Strona 1 z 4

Opowieść Miko [2k3][Download]

: 14 cze 2010, 21:35
autor: Ska'ciu
Witam, przedstawiam wam moją kolejną grę.
Jest to gra action RPG pod tytułem "Opowieść Miko".

Wstęp fabuły:
Rzecz dzieje się w fikcyjnej krainie a dokładniej w jednej prowincji krainy podobnej do dawnej Japonii.
Zaczyna się kolejny rutynowy dzień życia naszej bohaterki (możemy ją sami nazwać) będącej miko.
Po kilku typowych czynnościach jak złożenie ofiary czy codzienny trening dzień powoli dobiega końca.
Nocą bohaterkę budzi jej siostra i mówi że coś jest nie tak, postanawiają rozejrzeć się po wiosce, okazuje się że grupa uzbrojonych ludzi chce spalić wioskę, po krótkiej wymianie zdań z napastnikami dochodzi do walki a siostra naszej bohaterki obawiając się o świątynię wraca. Kiedy jest już po walce wychodzi na jaw prawdziwy cel ataku na wioskę - spalenie świątyni. Niestety jest już za późno i świątynia stoi już w płomieniach. Następnego dnia siostry decydują że jedna z nich (nasza bohaterka) wyruszy aby odkryć dlaczego ci ludzie spalili świątynię i kim dokładnie byli.
Od tego momentu możemy swobodnie chodzić po prowincji i zbierać informacje.

Gra posiada mój najnowszy abs walki na miecze "Tora" zawierający 6 ataków specjalnych i ukrywalnego hud'a, będzie możliwość zdobycia max 18 poziomu doświadczenia - co kilka poziomów doświadczenia dostajemy kolejny atak specjalny. Kilka rodzajów przeciwników w tym demony i duchy które aby pokonać będzie potrzeba mieć specjalne talizmany (demona można zabić bez talizmanu ale będzie to znacznie trudniejsze). 2 Ataki specjalne również będą wymagać odpowiedniego talizmanu.
Grafika w większości zrobiona przeze mnie (facesety w moim "mordkorobie"), muzyka i odgłosy jak zwykle z netu/RTP

Screeny:

Title screen:
Obrazek

Intro:
Obrazek

Wioska:
Obrazek

Miasto:
Obrazek

Gospoda:
Obrazek

Walka:
Obrazek

Walka z ukrytym hud'em (pasek HP i SP zawsze pozostaje widoczny w walce):
Obrazek

Walka z posiadanymi 3 specjalami (gdy nie możemy użyć danego speciala znika on z paska):
Obrazek

>>>LINK<<<
http://www.mediafire.com/?1nhkignwytu

Gra nie wymaga posiadania RPG Makera

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 14 cze 2010, 21:45
autor: Noruj
Wygląda ładnie, ale nie przekonywują mnie historie tego typu. Oczywiście zależy to od dalszych zwrotów akcji, ale to trochę jak historie postaci początkujących rpgowców(książkowych)
- Zabili mi rodziców, znalazłem mistrza, szukam winnych śmierci rodziców. (niepotrzebne skreślić)


Zaczyna się kolejny rutynowy dzień życia naszej bohaterki (możemy ją sami nazwać) będącej miko.

A Miko to co? Imię?
Jeśli tak, to trochę to zabrzmiało jak: Możesz nazwać tego psa będącego Azorem.

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 14 cze 2010, 22:39
autor: Santa5
Popracuj trochę nad mappingiem, aby upiększyć grę. Same drzewka, dróżka i trawa nie wystarczą, żeby oczarować efektem. Dodaj kwiatki, motylki, korzonki itp.

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 16 cze 2010, 13:52
autor: Gamer2002
mapping można poprawić. Fabuła startowa może być, zobaczymy jak się rozwinie.
Co do systemu to na razie widzę go tylko na papierze więc się nie wypowiem.

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 16 cze 2010, 14:36
autor: Sabikku
Zapowiada się świetnie :).

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 16 cze 2010, 15:04
autor: X-Tech
Za*a grafika. Bardzo przejrzysta. Zapowiada się sugestywna siekanina z dość poważną fabułą. Grywam w takie zręcznościówki i nikt nie zaśmieca leveli takimi głupotami, bo potem jest narzekanie, że rozgrywka nie jest przejrzysta i różne śmieci na mapach pogarszają widoczność, oraz ogólnie rozpraszają. Przecież to przede wszystkim nie jrpg, ale zwykła zręcznościówka. Sama fabuła wskazuje na to, że mamy do czynienia z poważniejszą grą.

Genialna grafika i w dodatku stylowa dzięki brakowi tych wszystkich śmieci przydrożnych STYLIZUJĄCYCH wyglądem grę na fanowski twór oparty na teletubisiach. Ska'ciu swój wiek i skill ma - dobrze wie co robi.

Bardzo dobra fabuła zapowiada się jeszcze ciekawiej niż w poprzednich zręcznościówkach z otwartym światem. (Znam BD2,3 a tam fabuła była prowadzona ze zwrotu akcji na zwrot także tu spodziewam się tu pod tym względem będzie podobnie, a może jeszcze lepiej)
W dodatku gra z ABS. (ogromne pole do popisu dla starego wygi w ABSAch walki z bossami różnorodne itd. - Bardzo dobrze - to już najwyższa szkoła jazdy w rpgmaker robić własne ruchy ataki w czasie rzeczywistym w takiej grze na przeciwników i postać główne, + te animcje - przecież Skaciu montuje tu wszystko sam)
Zapowiada się konkretna gra być może najlepsza zręcznościówka siekana jaka powstała w rpgmaker.

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 16 cze 2010, 16:22
autor: Ska'ciu
No to tak...
Pomysł na początek fabuły może i oklepany ale staram się zrobić aby tu chodziło o coś więcej niż zwykłą zemstę.
Miko to nie imię! Zapomniałem że mało kto tu ma pojęcie o Japonii więc wyjaśniam najprościej, tak by każdy zrozumiał. Miko = coś jakby kapłanka (nie zmienię tego na kapłanka bo miko to miko tak jak samuraj to nie rycerz).
Mapping, mi zawsze wystarczyło że widać że lat to las, wioska to wioska, łąka to łąka.
Tak jak pisze X, ja nie lubię dawać zbędnych i oczo-kłujących śmieci w ilości przeogromnej tylko dlatego aby całkowicie zapełnić mapę. Ozdoby to dodatki tylko. Trawa jest trawą - wystarczy że będzie zielona aby wiedzieć że to trawa. Ale kwiatki gdzie nie gdzie dodam, w końcu rosną na łąkach.
Co do zwrotów akcji, na razie jest tak że dość powoli wszystko odkrywamy. Czy będzie jakaś super intryga i odwrócenie wszystkiego o 180' jeszcze się zastanowię, póki co wydaje mi się że jest dość ciekawie (testy wszystko pokażą).
I jeszcze bossowie. Właśnie postanowiłem zwiększyć ich ilość choćby oznaczało to dodanie specjalnego ataku niektórym pojedynczym przeciwnikom.
Na razie tyle, gra wciąż powstaje, aktualnie robię ostatnie walki (co wcale nie oznacza że po nich zakończę prace, jak pisałem wyżej, testy ujawnią co poprawić czy ulepszyć).

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 16 cze 2010, 22:38
autor: X-Tech
Przecież Ska'ciu robI DOBRY TO CO się czepiasz. Przecież on nie robi jrpg, ale zręcznościówka taka jak te zręcznościówki, które znamy z NES tylko, że w widoku izometrycznym. Z tymi kwiatkami i motylkami to lepiej startować do gier dla dzieci w wieku lat 5.

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 17 cze 2010, 01:13
autor: Gamer2002
4 i 6 screeny są z dużą jednolitą przestrzenią, na np trzecim mniej to widać, bo droga nie jest prosta.

A ty X nie dziw się że ludzie nie czają twoich intencji i uważają że ich atakujesz gdy sam tak robisz i krytykujesz ludzi za to czego nie mówią.
"Dodać kwiatki i motylki" w wersji dla ludzi nie czających poetyki: Urozmaić to nieco.

