The bright side of life
: 20 lis 2010, 19:03
(RMXP)
Czas przejścia (wątek główny): około 2h.
Gatunek: Gra ekonomiczna, RPG.
Gatunek: Gra ekonomiczna, RPG.
http://www.tsukuru.pl/index.php?link=gr ... sideoflife
Wątek główny
Drina mieszka z dala od miasta. Ceni sobie spokój i cisze. Pewnego razu beztroski żywot Drina zostaje przerwany przez jego przyjaciela Mavarina, który prosi bohatera o pomoc. Nasza postać wie, iż ów osobnik często wpada w tarapaty i to właśnie Drin jest osobą, która zwykle mu pomaga. Mavarin jak twierdzi, został oszukany przez urzędnika z miasta na sporą sumę pieniędzy. Sam musi zniknąć na jakiś czas, a nasz protagonista miałby przez ten czas zająć się domem bohatera i pomóc mu udowodnić, iż Aylon(bo tak się nazywa ów urzędnik) jest oszustem.
Ogólnie o grze:
Gra jest inspirowana mechaniką i po części klimatem Harvest Moona i atmosfery Gothica (głównie miałem na myśli muzyczną atmosferę, ciemne kolory i taki "surowy" klimat) Polega ona na tym, iż nasz bohater jako nowy przybywa do miasta z farmy( odwrócenie schematu z harvest moona)z pewnym zadaniem do wykonania. W grze rozwijamy się w zawodach, bierzemy udział w festiwalach, które odbywają się w różne dni, ulepszamy nasz dom, zdobywamy reputację w mieście i wiele innych. W grze mamy system dnia i nocy i dosyć żywe miasta(tak żywe jak mi się udało). To znaczy, że NPC nie stoją zawsze w jednym miejscu, tylko przemieszczają się po całym mieście, w zależności od tego co robią. Np. kowal po pracy idzie do karczmy u Mary, a alchemik Ivoj spotyka się z przyjacielem w mieście itd. Dodałem także system osiągnięć, który możemy oglądać w szafie w domu. Jest także wątek główny, o którym poniżej, to w sumie tyle. Co do Gothica, to zainspirował mnie do zrobienia żywego miasta. Dodałem także muzykę z tej gry. Gra ma raczej pozytywny klimat. Poza wątek głównym dialogi mogą być nieco infantylne i dziwnie radosne, ale to też jedna z cech Harvest Moona. Gra raczej nie ma zbyt wiele akcji, tylko na festynach to się zmienia, trzeba lubić taki spokojny, wręcz symulatorowy typ zabawy.
1)Praca
Aby mieć pieniądze na jedzenie, jak i inne przyjemności musimy pracować. W mieście rozwijają się trzy dziedziny zawodu: Kowalstwo, Alchemia i Łowiectwo.
To istotne, do którego z nich się przyłączymy. To, ile będziemy zarabiać zależne jest od tego, jak mocno jesteśmy zaawansowani w danej dziedzinie i jak mocno mamy rozwinięty atrybut odpowiadający danej pracy. Nawet, jeśli nasza postać będzie wiedzieć mnóstwo rzeczy o łowiectwie, ale jej zręczność będzie bardzo mała, to nie będzie mogła wykorzystać swojej wiedzy w praktyce i w rezultacie zarobi bardzo mało. Pracując możemy awansować na kolejne stanowiska zyskując tym samym reputację w mieście. Pieniądze można zdobywać też na inne sposoby.
2)Energia
Nasza postać ma określoną ilość energii, którą wykorzystuje przy pewnych czynnościach. Jeśli energia spada do zera, a my nadal chcemy coś zrobić, możemy ją odnowić na różne sposoby. Możemy udać się do karczmy i napić się zimnego piwa, które nieco polepszy naszą kondycję etc. Zawsze musisz mieć jedzenie w spiżarce, jeśli o tym zapomnisz twoja postać będzie zmęczona i głodna. Racji obiadowych nie można spożywać jak normalnych posiłków. Służą do tego " owoce ".
3) Reputacja, mieszkańcy i wydarzenia
Podczas gry będziesz zdobywać bądź tracić reputacje, co możesz zauważyć rozmawiając z mieszkańcami. Często będą oni gnać gdzieś przed siebie, dlatego zaczepianie ich na ulicy nie przyniesie skutków. Należy poznać mieszkańców, dowiedzieć się, co robią po pracy, gdzie lubią chodzić. W mieście regularnie odbywają się specjalne wydarzenia takie jak konkurs piwa czy inne. Opłaca się brać w nich udział, gdyż dostarczają rozrywki, ale także złota i reputacji. Swój poziom społeczny możesz sprawdzić np. w ratuszu.
Screeny:



Podziękowania dla Snickersa za beta-testy, Kamikadze za QTE i Dantego za chęci : P.
Oraz dla Sabikka za CMS