8 Bit Quest [download]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Akwarelek pisze:Orly?

Kolejny bug, gdy tracimy życie, wyświetla się napis "X żyć", podczas którego leci czas w stoperze.
To akurat było celowe tak samo jak Game Over, ale się przerobi.

EDIT:
Bug z napisem angielskim na jednych drzwiach naprawiony, GameOver nie ma już jak stracimy życia, bądź braknie czasu teraz przenosi nas do wyboru map z punktami jakie mieliśmy na początku. A co do faktu, że zabraknie czasu...teraz nie tylko przeniesie nas do wyboru map, ale nawet jak w tym czasie straciliśmy jakieś życia to będziemy mieć ich tyle ile było przed starem poziomu to samo z dopałkami. Napis wywalam (ten, który pokazuje ile żyć) zaraz bugi zostaną naprawione totalnie i wyślę wersję odbugowaną, wygodniejszą.
NIZIOŁ
Posty: 122
Rejestracja: 07 wrz 2008, 14:17

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: NIZIOŁ »

Ja też pograłem i jest świetnie, tylko że grafiki na ścianach mi przypominały na początku drzwi i nie mogłem nigdzie wejść a potem była skapa, że tylko te z światełkiem ;). Co jakiś czas wyskakuje mi błąd (influence czy coś) i wywala do wina. No i ten game over to porażka. Gra ma bardzo fajny klimacik i wciąga. Szkoda tylko że zablokowałeś grę, bo to lamerstwo. Tak ci szkoda, że ktoś się czegoś nauczy?
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

NIZIOŁ pisze:Ja też pograłem i jest świetnie, tylko że grafiki na ścianach mi przypominały na początku drzwi i nie mogłem nigdzie wejść a potem była skapa, że tylko te z światełkiem ;). Co jakiś czas wyskakuje mi błąd (influence czy coś) i wywala do wina. No i ten game over to porażka. Gra ma bardzo fajny klimacik i wciąga. Szkoda tylko że zablokowałeś grę, bo to lamerstwo. Tak ci szkoda, że ktoś się czegoś nauczy?
Cieszę się, że gra się spodobała. Co do zablokowania gry nie o to chodziło mi, żeby ktoś się czegoś nie nauczył, ale o to, że napracowałem się, by ta gra była jak najbardziej arcadowa tj. można było rywalizować na punkty z innymi, gdybym tego nie zrobił to łatwo było by oszukiwać w sumie. To w tym tkwi sęk. Nie chodziło mi by zataić skrypty, ale żeby nie dało się oszukiwać, ale odkryć też wszystko samemu z poziomu gry.

EDIT: Co do niedogodności. GameOvera już nie ma i po stracie żyć i po stracie czasu, ba jest nawet parę udogodnień w związku z faktem przegranej. Dobra jeszcze pare rzeczy i za chwile poprawiona wersja będzie gotowa.
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Akwarelek »

A po co mamy niby oszukiwać? Jak ktoś się uprze, żeby zmienić wynik to zrobi to w paincie.

Kolejny bug, gdy w tym poziomie kliknąłem "4" (teleport), wywaliło mnie do czarnej pustki Oo

Obrazek

E: I pozatym nie mogę przejść tego poziomu, zabiłem chyba z 13 szkieletów bez tracenia życia a mimo to po ostatniej pytce przegrywam?
Zabiłem równe 10, hura, win!
NIZIOŁ
Posty: 122
Rejestracja: 07 wrz 2008, 14:17

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: NIZIOŁ »

Dla mnie to głupia wymówka :P Nawet jakby było odblokowane i tak wolałbym sobie przerobić screena jak szukać w skryptach i coś zmieniać. Dzięki grom, które nie są zablokowane się dużo nauczyłem i tak się rozwijają ludzie na scenie, a jakby wszyscy blokowali jak ty to po co ta scena? Chyba tylko żeby pochwały dawać i podlizywać się :).
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Akwarelek pisze:A po co mamy niby oszukiwać? Jak ktoś się uprze, żeby zmienić wynik to zrobi to w paincie.

Kolejny bug, gdy w tym poziomie kliknąłem "4" (teleport), wywaliło mnie do czarnej pustki Oo

Obrazek
Faktycznie na teleporcie był buczek. Teraz Naprawiony.
NIZIOŁ pisze:Dla mnie to głupia wymówka :P Nawet jakby było odblokowane i tak wolałbym sobie przerobić screena jak szukać w skryptach i coś zmieniać. Dzięki grom, które nie są zablokowane się dużo nauczyłem i tak się rozwijają ludzie na scenie, a jakby wszyscy blokowali jak ty to po co ta scena? Chyba tylko żeby pochwały dawać i podlizywać się :).
Pomyślę, ale nie mogę za bardzo zrobić tego z tą wersją gry. Wydam jakąś spin-offową wersję to jej nie zablokuję. Tam już będzie luźniejsze podejście co do możliwości arcadowej rywalizacji. Oczywiście gierka będzie na tym samym silniku czy jak to można nazwać :D

EDIT: Bug na planszy ze szkieletami naprawiony.
Preki pisze:Migający napis jest efektem tego, że X-Tech użył grafiki tytułowej, a PM pomija ekran tytułowy i wędruje od razu na mapkę, gdzie jest ustawiony Bohater, tak, jakby samoczynnie wybierałby "Nową Grę". Jako titla trzeba więc użyć po prostu czarnego obrazka o wymiarach 320x240.
Preki, ależ to było celowe. To miało wyglądać jak zbudowanie się menu tytułowego przez dodanie do niego dolnego członu z opcjami wyboru. A niech stracę...Nie będzie tego.

EDIT: Buczek z napisem "X Żyć" (tak to zostało nazwane) został usunięty...teraz losowanie ustawienia wrogów jest totalnie losowe i my o nim nie decydujemy, a dzięki temu że napis był można było w odpowiednim momencie zatrzymać "koło fortuny" teraz to się odbywa automatycznie i dobrze w sumie. Ostatni buczek i wysyłam.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 12:54 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: kvachu »

A ja miałem bugzora, że jak użyłem przyśpieszenia i wylądowałem na kolcach to se mogłem tak stać =P. Dopiero po ruszeniu się był dead =]. Na padzie się w to fajnie gra.

[EDIT]
Jak znajdę czas to mogę sklecić z tych graf jakiś layout i się zrobi sajt tak jak ma rhomik kalafiora czy mój Asgaroth. No chyba, że już strona jest =D.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

kvachu pisze:A ja miałem bugzora, że jak użyłem przyśpieszenia i wylądowałem na kolcach to se mogłem tak stać =P. Dopiero po ruszeniu się był dead =]. Na padzie się w to fajnie gra.
To celowy zabieg. Taj jak było w Prince of Persja na Nesa. Tak na kolcach można stać, ale nie można na nie wdepnąć jak są wysunięte. Kupuję pada.

EDIT: Jeszcze rozkminiam Jazzowego buga i będzie odbugowane fest i wysyłam. Naprawiony. Chodziło, o to jednak, że źle liczone zostawały potwory względem łapanych z trybu Matrix. 100% Naprawione. Wysyłam.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 13:04 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: BeVoo »

OK, pograłem trochę i teraz twierdzę z całą pewnością, że tytuł jest kompletnie nie adekwatny do gry. Co do klimatu 8 bitów - fakt, gra posiada może swój klimat, ale nie 8 bitów. No, ale tego się spodziewałem. Nadal też twierdzę, że mimo iż do grafiki można się przyzwyczaić, to jak dla mnie po prostu nie pasują te chary do tych chipów. Muzyka - niby ok, ale w niektórych momentach wydaje mi się, że nie pasuje do sytuacji (nie wspominając, że niektórych muzyczek w ogóle bym przy sobie nie umieszczał). No i te dialogi. Rozumiem humor, ale gdzieniegdzie widać, że trochę na siłę poupychane są te żarciki...
Może wyglądać że się czepiam, ale takie jest moje zdanie. Ale coby nie narzekać tylko, to powiem jak Jazz W. - co prawda w mój gust nie trafiłeś, ale pełen SZACUN do włożonej pracy, bo widać, że mimo wszystko się narobiłeś. Gratulacje za pomysł i ukończenie tworzenia gry!

@Nizioł: Poczytaj poradniki/kursy/tutoriale i tematy w dziale "pomoc", a w znacznej większości znajdziesz to, czego chcesz się nauczyć. Za resztę będziesz musiał albo zapłacić kartą, albo samemu sie spytać na forum.
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

BeVoo pisze:OK, pograłem trochę i teraz twierdzę z całą pewnością, że tytuł jest kompletnie nie adekwatny do gry.
Ale trzeba przejść całą grę, żeby choć trochę rozkminić dlaczego ta gra ma taki tytuł.
BeVoo pisze: Co do klimatu 8 bitów - fakt, gra posiada może swój klimat, ale nie 8 bitów. No, ale tego się spodziewałem. Nadal też twierdzę, że mimo iż do grafiki można się przyzwyczaić, to jak dla mnie po prostu nie pasują te chary do tych chipów. Muzyka - niby ok, ale w niektórych momentach wydaje mi się, że nie pasuje do sytuacji (nie wspominając, że niektórych muzyczek w ogóle bym przy sobie nie umieszczał). No i te dialogi. Rozumiem humor, ale gdzieniegdzie widać, że trochę na siłę poupychane są te żarciki...

Powiem tyle, że zamieściłem w tej grze 8bit na ile to było wg. mnie stosowne by nie zepsuć jej klimatu. Muzyka - Kawałki sceny modowej, niektóre klasyki i nie do każdego mogą trafić przyznaję. Dialogi - nastawiłem się na zrobienie zręcznościówki hybrydy-pacmana i na tym pracowałem dialogi, scenki są zrobione raczej bez większego skupienia na nich uwagi. Raczej skupiłem się na grywalności, bo ta gra miała być z założenia hybrydą Pac-Mana nie RPGiem. I cała gra to jednak taki żart konwencją Pac-Mana i tyle nie należy jej brać poważnie, ale jako rozrywkę typowo arcadową.
BeVoo pisze: Może wyglądać że się czepiam, ale takie jest moje zdanie. Ale coby nie narzekać tylko, to powiem jak Jazz W. - co prawda w mój gust nie trafiłeś, ale pełen SZACUN do włożonej pracy, bo widać, że mimo wszystko się narobiłeś. Gratulacje za pomysł i ukończenie tworzenia gry!
Dzięki =).

Edit:
Za moment będzie usprawniona wersja. Savey powinny działać.
Awatar użytkownika
Super Vegeta
Posty: 847
Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Super Vegeta »

Gdy wejdzie się w pierwsze drzwi na prawo od gościa-bazaru, trafiamy na mapę z kolejnymi wrotami, a pomimo to wyświetla nam się HUD, jak byśmy byli na mapie "do gry", do tego zaczyna przycinać.

Poza tym, powinieneś powiększyć większość mapek o jakieś trzy pola wysokości, bo HUD potrafi przesłaniać ściany (i przedmioty) znajdujące się blisko górnej krawędzi mapy.

X-Tech pisze:
Preki pisze:Migający napis jest efektem tego, że X-Tech użył grafiki tytułowej, a PM pomija ekran tytułowy i wędruje od razu na mapkę, gdzie jest ustawiony Bohater, tak, jakby samoczynnie wybierałby "Nową Grę". Jako titla trzeba więc użyć po prostu czarnego obrazka o wymiarach 320x240.
Preki, ależ to było celowe. To miało wyglądać jak zbudowanie się menu tytułowego przez dodanie do niego dolnego członu z opcjami wyboru. A niech stracę...Nie będzie tego.
Imo zaś powinno zostać, dobry efekt. Ale rób, jak uważasz.


Obrazek
Użycie teleportu po raz drugi na tej mapie wiesza grę bądź wywala do OS.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 13:44 przez Super Vegeta, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Wszystko o czym tu napisałeś zostało usprawnione. Wysyłam.

8Bit Quest 100%

Obrazek

Gra jest już w wersji 1.01 teraz możecie pobierać i grać, komentować.
Wszelakie niedogodności, drobne błędy i niedoróbki, o których była mowa w tym
temacie zostały tu usprawnione.

http://www.sendspace.pl/file/bH66ND1G/
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 15:21 przez X-Tech, łącznie zmieniany 11 razy.
Awatar użytkownika
Super Vegeta
Posty: 847
Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Super Vegeta »

X, mówiłem, że HUD zasłania górne części mapy, w związku z czym mapy nalezy powiększyć i przesunąć W DÓŁ, nie w górę. Teraz zasłania jeszcze bardziej. xD Poza tym, zostałem cofnięty o jedną mapę. :f

Btw, imo nie baw się w żadne beta 1, beta 2, daj po prostu 1.1 albo od biedy 1.0b i tyle. :p
Awatar użytkownika
Pantera
Posty: 322
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Pantera »

nie wiem czy to bylo celowe, ale wodnioslem wrazenie, ze w levelach z zabijaniem odpowiedniej ilosci szkieletow trzeba zabic ich dokladnie tyle, jak zabijemy wiecej to kicha.

przy uzyciu super biegu nie zbieramy przedmiotow na naszej drodze

oprocz tego (nie jestem tego teraz pewien) bylo tak, ze o ile w innych typach leveli tracilismy zycia przy porazce, w time trialach po uplywie czasu game over byl od razu, nie wazne ile mielismy zyc.

w kwestii wygody, co bys powiedzial na przyporzadkowanie speciaji do literek ASDFG? troszke mniej gimnastyki moim zdaniem by bylo.
mysle, ze moglo by sie nadac jakies odliczanie przed rozpoczeciem danego levelu (w szczegolnosci w time trialach), tzn wchodzimy do pomieszczenia, mamy 3, 2, 1, GO! i dopiero calosc rusza. to by bylo leciutkie ulatwienie, ale mi by sie podobalo. no chyba, ze inni nie potrzebuja i ja lamer jestem ;P
przy komputerku polecenie Stan moglo by tez pokazywac stan naszych power-upow
i niech kolejnosc power-upow bedzie taka sama w sklepie i na HUDzie, bo mi to lekki metlik robilo.

co do gry: mi sie bardzo podobala! mysle, ze moge z czystym sumieniem stwierdzic, ze kiedy znowu zgine podczas grania w jakiegos fpsa, lub po prosty bedzie mi sie nudzic albo cus, wpadne wielokrotnie na pomysl: "A strzele sobie pare leveli w 8bita" :) muzyka, grafika moim zdaniem swietnie do siebie pasuja i wspolgraja naprawde dajac klimat jakiejs daawno zapomnianej (s)nesowej produkcji. I czy mi sie zdaje, czy charsety maja tylko dwie klatki animacji? how did you do that?

Ogolnie, jak dla mnie, pare rzeczy do lekkiej poprawki i gierka jest pikna! :)
None ov thy empty gods shall ever stand above me!

transparent avatar thx to Kalashnikov
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Akwarelek »

Jak dla mnie niezbieranie i niezabijanie przy super biegu jest jak najbardziej na miejscu - później w grze masz nieskończoność tego skila.

Mają dwie klatki bo dwie z trzech mają tą samą grafikę?
ODPOWIEDZ