Wrota Arkany 2

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Wrota Arkany 2

Postautor: ravenone » 25 sty 2010, 23:26

Obrazek

WERSJA: RM XP
PREMIERA: 18.07.2010

FABUŁA:
Druga odsłona przygód Elroara rozgrywa się na Hellah, rodzinnym kontynencie naszego bohatera. Zamiast spokojnego powrotu na farmę ojca, Elroar od początku zmuszony jest do poszukiwań swoich najbliższych. W trakcie wędrówki zostaniemy uwikłani w różne konflikty i waśnie, staniemy przed koniecznością dokonywania trudnych wyborów, a podjęte decyzje będą miały swoje odbicie w przyszłości.
Druga część gry ujawnia skrywane dotąd tajemnice i stawia postacie znane z pierwszej odsłony w zupełnie innym świetle…
Gra jest podzielona na rozdziały, a wielowątkowość fabuły sprawia, że Wrota Arkany 2 mogą zakończyć się na różne sposoby. Elroar, może wyspecjalizować się w 1 z 12 różnych profesjach w zależności od wybranej wcześniej frakcji.

ŻYJĄCY ŚWIAT:
- każda lokacja rządzi się swoimi prawami i obyczajami, a mieszkańcy osad/wiosek/miast mają odrębne poglądy na sytuację polityczną na kontynencie
- graj w najpopularniejszą na Hellah rozrywkę – Młockarnię; dojdź do wielkiej wprawy i zarób masę savarów
- walcz na arenie z groźnymi bestiami, to dobry sposób na zdobycie doświadczenia i zarobienia złota
- bierz udział w unikalnych turniejach walk organizowanych w danym mieście, zdobądź sławę i pieniądze

ROZBUDOWANY SYSTEM UMIEJĘTNOŚCI:
Zdobądź kwalifikację w różnych dziedzinach i wykorzystaj to!
-zielarstwo i alchemia(zbieraj wszystkie dostępne w grze rośliny i twórz z nich potężne eliksiry)
- otwierania zamków (włamuj się do skrzynek zawierających kosztowne zbroje, savary czy cenne mikstury)
- zbierania trofeów (poluj na dziką zwierzynę i zbieraj trofea, za skórę trolla czy serce smoka można zgarnąć małą fortunę)

GRYWALNOŚĆ:
- brak walk losowych, wszystkie potwory animowane i widoczne na mapie; ty decydujesz kiedy unikać starcia, a kiedy walczyć
- brak bezcelowego błąkania się, przejrzysty dziennik zadań ze szczegółowo opisanymi questami ułatwi ci grę
- brak ograniczeń paskami głodu, snu czy czasem otwarcia sklepów


CECHY OGÓLNE:
- 3 frakcje do wyboru; w późniejszym etapie bohater wyspecjalizuje się w jednej z dwunastu możliwych klas, to kim się staniemy znacznie wpłynie na sposób walk i kilka questów podczas gry; przykładowo: Łowca Legend będzie specjalistą od starć z mitycznymi stworzeniami (smok, feniks itp.), Rycerz Światła to mistrz walki ze stworami o mrocznej naturze (ghule, szkielety, demony)
- podstawowy BS z własnymi przeróbkami
- interaktywne przedmioty:
• księgi na stojakach zawierają porady odnośnie gry,
• dużo skrzynek z losowymi miksturami/brońmi itp.
• ogniska, przy których można usmażyć mięso czy przyrządzić mikstury i eliksiry
- język syndaryjski oraz quenya w kilku dialogach

UŻYTE SKRYPTY:
Na chwilę obecną używam głównie skryptów z pierwszej części. Z pewnością dojdą kolejne.
Jaberwocky's Quest Log
MOG Animated Title Celia
Universal Message System by Coca
Ccoa's weather script

GŁÓWNY SKRYPTER:
Sabikku

MUZYKA I DŹWIĘKI:

Spodziewajcie się kontynuacji klimatu z pierwszej części, w większości utwory ze znanych produkcji. Z nowości m.in. utwory Zbigniewa Preisnera z filmu Tajemniczy Ogród.

DOWNLOAD:
http://www.sendspace.com/file/4ae8c9
(145MB)
SCREENY:

Las kardijski
Obrazek

Cardilis - miasto w lesie
Obrazek

Fragment dialogu, dwa razy więcej twarzy bohaterów w dialogach w porównaniu do pierwszej części.
Obrazek

Góry Amarath
Obrazek

Menu na Arenie Walk. W zależności od rozdziału/poziomu bohatera będą pojawiały się coraz groźniejsze bestie i coraz większe nagrody.
Obrazek

System otwiernia zamków: żeby go odblokować trzeba znać umiejętność otwierania zamków i mieć wytrych. Przy otwieraniu po dźwięku orientujemy się czy w danym ruchu wytrych zaskoczył czy nie. W razie niepowodzenia może się też złamać, w zależności od wysokości naszej Zręczności.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 mar 2012, 13:51 przez ravenone, łącznie zmieniany 8 razy.
Awatar użytkownika
Foxik
Posty: 139
Rejestracja: 20 sty 2010, 15:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: Foxik » 26 sty 2010, 00:41

No cóż, nie ukrywam, świetna zapowiedź i z niecierpliwością będę czekać na demo, w którym mógłbym wypróbować wszystkie te rozrywki i umiejętności. Jednak ja jestem raczej old-school graczem (FF 3 itp.) i wolę np. system losowych napotkań potworów, lecz chętnie sprawdzę ww. rozwiązanie. :)
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: Kitabake » 26 sty 2010, 08:39

- brak ograniczeń paskami głodu, snu czy czasem otwarcia sklepów

Dobre, w wielu grach tego nie ma. Jestem prawie pewien, że odnosisz się do minusów innej gry :roll:
1 z 12 różnych profesjach w zależności od wybranej wcześniej frakcji.

I'm lovin it!
- zbierania trofeów

Nie to żebym sie wtrącał w twoją grę, ale fajne by były trofea, których nie dało by się sprzedać, a można by było składować w domku na ścianie, półce.

Zapowiada się ciekawie, chętnie zagram. Fajnie jak jest dużo bajerów ^^ (np.smażenie)
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 753
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: kvachu » 26 sty 2010, 17:43

Czego nie lubię w grach to właśnie tych zasranych rozjaśnień. Nie wiem co to za moda, niemal w każdej grze to jest(niemal w każdej na RMXP).
Czcionka też mi się nie podoba i miałbym problemy z czytaniem.
Maping w miarę dobry.

edit @down
Pytanie kim jest ta większość? Masą trzynastolatków, którzy na widok każdego takiego duperela(imo zbędnego) krzyczą "OHH!", "AHH!'? ; ]
Nie mówię takim rzeczom "nie", ale tylko wtedy gdy są dobrze zrobione, a u ciebie coś mi się wydaje, że to jest takie zwykłe statyczne światełko jak wszędzie.
Obrazek
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: ravenone » 26 sty 2010, 22:26

Co do masek świetlnych - kwestia gust i estetyki. Większość userów stosuje ten zabieg, bo wizualnie to po prostu lepiej wygląda. Tak więc należysz do mniejszości w tym temacie. Co do czcionki - ma drobne mankamenty niestety, ale całościowo pasuje mi do gry.

Co do domu - dobry pomysł. Nie mam jednak zbyt wiele doświadczenia w tej kwestii (tylko skromna Iglica w grze Oblivion). Jeśli macie jakieś pomysły co można by w tym domku działać, jakie mieć z niego korzyści to czekam na podpowiedź:).
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: ravenone » 07 lut 2010, 20:41

Oto małe demo przedstawiające pierwszy rozdział gry. Co zawiera?
- prawie 100 map
- 16 zadań
- 12 grywalnych postaci
- około 3 godzin grania

Nie jest oczywiście finalny wygląd gry. Brakuje Title Screena, intra, będą modyfikacje w menu, głównie ze względu na sporą liczbę przedmiotów do zbierania w grze. Są i mankamenty, z którymi jeszcze się nie uporałem, ale może wy po zagraniu będziecie mi w stanie pomóc:). W jaskiniach główne menu nie przebija się przez obrazek, gra (przynajmniej u mnie) momentami laguje, a zawiesza się mocno na skillu Przemiana w niedźwiedzia.
Tym demem chciałem pokazać wszystkie dostępne w grze umiejętności, jak wykonacie poboczne zadania to je posiądziecie. Miłej gry i czekam na sugestie/opinie.
http://hostuje.net/file.php?id=bfa738ff ... c9461491a0
Tradycyjnie trzeba zainstalować czcionkę EFN Dokument, żeby widzieć dialogi w grze.
W pierwszym poście uaktualniłem creditsy, audio i skrypty.

edit - nie po raz pierwszy nie mogę zedytować pierwszego posta:/ później to zrobię
Awatar użytkownika
Sabikku

Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2009 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 305
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:36

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: Sabikku » 08 lut 2010, 16:20

Demo jak najbardziej udane! W klimatach części pierwszej, ale jeszcze więcej, ładniej i lepiej. Elementy, które przeszkadzały w jedynce tutaj zostały całkiem wyeliminowane. Ciągnie do grania :).

W walce nie widać prawej części ramki, poza tym kilka grafik krasnoludów jest okropnych. Jeśli pozwolisz, dorobię jeszcze z 3 na potrzeby gry... Bo to naprawdę nie wygląda dobrze. Czcionka jak najbardziej w porządku, reszta oprawy też (szczególnie muzyka i tilesety). Ogólnie w całość gra się jeszcze lepiej niż w jedynke, i mogę szczerze powiedzieć że to najlepiej zapowiadający się projekt na polskiej scenie xp, jak i nie licząc jej kategoriami - fajny erpeg :).
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: ravenone » 28 maja 2010, 23:10

Dawno nic już nie pisałem w tym temacie na tsukuru, ale zauważyłem, że parę osób męczy wciąż 'jedynkę' więc małe info o drugiej części nie zaszkodzi. Mianowicie - kończę właśnie 3 rozdział.
Tak się fajnie złożyło, że pod koniec każdego rozdziału przyjdzie nam dokonać istotnego wyboru w grze (przynależność do danej frakcji czy trudne decyzje fabularne mające wpływ na późniejszą rozgrywkę).
W wielkich bólach udało mi się stworzyć największą lokację w grze, czyli stolicę - Venedorn. Zawiera ona łącznie niemal 40 map (tereny odkryte, wnętrza i podziemia).
Obecnie mamy już:
- 225 map
- ponad 50 zadań
- 22 grywalne postaci (część odblokowana przy konkretnych frakcjach/klasach)
- 7-9 godzin gry

Na koniec screeny:

Uniwersytet w Venedornie
Obrazek

Fragment miasta w stolicy
Obrazek

Wejście do twierdzy wojowników
Obrazek

Jaskinia - czyli gówno widać;) jakieś goniące nas gobliny i nietoperki
Obrazek

Fragment menu - klasyczny podział przedmiotów z gier rpg. Zdecydowałem się na taki zabieg, bo mam już ponad 200 itemów/broni/armorów w sumie, a jak widać na załączonym screenie - będziemy mieć tego w ekwipunku naprawdę sporo:).
Obrazek
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: Inq » 29 maja 2010, 11:57

Co do masek świetlnych - kwestia gust i estetyki. Większość userów stosuje ten zabieg, bo wizualnie to po prostu lepiej wygląda. Tak więc należysz do mniejszości w tym temacie.


Masa perłowa stosowana sporadycznie też może ładnie wyglądać. Stosowana wszędzie - to przykład kiczu.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto

Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: ravenone » 18 lip 2010, 00:32

Obrazek

Czas na drugą odsłonę przygód Elroara. Pełna wersja do ściągnięcia pod tym linkiem:
http://hostuje.net/file.php?id=f35c8805 ... 0fda770190
Waga dość spora, ale bynajmniej nie z powodu nawału mp3;), całe audio zajmuje ok.50MB.
Życzę miłej gry.

Statystyki dla orientacji:
-25 grywalnych postaci
- blisko 300 map i 100 przeciwników
- ponad 70 zadań do wykonania
- kilkanaście godzin gry


edit:
Możliwe, że nie odłączyłem z instalki zasobów rtp.
Niektórzy z tego forum nie mają zapewne makera XP i jeśli brakuje jakichś plików to proszę o info. Zrobię wtedy nowy upload.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: Rave » 18 lip 2010, 13:50

Czy gra jest szyfrowana? Wiesz, że mam pewne problemy z grami zaszyfrowanymi...

//EDIT: No to sobie nie pogram.

Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: X-Tech » 18 lip 2010, 14:30

Gra prezentuje się wspaniale. Pobieram.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: Rave » 18 lip 2010, 20:30

Ja już pobrałem, no ale nie mogę zagrać. Ravenone - mogła byś mi na pw wysłać linka do pobrania bez szyfrowania? Nikomu nie podam, bo wiem, że cenisz swoją pracę. Co do hakowania/ zżynania grafik, to o to nie musisz się obawiać, bo nawet nie mam makera xp, samo rtp. Ja już wielokrotnie mówiłem, że nawet bym o to nie prosił, no ale nie mam po prostu technicznej możliwości odpalenia tej gry, a chciałby zagrać, bo 1 część naprawdę mi się podobała.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: Fear » 19 lip 2010, 02:16

Ograne mam niecałe 2 godzinki. Już wyłapałem kilka błędów. Głównie w blokowaniu tilesetów, sporo złych blokowań, miejsc przez które można przejść, a nie powinno się móc. Literówek żadnych nie wyłapałem i o ile dialogi są naprawdę ciekawe (jak narazie) to czcionka na dłuższą metę "pali oczy".

Ostatnia sprawa to dla mnie niezrozumiały poziom trudności :) Pojedynczy wrogowie są silniejsi niż moje drużyny, a potwory nie zostawiają pieniędzy, przez co nie mogę się wyleczyć, czy zdobyć odpowiednich miksturek do odnowy jeśli widzę, że sobie nie radzę i chcę podekspić...

Narazie gram dalej, bo ma klimat. Zapewne za parę dni napiszę co dalej :)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Wrota Arkany 2

Postautor: Neko » 11 lis 2010, 20:21

Właśnie przeszedłem WA2. Pomimo wielu zmian i ulepszeń daję taką samą ocenę jak pierwszej części, czyli 7/10.

Plusy:
- w końcu właściwy poziom trudności, nadal jest pewne wyzwanie, ale gra jest przynajmniej możliwa do przejścia (porównując do jedynki, gdzie zapewne wielu graczy nie było w stanie przejśc nawet pierwszego rozdziału), duży plus za to
- grafika ładniejsza niż w pierwszej części, choc i tak pierwsza częśc miała jak dla mnie dobry mapping
- muzyka tak samo dobra jak w części pierwszej
- cała reszta plusów, które wymieniłem w pierwszej części, ale:
Fabuła:
Nie zaliczam jej do plusów ani do minusów. Nie była tak ciekawa jak u poprzednika. Grając w częśc pierwszą byłem bardzo ciekawy co się stanie, gdy wrota się otworzą, co to za wrota, kiedy do nich dotrę? Niestety w tej części nie było tych emocji. Fabuła była taka sobie.

Minusy:
- w wielu miejscach brak blokady tilesetów (naprawdę tego dużo), więcej minusów nie znalazłem.

Gdyby połączyc grywalnośc części drugiej z fabułą części pierwszej wyszło by arcydzieło. Niemniej czekam na trzecią częśc.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości