Quantino [RMXP]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: Inq »

A co, mapa ładniej wygląda bez tej maski? Wtedy to dopiero wygląda pusto...
Oczywiście, że wygląda lepiej bez maski.
Do mappingu bym się nie czepiał za bardzo, ale proponuje przejść się do lasu osobiście i zobaczyć, że drzewa nie są poustawiane na przemian. To nie ogród francuski.
Latające niedźwiedzie to ciekawy pomysł.

Maska tylko przeszkadza no i jest właśnie jest tym jak się nazywa - zakrywa właściwą treść.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: artekwnc »

Fehu pisze:Ma wyglądać ciekawie. Wygląda sztampowo.

Jeśli miałbym ci coś doradzić, to przede wszystkim zróżnicuj wysokość terenu.

Spróbuje ;)
Inq pisze:
A co, mapa ładniej wygląda bez tej maski? Wtedy to dopiero wygląda pusto...
Oczywiście, że wygląda lepiej bez maski.
Do mappingu bym się nie czepiał za bardzo, ale proponuje przejść się do lasu osobiście i zobaczyć, że drzewa nie są poustawiane na przemian. To nie ogród francuski.
Latające niedźwiedzie to ciekawy pomysł.

Maska tylko przeszkadza no i jest właśnie jest tym jak się nazywa - zakrywa właściwą treść.
No to w takim razie krzaki, rośliny, grzybki itd powinienem wywalić - przecież w lesie tak nie ma! A co to jakiś symulator, że ma to wyglądać jak w prawdziwym świecie? Akurat tutaj tak te drzewka są ustawione, w innych miejsach oczywiście że nie ma na przemian ustawionych ;) No ale i tak dzięki za wszystkie "recenzje" :wink:
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: Inq »

No to w takim razie krzaki, rośliny, grzybki itd powinienem wywalić - przecież w lesie tak nie ma!
W lesie nie ma krzaków, roślin i grzybów. Gratuluję.
A co to jakiś symulator, że ma to wyglądać jak w prawdziwym świecie?
To nie symulator, ale jeżeli już decydujesz się odejść od symbolicznego ukazania rzeczywistości (jak we wczesnych rpgach na NESa) na rzecz czegoś bliższego światu jaki widzimy sami to rób to chociaż porządnie.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: artekwnc »

Inq pisze:
No to w takim razie krzaki, rośliny, grzybki itd powinienem wywalić - przecież w lesie tak nie ma!
W lesie nie ma krzaków, roślin i grzybów. Gratuluję.
A co to jakiś symulator, że ma to wyglądać jak w prawdziwym świecie?
To nie symulator, ale jeżeli już decydujesz się odejść od symbolicznego ukazania rzeczywistości (jak we wczesnych rpgach na NESa) na rzecz czegoś bliższego światu jaki widzimy sami to rób to chociaż porządnie.
Oczywiście że są, ale na pewno nie tak ukazane jak w mojej grze...
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: Jazzwhisky »

artekwnc pisze:Oczywiście że są, ale na pewno nie tak ukazane jak w mojej grze...
Jako wieloletni grzybiarz zapewniam Cię - grzybki potrafią rosnąć właśnie w taki sposób jak na twoim screenie.

A tak bardziej serio - trochę trudno komentuje się jeden obrazek (już chyba pisałem, że i w pierwszym poście tematu jest bardzo mało informacji), ale skoro go wrzuciłeś... niech będzie. Mapa jak z trochę inteligentniejszego generatora (nie wiem co ma wnosić do tematu gry), a co do tych nieszczęsnych efektów świetlnych - to niewątpliwie kwestia gustu, dla mnie to kicz ponad miarę, którego właściwie nie zaznasz w komercyjnych produkcjach 2D, ale jak na standardy świetlne w RM - jest OK.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: artekwnc »

Dodałem jeden screen z paru powodów

-Aby odświeżyć temat
-Aby pokazać że gra ciągle się rozwija
-Aby ukazać wygląd mapy razem z maską świetlną, no ale widze że te maski źle coś wyglądają więc pewnie polecą do kosza ;]

3 nowe screeny z gry -

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pinkel
Posty: 86
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: Pinkel »

