Strona 1 z 4

[RM2k] Roguald [download]

: 13 kwie 2009, 23:53
autor: BeVoo
Roguald
Od Komnaty minął równy rok. A to niezła okazja do stworzenia czegoś nowego. I tak w tydzień powstał projekt, który już od jakiegoś czasu miałem w głowie. Gra to prosta przygodówka z drobnymi elemenami RPG. Nie spodziewajcie się fajerwerków, ale miejcie na uwadze fakt, że troszkę się musiałem mimo wszystko przy niej nasiedzieć i oskryptować. Z grubsza wszystko raczej powinno być OK, ale jak tylko znajdziecie jakieś bugi, to dajcie mi znać przez PW.

Główne cechy/zalety:
- MEGA losowość - praktycznie nigdy nie wejdziecie na ten sam poziom z identycznym rodzajem wrogów/przedmiotów, co oznacza, że każda gra jest inna!
- 3 rodzaje FULL Customowej grafiki do wyboru: ASCII, ASCII i grafika (patrz screeny)
- 2 wersje językowe
- CMS/CBS
- Nie wymagane RTP ani RPG Maker do uruchomienia gry
- Niezapomniane wrażenia - pierwsza tego typu gra na scenie
- Niezapomniane przeżycia - eksploruj niezbadane korytarze
- Jak to się wyraził znajomy - hardcore oldschool
- No i nie byłbym sobą, gdybym nie umieścił czegoś specjalnego w grze :)
Więcej informacji na temat gry na mojej stronie. Zapraszam!

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

I standardowo - nie przejmujcie się, jeśli za pierwszym razem wam się nie uda przejść gry. Zapisujcie kiedy możecie, kombinujcie i przyjcie do przodu! Powodzenia!
DOWNLOAD

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 17:41
autor: BeVoo
Dodany download! Zapraszam również na moją stronę (link w sygnaturce)

BARDZO proszę administratorów o usunięcie wszystkich postów poprzedzający ten a pozostałych proszę o zadawanie pytań od... TERAZ, a poprzednie posty traktować tak, jakby ich NIE BYŁO!

Dziękuję, narazie!

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 17:44
autor: Akwarelek
Usunięte.

Ciekawi mnie niepowtarzalność poziomów - czy robisz to jakimś algorytmem, który potem układa eventy w kształcie ścian i podłoża w odpowiednich miejscach czy tworzy korytarze lub czy po prostu wartość pewnej zmiennej odpowiada temu, w które z 50 miejsc nas przeniesie.

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 17:45
autor: master miller
Ej czemu ta gra tak strasznie tnie? ;/

niezaleznie od wyboru grafiki, bohater jest strasznie powolny... przez co odechcialo mi sie grac. Tez tak macie? Ja mam mocny laptop obecnie...

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 17:49
autor: BeVoo
Co do cięcia - mi nie tnie, sprawdzalem na 3 kompach i jest ok... a bohatera specjalnie spowolnilem troszeczke, coby za szybko nie zwiedzać lochów :P Jak sie przyzwyczailiscie do predkosci chodzenia Alexa, to nie moje wina... Tak mialo byc i tak zostanie.
Co do poziomów - po prostu zrobiłem większą ilość map :P Zresztą i tak wszystkich nie zwiedzicie, także nie martwcie się o to.

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 17:53
autor: Akwarelek
Jak zagrałem to już się upewniłem, że losują się mapy :-P

Gra jest świetnie zrobiona na starą. "Kwadratowe" pole widzenia, brak animacji bohatera / wrogów, ciekawe co napiszą starzy wyjadacze.

Telomo - U mnie wszystko w porządku, to raczej wina twojego kompa.

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 18:00
autor: master miller
no way GTA VC tu ladnie chodzi a taka gierka mialaby ciac!?

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 18:14
autor: X-Tech
Dobre:
Gra ma swój klimat. Muzyka to w kółko ten sam kawałek, ale klimat trzyma.
Poszczególne klocki map kolorystycznie mi się średnio podobają, ale OK ma być old-school ( w trybie graficznym)
System walki ten sam co w komnacie jednak daje radę.
Możliwość grania w trybie na 2 kolory fajna sprawa. Bardzo podoba mi się ten tryb czarno-biały ze znaczkami ASCII - fajny eksperyment.
Po trybie graficznym spodziewałem się czego innego, ale może być.


Niedobre:
Za wolno łazimy ! To jednak wada i to konkretna. Myślałem że to komp nie nadąża z obliczeniami, a to celowy zabieg. Oj nieładnie.
Zabieg z polem widzenia - ???
Brak animacji ruchów pasuje do gry planszowej z pionkami.
Spodziewałem się, że będziemy łazić po mini-mapach jak w Komnacie czy Zeldzie.

Ogólnie jak na tydzień roboty to nawet niezłe. Dobrze, że zaczynają pojawiać się krótkie oryginalne projekty powstające w co raz to krótszym czasie gdzie liczy się sam pomysł.

Pogram więcej to jeszcze coś napiszę.

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 18:25
autor: Secretman
Pograłem, oczywiście w wersję graficzną. Roguald ma swój urok. Podkład muzyczny po kilku minutach grania nuży (Final Fantasy VII?), a efekt ciemności doskonale utrudnia poruszanie po poziomach, zwłaszcza że te mają konstrukcję kwadratową.
Przydatny jest brak opcji powrotu na poprzedni poziom. W rezultacie nie można pogubić. Chociaż wydaje mi się, że niektóre mapki zdublowałeś i zmieniłeś jedynie ich elementy dodatkowe typu potwory, rzeczy. Jak na tydzień, doskonała robota.
BeVoo pisze:- No i nie byłbym sobą, gdybym nie umieścił czegoś specjalnego w grze :)
Opcja samobójstwa?

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 19:12
autor: Masquitice
Przeczytałem (chyba) tekst "Twoja stara nadciąga". Nie wiem, czy mi się wydawało, za szybko klikałem Enter.

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 19:27
autor: master miller
jak tak czytam komentarze, to moze to tylko bohater z moja kopia gry... hmmm.... ;>

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 20:53
autor: BeVoo
Widze ze i tutaj pojawia sie porownanie do Komnaty. Nieslusznie.
Co poniektorzy nie rozumieja idei stworzenia czegos w tym stylu (by nie powiedziec hołdu :P). Przynajmniej tutaj kilku osobom w miare sie projekt podoba. Niektorym bardzo nie odpowiada opcja z grafika, wiec proponuje prejscie gry w 'trybie' ASCII, bo taki byl zamysl.
Wrzucilem swiezsza wersje gry, a mianowicie bez muzyki. Czyli tak, jak planowalem od samego poczatku.

Mimo wszystko mam nadzieje ze znajdzie sie osoba, ktorej gra sie spodoba. Mi osobiscie sie podoba, mimo ze jestem jej tworca.

A teraz odpowiedzi do postow:
- Bohater łazi wolno, bo za szybko by sie przechodzilo gre. To nie ma byc sztuczne wydluzanie gry, a jedynie spowolnienie zbyt szybkiego przeszukiwania pomieszczen.
- Zabieg z polem widzenia - celowy. I uwazam ze niezle mi wyszedl.
- Brak animacji - tym bardziej celowy.

A tak wogole co do rogalikow: zamience wszystkie znaki z tablicy ASCII na ich kolorowe, 16x16pikseli animacje graficzne. Jak widzicie ze to juz nie to samo.

@Masquitice - musialo ci sie przewidziec :D

Aha - i ostatnia prosba - nie kierujcie sie opiniami innych o tej grze (zwlaszcza ludzi z pewnego forum, dla ktorych grafika jest najwazniejsza)

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 21:14
autor: ŻbiXs
Gra wygląda intrygująca (rog na RM, yay ^_^) i pewnie bym ją obadał gdyby nie to, że spotkałem się z problemem wspomnianym przez Telomo (gra się straszliwie tnie...). TT_TT
Ciekawe gdzie leży przyczyna tego przycinania... :? (GTA:Vice City z braku nie odpalałem, ale słabego sprzętu nie mam :-) ).

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 21:26
autor: BeVoo
Bohater ma ustawiony 1 raz SpeedDown (czyli "x2 Slower" dla zdarzeń). Zabieg celowy. Możecie sprawdzić w waszych makerach czy jest podobnie.

Re: [RM2k] Roguald

: 14 kwie 2009, 21:30
autor: X-Tech
BeVoo pisze: Wrzucilem swiezsza wersje gry, a mianowicie bez muzyki. Czyli tak, jak planowalem od samego poczatku.
To akurat dobry patent bo zostają nasze myśli...i nic nam nie zakłóca gry, a w trybie ASCII dochodzi do tego wyobraźnia. Kto będzie chciał muzykę zarzuci sobie winampa.
BeVoo pisze: - Bohater łazi wolno, bo za szybko by sie przechodzilo gre. To nie ma byc sztuczne wydluzanie gry, a jedynie spowolnienie zbyt szybkiego przeszukiwania pomieszczen.
Ale on łazi za wolno. Powinien o stopień szybciej chodzić choć 2x szybciej i tak by było wolno, ale akceptowalnie.
BeVoo pisze: - Zabieg z polem widzenia - celowy. I uwazam ze niezle mi wyszedl.
Wyszedł nieźle faktycznie. Sens zabiegu rozumiem...Pole widzenia jest wtedy naszym ekranem niewielki obszar wydaje się rozleglejszy penetrujemy nawet pokoje. Ale ta prędkość...przeszkadza przez co te pokoje zdają się być jeszcze większe, ale i przez to za długo trwa ich przechodzenie...Światło OK, ale jakby bohater szybciej łaził.

BeVoo pisze: - Brak animacji - tym bardziej celowy.
W ASCII to zrozumiałe. W grafice - pewne uproszczenie, ale też wiem o co ci z tym chodziło...tym bardziej jak napisałeś, że wywaliłeś muzykę.

Ogólnie inspirujące. Sprawdzę nową wersję.