1.Fabuła:
Zachłanność i chciwość. Te dwie cechy ludzkiego charakteru sprawiły, że nasz antagonista- Vrital- zostaje wygnany ze swojego rodzinnego miasta- Underdeep. Wędrując na południe odkrywa, że ma w sobie wampira, który powoli przejmuje władzę nad jego ciałem i umysłem. Jak długo będzie trwał proces zamiany Vritala w krwiożerczą bestię? Czy może uda mu się ocalić resztki ludzkiej świadomości? Czy znajdzie kogoś, kto mu w tym pomoże? Czas pokaże...
Wcielając się w postać Vritala, mężczyzny zarażonego Animusalnym wampiryzmem, musimy znaleźć swoją enklawę, miejsce, gdzie Vrital będzie mógł znaleźć spokój i powoli tracić resztki człowieczeństwa... albo znaleźć sposób, by nigdy się nie zarazić wampiryzmem.
2. Grafika
Tutaj przyznaję, projekt wypada nieciekawie. Grafika jest różna, znaleziona w necie, ale głównie są to elementy w stylu RTP i podobnych do tego (niektóre grafiki Macka, Inquisitora itp)
3. Muzyka
Muzykę staram się dobierać klimatyczną (chociaż nie zawsze mi się to udaje). BGMy są głównie znalezione w necie, kilka z nich zrobionych kiedyś przez Mertruve'a, kilka z popularnych gier. BGS, SE i ME są głównie z RTP oraz znalezione w internecie.
4. Skrypty i mechanika
Skrypty znalezione w internecie, których użyłem w grze, to:
-Free Window, napisany przez Hako, - Ulepszone okienka wyborów
-AMS R4, Dubealexa, - Lepiej wygladające okienka rozmowy
-Adv Weather System, napisany przez Ccoa. - Lepsze efekty pogodowe
-Advanced Text Paragrapher, napisany przez Samo, the Thief - Zawijanie wierszy w skryptach
-SSVBS, DC - system walki
Ponadto sam piszę niektóre skrypty:
-CMS
-5ta cecha- charyzma. Ustala w jakim stopniu nasza postać oddziałuje na inne: przy wysokiej charyźmie NPC chętniej nam pomagają, a ceny w sklepie są mniejsze.
-System dziennika zadań
=> Świat, w którym toczy się gra, jest odmienny od typowych światów fantasy. Nie ma tutaj orków, smoków ani innego stricte fantastyczengo badziewia. Jedyne rasy myślące, które występują w grze to ludzie, nieumarli oraz elfy. Ci, którzy są za stereotypowym wygląde lovelasm elfa-, zwinny, dobry, zazwyczaj druid- będą zawiedzeni. Ci, którzy są przeciwni stereotypom, powinni być zadowoleni z elfiej rasy.
=>Gra obraca się wokół wampiryzmu, który to trochę zmieniłem (na potrzeby PK):
Wampiryzm jest magiczną metamorfozą ciała, ducha i umysłu. Dzielimy go na dwa rodzaje: Animusalny i Sangruisalny.
=>Wampiryzm Animusalny- Jest on przenoszony z ciała na ciało jedynie, gdy wampir zostaje zabity ciosem w serce. Dusza zabitego wampira przechodzi w ciało zabójcy, powoli je opanowując. Tylko ten rodzaj wampiryzmu można zatrzymać a nawet odwrócić metamorfozę.
=>Wampiryzm Sangruisalny- Zakażenie następuje z chwilą ugryzienia przez w pełni rozwiniętego Sangruisalnego wampira. Przemiana jest natychmiastowa. Nie można go odczynić.
5. Cechy i mechanika
W grze dałem trochę rzeczy, które (mam nadzieję) sprawią, że gra będzie lepsza. Są to:
- W grze niestety zastosowałem losowe walki. Powód tego posunięcia jest taki, że na niektórych mapach nie byłoby szans ucieczki przed zbliżającym się wrogiem, a i duża ilość zdarzeń = duże lagi. Jednak encounter nie jest w pełni losowy- na ścieżkach jest bardzo mała szansa na bycie zaatakowanym, podczas gdy w gęstej trawie ta szansa jest duża. Również inne czynniki, takie jak pora dnia/nocy czy nawet pogoda wpływają na to, jak często walczymy.
- Niektóre opcje dialogowe oraz akcje zależne są od naszych statystyk i odrobiny szczęścia. W ten sposób przy wysokiej inteligencji możemy przekonać wroga, że nie warto nas atakować, duża kondycja może nam pozwolić uniknąć obrażeń w przypadku, gdy wejdziemy na pułapkę, a wysoka charyzma ułatwi nam przekonanie strażnika, że jak na chwilę przestanie pilnować drzwi do skarbca nie stanie się nic złego...
6. Screeny
Fragment Intra:
Dom Vritala wewnątrz:
Dom Vritala z zewnątrz: (zające, ptaki itp. uciekają gdy podejdziemy za blisko)
Mały fragment Underdeep
Górski Trakt- pierwsza lokacja po wygnaniu z Underdeep.
Las Wilczych Kłów
Jaskinia w Górskim Trakcie
Zajazd "Ślepy Pies" (wiem, biały koń strasznie odstaje, on jest tam chwilowo)
7. Podziękowania
Chciałbym bardzo podziękować wszystkim osobom, które pomagały (i wciąż pomagają) przy tworzeniu gry, oraz osobne podziękowania dla Rezydenta i Dana za pomoc graficzną.
8. Demo
Na początku roku wydałem pierwszą wersję demo PK. Około pół godziny gry, przedstawia akt I. Pracuję już nad drugim demkiem. Prace idą wolno ze względu na matury od 9 czerwca, ale cośtam robię ;) link do dema: http://www.sendspace.com/file/mgma3e (34.89MB). Demo nie wymaga zainstalowanego RPG makera XP, wszystkie pliki są w nim umieszczone.