Strona 8 z 9

Re: 8 Bit Quest [download]

: 18 lut 2009, 14:04
autor: X-Tech
Kalashnikov pisze: Nie wiem, czy to było obecne w poprzednich wersjach gry, ale Combo i Mini-Combo to świetny pomysł, zmusza do przechodzenia etapu po kilka razy!
Wszystkie dodatki w postaci "3,2,1 GO!", "Ups" dźwięków itd. jak najbardziej pasują, fajny dodatek.
Wymyśliłem w biegu uznałem, że takie coś może się przydać, by zbliżyć jeszcze bardziej grę do Arcade.
Kalashnikov pisze: Gra jest praktycznie bezbłędna od strony technicznej. Jedyny bug na jaki trafiłem, to po zebraniu nieskończonego Super Biegu, na mapie w lewym górnym rogu, tam gdzie do skolekcjonowania były takie czerwone zegarki, czy cholera wie co, szkilety znów nie zrespawnowały się na mapie, tylko siedziały w tej czarnej strefie, z której nie mogły się wydostać. Wczytałem jednak grę poszedłem tam i już wszystko było ok. Starałem się nawet zrobić dokładnie to samo, co poprzednim razem, ale nic nie dawało efektu - szkielety pojawiały się na mapie normalnie. Trzeba więc przyjąć, że czasem gra potrafi ześwirować i rozwiązaniem jest stary dobry "Load".
Nie mam pojęcia. Bardziej tu widzę bug w działaniu makera niż w skryptach, ale do tego jeszcze raz zajrzę.
Kalashnikov pisze: Dialogi poprawione, jest jeszcze kilka błędów zw składnią, ale to nieistotne, to Arcade a nie RPG.
Dialogi co najwyżej "okrojone" :lol:
Kalashnikov pisze: Jedyne co mogę teraz doradzić przed zabraniem się za kolejną grę, to napisanie pliku ReadMe z objaśnieniem zasad:
- jeżeli mamy zabić 10 Szkieletów, to musi być ich właśnie 10 i ani jednego więcej, czy mniej
- co to jest Combo i Mini-Combo i jak je wykonać
- Objaśnienia power-upów (np. podczas Super Biegu nie zbierane są przedmioty, jest to ruch wykorzystywany do ucieczki i szybkiego przemieszczania się, itp)
- wyjaśnienie, że jeżeli zrobimy za dużo kroków pomiędzy przedmiotami, to nie dostaniemy punktów
- itd. itp.
Zrobię to jednak. Prawdopodobnie.
Kalashnikov pisze: Do tego kvachu od dwóch dni proponuje Ci stworzenie wyglądu strony (a Ty udajesz chyba, że tego nie widzisz), która tej grze na pewno by się przydała. Mógłbyś zamieścić na niej wyżej wymieniony poradnik oraz listę Hi-Score, bo to o to przecież tu chodzi.
Odebrałem to jako sugestię - rób stronę, bo nikt mi jeszcze nie proponował pomocy tym bardziej w taki sposób. Szczerze myślałem, by zrobić własną ze swoimi projektami, ale to co proponuje Kvachu naprawdę mogło by być fajne ma początek :-D
Super Vegeta pisze:Istnieje bug z mieczykami, mianowicie gdy dzierżąc mieczyk zbierzemy kolejny, bonus po prostu wsiąka - czas trwania power-upa nie zostaje przełużony ani zresetowany do początkowej wartości, natomiast przedmiot znika z mapy.
Na potrzeby mojej gry zrobiłem nieco inaczej, by było więcej niepewności i wierzgania przed zebraniem kolejnego Mieczyka. Jakby jeden PowerUp dawał Max czasu granie było by dziecinnie proste i malał by sens kupowania rzeczy ze sklepu w takim układzie.
Super Vegeta pisze: Swoją drogą, czemu ma służyć zabieg z zamianą ilości wrogów do zniszczenia na "?"? Oprócz dodania kolejnego czynnika frustracjogennego, nie widzę za wiele zastosowań. :f Jeżeli rozwalimy za mało wrogów, nie wiadomo nawet, czy byliśmy blisko, czy daleko od zwycięstwa, zaś w drugą stronę - na mapach z niszczeniem szkieletów często poruszają się one w watahach, więc wjeżdżając w grupę kilku szkieletorów istanieje spora szansa, że "complete" tylko śmignie nam przed oczami i przywita nas failed.
Małe utrudnienie. Trzeba mieć dobry refleks i rozganiać szkielety po planszy. Jak nie idzie to można dokupić trochę Hiper Skoków dla ułatwienia. I dodaję, że ma być trudno na tych paru etapach (5) bo nagroda, jest bardzo, ale to bardzo cenna.
Super Vegeta pisze: Przy okazji - fajny zabieg ze zmieniającym się pościgiem na title screenie. :)
Dobre oko. A myślałem, że nikt tego nie zauważy.

EDIT:

*Koszt skoku to tylko 0.3 sekundy, więc potwór wart więcej niż 0.3 na szybkich poziomach.
*Readme ulepszony.

*Idę odpocząć od makerowania.
*Pospać czy coś.

http://www.yousendit.com/download/U0d5a ... Y1JMWEE9PQ

Re: 8 Bit Quest [download]

: 19 lut 2009, 13:19
autor: FEI
z tymi efektami fajnie wyszło. szkoda ze nie wydałeś dema na GF08... wygrałbyś spokojnie.
pisząc żebyś się wzioł za coś ambitniejszego miałem na myśli jakąś dłuższą grę. przygodówke, horror albo rpg.

Re: 8 Bit Quest [download]

: 19 lut 2009, 16:49
autor: X-Tech
Podkreślam, że gry to ma być rozrywka i robię je, by ludzie mieli z nich radochę, a nad tym tytułem wbrew pozorom musiałem się naprawdę sporo nagimnastykować, by nie był banalny...i dawał możliwość każdemu przejścia kolejnych poziomów wymyślając jak to zrobić, a nie tylko posiadając dobry refleks. W tej grze jest jednak punktowane myślenie tj. oszukiwanie systemu SKILAMI ze sklepu, które umiejętnie użyte owocują większymi punktami. Jak się bliżej przyjrzysz (zakładając, że celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów) zauważysz ogrom nieliniowych możliwości przejścia tej gry. Może i rozgrywka wydawać się prosta - przejść wszystkie etapy, ale kto zacznie starać się uzyskać jak najwięcej punktów zauważy, że jednak w tej grze możliwości jest więcej i ciągle można je odkrywać. Starałem się, by była to gra nie na raz, ale gra do pogrania w wolnych chwilach być może nawet po to, by pobić rekord danego etapu czy nawet całej gry. Etapy można wyćwiczyć...jak mięśnie...

Re: 8 Bit Quest [download]

: 20 lut 2009, 11:38
autor: Super Vegeta
Po przejściu wszystkich etapów gra wydaje się trochę przykrótka, niemniej dobra robota. Grało się bardzo miło, klimacik był, planeta BRR mnie zniszczyła. :D

Dwa drobne bugi, które jeszcze wyłapałem - po wzięciu nieskończonego Super Biegu przedmiot znika z mapy dopiero po zamknięciu wiadomości "Otrzymałes nieskończony Super Bieg", drugie zaś - na ostatniej mapie (tej z wazonikami i za******* szybkimi pułapkami) nie zmienia się status żyć w hudzie.

Re: 8 Bit Quest [download]

: 21 lut 2009, 20:44
autor: Inq
Przeszedłem pierwszy etap, więcej nie wiem czy przejdę, bo nie lubię tego typu gier.

Ale cała reszta - ŚWIETNA! Absurdalne dialogi, śmieszna muzycza, retro grafika :D Naprawdę, udało ci się osiągnąć świetny klimat. Jedna z ciekawszych produkcji ostatnich czasów. Ba, pod względem klimatu bije na głowę Tale of Exile (którego fenomenu zupełnie nie rozumiem).

Re: 8 Bit Quest [download]

: 21 lut 2009, 21:52
autor: Akwarelek
Plan ze scenowym Hall of Fame niezbyt wypalił, minął tydzień od premiery. Wydasz niezabezpieczoną wersję?

Re: 8 Bit Quest [download]

: 21 lut 2009, 23:27
autor: X-Tech
Super Vegeta pisze:Po przejściu wszystkich etapów gra wydaje się trochę przykrótka, niemniej dobra robota. Grało się bardzo miło, klimacik był, planeta BRR mnie zniszczyła. :D
Miło to słyszeć tym bardziej, że całość przeszedłeś. Gra miała być dość krótka, gdyby była długa pewnie stworzył bym ją w innej konwencji. Nie ukrywam, że w dłuższej wersji planowałem zrobić z tego RPG z bardzo nietypowymi walkami w podobnej formie.

Super Vegeta pisze: Dwa drobne bugi, które jeszcze wyłapałem - po wzięciu nieskończonego Super Biegu przedmiot znika z mapy dopiero po zamknięciu wiadomości "Otrzymałes nieskończony Super Bieg"
Drobna usterka. Ale przyda się może do perfekcji o ile jeszcze będę działał coś z tym tytułem. Zacząłem działać w kierunku stworzenia innego gatunkowo tytułu. Jak znajdę chwilę to naprawię.

Super Vegeta pisze: drugie zaś - na ostatniej mapie (tej z wazonikami i za******* szybkimi pułapkami) nie zmienia się status żyć w hudzie.
To już wina makera...Nie działa zawsze idealnie jeśli idzie o badanie zdarzeń równoległych SYNCHRONICZNIE. Tj ciężko ze sobą je zesynchronizować, by u każdego chodziło idealnie (A u mnie jest masa takich skryptów). Już się z tym namęczyłem w przypadku innych eventów i było to raczej...uff... Spowolnienie działania huda mogło by nie być za bardzo korzystne...Bądź spowolnienie zdarzeń od wykonywania zmiany żyć....Bo to by mogło opóźnić jeszcze działanie innych zdarzeń...I znów pojawił by się łańcuch kłopotów...
Ten bug jednak o ile będę jeszcze działał z tym tytułem zostanie zniszczony już ja coś wymyślę mimo, że na takiego buga to ja nie trafiłem u siebie i pewnie to się nie stanie...



Inq pisze:Przeszedłem pierwszy etap, więcej nie wiem czy przejdę, bo nie lubię tego typu gier.

Ale cała reszta - ŚWIETNA! Absurdalne dialogi, śmieszna muzycza, retro grafika :D Naprawdę, udało ci się osiągnąć świetny klimat. Jedna z ciekawszych produkcji ostatnich czasów. Ba, pod względem klimatu bije na głowę Tale of Exile (którego fenomenu zupełnie nie rozumiem).
No jak złapałeś klimat to spoko, ale jak nie lubisz arcade to szkoda...Jakoś tak pośrednio rozumiem sens twojego posta...piszesz, że klimat fajny, ale w grę nie chcesz grać. To prawie jak - fajny kawałek, ale słuchać go nie chce bo nie lubię takiej muzyki.

Akwarelek pisze:Plan ze scenowym Hall of Fame niezbyt wypalił, minął tydzień od premiery. Wydasz niezabezpieczoną wersję?
Nie wypalił, bo nie działałem nic w tym kierunku. Wziąłem się teraz za planowanie nowej gry przez to z scenowym hall of fame nie działałem, ale jeśli już to się postanowię zrobić będę wiedział jak się do tego zabrać, bo już nad tym myślałem. Jeśli są jakieś pytania odnośnie czegokolwiek to można zadawać w takim układzie. Projekt zablokowałem z jasnych powodów - NO CHEATING.

Re: 8 Bit Quest [download]

: 21 lut 2009, 23:53
autor: NIZIOŁ
Inq pisze:Przeszedłem pierwszy etap, więcej nie wiem czy przejdę, bo nie lubię tego typu gier.

Ale cała reszta - ŚWIETNA! Absurdalne dialogi, śmieszna muzycza, retro grafika :D Naprawdę, udało ci się osiągnąć świetny klimat. Jedna z ciekawszych produkcji ostatnich czasów. Ba, pod względem klimatu bije na głowę Tale of Exile (którego fenomenu zupełnie nie rozumiem).
Ja też nie rozumiem. Każdy ma przecież inny gust, ale większości się ToE podoba jak widać na Golden Forkach. Bez sensu jest porównywać 8bit z ToE, bo to zupełnie inne gry. Każda ma swoje ciekawe motywy.

Re: 8 Bit Quest [download]

: 22 lut 2009, 11:19
autor: Secretman
Na jednej z map do wzięciu wszystkich przedmiotów muzyczka się zmieniła, ale nie dostałem komunikatu - pewnie błąd w Makerze, bo kolejnym razem było ok. Ogólnie większość błędów wyłapanych jest teraz zapewne spowodowane błędami Makera. Taki mały pikuś znalazłem w sklepie. Przy zakupie życia mamy "No" zamiast "Nie", ale to już takie na wyrost :p

Re: 8 Bit Quest [download]

: 10 maja 2010, 16:15
autor: X-Tech
Umieściłem w necie finalną wersję 8bit Quest jest to wersja, która działa na każdym komputerze. Ma też wyeliminowany błąd związany z Power Mode 2003. Wszystko jest już w najlepszym porządku gra pójdzie na każdym komputerze, na którym nie ma RTP i RPGMakera !

http://www.mediafire.com/download.php?z3fmqrtxziy


Po za tym kończą się pracę nad angielską wersją gra powinna niedługo pojawić się na rmnecie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: 8 Bit Quest [download]

: 11 maja 2010, 14:45
autor: Inq
You've?

Re: 8 Bit Quest [download]

: 11 maja 2010, 15:26
autor: X-Tech
Ja obrazki. Ktoś przetłumaczył dialogi. Zostało jeszcze przygotować opis na świat i będzie gotowe.

Re: 8 Bit Quest [download]

: 11 maja 2010, 15:28
autor: Pantera
Inq pisze:You've?
yep. o ile po rozbiciu na you have nie brzmi to "najgramatyczniej", to ogolnie tu lub owdzie widzialem to uzyte w ten sposob.

Re: 8 Bit Quest [download]

: 11 maja 2010, 16:13
autor: Mertruve
Za dużo rapu się nasłuchaliście XD

Re: 8 Bit Quest [download]

: 17 maja 2010, 05:36
autor: Kalashnikov
Za dużo słowników się naczytałeś :)

"Show me what you've got" jest jak najbardziej poprawne.

Chyba jutro ściągnę i przejdę jeszcze raz :)