[RMXP]The Inscriptions

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
DragonWings
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2007, 14:53

[RMXP]The Inscriptions

Post autor: DragonWings »

Obrazek

Projekt w programie: RPG Maker XP
Przewidywana data dema: Grudzień 2009
Przewidywana data wersji pełnej: kiedy skończę
Typ gry: RPG
Typ systemu walki: ABS
Grafiki: niestandardowa
Muzyka: niestandardowa

Link do kanału na YT: klik!
Link do dema: -
Link do pełnej wersji: -
Link do trailera YT: klik!
Link do oficjalnej strony projektu: klik!

Świat gry: Noria
Duże miasta: Laanyia, zwana też Stolicą



Przedstawienie ważniejszych postaci:


Główny bohater:

Obrazek
Imię: Alyon
Wiek: 20-parę lat (wiek dokładnie nieznany, ze względu na wiejskie pochodzenie)
Zawód: najemnik
Biegłość w broni: miecz jednoręczny + tarcza
Dodatkowe informacje: możliwość nauki innych stylów walki oraz zaklęć magicznych




Pozostali:

Obrazek
Imię: Misuldir
Wiek: 32 lata
Zawód: najemnik
Biegłość w broni: dwuręczny miecz
Dodatkowe informacje: krótkotrwała przyzwanie demona broniącego Misuldira / furia


Obrazek
Imię: Vidart
Wiek: 27 lat
Zawód: posłaniec Gildii, bardzo silny mag
Biegłość w broni: laski magiczne
Dodatkowe informacje: brak


Obrazek
Imię: Koed
Wiek: 21 lat
Zawód: nieznany
Biegłość w broni: nieznane
Dodatkowe informacje: kontakty z Królem


Obrazek
Imię: Arisa
Wiek: 22 lata
Zawód: szlachcianka
Biegłość w broni: brak
Dodatkowe informacje: nie musi posiadać broni, by używać potężnych czarów / nieznane pochodzenie


Obrazek
Imię: Nutia
Wiek: 20 lat
Zawód: najemnik
Biegłość w broni: włócznie
Dodatkowe informacje: jedna z najszybszych kobiet w Gildii


Obrazek
Imię: Worrak
Wiek: nieznane
Zawód: handlarz
Biegłość w broni: walka w ręcz
Dodatkowe informacje: dzięki swojej budowie, posiada wielką siłę / nie może nosić broni




Fabuła:
Na świecie, zwanym przez mieszkańców Norią, nie brakuje różnej maści stworów i plugawych istot, które stanowią zagrożenie dla istot ludzkich.
Wtedy to też, po stosunkowo szybkim rozwoju większości ras, powstawać zaczęły skupiska wojowników i rycerzy, którzy za opłatą (różna w zależności od zadania) podejmowali się czynów często nieosiągalnych dla szlachty i mieszczaństwa.
Niedługo potem zaczęły powstawać organizacje i grupy, szkolące młode dzieci na bezlitosnych
najemników...

Alyon, bo to on jest głównym bohaterem tej historii, to dwudziestoparoletni chłopak, szkolący się jak inni jego rówieśnicy w Gildii, na prawdziwego najemnika. Jednak on sam wyróżnia się od niektórych swoich towarzyszy wielkim talentem we władaniu mieczem.
Chłopak, zabrany jako dziecko od swojej familii, zaczął przejawiać obsesję na punkcie swoich korzeni.

Teraz, najemnik natknął się na stare zapiski swojego rodu, jednak nadal poszukuje sposobu, aby je odczytać...


Tymczasem na pewnym gospodarstwie dochodzi do tajemniczego zjawiska...
Parę godzin później, Alyona budzi krzyk szlachcica, dobiegający zza okna. Otwiera je, by zobaczyć co się dzieje. Przed hotelem (w którym pokój wynajmuje) drze się człowiek.


Parę godzin później, w zgoła innym miejscu - a mianowicie w okolicach tajemniczej świątyni, która została niedawno odkryta. Plotki głoszą, że badacze natknęli się na jakieś inskrypcje, jednak nie potrafią ich obecnie odczytać. Rozpoczyna się eksploatacja budowli...