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 17 cze 2010, 08:35
autor: Klonoa
Nie wiem o co tobie chodzi X co do mappingu? Trochę się znam na japonii i jej historii i moim zdaniem te mapki są bardzo podobne do tych ze wczesnej japonii, i jak to inni ujmują mapki nie muszą być zasyfione do bólu łąkami z ogromem kwiatów czy też wszech potężny realizm lasów...

Fabuła jest prawie jak wyjęta z japońskiej powieści, niektórzy wezmą to za minus, niektórzy za plus. Doskonała to ona nie jest, ale nikt nie stworzy takiej fabuły co po przeczytaniu pierwszego zdania każdego zachęci do zagrania, ale dla miłośników japonii napewno w jakimś stopniu sama nazwa gry już zachęca jak i ten kawałek fabuły :P

Ja tam nie skreślam tego projektu, a jedynie dodam że będe czekał żeby móc go "przetestować" :)

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 17 cze 2010, 08:53
autor: Jazzwhisky
Klonoa pisze:Nie wiem o co tobie chodzi X co do mappingu? Trochę się znam na japonii i jej historii i moim zdaniem te mapki są bardzo podobne do tych ze wczesnej japonii, i jak to inni ujmują mapki nie muszą być zasyfione do bólu łąkami z ogromem kwiatów czy też wszech potężny realizm lasów...

A mi się zdaje, że macie identyczne poglądy, tylko w dyskusji panuje taki bałagan, że już trudno się połapać. ;)

Co do tych screenów - chyba każdy, kto widział więcej niż jedną grę Ska'cia, doskonale wie, że wygląd map na styl wczesnego SNESa jest po prostu zamierzony i tyle. Dla mnie jest to właściwie szczegół (dopóki można normalnie się przemieszczać), ktoś to uwielbia, kogoś może to razić - ja liczę tylko na to, że elementy przygodówkowe nie są wyłącznie przerywnikami. :}

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 17 cze 2010, 09:27
autor: X-Tech
Klonoa pisze:Nie wiem o co tobie chodzi X co do mappingu? Trochę się znam na japonii i jej historii i moim zdaniem te mapki są bardzo podobne do tych ze wczesnej japonii, i jak to inni ujmują mapki nie muszą być zasyfione do bólu łąkami z ogromem kwiatów czy też wszech potężny realizm lasów...



No właśnie o to mi chodzi, że są bardzo dobre do tej gry...

Jazzwhisky pisze:ja liczę tylko na to, że elementy przygodówkowe nie są wyłącznie przerywnikami. :}


W wielu grach Ska'cia marzyłem podobnie, ale elementów główkowania nie uświadczyłem XD. Wydaje mi się, że on tu chce po prostu żebyśmy zostali zaskoczeni i poczuli jacy z bossów są twarde chłopaki przed walką i jakie ich nastawienie do nas (agresywne) oraz kto chce nam pomóc, a kto jest przeciwko nam i dlaczego i tym podobne motywy. Dla mnie to bomba.

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 17 cze 2010, 11:12
autor: Santa5
Jeśli gry Ska'ciu zawsze mają prosty mapping to OK, ale zawsze można coś poprawić. Każdy tu wyraża swoją opinię.


Dyskusja została nieco wyczyszczona,
panowie - bez prowokacji i niepotrzebnych uwag osobistych, please.

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 17 cze 2010, 11:25
autor: X-Tech
Zaznaczam, że gra Ska'cia to zręcznościówka, a nie rpg z absem o czym już wcześniej pisałem i Skaciu też. XD
Zupełnie inaczej tworzy się poziomy w zręcznościówkach, a inaczej w rpgach czy w rpgach z abs.

Re: Opowieść Miko (2k3)

: 17 cze 2010, 12:21
autor: Klonoa
@X-tech
No to chyba coś źle przeczytałem albo źle odebrałem...

@Santa5
Można poprawić, ale jak raz wspomniał X wygląd nie jest aż tak ważny jeśli jest gitez historia, a jak będziesz otoczony przez potworki to nie będziesz zwracał tak wielkiej uwagi na mapę :P
Nie mam racji?