Strona 1 z 5

[VX] Magiczna Wieża

: 10 cze 2010, 18:23
autor: Rahael
Obrazek

Wersja mejkera: VX

Magiczna Wieża

Fabuła:

W grze wcielamy się w rolę Zargasa, mieszkańca pewnej górskiej wioski, który za niecały miesiąc kończy 50 lat. Zgodnie z miejscową tradycją po ukończeniu 50 lat ma zostać pełnoprawnym magiem. Lecz z nieznanych przyczyn już teraz mędrzec Daimon zabiera Zargasa do Magicznej Wieży, gdzie po zapieczętowaniu wrót Zargas zostaje w niej uwięziony. Dlaczego został uwięziony i jakie jest jego przeznaczenie? Dowiesz się w grze :P





Fabuła nie jest górnolotna, ale nie o to w tej grze chodzi. A o co chodzi? Przede wszystkim o dobrą zabawę :) Za wiele przestrzeni w tytułowej wieży nie mamy, gdyby nie...kryształ, który pełni funkcję portalu. Po podejściu do niego otwiera nam się okno wyboru poziomu.

Obrazek

Szereg statystyk mówi nam o tym ile za jednym podejściem udało nam się zebrać danych przedmiotów, a poniżej najlepszy czas ukończenia poziomu oraz informacje o tym jaki czas powinniśmy uzyskać, by zdobyć dany medal. Dlatego większość poziomów wręcz trzeba powtarzać kilkukrotnie, aby ukończyć je w 100%. Przykładowo, za pierwszym razem ukończyliśmy poziom w 23 sekundy, zdobyliśmy 1 relikt, 1 klucz, 4 monety oraz 1 mały rubin. Takie informacje zostaną zaktualizowane w powyższym oknie. W następnym podejściu zdobędziemy 1 relikt, 0 kluczy, 5 monet oraz 0 małych rubinów. Aktualne informacje będą wyglądać tak: relikt -1, klucz - 1, monet - 5, mały rubin - 1. Mam nadzieję, że to jasne :P

Na każdą 'krainę' składają się 4 poziomy + 1-2 poziomy bonusowe + 1 poziom z Bossem krainy.
Na początku można wybrać spośród 4 poziomów. Na każdym z nich można będzie znaleźć klucz oraz relikt. Po zebraniu 4 kluczy odblokujemy poziom z bossem, natomiast po zebraniu odpowiedniej ilości reliktów odblokujemy poziomy bonusowe. Także odpowiednia ilość danych medali będzie dawać nam bonusowe czary, bonusowe poziomy, a nawet bonusową krainę.

Ilość krain jest jeszcze sprawą otwartą, gdyż póki będę miał nowe pomysły na różnorodne poziomy takowe będą powstawać. Większość poziomów to kwestia góra 1 minuty gry, więc będzie to idealny tytuł żeby się rozerwać :P Bonusowe poziomy to swoistego rodzaju mini gry. Podam kilka przykładów rund bonusowych: Oldskulowa strzelanka ze stateczkiem w roli głównej, bonusy porozsiewane na drodze i różnorodni przeciwnicy, czyli doleć z punktu A do B i nie daj się zjeść rozwalając wszystko co stanie ci na drodze :P Kolejny przykład to zbieranie monet na czas, ale żeby było ciekawiej to w nieco inny sposób niż standardowo biegać po planszy, a mianowicie z wykorzystaniem 'trampolin', które wyrzucają gracza w powietrze, a ten zbiera w ten sposób monety. Ma 30 sekund na zebranie jak największej ilości monet. Poniżej screen tej mini gry:

Obrazek

Obrazek

btw. HUD w takich minigrach jak ta zostanie wyłączony, bo jest całkowicie zbędny :P

Kolejna 'trampolinowa' mini gra to taka w której gracz musi się dostać na samą górę planszy korzystając ze wspomnianych wcześniej trampolinek (łatwe to nie jest :P). Będzie jeszcze wiele mini gier, jak na przykład strzelanie do celu czy ucieczka przed potworem... Nie będę jednak ich opisywał, bo to trochę nie ma sensu ;)

Teraz pora trochę o mechanice gry. A ta to hmm...można powiedzieć platformówka, trochę shmup z elementami rpg ;) Biegasz po planszy, zabijasz potworki, zbierasz znajdźki... Oczywiście będą także elementy logiczne :P Nie będę tu się za bardzo rozpisywał, bo i tak ciężko dokładnie omówić mechanikę rozgrywki. Najlepiej więc będzie jak za kilka dni wypuszczę krótkie demo techniczne, z 2-3 planszami, gdzie będziecie mogli poznać fizykę gry oraz sterowanie i wizualizację rozgrywki.

