Enkidiana [download]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Michu

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja I (zwycięstwo)
Posty: 871
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Enkidiana [download]

Postautor: Michu » 13 sty 2007, 23:31

Tytuł: Enkidiana
Autor: Michu (dziwne O_O)
Wersja: Demo
Rodzaj: RPG/Strategia
RM:2003

Tadam tadam. Po ponad trzymiesięcznej pracy przedstawiam wam całkowicie grywalne demo gry, której koncepcja od roku chodziła mi po głowie. Ostatecznym bodźcem, który nakłonił mnie do jej zrobienia było Warlords: Battlecry, co zresztą widać w samej grze (kilka podpatrzonych motywów). Demo potraktowałem jako samouczek, dzięki któremu oswoicie się z zasadami panującymi w Enkidianie. Mimo to napewno ukończenie jej zajmie wam więcej czasu niż przejście samouczka w Fantasy xD.

Koncepcja jest następująca: zbierasz zasoby, rozwijasz bazę, powiększasz armię i robisz rzeźnię na misjach. System walki to przerobiony (choć nieznacznie) standardowy BS. Nie będę się lansował skryptami - prawie cała gra jest wielkim skryptem.

Screeny:

Obrazek
Tajtyl

Obrazek
Główna baza

Obrazek
Szkoła alchemiczna

Obrazek
Góry na jednej z misji

Obrazek
Walka (Isztar już na drugim poziomie ^^)

Obrazek
Ciekawe, czy ktoś znajdzie to miejsce =]

Obrazek
Inne miejsce, inna misja

Obrazek
Najbardziej ambitny tekst gry

Ponadto będę się lansował czymś, czego nikt by się w dzisiejszych czasach nie spodziewał - DEMEM!

Enkidiana Demo - Download

Zachęcam do komentarzy ~~
Ostatnio zmieniony 14 sty 2007, 12:38 przez Michu, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4191
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Postautor: Jazzwhisky » 14 sty 2007, 07:56

Okropne, ze taka perelka (bo dla mnie jest to kawal swietnej roboty) pojawia sie w czasach absolutnego zastoju i znikomej popularnosci RM...

Coz moge powiedziec, jedna z tych gier, ktora sprawia autentyczna przyjemnosc, wciaga i potrafi zainteresowac... Nawet sie nie wstydze tyle miodzic, bo imo naprawde warto zagrac. Dorzuce potem jeszcze kilka słow, poki co sam jestem ciekaw odbioru...

P.S. Taka uwaga na koniec, Michu, wydajesz demo, wiec screeny mialyby raczej wartosc informacyjna, zadna lansiarska!!! Wiem, ze czasami az troche przesadzamy, ale wrzuc kilka obrazkow, chocby po to by zachecic czesc userow do zasysania... Ole!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Michu

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja I (zwycięstwo)
Posty: 871
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Postautor: Michu » 14 sty 2007, 12:39

Wedle zyczenia, dolaczam screeny ~~
Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Gamer2002

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 3)
Posty: 225
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:14

Postautor: Gamer2002 » 14 sty 2007, 12:47

dobrze się zapowiada, ale grac nie mogę, bo mam inne rtp, dodaj wersje z rtp, pliz :)
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 233
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Postautor: Deathwing » 14 sty 2007, 12:47

Chociaż trochę odrzuca mnie taki mangowy styl i jeszcze parę innych szczegółów, to jednak musze przyznać, że jestem pod wrażeniem. Głównie dlatego, że udało Ci się osiągnąć coś, o czym wielu może tylko pomarzyć ;p Odnośnie samej gry: grafika i fabuła prezentują się całkiem dobrze, może nie jestem tak zachycony jak Jazzwhisky, ale zgadzam się, że to kawał dobrej roboty. Gra faktycznie wciąga, ale IMO ma jedną wadę: poziom emocji w trakcie walk oscyluje wokół zera ;p Ale podejrzewam, że pod tym względem nie da się mnie zadowolić, więc tym komentarzem nie musisz się przejmować :] Ogółem jest dobrze, oby tak dalej.
Awatar użytkownika
Michu

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja I (zwycięstwo)
Posty: 871
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Postautor: Michu » 14 sty 2007, 12:53

Thx thx ^^

@Gamer - gre z rtp planuje dopiero przy pelnej wersji zrobic, wiec najlepiej bedzie jak sie w takowe zaopatrzysz ~~

@Deathwing - mysle, ze nastepnym razem walki cie zadowola, gdyz w tym demie nie znalazly sie umiejetnosci, losowe zdarzenia podczas bitwy i inne takie =]
Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Torque
Posty: 51
Rejestracja: 23 kwie 2006, 13:50
Lokalizacja: MMz
Kontakt:

Postautor: Torque » 14 sty 2007, 13:56

Ha, w koncu jakies demo, juz samo to jest pozytywnym zaskoczeniem. Gre pobralem wczoraj i bez bicia przyznaje sie, ze naprawde mnie wciagnela. Kurde, Michu, przez Ciebie wczoraj przed 2 w nocy dopiero spac poszedlem;p Ale po kolei;
Grafika jest oparta na moim ulubionym stylu, FSM, juz samo to wychodzi na plus. Mapy sa zrobione nierowno, bardzo podobaja mi sie otwarte przestrzenie, gory, lasy itp, ale wioska i wnetrza budynkow wogole do mnie nie przemowily.Gratuluje skryptow, naprawde ciekawe rozwiazania, w koncu jakies swierze spojrzenie na to wszytko. Musiales miec cierpliwosc do robienia tego paska z zasobami, sam pamietam ile meki jest z obliczaniem i ustawianiem wspolrzednych pikczerow. Imo wielki blad popelniasz robiac losowe walki, to naprawde irytuje. Potworki mogly by sobie dreptac po mapie jako losowe zdarzenia i odnawiac sie po kazdorazowym wejsciu na mape. W ten sposob mozna by uniknac walk, jezeli ktos nie ma na nie ochoty. Sam system walki nawet ciekawy z tym wynajmowaniem ludzi. Domyslam sie, ze nie dalo sie tego zrobic ladniej pod wzgledem grafiki, z tym ze lepiej wygladaloby, kiedy za bohaterem staly by 3-4 jednostki, niz taka jednolita masa. No i ostatnia sprawa, nie wiem czy tak bedzie to wygladac, czy pozniej zostanie to zmienione, ale mozna by sie pobawic w bardziej widoczne zmiany w wiosce po rozbudowach. Glupio wygladalo, ze kiedy probowalem wejsc do jaskini wywalalo tekst, ze jeszcze nie zbudowalem tego budynku. Na poczatku powinna byc gola skala i dopiero po wybudowaniu pojawia sie wejscie do jaskini, jakies okna, na wyzszych poziomach jakas dobudowka, wieksza skala, bla bla bla... to samo tyczy sie koszar, schody - dopiero po rozbudowaniu i na zewnatrz pietro pojawia sie dopiero po dobudowaniu go.
Duzo sie czepiam, ale mam nadzieje, ze te uwagi pomoga Ci w jakis sposob ulepszyc gre. To ze wymieniam tyle rzeczy do poprawy, wcale nie znaczy, ze gra mi sie nie podobala, przeciwnie, w szkolnej skali ocen wachal bym sie miedzy 4+/5-, poprostu jestem dosc upierdliwy jesli chodzi o szczegoly;>
Pracuj dalej, a moze wkoncu doczekamy sie porzadnej gry, powodzenia.

EDIT: Ja znalazlem to miejsce ze screena xD
ShaQ
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2006, 10:55

Postautor: ShaQ » 14 sty 2007, 16:53

Aż mnie wzięło, żeby do RM wrócić XD

*edit*

Technicznie kul, podoba mi się sposób przedstawienia walk, pomysł z surowcami, blabla, a merytorycznie też nie jest źle, chociaż fabuła to nic specjalnego :] Najbardziej przeszkadzały mi trzy rzeczy:

a ) słownictwo jakoś psuje klimat (te "CO?!?!?!?!111oneoneoneoneznakzapytania", no i w ogóle nie jest stylizowane na pseudośredniowiecze, a wspominanie o animacji w czasie bitwy w instrukcjach to już całkowita porażka imo)
b ) gra ciągle prowadzi za ręce, daje jakieś możliwości wyboru (misje, rozbudowa, etc), ale jeśli jakiś wybór mógł byś gorszy niż inny, to szczęśliwie trafiałem zawsze na ten lepszy XD
c ) muzyka - midi to kaszana, bez wyjątków, lepiej żeby jej w ogóle nie było

... natomiast debest absolutnie były mapki, grafika, no i jakoś na tyle się to kupy trzymało, że grało się przyjemnie.
tsukuru.pl
okrutny spam w sygnaturze.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4191
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Postautor: Jazzwhisky » 15 sty 2007, 02:06

Absolutnie te same uwagi co Torque (zreszta rzucalem je juz wczesniej :]), doskonaly samouczek (czego chyba ktos nie zauwazyl) i SWIETNE midi, uzyj innych, mp3, albo gluchej ciszy a w pelna wersje nie zagram xDDDDD
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Postautor: Mertruve » 15 sty 2007, 14:14

A ja zgodzę się z szakiem co do dialogów. Są naprawdę denerwujące, o ile postacie są całkiem fajnie zbudowane, o tyle w dialogach stale uciekasz się do archetypów. Najgorsze są rozmowy Isztara z giermkami. == Reszta ql XD
Awatar użytkownika
Michu

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja I (zwycięstwo)
Posty: 871
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Postautor: Michu » 16 sty 2007, 11:12

@Torque - bez walki ta gra straciłaby sens. Po to są losowe walki, żeby zmusić gracza do twórczego myślenia. Jeżeli źle zagospodaruje swoje zasoby, to jego armia przegra i będzie musiał zacząć grać od początku - trzeba więc chwilę pogłówkować i wymyślić jakąś strategię rozwoju. Może nie widać tego w demie, ale mam nadzieję, że pełna wersja dużo większy nacisk położy właśnie na myślenie. Co do rozbudowy - jeszcze podczas testów Jazz zwracał mi na to uwagę - jeżeli starczy mi chęci, to zajmę się tym w przyszłości. ~~

@Shaq - gdzie jest napisane, ze gra musi byc stylizowana na pseudo-sredniowiecze? O_O Malo ktory jezyk swiata fantasy jest na takowe stylizowany (procz Wiedzmina i innych ksiazek Sapkowskiego ma sie rozumiec). Nie wiem więc skąd ten pomysł. Co do prowadzenia za rączkę - po to jest samouczek.

@Ludziu - mnie się podobają ~~
Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4191
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Postautor: Jazzwhisky » 16 sty 2007, 11:52

Gamer2002 pisze:dobrze się zapowiada, ale grac nie mogę, bo mam inne rtp, dodaj wersje z rtp, pliz :)


RTP jest tylko jedno ;).

Co do dialogow, hmmm, mysle, ze niektorzy pomylili RM z komercyjnymi produkcjami EA Sports...
Mi te archetypy wcale nie przeszkadzaja, jesli potraktujesz je z przymruzeniem oka, tez skladaja sie na pewien charakterystyczny styl. Oczywiscie wszystko zawsze mozna zrobic lepiej (i pewnie poprawki beda), pewnie w stosunku do Micha wymagania tez macie wieksze, aczkolwiek jesli oczekujecie po amatorskim DEMIE gierki w RM stylu mistrza dialogu Sapkowskiego to chyba ktos rozmija sie z istota tego hobby. Btw - przypominaja mi sie dialogi z Advance Wars czy Fire Emblem - powiedzcie, ze sa wyzszych lotow, a spadne z krzesla...

Pozdrowka. ^^
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Gamer2002

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 3)
Posty: 225
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:14

Postautor: Gamer2002 » 16 sty 2007, 20:33

tylko jedno, ale tsukuru i eng mają inne nazewnictwo plików :P
Awatar użytkownika
Michu

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja I (zwycięstwo)
Posty: 871
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Postautor: Michu » 16 sty 2007, 23:40

Powinno byc bez roznicy - mam obie czesci RM i na obu dziala.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Qualrath
Posty: 283
Rejestracja: 09 paź 2006, 19:33

Postautor: Qualrath » 18 sty 2007, 20:40

Wypowiem sięw tym temacie po raz pierwszy, zwięźle i bardzo krótko. Pozytywne zaskoczenie, strategia to jest to, co tygryski lubią najbardziej, a w RM to wspaniale wyszło :D
Obrazek
Qual Noworoczny ^^

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość