Quantino [RMXP]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Quantino [RMXP]

Postautor: artekwnc » 19 wrz 2010, 23:10

Może jacyś dawni userzy pamiętają mój poprzedni projekt "Olivar", który był sporym nie wypałem. Mam nadzieję że ta gra lepiej wyjdzie. No to zaczynajmy ;]


Obrazek



FABUŁA

Zaczynasz grę w mieście Tandemia. Prowadzisz zwykły tryb życia – chodzisz do pracy, masz żonę, spodziewacie się syna. Pracujesz jako kierownik pizzeri na obrzeżach miasta. Pewnego dnia po wyjściu z pracy trochę później niż zwykle, wsiadasz do taksówki, która zabiera Cię prawie pod sąsiednią kamienice. Mając już kilka kroków do domu, zauważasz dziwne światło wydobywające się z jednej ze ścian kamienicy, a po podejściu bliżej, dziwny wir wciąga Cię do całkiem innego miejsca… Tak o to w tym momencie zaczynamy nową przygodę w grze Quantino! Mnóstwo misji, piękne krainy i wiele, wiele ciekawych zagadek czeka Cię w tej oto grze!


SKRYPTY

Intro - by Sabbiku
UMS - by Ccoa
MOG - Scene title - by Moghunter
Advanced Weather - by ForeverZer0
Zer0_CMS - by ForeverZer0 ( po części zmienione przez SpleeN - dzięki :) )
Lockpick Minigame - by Eilei ( a także dodatek Melvina )
Mr.Mo's ABS - by Mr. Mo
Dodatkowe przedmioty za potwory XP - by Ayene
CCTS - by ForeverZer0
Credits - by tobik312

I kilka innych, mniejszych, za które dziękuje wszystkim wykonawcom :)


SCREENY

Obrazek
Obrazek
Obrazek


DEMO

Demo 1.01
Wersja dla osób z RTP itd...
-Demo (27 MB)


Lista zmian 1.01 -
-Poprawiony błąd poruszania się w kościele
-Kilka zmian kosmetycznych
-Poprawione błędy na mapach (dotyczące blokowania)



Wskazówki:
-Trzeba mieć RTP
-W grze można zaliczyć 1 raz "Game Over" *
-Samouczek jest niedostępny
-Gdy ktoś ma problem ze wczytaniem gry z poziomu title, to odpalcie nową gre -> menu -> i wczytajcie tutaj
-Zainstalujcie czcionki w folderze

*Nie licząc możliwości śmierci w wyniku walki z Pszczołami ;)

Zapraszam do komentowania :)
Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 14:05 przez artekwnc, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Sozan
Posty: 57
Rejestracja: 10 gru 2008, 23:08

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: Sozan » 20 wrz 2010, 02:54

Hmm... Projekt wygląda interesująco... Ale nic więcej nie mogę o nim powiedzieć, bo trochę go za krótko opisałeś. Tak więc, wypowiem się szerzej, gdy zdradzisz coś więcej.

A teraz screeny - ostatnie 2 mi się podobają (nawet bardzo), 3 screen jest dziwny (podłoga świeci się przy ścianach, i ten autotile ma jakieś odstające kawałki i przekreślenia), 2 screen ma latarnie narysowane na podłodze i czarną dziurę z żółtymi paskami, a na pierwszym kwiatek wygląda dziwnie (jakiś płaski, w dodatku ktoś go postawił na środku chodnika). Ogólnie rzecz biorąc - uważam twój mapping za dobry, ale niektóre elementy powinieneś poprawić/wymienić.

PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA

Nie planuj zakończenia, tylko zakończ kiedy skończysz.
Frytki!
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: artekwnc » 20 wrz 2010, 07:42

Sozan pisze:Hmm... Projekt wygląda interesująco... Ale nic więcej nie mogę o nim powiedzieć, bo trochę go za krótko opisałeś. Tak więc, wypowiem się szerzej, gdy zdradzisz coś więcej.

A teraz screeny - ostatnie 2 mi się podobają (nawet bardzo), 3 screen jest dziwny (podłoga świeci się przy ścianach, i ten autotile ma jakieś odstające kawałki i przekreślenia), 2 screen ma latarnie narysowane na podłodze i czarną dziurę z żółtymi paskami, a na pierwszym kwiatek wygląda dziwnie (jakiś płaski, w dodatku ktoś go postawił na środku chodnika). Ogólnie rzecz biorąc - uważam twój mapping za dobry, ale niektóre elementy powinieneś poprawić/wymienić.

PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA

Nie planuj zakończenia, tylko zakończ kiedy skończysz.



No to tak -
Nie chcę już w pierwszym poście zdradzać co się będzie działo, może wieczorem coś dorzucę do tego. Wiadomo lepiej się gra gdy się mało wie :) Wiem, o wiele lepiej mi wychodzi te średniowiecze. Ale z nowożytności są tylko 3-4 mapy więc tak dużo po tym dziadostwie chodzić nie musicie :). No i domek - miałem problemy, ponieważ ściany idą przez środek kratki i wszędzie tam gdzie dawałem podłogę pod ścianą wychodziła również z drugiej strony :/ No to wpadłem na pomysł w paincie powycinać i to jakoś zrobić, jak widać tak średnio pykło - spróbuję poprawić :)

Pozdro.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4191
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: Jazzwhisky » 20 wrz 2010, 11:14

Szczerze mówiąc to wygląda na projekt w bardzo wczesnej fazie rozwoju, nie opracowałeś sobie nawet spójnego zestawu dostępnych dla gracza funkcji (naprawdę masz już pixelmovement? może źle go rozumiem, ale żaden screen na niego nie wskazuje), tak samo na wklepane defaultowo wygląda okienko z HP/MP, razi też wstęp napisany trochę jak na kolanie, brak innych postaci czy jakiegoś dialogu - myślę, że czega Cię jeszcze prawdziwy ogrom pracy.
Póki co możemy oceniać screeny, o ten aspekt bym się nie martwił, Sozan wymienił kilka drobnych błędów, ale najważniejsze, że sam dobór grafik i poukładanie tego nie odstrasza. Powodzenia w dalszej pracy, zwłaszcza nad tymi trudniejszymi elementami - teraz dopracowywanie mapek ustawiłbym w swoim łańcuszku priorytetów (niemal) na samym końcu.

@Sozan - podanie szacowanego czasu zakończenia albo informacja o dotychczasowych postępach to wymóg założenia tematu w tym dziale. ;P
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: artekwnc » 20 wrz 2010, 16:26

No to tak - Fabuła poprawiona - możecie zobaczyć w 1 poście ;]. W projekcie go nie ma - mam już tylko w folderze ten skrypt, sprawdzałem działa, ale na razie nie dodaję żadnych skryptów :) HUD będzie inny - mi też się szczerze nie podoba :). Mapki w tym stylu robię pierwszy raz (tzn. góry kiedyś prostokątne bez żadnych wzniesień itp - po prostu wsadzone jak było, to samo z domkami) :)
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: artekwnc » 03 paź 2010, 00:02

Projekt wciąż trwa a tu nowe zdjęcia z niego :) HUD zostaje powoli zmieniany, ABS wprowadzany w życie ;]
Obrazek
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: artekwnc » 06 lis 2010, 10:57

Odświeżam - projekt ciągle realizowany ;]

Obrazek
Obrazek
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: artekwnc » 30 lis 2010, 23:25

pytanie - warto dodać demo ale bez walk itp? tylko z zarysem fabuły i map... Prosze o odp
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: Fear » 01 gru 2010, 15:25

Myślę, że nie. Jeśli już chcesz wydać wersję demonstracyjną, to niech ona demonstruję wszystkie aspekty, a walki są jednym z ważniejszych :], ale to ja tak myślę oczywiście...
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: artekwnc » 25 gru 2010, 23:01

Małe odświeżenie i pokazanie gry razem z maską ... ;)

http://img87.imageshack.us/i/beztytuusxt.jpg/
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: Inq » 25 gru 2010, 23:03

Dalibyście sobie spokój z tym idiotycznym światłem.
Jedyne co mi przychodzi na myśl jako skojarzenie to puste dziewczyny uczęszczające regularnie na solarium bo ktoś im powiedział, że tak jest ładniej.
A nie jest.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto

Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: artekwnc » 25 gru 2010, 23:05

A co, mapa ładniej wygląda bez tej maski? Wtedy to dopiero wygląda pusto...
Colombos

Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2); Puchar Ligi Mapperów I (zwycięstwo)
Posty: 58
Rejestracja: 25 gru 2008, 13:11
Lokalizacja: Białystok

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: Colombos » 26 gru 2010, 11:53

Wygląda pusto, bo też 'bezpłciowo' mappujesz. To jest takie standardowe, nudne, schematyczne. Ścieżka, dookoła trawka, drzewka i kwiatki.
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: artekwnc » 26 gru 2010, 12:24

A jak ma niby wyglądać ścieżka przez zwykły lasek? Ma być blok koło bloku, samochód za samochodem, a przy tym jeszcze niedźwiedzie latające? Oczywiście przyjmuje krytyke, no ale... Przecież wiadomo że cała gra tak nie będzie wyglądać.
Awatar użytkownika
Fehu
Posty: 333
Rejestracja: 24 lip 2010, 10:58

Re: Quantino [RMXP]

Postautor: Fehu » 26 gru 2010, 12:26

Ma wyglądać ciekawie. Wygląda sztampowo.

Jeśli miałbym ci coś doradzić, to przede wszystkim zróżnicuj wysokość terenu.
Samotność nie ma nic wspólnego z brakiem towarzystwa.
- Paul Remarque

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość