Dragon Hell [download]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Luke
Posty: 42
Rejestracja: 12 lis 2006, 20:44
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Postautor: Luke » 24 kwie 2007, 12:07

Ludzix pisze:Nie za duży ten dywan =)? Spróbuj sobie wyobrazić, jaka powierzchnia jest w danym miejscu najlepsza, bo widać tu zbyt duży rozmach. Obawiam się, że chodzenie po takich gigantach będzie dość nudne :<

Tylko ten jeden dywan jest dość duży bo akurat robiłem na nim sporo różnych elemęntów. Reszta jest dużo mniejsza. Może i go poprawie, ale nie wydaje mi się żeby wyglądało to jakoś tragicznie.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 22:06 przez Luke, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Luke
Posty: 42
Rejestracja: 12 lis 2006, 20:44
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Postautor: Luke » 30 cze 2007, 13:44

Wczoraj tak na dobrą sprawę skończyłem robić grę i w najbliższych dniach miałem ją dokładnie testować, a dzisiaj poinformować Was o postępach - taki był plan, ale nie wszystko do końca wyszło :-( ...

Konkrety? Właściwie szkoda pisać, bo zdarzyło się coś, czego bym się w ogóle nie spodziewał - wszelkie postępy jakie poczyniłem w ciągu ostatnich kilku miesięcy, przepadły! Dzisiaj nad ranem szlifując i dopracowując ostatnie detale w grze, padło napięcie i komputer się wyłączył. Nie byłoby w tym może nic strasznego gdyby nie to, że po ponownej próbie otworzenia projektu, występuje błąd który pokazuje, że część bazy danych map została uszkodzona! Wiem, że brzmi to jak najprostsza wymówka, ale mi wcale nie jest do śmiechu, bo po ponad dwóch latach pracy chciałem już tą grę koniecznie skończyć w te wakacje.

Jako dowód i jednocześnie łatwiejsze zobrazowanie tego, o czym mówię - zrobiłem dwa shoty:
- błąd pokazujący się przy próbie włączenia gry (czyli otwarcia pliku "RPG_RT.exe"):
http://img238.imageshack.us/img238/7567/81712188nz8.jpg
- a tutaj error występujący przy próbie otwarcia projektu w RM:
http://img238.imageshack.us/img238/6339/42393296eo0.jpg

Tutaj składam swoje pytanie i jednocześnie prośbę o pomoc - czy jest jakieś wyjście, aby te dane odzyskać? Ostatnią kopię gry zachowaną mam z lutego, a więc gdybym miał znowu zaczynać tworzyć od tego etapu, musiałbym od nowa zrobić ok. 60 map + drugie tyle na poprawienie RTP'owych (gdy zaczynałem prace nad grą, pracowałem głównie na RTP'ach, a dzisiaj chciałem to poprawić i zresztą miałem już wszystko poprawione, gdyby nie dzisiejszy "incydent" z utratą danych :| ...). Nie muszę chyba mówić, że wizja zaczynania wszystkiego od momentu sprzed paru miesięcy mi się wcale nie uśmiecha?

W tej chwili w ogóle przeszła mi ochota nad siedzeniem przed RM - wiem, powinienem częściej zachowywać kopie swojej gry, żeby uniknąć takich niespodzianek, ale jednak - stało się :cry: ... Szczerze mówiąc nie wierzę, że uszkodzone dane można teraz jakoś odzyskać, ale jeśli tylko ktokolwiek ma jakiś pomysł/radę, to będę bardzo wdzięczny!
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 22:06 przez Luke, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gokufan
Posty: 306
Rejestracja: 20 sty 2007, 19:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: Gokufan » 30 cze 2007, 14:15

Eee..

-----
Ja w każdym razie znam tylko sposób na odzyskanie danych z formatu :/ Ale tu to odpada... przykra sprawa...
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Postautor: Mertruve » 30 cze 2007, 16:46

Ałć. Może wyślij dysk do Ontracka albo popytaj w lokalnych sklepach komputerowych, w niektórych oferują odzyskiwanie danych :<
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Postautor: Jazzwhisky » 02 lip 2007, 23:11

Nie wiem czy ten drugi błąd po tłumaczeniu dopowiada temu...
http://gamingw.net/tutorials/885
Ale próbuj. Powodzenia.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Luke
Posty: 42
Rejestracja: 12 lis 2006, 20:44
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Postautor: Luke » 04 lip 2007, 15:43

Jazzwhisky - po prostu nie wiem jak Ci dziękować! Gra działa - wystarczy jedynie że zrobię ostatni i najdłuższy krok z tego tekstu. Teraz to już tylko kwestia krótkiego czasu kiedy gra wyjdzie.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 22:06 przez Luke, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Postautor: Mertruve » 04 lip 2007, 17:08

Czekamy ^_^
Awatar użytkownika
Gokufan
Posty: 306
Rejestracja: 20 sty 2007, 19:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: Gokufan » 04 lip 2007, 20:16

Jea super :D

"Tsukuru Archive - anioł stróż twojego projektu"

Haha to może być nasze nowe logo xD
Awatar użytkownika
Luke
Posty: 42
Rejestracja: 12 lis 2006, 20:44
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Postautor: Luke » 15 wrz 2007, 23:23

Długo mnie nie było na forum, ale w końcu postanowiłem przerwać milczenie :-D . Żeby się zbytnio nie powtarzać, przeczytajcie newsa, jaki pojawił się dzisiaj na http://www.trianglequest.xt.pl ;-) :

Sarge na trianglequest.xt.pl pisze:Po długim, ponad dwumiesięcznym milczeniu, nadszedł czas na odsłonięcie przedpremierowych detali na temat Dragon Hell. Przedpremierowych? Tak, wszyscy doskonale wiedzą, że premiera gry miała nastąpić już w lipcu, gdyż prace na początku tego miesiąca były już w bardzo zaawansowanym stadium - ostatecznie jednak sprawy potoczyły się tak, że jest wrzesień, a Dragon Hell jak nie było - tak nie ma.

Powód? Tutaj oddam głos Luke'owi, twórcy gry:
"Cóż, muszę otwarcie przyznać, że przez te dwa miesiące (pomimo początkowych dużych chęci) nie zajmowałem się projektem. Nie będę się w tym miejscu specjalnie usprawiedliwiać - zwyczajnie przez ten okres czasu nie miałem weny, czy chęci na kontynuowanie prac nad niemal ukończonym projektem. Teraz jednak już na dobre rozpocząłem ostateczne szlify, a mówiąc najprościej - rozpocząłem betatesty wraz z Sarge'em, który zgodził się na przetestowanie mojej gry. Myślę, że jest to dobre rozwiązanie - sądzę, że sam twórca może często nie zauważyć nawet prostego błędu w swojej grze, a zrobi to inna osoba. Jeśli już weszliśmy w fazę testowania gry, to pragnę poinformować, iż jako datę premiery asekuracyjnie ustalam na październik - tym razem mam nadzieję, że naprawdę to będzie ostateczna data i nic już jej nie zmieni. W miarę kolejnych postępów w testowaniu, będziecie oczywiście informowani o detalach."

Jak więc widzicie, premiera w ciągu miesiąca jest już całkiem realna i razem z Luke'em mamy nadzieję, że dojdzie do stutku możliwie jak najszybciej. Jednocześnie sam decydując się ostatecznie na wzięcie udziału w betatestach cieszę się, że w jakiejś cząstce będę również miał swój udział w produkcji;). Odwiedzajcie naszą stronę często i wyczekujcie kolejnych nowinek na temat Dragon Hell.

Wszystkich zniecierpliwionych przepraszam za wszystkie opóźnienia, ale myślę że w końcu uda się doprowadzić projekt do końca i już nic nie stanie temu na przeszkodzie ;-) .
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 22:04 przez Luke, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Postautor: Jazzwhisky » 16 wrz 2007, 01:14

Luke pisze:Wszystkich zniecierpliwionych przepraszam za wszystkie opóźnienia, ale myślę że w końcu uda się doprowadzić projekt do końca i już nic nie stanie temu na przeszkodzie ;-) .


Muaha, ludzie już byli przekonani, że nic z tego nie będzie. :]
Powodzenia w końcówce, ale już więcej opóźnień nie chcemy!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Gokufan
Posty: 306
Rejestracja: 20 sty 2007, 19:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: Gokufan » 16 wrz 2007, 09:24

Dokładnie :) Ostatnio nawet wchodziłem na Triangle Quest czy są jakieś nowinki na temat Dragon Hell, a tam nic...

Chcemy premiery :D
Awatar użytkownika
Sarge
Posty: 92
Rejestracja: 29 wrz 2007, 19:23
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Postautor: Sarge » 30 wrz 2007, 08:51

Na początek się przedstawię, bo jestem nowy na tym forum - prowadzę razem z Luke'em stronę Triangle Quest (czyli innymi słowy - oficjalną stronę projektu Dragon Hell), a także brałem udział w beta-testach projektu.

Chciałbym wszystkich poinformować, że wczoraj zamknęliśmy z Luke'em pierwszy (a zarazem najdłuższy) etap beta-testów, z racji tego, że gra została przeze mnie dzisiaj ukończona. Dlaczego najdłuższy? Bo pierwsze beta-testy miały na celu wyeliminowanie wszystkich błędów uniemożliwiających dalsze przejście gry, a tych (nawet ku naszemu zdziwieniu) okazało się dużo. Dość powiedzieć, że beta-testy zajęły mi 3-4 razy więcej czasu, niż wynosi efektywny czas gry. Poprawiania było co niemiara i wszystko to zajęło dużo czasu.

Dragon Hell przechodziłem ze stoperem w ręku i mogę powiedzieć, że przejście gry zajęło mi dokładnie 20 godzin. Składa się na to wypełnianie wszystkich questów (także pobocznych, które jednak wcale tak dużo czasu nie zajmują - nie pojawiają się na pewno w ilościach hurtowych), rozmawianie ze wszystkimi ludźmi w miastach itp. Nie brałem jednak pod uwagę wszelkich load'ów (wynikających z ujrzenia jakże nieprzyjemnego napisu "Game over"), ale też muszę przyznać, że nie było ich zbyt wiele, więc te 20 godzin traktujcie jako realną żywotność tego tytułu. Oczywiście osoby, które idą tylko za głównym wątkiem i nie mają w zwyczaju rozmawiać ze wszystkimi postaciami, z pewnością pobawią się krócej, ale mimo wszystko 15 godzin uważam za minimum tego, ile trzeba poświęcić na ukończenie DH. Myślę, że to dobra wiadomość, bo mało jest polskich RM'owych gier, które mogą się pochwalić podobną żywotnością.

Z pewnością wielu z Was zastanawia poziom trudności, jaki został narzucony w DH. No więc po wielu poprawkach jakie poczyniliśmy w trakcie testów trzeba powiedzieć, że z grą powinni sobie poradzić także początkujący gracze. Luke chciał uniknąć sytuacji, w której gracz z konieczności będzie musiał pakować sobie postać poprzez ciągłe walki, więc wszystko zostało skonstruowane tak, by kolejnych bossów dało się pokonać bez dopakowywania bohaterów. Oczywiście jeśli ktoś nie chce w pewnym momencie pakować postaci, powinien w trakcie gry na bieżąco walczyć z potworami - w trakcie testów szedłem po prostu główną ścieżką fabularną, nie unikałem raczej walk i w rezultacie całą grę przeszedłem bez pakowania. Gorzej, jeśli ktoś zamierza uciekać z walk ze zwykłymi przeciwnikami - wtedy jasne jest, że pewnym momencie trzeba będzie nadrobić zaprzepaszczone levele postaci.

Element, który najbardziej denerwował mnie podczas testów (poza oczywistymi bugami wynikającymi z rangi bety projektu :wink: ), to błędy gramatyczne/ortograficzne/językowe - jest ich na tyle dużo, że postanowiłem sam zabrać się za korektę dialogów w grze i postaram się jak najwięcej tego typu błędów wyeliminować. Już w czasie testów poprawiałem trochę dialogów, ale dopiero teraz zabiorę się do tego na poważnie. Oczywiście nie mam zamiaru zmieniać całkowicie sensu dialogów - moja rola w tym projekcie ogranicza się do beta-testów i poprawienia wszelkich gramatycznych błędów w dialogach. Niemniej jednak na pewno nie wszystko zdołam wychwycić na pierwszy rzut oka, więc jeśli w finalnej wersji znajdziecie jakieś błędy, będziecie to musieli wybaczyć korekcie :wink: .

Wyszedł mi długi post, a to i tak nie wszystko, o czym chciałbym jeszcze wspomnieć. Obecnie pozostała już tylko korekta, a równolegle z tym, Luke jeszcze raz (czy dwa) przejdzie grę w celu ostatecznych testów. W związku z tym, w przeciągu tygodnia (może dwóch) spodziewajcie się, że Luke poda tu Wam dokładną, oficjalną datę premiery gry - cały czas utrzymujemy, że będzie to październik, a już niedługo się dowiecie, który dzień miesiąca.

Jeśli macie jeszcze jakieś pytania (a z pewnością jest jeszcze wiele rzeczy, które chcielibyście wiedzieć przed premierą), to pytajcie w tym temacie - Luke, albo ja sam na pewno Wam na nie w miarę możliwości postaramy się odpowiedzieć :) .
Awatar użytkownika
Gokufan
Posty: 306
Rejestracja: 20 sty 2007, 19:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: Gokufan » 30 wrz 2007, 10:34

Świetnie, świetnie będzie w co grać :) Cały czas czekamy, może wreszcie nastąpi ta premiera ; P
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Postautor: Jazzwhisky » 30 wrz 2007, 14:04

Wielkie dzięki za niezwykle wyczerpujące info. Długość gry autentycznie, acz oczywiście pozytywnie, mnie zaskakuje, czekam na ostateczne rezultaty... :)

Sarge pisze:Jeśli macie jeszcze jakieś pytania (a z pewnością jest jeszcze wiele rzeczy, które chcielibyście wiedzieć przed premierą), to pytajcie w tym temacie - Luke, albo ja sam na pewno Wam na nie w miarę możliwości postaramy się odpowiedzieć :) .


Ale tu chyba się nie zgodzę. W aktualnym stanie produkcji, gdy mamy już pewność, że wszystko zmierza do końca :D chcę wiedzieć o projekcie jak najmniej, i jak najszybciej o wszystkim przekonać się sam! O kilku rzeczach wciąż wiemy niewiele, ale to imo bardzo dobrze, teraz tylko czekać czekać czekać.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Luke
Posty: 42
Rejestracja: 12 lis 2006, 20:44
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Postautor: Luke » 13 paź 2007, 18:56

Ci którzy przeczytali dzisiaj newsa na stronie głównej http://www.trianglequest.xt.pl wiedzą, że data premiery jest już ustalona na 26 października :) . Mam nadzieję, że cieszy to nie tylko mnie, ale i tych którzy czekają na DH ;) . Żeby być dokładniejszym - gra wyjdzie dokładnie o 21:00 :) . Grę będzie można ściągnąć z forum dyskusyjnego serwisu Triangle Quest. Właśnie tam w dniu premiery zostanie utworzony temat, do którego będą mieli dostęp jedynie zarejestrowani użytkownicy forum.

To wszystko co mam wam do przekazania. Mam nadzieję, że będziecie wyczekiwać 26 października z wielkim zniecierpliwieniem ;) .

Aha, zapraszam też na http://www.trianglequest.xt.pl po więcej informacji - tam właśnie w dziale 'O grze' znalazło się trochę więcej detali na temat gry (liczba map, przewidywany czas ukończenia gry itp.).

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości