[RMXP]The Inscriptions

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Enyafan
Posty: 122
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:21

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Enyafan »

Hud śliczny, tylko jego rozlokowanie... no nie wiem, odnoszę wrażenie, że podczas gry może być irytujące, że zajmuje 1/3 ekranu. Moim zdaniem dosunięcie go do dolnej granicy kosztem tej małej "wypustki" na samym dole byłoby dużo lepsze... o ile to jest możliwe ;)
Awatar użytkownika
Squall
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:07

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Squall »

Gra fajnie się zapowiada...tylko jedno (no może nie jedno :-) ) co mnie zniechęciło to efekt chodzenia bohatera :? jak dla mnie chodzi zbyt szybko (widziałem na filmikach). Walka też taka...hmm...nie wiem (może mam inny niż inni gust :-o ) ale miałem umieścić podobny system walki w moim projekcie ale zrezygnowałem. Reszta wygląda jak najbardziej w porządku mapki, charsy, no i ogólnie oprawa graficzna za to duży +

Pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
DragonWings
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2007, 14:53

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: DragonWings »

Enyafan pisze:Hud śliczny, tylko jego rozlokowanie... no nie wiem, odnoszę wrażenie, że podczas gry może być irytujące, że zajmuje 1/3 ekranu. Moim zdaniem dosunięcie go do dolnej granicy kosztem tej małej "wypustki" na samym dole byłoby dużo lepsze... o ile to jest możliwe ;)

Mówię, wchodząc "pod" HUD, zmienia on przezroczystość na większą, do tego naciskając specjalny klawisz można schować "trwale" HUD : )
Awatar użytkownika
DragonWings
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2007, 14:53

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: DragonWings »

wybaczcie double posta...

Witam, mam przyjemność zaprezentować Wam krótkie demko gry The Inscriptions.
Jeżeli chodzi o rozpowszechnianie i inne pierdoły, to wszystko macie napisane w licencji, która znajduje się w instalatorze gry.


Do prawidłowego działania wymaga dwóch czcionek, które znajdują się w katalogu z grą, o nazwie AmericanText i Calibri. Muszą one być w Waszym folderze z czcionkami, bo inaczej nie zostaną wyświetlone niektóre napisy.


Gra przedstawia mały początek gry, fragment intra. Z folderu gry skasowałem wszystkie inne mapy (a było ich grubo ponad 100) i grafiki, które się nie przydały do dema.

Proszę nie narzekać na dźwięk, nie jest on jeszcze tym, czym chciałbym się Wam pochwalić, ale pracuję nad większą różnorodnością ścieżki dźwiękowej.


Skrót do gry znajduje się na pulpicie (po instalacji), ale wcześniej musicie udać się do Program Files\WingsSoftware, by zainstalować te 2 czcionki.


Projekt wrzuciłem na 4 serwery -


Waga pliku: 52mb
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Jazzwhisky »

Wybacz, że będę gryzł, ale od strony technicznej wygląda to moim zdaniem strasznie. Pomijam stosunek rozmiaru archiwum do oprawy audiowizualnej, najpierw okazuje się, że mimo instalatora muszę kopiować jakieś pliki ręcznie (!!!), potem, że nie mam możliwości wybrać nawet folderu instalacji, wreszcie gdy dobijam do gry nie daję rady prowadzić rozgrywki, bo 1/3 ekranu zasłaniają te zawijasy (których nie da się definitywnie wyłączyć i które robią się półprzezroczyste chyba w sposób losowy), a widoczność jest ograniczona niemal do zera. Sry, ale nawet gdyby była to kolejna część mojego ulubionego jrpga darowałbym sobie po kilku minutach, to jest dla mnie niegrywalne i aż dziw bierze, że ujrzało światło dzienne. Ktoś Cię do tego namówił? =]