Obrazek

Obrazek

Grafiki pocisków będą różne w zależności od magii jaką będzie w danej chwili władał bohater.

Projekt ekranu wynikowego (nie da się ująć działania na screenie, gdyż elementy są dynamiczne, więc zobaczycie jak to wygląda w wersji demo):

Obrazek


Listę skryptów podam gdy ta będzie ostateczna, bo aktualnie wiele rzeczy się zmienia i jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji o użyciu niektórych.

Grafika jak widać za załączonych obrazkach to głównie rtp :P

Gra wyjdzie kiedy ją skończę :P A na jakim etapie jestem, to sam nie wiem, bo tak jak wcześniej wspomniałem, że póki mam kolejne pomysły na poziomy, będę je wdrażał do gry :P

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 10 cze 2010, 18:57
autor: Rave
Będzie projekt zakodowany? Bo mi na Linuksie zakodowane gry nie chcą działać (zwykłe owszem, ale zakodowanych Wino nie chce czytać). Jeśli byś mógł to daj niezakodowaną wersję, żebym i ja mógł zagrać.

P.S.: Czy tu czasem nie wolno vX-ować? Trochę się czepiam, no ale żebyś później nie narzekał, że ci temat skasowali.

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 10 cze 2010, 18:58
autor: Santa5
No cóż, pomysł bardzo dobry :-D Ale czy będzie fajnie się grało to zobaczymy ;)

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 10 cze 2010, 19:01
autor: Rahael
Rave pisze:Będzie projekt zakodowany? Bo mi na Linuksie zakodowane gry nie chcą działać (zwykłe owszem, ale zakodowanych Wino nie chce czytać). Jeśli byś mógł to daj niezakodowaną wersję, żebym i ja mógł zagrać.

P.S.: Czy tu czasem nie wolno vX-ować? Trochę się czepiam, no ale żebyś później nie narzekał, że ci temat skasowali.

Spoko, nie będzie kodowany ;)

Można, przecież to nie pierwszy projekt VXa na tym forum ;P

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 11 cze 2010, 14:43
autor: kvachu
Lol, wygląda bajecznie =D. Spróbuj nie skończyć, to ci jaja urwę!
Rave pisze:P.S.: Czy tu czasem nie wolno vX-ować? Trochę się czepiam, no ale żebyś później nie narzekał, że ci temat skasowali.
Przecież jakiś czas temu Jazz napisał nawet, ze możesz tu nawet zapodac projekty z C++, pascala(jak SV) czy nie wiadomo z czego jeszcze.

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 12 cze 2010, 08:07
autor: Rahael
Co by nie być gołosłownym zamieszczam mini demo, dzięki któremu będziecie mogli się zapoznać z systemem gry (menu jeszcze nie jest gotowe i parę innych detali brakuje) oraz z ogólnymi założeniami. Demo zawiera jeden standardowy poziom i dwa bonusowe. Jeden wspomniany wcześniej ze zbieraniem monet, a drugi z latającym stateczkiem (screen poniżej).


Obrazek


Link do dema (razem z RTP): http://www.mediafire.com/?4yhc1mczljk
Wersja bez rtp: http://www.mediafire.com/?mdjwhf5gcbd



W grze nie ma samouczka, dlatego krótko opiszę sterowanie:

A - Strzał
S - Skok
D - Dash

Q - wypuszczenie bomby (minigra ze stateczkiem, po zebraniu odpowiedniego power-upu)

Aby przypisać miksturę HP do hotkeya należy wejść w menu przedmiotów i podświetlając miksturę wcisnąć jeden z dostępnych klawiszy (widoczne w górnym HUDzie w standardowym poziomie).

Ponadto można sobie przetestować kilka podstawowej magii dostępnej w sklepiku u tego will-o-wispa w wieży ^^

Naturalnie jak wyłapiecie jakieś błędy to zgłaszać :P sugestie też mile widziane ;)

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 13 cze 2010, 20:19
autor: cj2
Grałem pobrałem z ultimy świetne chłopie

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 14 lip 2010, 02:28
autor: X-Tech
Stary wymiatasz. To co dzieje się w tej grze jest nieprawdopodobnie grywalne, a nie ma krzty fabuły. Przypomina mi to krzyżówkę megamana z rpg. Niestety na mój komputer za słabo mam tylko kilka fps, ale mimo to wszelakie kolejne pociski na mapie, które wypuszczam w ogóle fps nie zmniejszają zupełnie tak jakby wszystko w skryptach było nieustannie uruchomione. Masa pomysłów na gamplay i wydłużenie żywotności - to się nazywa praca nad rozgrywką. Powodzenia tą grą zamiotłeś wszystko co do tej pory widziałem w rpgmaker.

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 14 lip 2010, 02:37
autor: Rahael
X-Tech pisze:Stary wymiatasz. To co dzieje się w tej grze jest nieprawdopodobnie grywalne, a nie ma krzty fabuły. Przypomina mi to krzyżówkę megamana z rpg. Niestety na mój komputer za słabo mam tylko kilka fps, ale mimo to wszelakie kolejne pociski na mapie, które wypuszczam w ogóle fps nie zmniejszają zupełnie tak jakby wszystko w skryptach było nieustannie uruchomione. Masa pomysłów na gamplay i wydłużenie żywotności - to się nazywa praca nad rozgrywką. Powodzenia tą grą zamiotłeś wszystko co do tej pory widziałem w rpgmaker.

Normalnie chyba jesteś ostatnią osobą od której spodziewałbym się takiej opinii xD
Prace oczywiście postępują, krótka przerwa na czas konkursu na ultimie i dalej lecę z kopyta, a jest coraz lepiej i wciąż na maksa grywalnie, tyle na razie mogę zdradzić :P

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 02 sie 2010, 01:28
autor: Rahael
Odświeżam temat i wrzucam walkę z jednym z pierwszych bossów w grze w wersji beta: http://www.youtube.com/watch?v=o7Ui25z2oVM ;)

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 26 sie 2010, 19:59
autor: FilipsO
Ej a kiedy zapodasz pełną wersję? Bo ja czekam i czeka :mrgreen:

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 27 sie 2010, 12:48
autor: Mikisi
@FilipsO Wiesz niektóre gry w rmie są robione 3 lata więc jeszcze trochę możesz poczekać. :D

@Topic Świetna gra! Przyjemna i wgl. Tylko czasami jest w demie taki bug, że przedmioty znikają i ich nie widać. :D Ale i tak czekam na pełną wersję. :D

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 13 paź 2010, 11:14
autor: Rahael
Zamieszczam Demo. Jest to ostateczna wersja demonstracyjna gry, kolejnych nie będzie. Więc następna będzie już pełna wersja, a wszelkie błędy bądź trafne sugestie zostaną wprowadzone już w pełnej wersji gry, więc można demo uznać za swoistego rodzaju beta testy. Demo oferuje cały pierwszy rozdział przygody oraz trzy dodatkowe etapy z późniejszych rozdziałów. Życzę miłej gry :)



Demo v1.00 - wersja z RTP:

http://www.mediafire.com/?8zqtxej6m835uqv

Demo v1.00 - wersja bez RTP:

http://www.mediafire.com/?7v9u147bca317n4

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 13 paź 2010, 14:54
autor: Powczan
Nareszcie mam komputer, który pozwala mi na obadanie gier z xp i vx. Zacznę od Twojej, właśnie ściągam i napiszę coś o moich wrażeniach kiedy pogram 8)

Re: [VX] Magiczna Wieża

: 13 paź 2010, 21:02
autor: edekkuPL
Mi wyskoczył błąd podczas używania ognistego pocisku (chyba związany z brakiem grafiki)