad tym tytułem wbrew pozorom musiałem się naprawdę sporo nagimnastykować, by nie był banalny...i dawał możliwość każdemu przejścia kolejnych poziomów wymyślając jak to zrobić, a nie tylko posiadając dobry refleks. W tej grze jest jednak punktowane myślenie tj. oszukiwanie systemu SKILAMI ze sklepu, które umiejętnie użyte owocują większymi punktami. Jak się bliżej przyjrzysz (zakładając, że celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów) zauważysz ogrom nieliniowych możliwości przejścia tej gry. Może i rozgrywka wydawać się prosta - przejść wszystkie etapy, ale kto zacznie starać się uzyskać jak najwięcej punktów zauważy, że jednak w tej grze możliwości jest więcej i ciągle można je odkrywać. Starałem się, by była to gra nie na raz, ale gra do pogrania w wolnych chwilach być może nawet po to, by pobić rekord danego etapu czy nawet całej gry. Etapy można wyćwiczyć...jak mięśnie...
Awatar użytkownika
Super Vegeta
Posty: 847
Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Super Vegeta »

Po przejściu wszystkich etapów gra wydaje się trochę przykrótka, niemniej dobra robota. Grało się bardzo miło, klimacik był, planeta BRR mnie zniszczyła. :D

Dwa drobne bugi, które jeszcze wyłapałem - po wzięciu nieskończonego Super Biegu przedmiot znika z mapy dopiero po zamknięciu wiadomości "Otrzymałes nieskończony Super Bieg", drugie zaś - na ostatniej mapie (tej z wazonikami i za******* szybkimi pułapkami) nie zmienia się status żyć w hudzie.
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Inq »

Przeszedłem pierwszy etap, więcej nie wiem czy przejdę, bo nie lubię tego typu gier.

Ale cała reszta - ŚWIETNA! Absurdalne dialogi, śmieszna muzycza, retro grafika :D Naprawdę, udało ci się osiągnąć świetny klimat. Jedna z ciekawszych produkcji ostatnich czasów. Ba, pod względem klimatu bije na głowę Tale of Exile (którego fenomenu zupełnie nie rozumiem).
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Akwarelek »

Plan ze scenowym Hall of Fame niezbyt wypalił, minął tydzień od premiery. Wydasz niezabezpieczoną wersję?
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Super Vegeta pisze:Po przejściu wszystkich etapów gra wydaje się trochę przykrótka, niemniej dobra robota. Grało się bardzo miło, klimacik był, planeta BRR mnie zniszczyła. :D
Miło to słyszeć tym bardziej, że całość przeszedłeś. Gra miała być dość krótka, gdyby była długa pewnie stworzył bym ją w innej konwencji. Nie ukrywam, że w dłuższej wersji planowałem zrobić z tego RPG z bardzo nietypowymi walkami w podobnej formie.

Super Vegeta pisze: Dwa drobne bugi, które jeszcze wyłapałem - po wzięciu nieskończonego Super Biegu przedmiot znika z mapy dopiero po zamknięciu wiadomości "Otrzymałes nieskończony Super Bieg"
Drobna usterka. Ale przyda się może do perfekcji o ile jeszcze będę działał coś z tym tytułem. Zacząłem działać w kierunku stworzenia innego gatunkowo tytułu. Jak znajdę chwilę to naprawię.

Super Vegeta pisze: drugie zaś - na ostatniej mapie (tej z wazonikami i za******* szybkimi pułapkami) nie zmienia się status żyć w hudzie.
To już wina makera...Nie działa zawsze idealnie jeśli idzie o badanie zdarzeń równoległych SYNCHRONICZNIE. Tj ciężko ze sobą je zesynchronizować, by u każdego chodziło idealnie (A u mnie jest masa takich skryptów). Już się z tym namęczyłem w przypadku innych eventów i było to raczej...uff... Spowolnienie działania huda mogło by nie być za bardzo korzystne...Bądź spowolnienie zdarzeń od wykonywania zmiany żyć....Bo to by mogło opóźnić jeszcze działanie innych zdarzeń...I znów pojawił by się łańcuch kłopotów...
Ten bug jednak o ile będę jeszcze działał z tym tytułem zostanie zniszczony już ja coś wymyślę mimo, że na takiego buga to ja nie trafiłem u siebie i pewnie to się nie stanie...



Inq pisze:Przeszedłem pierwszy etap, więcej nie wiem czy przejdę, bo nie lubię tego typu gier.

Ale cała reszta - ŚWIETNA! Absurdalne dialogi, śmieszna muzycza, retro grafika :D Naprawdę, udało ci się osiągnąć świetny klimat. Jedna z ciekawszych produkcji ostatnich czasów. Ba, pod względem klimatu bije na głowę Tale of Exile (którego fenomenu zupełnie nie rozumiem).
No jak złapałeś klimat to spoko, ale jak nie lubisz arcade to szkoda...Jakoś tak pośrednio rozumiem sens twojego posta...piszesz, że klimat fajny, ale w grę nie chcesz grać. To prawie jak - fajny kawałek, ale słuchać go nie chce bo nie lubię takiej muzyki.

Akwarelek pisze:Plan ze scenowym Hall of Fame niezbyt wypalił, minął tydzień od premiery. Wydasz niezabezpieczoną wersję?
Nie wypalił, bo nie działałem nic w tym kierunku. Wziąłem się teraz za planowanie nowej gry przez to z scenowym hall of fame nie działałem, ale jeśli już to się postanowię zrobić będę wiedział jak się do tego zabrać, bo już nad tym myślałem. Jeśli są jakieś pytania odnośnie czegokolwiek to można zadawać w takim układzie. Projekt zablokowałem z jasnych powodów - NO CHEATING.
NIZIOŁ
Posty: 122
Rejestracja: 07 wrz 2008, 14:17

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: NIZIOŁ »

Inq pisze:Przeszedłem pierwszy etap, więcej nie wiem czy przejdę, bo nie lubię tego typu gier.

Ale cała reszta - ŚWIETNA! Absurdalne dialogi, śmieszna muzycza, retro grafika :D Naprawdę, udało ci się osiągnąć świetny klimat. Jedna z ciekawszych produkcji ostatnich czasów. Ba, pod względem klimatu bije na głowę Tale of Exile (którego fenomenu zupełnie nie rozumiem).
Ja też nie rozumiem. Każdy ma przecież inny gust, ale większości się ToE podoba jak widać na Golden Forkach. Bez sensu jest porównywać 8bit z ToE, bo to zupełnie inne gry. Każda ma swoje ciekawe motywy.
Awatar użytkownika
Secretman
Posty: 491
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Secretman »

Na jednej z map do wzięciu wszystkich przedmiotów muzyczka się zmieniła, ale nie dostałem komunikatu - pewnie błąd w Makerze, bo kolejnym razem było ok. Ogólnie większość błędów wyłapanych jest teraz zapewne spowodowane błędami Makera. Taki mały pikuś znalazłem w sklepie. Przy zakupie życia mamy "No" zamiast "Nie", ale to już takie na wyrost :p
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Umieściłem w necie finalną wersję 8bit Quest jest to wersja, która działa na każdym komputerze. Ma też wyeliminowany błąd związany z Power Mode 2003. Wszystko jest już w najlepszym porządku gra pójdzie na każdym komputerze, na którym nie ma RTP i RPGMakera !

http://www.mediafire.com/download.php?z3fmqrtxziy


Po za tym kończą się pracę nad angielską wersją gra powinna niedługo pojawić się na rmnecie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Inq »

You've?
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Ja obrazki. Ktoś przetłumaczył dialogi. Zostało jeszcze przygotować opis na świat i będzie gotowe.
Awatar użytkownika
Pantera
Posty: 322
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Pantera »

Inq pisze:You've?
yep. o ile po rozbiciu na you have nie brzmi to "najgramatyczniej", to ogolnie tu lub owdzie widzialem to uzyte w ten sposob.
None ov thy empty gods shall ever stand above me!

transparent avatar thx to Kalashnikov
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Mertruve »

Za dużo rapu się nasłuchaliście XD
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Kalashnikov »

Za dużo słowników się naczytałeś :)

"Show me what you've got" jest jak najbardziej poprawne.

Chyba jutro ściągnę i przejdę jeszcze raz :)
ODPOWIEDZ