Btw, przy pierwszym uruchomieniu gry zacząłem rozgrywkę wewnątrz jaskini otoczony potworami, następnym razem w mieście, uzależnione jest to chyba od tego ile razy i kiedy uderzę w Esc. Menu jest fajne, ale denerwuje językowa niekonsekwencja. A ten pasek stanu bohatera jest naprawdę niemal wyłącznie przeszkadzajką, gram na różnych platformach ładne kilkanaście lat i nie przypominam sobie czegoś choćby podobnego. Jeśli uparłeś się co do niego, bo zbyt wiele pracy kosztowało jego przygotowanie, może rozważ opcję stałego ukrycia, lub dodatkowej wersji light dla tych, którym utrudnia to zabawę?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
mac402
Posty: 54
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:11

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: mac402 »

Ostatnio grałem w pewną grę na RMXP (nazwę pominę), której autor życzył sobie zakupu gry żeby zagrać dłużej niż 60 min. Dość powiedzieć, że Twojej produkcji nie sięgała do pięt, przynajmniej z tego co na razie tam wyklułeś. Audiowizualnie i fabularnie zapowiada się bardzo dobrze. Niemniej pozwolę sobie na ostrą krytykę za pewne elementy :wink: po zagraniu w demko.

- fabuła wydaje się być dosyć ciekawa, ale każda fabuła jest ciekawa jeżeli jest dobrze przedstawiona. I tutaj tak się zapowiada. Przynajmniej główny bohater gry zrobił na mnie dobre wrażenie. Taka tylko uwaga, żebyś nie przesadził w pewną stronę. Arogancja postaci może być fajna, prostactwo już nie.
- dynamiczny ABS [RTH], edytowany przeze mnie
To zdecydowanie najgorszy jak na razie element gry. Krótko mówiąc walki sprowadzają się do bezmyślnego wciskania Enter. Jest tak beznadziejny jak ten w Ahriman's Prophecy. Albo go wywal i zrób inny (najlepiej nie ABS), albo ostro dopracuj bo może zniszczyć całą grę. :-(
- zaawansowane ukazywanie emocji
A to nazwa jakiegoś skryptu? Zaawansowane ukazywanie emocji wg mnie = dobre dialogi/fabuła. Chyba, że tak nazywasz te dymki nad głowami postaci.
- możliwość wyboru pełnego ekranu
To jakiś specjalny przywilej? Myślałem, że w każdej gierce spod znaku RM można sobie wybrać pełny ekran.

- no i jeszcze ten HUD, o którym napisał powyżej Jazzwhisky. Najlepiej gdyby on był wyświetlany na górze kiedy bohater jest na dolnej połowie ekranu i vice versa, bo przeszkadza strasznie. Wiem, że to wymaga sporo grzebania w skryptach, ale naprawdę grywalność na tym zyska.
Awatar użytkownika
DragonWings
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2007, 14:53

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: DragonWings »

@mac: bardziej się czepiasz prezentacji, ale k XD
Arogancja postaci może być fajna, prostactwo już nie.
Zapamiętam.
To zdecydowanie najgorszy jak na razie element gry. Krótko mówiąc walki sprowadzają się do bezmyślnego wciskania Enter. Jest tak beznadziejny jak ten w Ahriman's Prophecy. Albo go wywal i zrób inny (najlepiej nie ABS), albo ostro dopracuj bo może zniszczyć całą grę
Znasz ABS, który na tym nie polega? Albo FPSa (nie mówię o taktycznych/rpgowych mieszankach) w którym nie chodzi o strzelanie?
- no i jeszcze ten HUD, o którym napisał powyżej Jazzwhisky. Najlepiej gdyby on był wyświetlany na górze kiedy bohater jest na dolnej połowie ekranu i vice versa, bo przeszkadza strasznie. Wiem, że to wymaga sporo grzebania w skryptach, ale naprawdę grywalność na tym zyska.
Menu jest fajne, ale denerwuje językowa niekonsekwencja.