Słabiutka fabułka, wygląda na zwykłe "brytyjskie fantasy", jak ja nazywam wątek przeniesienia się ze świata realnego do fantastycznego.
artekwnc pisze: FABUŁA
Zaczynasz grę w mieście Tandemia. Prowadzisz zwykły tryb życia – chodzisz do pracy, masz żonę, spodziewacie się syna. Pracujesz jako kierownik Pizzeri (Po pierwsze - "Pizzerii", po drugie - dlaczego zacząłeś to słowo wielką literą?) w centrum miasta. Zarabiasz wystarczająco pieniędzy aby utrzymywać rodzinę, lecz żona nie lubi gdy przychodzisz za późno z pracy. Ostatnio się często kłócicie, pewnie z powodu jej ”humorków” ciążowych. Pewnego dnia po wyjściu z pracy trochę później niż zwykle, zauważasz dziwną mgłę, jakby przepowiadała jakieś niebezpieczeństwo (Nieudana próba nadania narracji "epickości"). Nie zważając na nią podjeżdżasz taksówką pod sąsiednią kamienice (Czyli co, nie patrzysz na nią kierując taksówką?). Wracając na piechotę do domu zauważasz dziwne światło wydobywające się z jednej ze ścian kamienicy, a po podejściu bliżej, dziwny wir wciąga Cię do całkiem innego miejsca (Dziwny wir do ciebie podchodzi?)… Tak o to (oto) w tym momencie zaczynasz przygodę swojego życia w grze Quantino! Mnóstwo misji, piękne krainy i wiele, wiele ciekawych zagadek czeka Cię w tej oto grze! Twoim jednym z głównych celi to (jest) wydostanie się z krainy Quantino, aby móc wrócić do swojej żony i syna, lecz po drodze czeka Cię wiele nie miłych (niemiłych) niespodzianek i od pewnego momentu… Ech nie zapędzajmy się, nie mogę ujawnić całej fabuły;p Po prostu, ze zwykłego, szarego człowieka, będziesz musiał przeistoczyć się w silnego, odważnego wojownika, który da radę czyhającym na niego niebezpieczeństwami. (niebezpieczeństwom, jak już) Sprawdź czy Cię na to stać!
Sporo tu karygodnych błędów, a sama fabuła nie prezentuje niczego oryginalnego. Mam nadzieję, że później się to zmieni.
Patrz, post Pinkela! Przeczytaj, zanim usuną!
Narzucanie innym swojego zdania w celu bycia trollem jest czymś, czemu tylko najlepsi są w stanie sprostać.
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: artekwnc »

1 - brak i - mój błąd, duża litera bo to moja fabuła i mogę ją pisać jak chce - a może to nazwa tej Pizzerii?

2 - O.o

3 - a Ty pracująć w Pizzerii, pracujesz także jako taksówkarz? Równocześnie robisz pizze i zawozisz ludzi? Nice

4 - a po podejściu bliżej, dziwny wir wciąga Cię do całkiem innego miejsca. Czy tu gdziekolwiek pisze że wir podszedł i Cię wciągnął? Może od razu zjadł Cię?

5 - mój błąd...

6 - kolejny mój błąd... ale jak dla mnie też może być: to

7 i 8 - moje błędy...
Pinkel
Posty: 86
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: Pinkel »

1 - brak i - mój błąd, duża litera bo to moja fabuła i mogę ją pisać jak chce - a może to nazwa tej Pizzerii?
Czy piszesz także "pracował na zmywaku w Pubie", "był kelnerem w Restauracji"? To Twoja fabuła, ale nie powinno Ci to przeszkadzać w poprawnym pisaniu. A jeśli to jej nazwa, napisz "w pizzerii Pizzerii". :lol:
2 - O.o
Nie ma powodów do wytrzeszczu. Po prostu miało to brzmieć "epicko", a wyszło pompatycznie i przez to głupio.
3 - a Ty pracująć w Pizzerii, pracujesz także jako taksówkarz? Równocześnie robisz pizze i zawozisz ludzi? Nice
"Podjeżdżasz" sugeruje, że to bohater jest kierowcą. Zabrzmiało też dla mnie strasznie głupio, że widzisz mgłę, jakby zwiastun niebezpieczeństwa, ale jednak na nią nie zważasz. WTF?
4 - a po podejściu bliżej, dziwny wir wciąga Cię do całkiem innego miejsca. Czy tu gdziekolwiek pisze że wir podszedł i Cię wciągnął? Może od razu zjadł Cię?
Po pierwsze - nie "pisze", tylko "jest napisane". Po drugie - tak, jest tu tak napisane, bo podmiot to w tym fragmencie zdania wir.
"Po podejściu bliżej, otworzyłem drzwi".
"Po podejściu bliżej, zły demon zaatakował".
(Wracając na piechotę do domu zauważasz dziwne światło wydobywające się z jednej ze ścian kamienicy, a) po podejściu bliżej, dziwny wir wciąga Cię do całkiem innego miejsca
Powinno być: "...a kiedy podchodzisz bliżej...".
Co do reszty trudno zaprzeczyć, że to Twoje błędy, stąd gorąca prośba do wszystkich ludzi świata: czytajcie teksty, które napiszecie. Bo jeśli ktoś w krótkiej zapowiedzi swojej gry robi osiem ciężkich byków, to jest to dla mnie dowód na jego niedbalstwo.
Patrz, post Pinkela! Przeczytaj, zanim usuną!
Narzucanie innym swojego zdania w celu bycia trollem jest czymś, czemu tylko najlepsi są w stanie sprostać.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: Fear »

Czepiacie się ;]. Dopiero wyłapałem ten screen z oknem wiadomości. Popraw, bo nie może być tak, jak jest. Usuń pustą linijkę, dodaj ":" po imieniu osoby mówiącej, albo ewentualnie dodaj ":" i spację, a treść mówioną umieść jeszcze w tej samej linijce :]
Pinkel pisze:Po pierwsze - nie "pisze", tylko "jest napisane".
Obie formy są obecnie poprawne.

@Edit dół:
Link jest z 2007 roku, natomiast w roku 2009 wyrażenie "tam pisze, że coś tam, coś tam" został uznany jako poprawny, argumentacją tego było powszechne używanie tego zwrotu przez wszystkich. Ostatnio miałem na ten temat rozmowę z polonistą, bo sam byłem tego ciekaw.
http://www.zapytanko.pl/beta/index.php?id=24652
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 03:33 przez Fear, łącznie zmieniany 4 razy.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Foxik
Posty: 139
Rejestracja: 20 sty 2010, 15:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: Foxik »

Fear pisze:Pinkel napisał(a):
Po pierwsze - nie "pisze", tylko "jest napisane".

Obie formy są obecnie poprawne.
Niestety, muszę się nie zgodzić.
Tam "jest napisane"
Ja "Piszę"
On "Pisze"

Nie ma takiego zwrotu jak " Tam pisze".
Chyba że: "On tam pisze zadanie"(Np. na tablicy)
Nie wiem czy dobrze to wyjaśniłem. W każdym razie, zgadzam się z Pinkelem. CO do tego błędu, jak i większości jego wypowiedzi.


http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=8424 i kończymy wątek ortograficzny, please.
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: artekwnc »

Miałem mały przestój, ale ciągle coś dodaje w tej grze. Ostatnio ruszyła mocno do przodu ; >

Screeny - Przy okazji odświeżam ;]
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: Asuda »

Ja się cieszę ,ze moich ścieżek się nikt nie doczepił, bo ja to mam takie zróżnicowanie, że hoho!
Ale tak odnośnie tematu - mnie się mapki podobają - tylko trzeba sie zdecydowac albo jakiś kreatywny rozmach, coś łamiącego schematy, albo wręcz przeciwnie w klasycznym stylu, ładnie drzewka i kwiatki mało bajerów jak w FF do 6 (w 6 już jest dużo elementów)
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: artekwnc »

Kolejne screeny -
http://screenshooter.net/5384720/dwxgabt
http://screenshooter.net/5384720/gxastsl
http://screenshooter.net/5384720/oednjpq
http://screenshooter.net/5384720/ocelmjt
http://screenshooter.net/5384720/ugqjkqs
http://screenshooter.net/5384720/mewisbl
http://screenshooter.net/5384720/qjwffdc


Myślę że jeśli skończe miasto, dorobie npc, questy i potworki to demo wyjdzie ale to tylko moje domysły ; >

Ostatnio troche mniej stworzyłem - konkurs i mało czasu - ale tu screen z postępu nad dosyć sporym miastem. Oczywiście nie jest skończony!

http://screenshooter.net/5384720/lvschre

A tu domek

http://screenshooter.net/5384720/baagskp
artekwnc
Posty: 37
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Re: Quantino [RMXP]

Post autor: artekwnc »

http://screenshooter.net/5384720/foifrxa

Dodam że na dniach, jeśli tak szybko będzie mi to szło, wydam prawdopodobnie demo ; )
ODPOWIEDZ