/Zamek, komnata królewska/

Król rozkazuje zwołać tajną radę, w związku z inskrypcjami. Nakazuje przybyć do jego komnaty 9 osobom, w których znajdują się najlepsi i najsławniejsi w Norii. Zjawiają się też trzej zamaskowani ludzie Gildii.
W ostatniej chwili, po rozmowie ze swoim przyjacielem, Kól rozkazuje przywołać także Alyona...

Screeny:

Świątynia
W środku Świątyni
Sklep z orężem
Ekran tytułowy (animowany)
Obrzeża miasta
Sklep Alchemika
Farma
Dolina w górach (fragment)
Ważna Polana
Menu gry
Obszar górski
System mapy

Muzyka:

- biciki Merta
- z mniej popularnych gier (wyjątek Mass Effect, jeden kawałek)
- utwory panów Selcuk Bor (MaestroRage) i paradoxphenomena
- czasem GameBoy XD




Cechy produkcji:

- nawiązania do gier DN/LoA (parę map z tych gier, lub mapy zrobione na ich wzór)
- całkowicie odświeżony interfejs
- własna grafika i system HUD (grafika wzięta z neta, jednak zrecolorowana i BARDZO edytowana - nie mogę znaleźć oryginału, ale byście nie poznali, przy HUdzie pomógł Rezydent, Dan i DC)
- własne animacje ataków (niektóre zrobione od podstaw)
- edytowane grafiki Inqisitora i paru innych grafików
- własne chary oparte na WT (dziękuje Danowi i SzalonemuIvanowi szczególnie za pomoc)
- animowany titlescreen
- dynamiczny ABS [RTH], edytowany przeze mnie
- system ulepszania przedmiotów
- system alchemii
- zaawansowane ukazywanie emocji
- mapa i kompas razem z dynamicznym pokazywaniem postaci na mapie (nie działa bez kompasu)
- zaawansowany system wiadomości tekstowych
- możliwość wyboru pełnego ekranu
- oryginalna, zrobiona przez koleżankę grafika Alyona
- dziennik zadań




Funkcje HUDa:

- dynamiczne pokazywanie HP, MP oraz EXPa
- dynamicznie odświeżające się hotkeye (naprawiony bug z brakiem odświeżania)
- pełne wsparcie dla RTH ABS, aczkolwiek skrypt na HUDa opracowałem samodzielnie (z pomocą poradnika Dana, i nie jest on "HUDem RTHowskim")
- informowanie o dostępności potionów (z uwagi na to, iż przeciwnicy dysponują dużą siłą, mikstury te są niezbędne) - to te 2 ikonki koło ilości golda i mapy
- dynamiczne ukazywanie ilości golda
- zmniejszenie objętości HUDa
- ukazywanie nazwy mapy
- pokazywanie ilości aktualnych zadań
- pokazywanie włączonych statusów
- pokazywanie aktualnej broni i/lub tarczy
- zmiana portretu bohatera w zależności od ilości jego punktów życia
- przytrzymując lewy SHIFT chowamy HUDa, kiedy puszczamy ten klawisz, HUD znów się pokazuje
- schodząc pod HUD, grafika HUDa robi się pół-przezroczysta

Obrazek

Krótkie demko gry The Inscriptions.
Jeżeli chodzi o rozpowszechnianie i inne pierdoły, to wszystko macie napisane w licencji, która znajduje się w instalatorze gry.


Do prawidłowego działania wymaga dwóch czcionek, które znajdują się w katalogu z grą, o nazwie AmericanText i Calibri. Muszą one być w Waszym folderze z czcionkami, bo inaczej nie zostaną wyświetlone niektóre napisy.


Gra przedstawia mały początek gry, fragment intra. Z folderu gry skasowałem wszystkie inne mapy (a było ich grubo ponad 100) i grafiki, które się nie przydały do dema.

Proszę nie narzekać na dźwięk, nie jest on jeszcze tym, czym chciałbym się Wam pochwalić, ale pracuję nad większą różnorodnością ścieżki dźwiękowej.


Skrót do gry znajduje się na pulpicie (po instalacji), ale wcześniej musicie udać się do Program Files\WingsSoftware, by zainstalować te 2 czcionki.


Projekt wrzuciłem na 4 serwery -


Waga pliku: 52mb
Ostatnio zmieniony 17 lis 2009, 23:08 przez DragonWings, łącznie zmieniany 1 raz.
Pokrak
Posty: 152
Rejestracja: 13 cze 2009, 03:05
Lokalizacja: twoja lodówka

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Pokrak »

Wygląda ładnie. Rób grę.

Mam nadzieję, że starczy ci samozaparcia dla takiego rozbudowanego projektu.
Road roller da! WRYYYYYYYYYYYYYY!
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Fear »

Dokładnie to co napisał Pokrak.
Zapowiedź lekko wulgarna ale ciekawa, tego nie można odmówić. Bardzo fajny styl graficzny. Wyszło mi z głowy jak takie chary się nazywają.

PS: ...a i o dobrą "zapowiedź" w formie pierwszego posta się postarałeś. Życzę zrobienia gry.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Sabikku

Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2009 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 305
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:36

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Sabikku »

Bacząc na poprzednie projekty,
mam nadzieję że ci się uda :wink:.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Jazzwhisky »

Myślę, że udało Ci się już zebrać sporo bezkrytycznych fanów gdziekolwiek informowałeś o swoim projekcie, jeśli jednak podchodzisz do tego poważnie, dobrze byś usłyszał kilka zdań także z drugiego frontu.

Subiektywnie, zapowiedź nie robi na mnie większego wrażenia. Strasznie napaćkane, agresywne środowisko gry w którym niewygodnie byłoby mi się poruszać, opis bohaterów nastawiony wyłącznie na prezentację grafik, wreszcie - ogromny blok tekstu poświęcony paskowi stanu w którym ozdobniki zajmują więcej miejsca niż wyświetlane informacje - to jakieś nieporozumienie. Paradoksalnie najlepsze wrażenie robi zapowiedź wątku fabularnego, ale o tym za moment.
Teraz bardziej obiektywnie, nie da się bowiem ukryć, że od lat jesteś swego rodzaju nadzieją polskiego RMXP i nie ujmując tu nikomu, nie dlatego, że masz wybitny talent, genialne pomysły itp. itd., ale dlatego, że po prostu Ci się chce. Dbałość o szczegóły, błyskotki i duperele w zapowiedzi wyraźnie sugeruje, że tytuł powstaje nie tylko dla przyjemności tworzenia, ale też po to, by podbijać serca i umysły innych. I nie ma w tym nic złego, sukces takiego tytułu pomógłby nam wszystkim, jednak mam nadzieję, że nie przegapisz dwóch ważnych elementów układanki.
Po pierwsze, parafrazując pewne słowa i powtórzyłbym to chętnie wszystkim, nie pomogą garnitury ani efekciarstwo, kiedy z ust bohaterów walić będzie ostra lepperiada. Fabuła zapowiada się ambitnie, jednak starannie budowany efekt i klimat mogą psuć niektóre wstawki: "istot, które stanowią zagrożenie dla istot", "drze się", "9 osobom, w których znajdują się", pomijam literówki, ale jeśli tyle czasu poświęcasz dopieszczaniu grafiki, powinieneś zadbać o doskonałą estetykę gry także w tym względzie.
I po drugie - znów coś, co bezustannie mnie denerwuje - jeśli celujesz wysoko, do cholery, zadbaj o dystrybucję. Większość tytułów spod RMXP kończy swój żywot wraz z usunięciem tematu na jakimś forum lub wygaśniecięm linku na rapidshare, a pół roku później mało kto już o nim pamięta. W ten sposób na światło dzienne nie przebije się żadna gra, no chyba, że bohaterami produkcji będą bohaterowie fanatycznie popularnego serialu.

Powodzenia i mniej przedpremierowego nakręcania - nie wiem jak jest gdzie indziej, ale tu to naprawdę niepotrzebne, ludzie będą potrafili docenić twój wkład nawet po premierze. =)

P.S. A te chary są świetne, naprawdę mam dosyć pyz.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
DragonWings
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2007, 14:53

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: DragonWings »

Jak pewnie wiesz, fabuła w temacie nie odzwierciedla tego, co faktycznie będzie w projekcie - ja postaram się, żeby nikogo nie zawieść.
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Kalashnikov »

Moje zdanie już znasz - DN podobało mi się, więc i w Inscriptions chętnie zagram.

Również drażni mnie wypisywanie "funkcji HUDa", czy "możliwość wyboru pełnego ekranu" w cechach gry, no ale rozumiem, że to taka maniera XPkowców, więc się nie czepiam.

Przyczepię się jeżeli w praniu okaże się, że HUD jest bezużyteczny/przekombinowany/nieczytelny.
Awatar użytkownika
DragonWings
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2007, 14:53

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: DragonWings »

Jak już pewnie przeczytałeś, HUD można w dowolnym momencie wyłączyć - więc jeżeli będzie Wam przeszkadzał - wystarczy, że naciśniecie klawisz i po sprawie ^^''
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Kalashnikov »

DragonWings pisze:Jak już pewnie przeczytałeś, HUD można w dowolnym momencie wyłączyć - więc jeżeli będzie Wam przeszkadzał - wystarczy, że naciśniecie klawisz i po sprawie ^^''
A nie lepiej zrobić taki, którego nie będzie trzeba chować? ;)
Ale nie w tym rzecz, czytaj uważnie, chodzi bardziej o sposób prezentacji gdzie każdy pikselek to kolejna "cecha". Sam HUD jak dla mnie jest ok, jestem nawet zwolennikiem takich graficznych fikołków, więc wątpię, że będzie mi tam coś nie pasować.
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: LasTTurN »

Dla mnie to jeden z najlepiej zapowiadających się projektów przynajmniej w przedziale RMXP. Jak wyjdzie z pewnością zamiesza na scenie i stanie sę wyznacznikiem :) Poczekamy zobaczymy.
Pozdro DW i trzymam kciuki.
Awatar użytkownika
Sozan
Posty: 57
Rejestracja: 10 gru 2008, 23:08

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Sozan »

Cóż, projekt zapowiada się nie najgorzej, nawet biorąc pod uwagę mało informacji na temat fabuły czy bohaterów (i mimo tego że opis fabuły ma sporo małych błędów). Mam nadzieję że fabuła będzie ciekawie przedstawiona w grze, a różnice między bohaterami nie ograniczą się do imion... To tyle na temat fabuły (na chwilę obecną), a teraz przejdę do grafiki.... Bo tu należą ci się słowa uznania - naprawdę świetna robota - klimatyczne mapki, piękna grafika no i ten HUD :3
Resztę ocenię jak wyjdzie demo i zobaczę to wszystko w praktyce.

Tak czy inaczej - dobra robota i powodzenia.
Frytki!
Awatar użytkownika
DragonWings
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2007, 14:53

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: DragonWings »

Na razie mam przerwę - nie owijając w bawełnę, nie robię do gry nic, ze względu na ogrom nauki i własne problemy.

Nie jestem z tych co mydlą oczy, więc jak na razie gra stoi, ale jak tylko dostanę chwilę spokoju to wrócę do gry ;]
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Klonoa »

Sozan jesteś nieco dziwny... wpierw mówisz "projekt zapowiada się nie najgorzej(...)", a na koniec "dobra robota(...)" i w trakcie wiele pochwał, że jest na prawdę spox projekt...

Nauka przybija i problemy w życiu... niestety...

Ja osobiście już Ciebię uznaję za Masta i nie pisałęm w tym temacie bo nie miałem za bardzo, a raczej jak wysłowić zachwyt projektem.
Jeśli by pełna wersja wyszła bym pewnie grał nałogowo jak w Prototype :D (Game 3D)

For Me All Is GREYTO! :D
Good Luck With Your Project!
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
DragonWings
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2007, 14:53

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: DragonWings »

Staram się kiedy mogę cały czas coś do gry robić ;)

Postać postawiona testowo, dlatego tylko 1 lv : P

Obrazek
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Klonoa »

Oczywiście wszystko ładnie wygląda, łącznie z HUDem i mapperstwem, ale to chyba już pisałem.

HUD dość ładnie współgra z otoczeniem i ogólnym wyglądem gry.
Robota pewnie paru godzinna, ale jak widać się opłaciła :D
Less Less Arte
Obrazek
Zablokowany