Np.?
Btw, przy pierwszym uruchomieniu gry zacząłem rozgrywkę wewnątrz jaskini otoczony potworami, następnym razem w mieście, uzależnione jest to chyba od tego ile razy i kiedy uderzę w Esc.
Nie, nie - był jeden mały budżek, już go poprawiłem - po prostu wcześniej go nie zauważyłem.
że mimo instalatora muszę kopiować jakieś pliki ręcznie (!!!)
Czcionkę tak, nie wiem jak instalatorem skopiować ją do folderu z czcionkami ;p
wreszcie gdy dobijam do gry nie daję rady prowadzić rozgrywki, bo 1/3 ekranu zasłaniają te zawijasy (których nie da się definitywnie wyłączyć i które robią się półprzezroczyste chyba w sposób losowy)
a widoczność jest ograniczona niemal do zera.
Nie losowy, po przekroczeniu pewnego rejonu :P



Sry, ale nawet gdyby była to kolejna część mojego ulubionego jrpga darowałbym sobie po kilku minutach, to jest dla mnie niegrywalne i aż dziw bierze, że ujrzało światło dzienne. Ktoś Cię do tego namówił? =]
Po prostu mi to tak bardzo nie przeszkadzało, ale jeżeli faktycznie uważacie HUD za niepraktyczny, postaram się coś wykonać i ustawić SHIFT, by wyłączał HUD'a do ponownego naciśnięcia tego klawisza:p
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Jazzwhisky »

DragonWings pisze:
Menu jest fajne, ale denerwuje językowa niekonsekwencja.
Np.?
Wybacz, że nie poprę tego screenami, ale tam gdzieś w menu gry charakterystyka bohatera raz opisana jest polskimi słowami, raz skrótami w języku angielskim, byłem odrobinę zdezorientowany.
DragonWings pisze:
że mimo instalatora muszę kopiować jakieś pliki ręcznie (!!!)
Czcionkę tak, nie wiem jak instalatorem skopiować ją do folderu z czcionkami ;p
Powinienem napisać to od razu, może użyj innego instalatora, popularny jest np. Inno, dobre było też to, czego używał BeVoo w Komnacie/Rogualdzie (na chama podmieniał mi czcionki RM w folderze systemowym! X_X). To, czego użyłeś w The Inscriptions też widziałem prawdopodobnie po raz pierwszy.

I słówko o ABSie i head-up display, co do pierwszego - naprawdę polecam kwadrans z Seiken Densetsu 3 na SNESa (najlepiej postacią rycerza, gra ma różny początek w zależności od wyboru postaci), można podpatrzeć jak balans/ograniczenia/bonusy w walce mogą wpływać na jej urozmaicenie (nie wiem jak z przeniesieniem tego na grunt RM); co do drugiego - opcja z shiftem była ok, tzn. spełniała swoją rolę, sądzę, że jego absolutne wyłączenie/włączenie mogłoby i odbywać się kombinacją Ctrl+Shift+F7, byle by gdzieś tam było.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
DragonWings
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2007, 14:53

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: DragonWings »

HUD zmieniony (nadal robi się półprzezroczysty jak wejdziemy na dolny rejon ekranu):

Obrazek

Q - wyłącza HUD
W - włącza HUD

Wulgaryzm usunięty.

Poprawiłem szybkość poruszania się w mieście (była ciut wolniejsza niż w jaskini :P)

@up: co do ang/pol charakterystyki - już wiem o co Ci chodzi, i postaram się wymyślić coś dobrego by rozwiązać problem w tych podmenu (bo tam w skrótach jest ATK, PDEF itp. a w menu głównym pełne, polskie zwroty - już rozumiem :P)


Podmenu też idzie pod modernizację:

Obrazek
Awatar użytkownika
DragonWings
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2007, 14:53

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: DragonWings »

Niedługo wydam trochę dłuższe, poprawione demko które myślę, że zostanie zaprezentowane również jako propozycja na Złotych Widelcach :)


Obrazek
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Kalashnikov »

HUD wygląda o wiele lepiej. Zmieniłeś plik z demem, czy jedyna dostępna wersja to ta pierwotna?
Awatar użytkownika
DragonWings
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2007, 14:53

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: DragonWings »

Pierwotna - jak zrobię wersje poprawioną, poinformuje tutaj postem ^^
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: LasTTurN »

Witam :)

Przeszedłem demo. Przyznać muszę, że jest klimacik i zapowiada się ciekawa historia. Jednak nie jest to tym, czego się spodziewałem. Trailer w moim odczuciu zapowiadał nieco inny klimat, bardziej trafiający w mój gust.
Moment w którym gra się urywa, zapowiada dobrą zabawę. Z początku miałem mieszane uczucia... dialogi mi nie podeszły, mimo że są bardzo zgrabne, nie czuję w nich osobowości. Fabuła wciąga na tyle, żeby przejść demo za jednym razem, jest dobrze, ale zawsze może być lepiej.
ABSów nie lubię, a Twój niestety wydaje się niedopracowany. Drażniące są też momenty, w których bohater znika pod Hudem.
Mapping jest za to świetny :). Można nacieszyć oko.
Byłem głodny dobrej ciekawej przygody. Niestety troszkę się rozczarowałem, ale źle nie jest. Zobaczymy co pokaże drugie demo... :)

Czekam!!!
Powodzenia!
Awatar użytkownika
DragonWings
Posty: 34
Rejestracja: 18 mar 2007, 14:53

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: DragonWings »

Obrazek
DEMO.
Zmiany w stosunku do wcześniejszego dema:

- poprawiony błąd z pominięciem intra [nie pokazuje się już książka, mimo przeskoku sekwencji startowej]
- wszystkie podmenu mają teraz spolszczone statystyki [nie ma STR - jest siła, itp.] oraz jednakowy styl [wcześniej było różnie]
- zmieniony wygląd opcji Wyjście w menu gry
- zmieniony wygląd napisów w ekranie tytułowym
- dodane nowe utwory muzyczne
- demo jest dłuższe, odkrywa więcej szczegółów odnośnie fabuły
- poprawione dialogi
- poprawione mapy
- zmieniony windowskin
- zmieniony obraz samouczka w jaskini
- dodani nowi NPC na starych mapach + rozszerzone/zmienione dialogi u starych NPC

Jeżeli chodzi o rozpowszechnianie i inne pierdoły, to wszystko macie napisane w licencji, która znajduje się w instalatorze gry.


Do prawidłowego działania wymaga dwóch czcionek, które znajdują się w katalogu z grą, o nazwie AmericanText i Calibri. Muszą one być w Waszym folderze z czcionkami, bo inaczej nie zostaną wyświetlone niektóre napisy.


Gra przedstawia początek gry, całe intro. Z folderu gry skasowałem wszystkie inne mapy (a było ich grubo ponad 100) i grafiki, które się nie przydały do dema.

Proszę nie narzekać na dźwięk, nie jest on jeszcze tym, czym chciałbym się Wam pochwalić, ale pracuję nad większą różnorodnością ścieżki dźwiękowej.


Skrót do gry znajduje się na pulpicie (po instalacji), ale wcześniej musicie udać się do Program Files\DWSoftware, by zainstalować te 2 czcionki.

Waga pliku: 60mb

**uwaga - w tej wersji (zuploadowanej na serwer) nie działają 2 przedmioty - jabłko i dynia - zostało to już poprawione, i są to jedyne bugi które mogą wpłynąć na rozgrywkę - demo przeszli Tomash i Thieffer do końca, więc grę da się ukończyć XD Te dwa przedmioty zostały już poprawione, ale nie będę specjalnie dla nich wrzucał cztery razy grę - gomen ^^**
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RMXP]The Inscriptions

Post autor: Jazzwhisky »

Ok, przeszedłem to wreszcie, garść spostrzeżeń/bugów/pytań:

- przerwy między wyświetlaniem się kolejnych okien dialogowych szybko robią się denerwujące, zdarza się nierzadko, że trwają dłużej niż zajmuje mi późniejsze czytanie nadchodzących wiadomości
- nie dostaję żadnej informacji po otwarciu którejkolwiek ze skrzyń, jest to celowe?
- podczas leczenia się miksturami spod menu, HP nie wzrasta (a dokładniej: wzrasta, ale nie pokazuje tego menu)
- ostatnia walka, chodzę sobie po pomieszczeniu, a wróg stoi w miejscu, non stop pokazuje się na nim animacja walki (nawet nie próbuje mnie atakować)
Obrazek
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Zablokowany