8 Bit Quest [download]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Super Vegeta pisze:X, mówiłem, że HUD zasłania górne części mapy, w związku z czym mapy nalezy powiększyć i przesunąć W DÓŁ, nie w górę. Teraz zasłania jeszcze bardziej. xD Poza tym, zostałem cofnięty o jedną mapę. :f
Btw, imo nie baw się w żadne beta 1, beta 2, daj po prostu 1.1 albo od biedy 1.0b i tyle. :p
Oj już za bardzo czepiasz się szczegółów, ale niech będzie. To już zostało zrobione. Już nie masz się czego uczepić :-P
Pantera pisze:nie wiem czy to bylo celowe, ale wodnioslem wrazenie, ze w levelach z zabijaniem odpowiedniej ilosci szkieletow trzeba zabic ich dokladnie tyle, jak zabijemy wiecej to kicha.
To było celowe.
Pantera pisze:przy uzyciu super biegu nie zbieramy przedmiotow na naszej drodze
Super Bieg jest do wymijania wrogów jedynie.
Pantera pisze: oprocz tego (nie jestem tego teraz pewien) bylo tak, ze o ile w innych typach leveli tracilismy zycia przy porazce, w time trialach po uplywie czasu game over byl od razu, nie wazne ile mielismy zyc.
To już zostało naprawione przynajmniej nie ujrzysz napisu game over, ale trafisz od razu do miejsca wyboru plansz.
Pantera pisze: w kwestii wygody, co bys powiedzial na przyporzadkowanie speciaji do literek ASDFG? troszke mniej gimnastyki moim zdaniem by bylo.
Da radę obsłużyć i te klawisze również.
Pantera pisze: mysle, ze moglo by sie nadac jakies odliczanie przed rozpoczeciem danego levelu (w szczegolnosci w time trialach), tzn wchodzimy do pomieszczenia, mamy 3, 2, 1, GO! i dopiero calosc rusza. to by bylo leciutkie ulatwienie, ale mi by sie podobalo. no chyba, ze inni nie potrzebuja i ja lamer jestem ;P
Da radę to zrobić i też szczerze nad tym myślałem chociażby nad napisem ready czy coś w tym rodzaju.
Pantera pisze: przy komputerku polecenie Stan moglo by tez pokazywac stan naszych power-upow
i niech kolejnosc power-upow bedzie taka sama w sklepie i na HUDzie, bo mi to lekki metlik robilo.
Zrobi się.
Pantera pisze:co do gry: mi sie bardzo podobala! mysle, ze moge z czystym sumieniem stwierdzic, ze kiedy znowu zgine podczas grania w jakiegos fpsa, lub po prosty bedzie mi sie nudzic albo cus, wpadne wielokrotnie na pomysl: "A strzele sobie pare leveli w 8bita" :) muzyka, grafika moim zdaniem swietnie do siebie pasuja i wspolgraja naprawde dajac klimat jakiejs daawno zapomnianej (s)nesowej produkcji. I czy mi sie zdaje, czy charsety maja tylko dwie klatki animacji? how did you do that?

Ogolnie, jak dla mnie, pare rzeczy do lekkiej poprawki i gierka jest pikna! :)
Cieszę się, że ci się spodobała i bardzo też z tego, że poczułeś klimat i spodobały ci się kawałki.
Akwarelek pisze:Jak dla mnie niezbieranie i niezabijanie przy super biegu jest jak najbardziej na miejscu - później w grze masz nieskończoność tego skila.
Mają dwie klatki bo dwie z trzech mają tą samą grafikę?
Prawda. A animacje mają dwie klatki tj. 2 z 3 są te same.
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Kalashnikov »

Grałem już w sumie z dobre 2 godziny, przeszedłem coś koło 1/3 gry i w przerwie między poziomami dodam coś od siebie.

Po pierwsze - wiem, że fabuła jest tylko takim dodatkiem do tej gry, bo to nie RPG i nie o nią tutaj chodzi, ale gdybyś poświęcił dialogom w intrze godzinkę więcej nikt by chyba nie ucierpiał. Niektóre żarty spowodowały, że parsknąłem ze śmiechu na głos, a przy niektóych (głownie tych przeciągaaaanych w nieskończoność) łapałem się za głowę.

Tak jak wsponiał kvachu, system żyć jest tak naprawdę zbędny, skoro możemy grę zapisać i wcztać w dowolnym momencie. Mógłbyś wprowadzić np. cennik za "Zapis/Wczytaj". -1000 punktów (skoro aż tak podkreślasz, że to dla nich gramy) za skorzystanie z jednej z tych opcji, wtedy życia nam się na coś przydają.

No i wspominane błędy.
1. Najważniejszy, w nowerj wersji 1.01 - po śmierci i "respawnie" na środku pokoju tracimy wszystkie bonusy, za to dostajemy 2 życia.
2. Na jednej z map, szkielety nie zostały wrzucone na planszę, ich eventy były widoczne jedną kratkę poza ścianą.
3. Problem z dokupieniem Teleportu, troszkę zawiłe, więc się skup: miałem 1 Teleport, zużyłem go, następnie nazbierałem pełno kasy i chciałem ich kupić max, niestety mogłem nabyć ich tylko 5 z 6 (kasę miałem). Zużyłem jeden z nich na planszy, więc chciałem dokupić chociaż ten piąty i znów nie mogłem. Problem wydaje się leżeć w tym, że kupując je program nalicza nie "max obecnie posiadanych Teleportów", ale "max ogólny" - czyli jeżeli kupiliśmy ich 6 przez całą grę, to nie da się już ich kupić więcej, nawet jeżeli po drodze któreś zostały użyte.
4. Na planszach z 10-15 sekundami na przejście, zabijanie potworów nie jest naliczane. Myślałem, że to tylko jedna mapka, ale sprawdziłem na kolejnych i jest tak samo (chodzi o mapy, gdzie każda sekunda extra i każdy ubity stwór są warte 1000 pkt. wzwyż).

Na sam koniec bardzo ważna rzecz - zbalansowanie gry. Grając w pierwszą wersję 1.00 rozkminiałem plansze na górze i prawym dolnym rogu. W wersji 1.01 poszedłem w lewy dolny róg i był to strzał w dziesiątkę, bo plansze mimo, że nieco trudne (ale do przejścia za 2-3 razem) to były tak wysoko punktowane, że nabiłem mnóstwo kasy. Rozumiem, że na mapie gdzie mamy 10 sek. każada sekunda powinna być cenna, ale 2000 pkt. to ostra przesada, w ten sposób każdy kto przejdzie taki etap, ma minimum 1 sekundę ekstra + punkty za przedmioty + fakt, że w tak krótkim czasie nie da się zrobić wielu kroków = 300zł wzywż. Tych plansz było tam około 5 i po ich przejściu miałem max każdego power-upa + 3 życia.
Moje zalecenie, dla tamtych etapów - zmniejsz wartość każdej sekundy, zwiększ karę za każdy krok (mając 10 sekund powinniśmy rozważnie biegać, bo i tak dużo ich nie wykonamy w tym czasie).
No i poinformuj jakoś gracza, że dostał ten nieskończony Super Bieg, bo najpierw nie wiedziałem, po co to Coś zebrałem, a potem przez pewien czas myślałem, że to znowu jakiś bug :)

Wytknąłem błedy, pora na pochwały:
Gra jest ŚWIETNA. Klimat mnie po prostu urzekł i zmiażdżył za razem. Nigdy nie sądziłem, że takie proste muzycznki i spratańska grafika tak bardzo mi się spodobają. Frajda z przechodzenia kolejnych etapów, jak napisał kvachu, jest ogromna, a power-upy (może skądś skopiowane, nie wiem, nie interesuje mnie to, nie grałem w wiele podobnych gier) super przemyślane - czasem na danej planszy przydaje się Super Bieg, czasem Włącznik, tam gdzie kolce wystają długo, a Skok jest uniwersalny, ale zawodny, stąd jego niski koszt. Matrixa ustawiłbym pod "6", bo grając na klawiszach cyfr daleko mi do "0" i nigdy go nie użyłem. Fakt, że kumple przyglądali się i doradzali przez 5 min. jak gram już wiele mówi - rzadko kiedy zdaża się to gdy pykam w produkcje spod RM :)

Popraw przede wszystkim naliczanie trupów na "szybkich" planszach, zmniejsz wynagrodzenie jakie za nie dostajemy oraz napraw system respawnu po śmierci i będzie pięknie.

Gra na pewno zapisze się w historii sceny jako żelazny klasyk jak zrobiły już to pozycje z tegorocznych Pełnych Wersji na GF.
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: kvachu »

No to już wiem do kogo walić po beta testy xddddddddd
Awatar użytkownika
Secretman
Posty: 491
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Secretman »

Tak w ogóle to slogan tej gry powinien brzmieć: Ta gra zrobi z Ciebie testera.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Kalashnikov pisze:Grałem już w sumie z dobre 2 godziny, przeszedłem coś koło 1/3 gry i w przerwie między poziomami dodam coś od siebie.

Po pierwsze - wiem, że fabuła jest tylko takim dodatkiem do tej gry, bo to nie RPG i nie o nią tutaj chodzi, ale gdybyś poświęcił dialogom w intrze godzinkę więcej nikt by chyba nie ucierpiał. Niektóre żarty spowodowały, że parsknąłem ze śmiechu na głos, a przy niektórych (głownie tych przeciągaaaanych w nieskończoność) łapałem się za głowę.
Dialogi zostały zrobione na szybko, ale czemu nie może jeszcze nad nimi posiedzę w zasadzie jednak najpierw zajmę się najważniejszym...
Kalashnikov pisze: Tak jak wsponiał kvachu, system żyć jest tak naprawdę zbędny, skoro możemy grę zapisać i wcztać w dowolnym momencie. Mógłbyś wprowadzić np. cennik za "Zapis/Wczytaj". -1000 punktów (skoro aż tak podkreślasz, że to dla nich gramy) za skorzystanie z jednej z tych opcji, wtedy życia nam się na coś przydają.
Uważam, że życia się przydają mimo wszystko. Kiedy tracimy życie i mamy zebraną większość przedmiotów i zero bonusów, wrogowie się respawnują dostajemy czas by zebrać resztę przedmiotów w pozostałym czasie, a nie zaczynamy od nowa z zerem na koncie. System ten się na pewno nie raz przyda w przyszłości każdemu mam nadzieję. [/quote]
Kalashnikov pisze: No i wspominane błędy.
1. Najważniejszy, w nowej wersji 1.01 - po śmierci i "respawnie" na środku pokoju tracimy wszystkie bonusy, za to dostajemy 2 życia.
W trakcie tych paru godzin nieobecności na forum wziąłem się za usprawnianie gry i też doszedłem do tego buga i go zniszczyłem.
Kalashnikov pisze: 2. Na jednej z map, szkielety nie zostały wrzucone na planszę, ich eventy były widoczne jedną kratkę poza ścianą.


Przebadam to choć nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją.
Kalashnikov pisze: 3. Problem z dokupieniem Teleportu, troszkę zawiłe, więc się skup: miałem 1 Teleport, zużyłem go, następnie nazbierałem pełno kasy i chciałem ich kupić max, niestety mogłem nabyć ich tylko 5 z 6 (kasę miałem). Zużyłem jeden z nich na planszy, więc chciałem dokupić chociaż ten piąty i znów nie mogłem. Problem wydaje się leżeć w tym, że kupując je program nalicza nie "max obecnie posiadanych Teleportów", ale "max ogólny" - czyli jeżeli kupiliśmy ich 6 przez całą grę, to nie da się już ich kupić więcej, nawet jeżeli po drodze któreś zostały użyte.


Bug był z nim taki, że limit na teleporty był równy limitowi na mrożenie wrogów. I to zmieniłem. Buga nie ma.
Kalashnikov pisze: 4. Na planszach z 10-15 sekundami na przejście, zabijanie potworów nie jest naliczane. Myślałem, że to tylko jedna mapka, ale sprawdziłem na kolejnych i jest tak samo (chodzi o mapy, gdzie każda sekunda extra i każdy ubity stwór są warte 1000 pkt. wzwyż).


A to nowina. To muszę zbadać. Dzięki za to.
Kalashnikov pisze: Na sam koniec bardzo ważna rzecz - zbalansowanie gry. Grając w pierwszą wersję 1.00 rozkminiałem plansze na górze i prawym dolnym rogu. W wersji 1.01 poszedłem w lewy dolny róg i był to strzał w dziesiątkę, bo plansze mimo, że nieco trudne (ale do przejścia za 2-3 razem) to były tak wysoko punktowane, że nabiłem mnóstwo kasy. Rozumiem, że na mapie gdzie mamy 10 sek. każada sekunda powinna być cenna, ale 2000 pkt. to ostra przesada, w ten sposób każdy kto przejdzie taki etap, ma minimum 1 sekundę ekstra + punkty za przedmioty + fakt, że w tak krótkim czasie nie da się zrobić wielu kroków = 300zł wzywż. Tych plansz było tam około 5 i po ich przejściu miałem max każdego power-upa + 3 życia.
Moje zalecenie, dla tamtych etapów - zmniejsz wartość każdej sekundy, zwiększ karę za każdy krok (mając 10 sekund powinniśmy rozważnie biegać, bo i tak dużo ich nie wykonamy w tym czasie).
No i poinformuj jakoś gracza, że dostał ten nieskończony Super Bieg, bo najpierw nie wiedziałem, po co to Coś zebrałem, a potem przez pewien czas myślałem, że to znowu jakiś bug
:)


Co do wielkich punktów za ostatnie sekundy. W zasadzie jest to kwestia do dopracowania. Przewidziałem, że Super Bieg może pomóc zyskać kolejne sekundy, ale nie przewidziałem jednak, że tak szybko zaczną znikać problemy z kasą...Pierwszy plan co do poprawki był taki, żeby dać więcej punktów za kolejne potwory i sekundy w kolejnych poziomach normalnych...ale w zasadzie lepiej podziałać na poziom trudności więc zmniejszę kasę za te udogodnienia na etapach pobocznych jak mi doradziłeś. Co do punktowania za stracone kroki. Jest dobry pomysł i im więcej warte przedmioty tym można ten odjemnik zwiększyć, by wymóc starania, ale to też nie jest reguła.

Kalashnikov pisze: Wytknąłem błedy, pora na pochwały:
Gra jest ŚWIETNA. Klimat mnie po prostu urzekł i zmiażdżył za razem. Nigdy nie sądziłem, że takie proste muzycznki i spratańska grafika tak bardzo mi się spodobają. Frajda z przechodzenia kolejnych etapów, jak napisał kvachu, jest ogromna, a power-upy (może skądś skopiowane, nie wiem, nie interesuje mnie to, nie grałem w wiele podobnych gier) super przemyślane - czasem na danej planszy przydaje się Super Bieg, czasem Włącznik, tam gdzie kolce wystają długo, a Skok jest uniwersalny, ale zawodny, stąd jego niski koszt. Matrixa ustawiłbym pod "6", bo grając na klawiszach cyfr daleko mi do "0" i nigdy go nie użyłem. Fakt, że kumple przyglądali się i doradzali przez 5 min. jak gram już wiele mówi - rzadko kiedy zdaża się to gdy pykam w produkcje spod RM :)
Cieszę się, że ty też załapałeś ten klimat i gra ci się spodobała =). Klimat budowałem głównie muzyką. Kawałki nie są przypadkowe i wybierałem je z mojej kolekcji stale rosnącej 19 000 modów. Power UPY ? Wymyślałem je na bieżąco na potrzeby sytuacji bez wyjścia, aby dało się wybrnąć z nich użyciem odpowiedniego klawisza. Matrix. Zastosowałem go po to, by jednak pewne elementy dało się przejść awaryjnie w razie gdyby zabrakło kasy na przedmioty, ale widać też zauważyłeś, że z kasą kłopotów nie było :lol: Matrixa też dam być może pod szóstkę choć taka przerwa między 6, a 9 nie była przypadkowa.

Kalashnikov pisze: Popraw przede wszystkim naliczanie trupów na "szybkich" planszach, zmniejsz wynagrodzenie jakie za nie dostajemy oraz napraw system respawnu po śmierci i będzie pięknie.

Gra na pewno zapisze się w historii sceny jako żelazny klasyk jak zrobiły już to pozycje z tegorocznych Pełnych Wersji na GF.
Po prostu chcę zrobić dobrą grę i tyle. Dzięki za te rady na pewno z nich skorzystam.
A co do samej gry miała być jeszcze bardziej rozbudowana, ale czasu brakło. Co do obecnego stanu gry. Zrobiłem udogodnienia...
*Na poziomach z wymogiem zniszczenia odpowiedniej ilości szkieletów dodałem wskaźnik. Pojawia się napis complete gdy mamy ich tyle ile potrzeba, aby zaliczyć level, gdy jest ich za dużo pojawia się napis failed.
*Przed każdą rundą pojawia się napis Get Ready, 3, 2, 1, Go i dopiero wtedy rusza gra. W podobnym pikselowym stylu pojawiają się gdy przegramy (You Lose), koniec czasu (Time Over), Wygrany level (You Win)
*Bohater wydaje teraz wydaje własne odgłosy w wyżej wymienionych sytuacjach.
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Kalashnikov »

Skończyłem grę, mimo że nie przeszedłem wszystkich poziomów, tak miało być?

Mój wynik:

Obrazek

Btw, usuń HUDa podczas tej sceny, będzie chyba ładniej.

Znalazłem kolejne błędy:
1. Duża mapka z wieloma kolcami wysuwającymi się na dość długo (chyba ostatna przed drzwiami prowadzącymi do Outra) - przeszedłem ją, mimo że miałem jeszcze minimum dwa przedmioty do zebrania (widać je było na mapie w momencie kiedy gra poinformowała mnie o wygranej)
2. Mapa gdzie mamy zabić 10 szkieletów - nie dość, że nie mogę jej za cholerę przejść (zabiłem ich mniej niż 10, dokładnie 10 i więcej niż 10 i nadal lipa) to jeszcze kiedy zbierzemy ostatni przedmiot i dostajemy informację o przegranej, to nie teleportuje nas do głównego pokoju. Zostajemy na tej samej mapie bez potworów i ale i możliwości wyjścia z gry. Jedyny ratunek to Alt + F4.
X-Tech pisze:Bug był z nim taki, że limit na teleporty był równy limitowi na mrożenie wrogów. I to zmieniłem. Buga nie ma.
Nie jestem pewien, Mrożeń miałem chyba wtedy max. Natomista może mieć to jakiś związek ze zmienną od ilości żyć, bo mam ich teraz 0 i udało mi się dokupić pozostałe dwa teleporty.

@Secretman - nie przesadzałbym tak. Co prawda, gra ma trochę niedociągnięć, ale a) nie ma ich o wiele więcej niż przeciętna gra spod RMa, b) X-Tech słucha rad i je szybko likwiduje. Podejrzewam, że dwa dni po premierze gra będzie niemal pozbawiona błędów technicznych.

Btw, gra ani razu mi się nie zawiesiła, mimo że mam w tle pracującą Operę na 100 zakładkach, Azerusa, GG, Foobara i sam nie wiem co jeszcze :)

@kvachu - moje usługi nie są tanie. Myślisz, że dlaczego ToE jest takie super? XD j/k
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Jazzwhisky »

kvachu pisze:No to już wiem do kogo walić po beta testy xddddddddd
Zawsze go polecam, jak sam nie mam czasu na testy! =)

Co do gry, a właściwie - tylko jedno - najwyższe uznanie dla autora za nieprawdopodobną gonitwę za błędami, team forum urządził test z prawdziwego zdarzenia, pełne poważanie.

I jeszcze osobiste słówko co do 8-bit. Gierka ma bardziej gejmbojowy klimat, ale do króla i królowej ośmiu bitów, czyli NESa jest jej naprawdę niedaleko. Zresztą, podejrzewam, że tytuł odnosi się po prostu wprost do scenariusza, nie widzę więc powodu, żeby czepiać się tego szczegółu (nieporozumienie? ^^").

P.S. Spytam wprost, przy okazji następnej wersji - wrzucać tytuł na TA?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
NIZIOŁ
Posty: 122
Rejestracja: 07 wrz 2008, 14:17

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: NIZIOŁ »

Nie mogę przejść tych pier.... szkieletów, chyba czas mi się kończy albo coś innego bo co chwile game over. Gra naprawdę jest świetna i bardzo dużo gram, i fajnie że jest fabuła w grze logicznej, bo to dodaje klimatu. Dla mnie muzyka jest świetnie dopasowana i nic bym nie zmieniał, i mam taki stary klimat jak na nesie (chyba nie grałem :P ). Czekam na podpowiedź z szkieletami!
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Kalashnikov »

@NIZIOŁ - połowa etapów ma szkiletey za wrogów, jakieś konkrety? Jeżeli mapa ma limit czasu, to widnieje on w lewym górnym rogu. Prawdopodobnie jego przekroczenie kończy się dla Ciebie game overem. Używaj bonusów, Super Bieg jest bardzo przydatny na tych "szybkich" mapach.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Kalashnikov pisze:Skończyłem grę, mimo że nie przeszedłem wszystkich poziomów, tak miało być?

Mój wynik:

Obrazek
Dobrze ci poszło, w kolejnej wersji nie będzie tak łatwo.

Kalashnikov pisze: Btw, usuń HUDa podczas tej sceny, będzie chyba ładniej.
Już wywalony. Hud to bug był.

Kalashnikov pisze: Znalazłem kolejne błędy:
1. Duża mapka z wieloma kolcami wysuwającymi się na dość długo (chyba ostatna przed drzwiami prowadzącymi do Outra) - przeszedłem ją, mimo że miałem jeszcze minimum dwa przedmioty do zebrania (widać je było na mapie w momencie kiedy gra poinformowała mnie o wygranej)
Autentycznie zliczyłem je wszystkie było ich dokładnie o dwa więcej. Dobrze, że zauważyłeś. Naprawione.
Kalashnikov pisze: 2. Mapa gdzie mamy zabić 10 szkieletów - nie dość, że nie mogę jej za cholerę przejść (zabiłem ich mniej niż 10, dokładnie 10 i więcej niż 10 i nadal lipa) to jeszcze kiedy zbierzemy ostatni przedmiot i dostajemy informację o przegranej, to nie teleportuje nas do głównego pokoju. Zostajemy na tej samej mapie bez potworów i ale i możliwości wyjścia z gry. Jedyny ratunek to Alt + F4.
NIZIOŁ pisze:Nie mogę przejść tych pier.... szkieletów, chyba czas mi się kończy albo coś innego bo co chwile game over.
Teraz na tej mapie małe usprawnienie i poprawki na ten system.
*Na poziomach z wymogiem zniszczenia odpowiedniej ilości szkieletów dodałem wskaźnik. Pojawia się napis complete gdy mamy ich tyle ile potrzeba, aby zaliczyć level, gdy jest ich za dużo pojawia się napis failed.
Kalashnikov pisze:
X-Tech pisze:Bug był z nim taki, że limit na teleporty był równy limitowi na mrożenie wrogów. I to zmieniłem. Buga nie ma.
Nie jestem pewien, Mrożeń miałem chyba wtedy max. Natomista może mieć to jakiś związek ze zmienną od ilości żyć, bo mam ich teraz 0 i udało mi się dokupić pozostałe dwa teleporty.

Naprawione.
Kalashnikov pisze: @Secretman - nie przesadzałbym tak. Co prawda, gra ma trochę niedociągnięć, ale a) nie ma ich o wiele więcej niż przeciętna gra spod RMa, b) X-Tech słucha rad i je szybko likwiduje. Podejrzewam, że dwa dni po premierze gra będzie niemal pozbawiona błędów technicznych.


Skutecznie eliminowałem co raz to bardziej jednocześnie usprawniając grę o nowe dodatki. Z tym, że nowe dodatki wymagały, by testować wszystko jeszcze raz i tak się zapętlało stąd braki.
Kalashnikov pisze: Btw, gra ani razu mi się nie zawiesiła, mimo że mam w tle pracującą Operę na 100 zakładkach, Azerusa, GG, Foobara i sam nie wiem co jeszcze :)

Ciekawe. U mnie się zdarzyło jednak przez 2 dni takie zawieszenie z 3 razy.
Kalashnikov pisze: @kvachu - moje usługi nie są tanie. Myślisz, że dlaczego ToE jest takie super? XD j/k

Od testera do game designera, albo na odwrót w moim przypadku.


Jazzwhisky pisze:
kvachu pisze:No to już wiem do kogo walić po beta testy xddddddddd
Zawsze go polecam, jak sam nie mam czasu na testy! =)

Co do gry, a właściwie - tylko jedno - najwyższe uznanie dla autora za nieprawdopodobną gonitwę za błędami, team forum urządził test z prawdziwego zdarzenia, pełne poważanie.
Staram się wyeliminować je, by grało się w to jak najlepiej, dzięki waszej pomocy eliminacja bugów idzie jak burza. Kalash jest tu lead testerem.
Jazzwhisky pisze: I jeszcze osobiste słówko co do 8-bit. Gierka ma bardziej gejmbojowy klimat, ale do króla i królowej ośmiu bitów, czyli NESa jest jej naprawdę niedaleko. Zresztą, podejrzewam, że tytuł odnosi się po prostu wprost do scenariusza, nie widzę więc powodu, żeby czepiać się tego szczegółu (nieporozumienie? ^^").
Game Boy to też w sumie konsola 8bitowa z tym, że ma ekran monochromatyczny. Sam gdzieś mam jednego, ale od lat nie używam. W każdym razie klimat ma być jak w starych konsolowych grach, ale jednak w luźnej oprawie nie raz nowoczesnej jednak przypominającej stare czasy.
Jazzwhisky pisze:P.S. Spytam wprost, przy okazji następnej wersji - wrzucać tytuł na TA?
Prawdopodobnie gra już zostanie odpicowana na dobre. Jeśli nie będzie zarzutów na forum do czegoś to możemy wrzucać, a jak nie to będziemy czekać na wersję 1.0.3 =)

NIZIOŁ pisze: Gra naprawdę jest świetna i bardzo dużo gram, i fajnie że jest fabuła w grze logicznej, bo to dodaje klimatu. Dla mnie muzyka jest świetnie dopasowana i nic bym nie zmieniał, i mam taki stary klimat jak na nesie (chyba nie grałem :P )
Miło czytać, że gra ci się podoba łącznie z muzyką i również, że doceniasz fabułę. Mam nadzieję, że kolejna wersja będzie miłym zaskoczeniem.








Co w 1.0.2.0 ? :

*Przed każdą rundą pojawia się napis Get Ready, 3, 2, 1, Go i dopiero wtedy rusza gra. W podobnym pikselowym stylu pojawiają się gdy przegramy (You Lose), koniec czasu (Time Over), Wygrany level (You Win) Uważam, jednak, że pasują te dodatki zresztą sami zobaczycie.
*Bohater wydaje własne odgłosy w wyżej wymienionych sytuacjach.

*Tony animacji pomocniczych i inne -

*W poziomach z zabiciem szkieletów wiemy kiedy mamy określoną ich ilość na koncie przez napis Complete.
*Kiedy nie jesteśmy zbyt dokładni pojawia się za pierwszy przedmiot, za który nie dostajemy punktów napis NO POINTS
*Combo system - za zebranie 10 pod rząd przedmiotów dostajemy dodatkowe punkty. Pojawia się animacja GOOD za zrobienie tego comba za każdym razem na mapie.
*Animacje przy zabijaniu wrogów i śmierci.
*Animacja Lost Points przy wdepnięciu na pułapkę kiedy tryb miecza jest włączony.
*Usprawniony system respawnowania.
*Naprawione wszystkie wymienione techniczne w tym temacie bugi.
*Usprawniony i bardziej wyważony poziom trudności.
*Tryb Matrix dostępny też pod szóstką.
*Animacje w trybie Matrix - teraz wiemy za co dostajemy punkty, a za co nie.
*Okrojone z dłużyzn i poprawione dialogi.
*Prócz liczenia combosów, liczenie naszej staranności. Też forma combo.
Pojawia się za każdą serią w miarę dokładnie zebranych przedmiotów. Napis - NICE.
*2 BONUSY uwzględniane w końcowym wyniku - punkty za staranność i punkty za combo.
To się może spodobać i dać inne spojrzenie na rozgrywkę...Uważam, że z tymi dwoma czynnikami gra się ciekawiej.
*Jeszcze bardziej urozmaicone udźwiękowienie.

Jutro.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2009, 03:27 przez X-Tech, łącznie zmieniany 2 razy.
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: LasTTurN »

Wspaniała pozycja na krótkie sesje między RM a PS :). Bardzo przyjemna i miła dla oka gierka. Mechanika bajerancka, choć do poprawnego działania musiałem wedle zaleceń X-Techa wyłączyć PS i inne programy.

Kalashowi raczej żaden bug nie umknął więc nic o bugach nie piszę, zresztą niewiele ich trafiłem. Tym co najbardziej wryło mi się w pamięć to muzyka i oprawa. Nie będę się sprzeczał czy 8-bitowa, czy nie. Podoba mi się. W sumie gra jest dopracowana i spokojnie może służyć za wzór dla arcadówek(nie pomyliłem gatunków?;). Co do zablokowania projektu... jest to osobista sprawa autora i nie powinno się tej decyzji kwestionować. Autor nawet nie musi zdradzać powodów dla których to zrobił. Gra jako całokształt jest efektem jego pracy i nikt nie ma prawa mu narzucać ani zarzucać czegokolwiek w tej kwestii.

Po tym pokazie możliwości X-Tech z niecierpliwością wyczekuję następnej Twojej zapowiedzi :).
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Bardzo dziękuję za ten komentarz. Cieszę się Last, że tobie też gra przypadła do gustu i że spodobała ci się oprawa gry, oraz sama gra. Tymczasem kończę już mam nadzieję finalną wersję 8Bit Questa w sumie dzięki pomocy Kalasha i pozostałych osób, które pomogły mi odnaleźć techniczne błędy gry JazzWhisky, Akwarelka. Dialogi również ulegną znaczniej poprawie przyznaję, że zostały zrobione na szybko i czasem są głupie, ale zajmę się nimi na końcu. Myślę, że finalna wersja 1.0.2 pojawi się już jutro. Będzie masa usprawnień potem biorę się za inną grę.
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Kalashnikov »

X-Tech pisze:
Kalashnikov pisze:Skończyłem grę, mimo że nie przeszedłem wszystkich poziomów, tak miało być?

Mój wynik:

Obrazek
Dobrze ci poszło, w kolejnej wersji nie będzie tak łatwo.
No niestety, to haxor z mojej strony. A dokładnie mówiąc 2 minuty w MS Paint. Chciałem Ci w ten sposób pokazać, że naprawdę nie warto blokować projektu, bo to żaden problem podrobić wynik. Serio, daj się innym pouczyć, nie słuchaj Lasta, bo bredzi od rzeczy ;) i odblokuj projekt.
Mój wynik to ten sam, który widać tyle, że bez "4" w środku :) Zaznaczam, że nie przeszedłem plansz z ubijaniem 10 szkieletów wzwyż, bo po prostu jest to w mojej wersji gry niewykonalne.

Ja wiem, że 8 bitów to 256 kolorów, więc nie wiem co ma do nich prosta (ale fajna) muzyczka a'la GB oraz niemal 4 kolorowa grafika, ale czepianie się tego tytuły to dla mnie motyw w stylu "nie wszystkie drzwi mają dźwięk" ;)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Jazzwhisky »

Kalashnikov pisze:Ja wiem, że 8 bitów to 256 kolorów, więc nie wiem co ma do nich prosta (ale fajna) muzyczka a'la GB oraz niemal 4 kolorowa grafika, ale czepianie się tego tytuły to dla mnie motyw w stylu "nie wszystkie drzwi mają dźwięk" ;)
Haha, to ja już jestem pewien, że zaszło nieporozumienie.

Określenie 8-bitowe gry/konsole nie mają żadnego związku z liczbą wyświetlanych kolorów, określenie to odnosi się bowiem nie do obrazu, a do architektury CPU (np. Nintendo 64, Athlon64, 16-bitowy SNES czy 32-bitowe PS1)! Tak samo, jestem pewien, w tym znaczeniu 8 Bit zostało użyte w tytule gry X-Techa i bardzo celnie zresztą. Co do GameBoya (w domyśle: color), faktycznie jest to też ośmiobitówka, ale w przypadku handheldów nigdy tego nie uzewnętrzniano, stąd taki moje lekkie podejście.

I faktycznie - aktualizacja zdaje się ostro przesuwać grę w strone arcade. =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: 8 Bit Quest [download]

Post autor: Kalashnikov »

To jaką grą było/jest przed akutalizacją? RPG, lol?

W końcu wiem, o co chodzi z tymi cholernymi 8 bitami.
ODPOWIEDZ