Strona 1 z 2

[RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 15 lut 2011, 16:23
autor: Ruuuudy102
Tytuł : Tals i Woka : Kula Dartex,
Wersja RM : XP,
Rozmiar Gry : 6,48MB,
Grafika : Głównie zbiory z internetu & Własne wyroby,
Muzyka : Tak jak wyżej,
Fabuła : Legendarna Kula Królestwa Dartex umożliwiająca im życie, zostaje skradziona przez złego wojownika o imieniu "Dark Wieder". Kula ta w niepowołanych rękach może doprowadzić do zdobycia mocy panowania nad całym ludem Dartex. Pierwszym krokiem Czarnego Rycerza jest atakowanie sprzymierzonego Księstwa Morlani swoimi nowymi sługusami, dzięki czemu dotrze miedzy tymi mocarstwami do potężnej
bitwy, wskutek czego "Dark Wieder" zdobędzie oba Królestwa a następnie cały świat (Resztę odkryjcie w grze).

Inne informacje :
- 0% RTP ,
- Własny system walki,
- Średnia ilość pobocznych zadań oraz lokacji,
- Profesje Otwieranie zamków, wędkarstwo oraz gotowanie (Będzie więcej),
- Zakłady "bukmacherskie" (Obstawianie rywali walczących na Ringu),
- Losowe "dropienie" przedmiotów po śmierci wrogów,
- System rozdawania statystyk,
- Brak Umiejętności (Pracuję nad tym),
- Na dużych mapkach trochę laguje.

Szacowany czas ukończenia gry :
Jakoś za około rok powinienem skończyć.

Download v.0.3 : http://www.mediafire.com/file/huha3v3ty ... staller.7z
Patch v.0.2a to v.0.3 : http://www.mediafire.com/file/ign08m2or ... Updater.7z

Screeny :
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:

Uwaga !!! Jeśli zauważyłeś w grze jakieś błędy to proszę podaj mi na forum lub e-mail opis błędu oraz screen.
Do Dema nie będą tworzone żadne patche (chyba że to będzie naprawdę poważny problem).
Zapraszam do pobierania i oceniania.

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 15 lut 2011, 19:50
autor: WebsterBolek
Hm... Gra bardzo ładnie wygląda. Zacina się...? Masz może skrypt anty-lag? Mi on pomógł na dużych mapach! To tak jakby co ;).
Grafika troszkę mieszana. Na początku matka lepiej wygląda niż jej syn ^_^.
Muzyka bardzo mieszana i inna w każdym miejscu. Ładnie się słucha :).
Co do grywalności do gra bardzo bardzo grywalna. Na początku trudno się walczy z każdym potworem, ale obczaiłem już jak je pokonywać ^_^. Szkoda że nie ma jeszcze umiejętności, ale to nic będę czekał na pełną :). Gra bardzo mnie wciągała i przez to odpowiedziałem troszkę później :P. Ale gra ma moje uznanie pomimo że czasami grafika mieszana albo wyglądająca jak tibia(bez urazy). Dobre też jest dropienie(zdobywanie) przedmiotów. Bardzo fajnie się expi(zdobywa poziom) tylko wnerwiające jest to że jak zdobywam napój many to i tak mi się nie przyda... szkoda, ale sellnąć(sprzedać) można.
To chyba na razie wszystko.

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 15 lut 2011, 20:36
autor: Fear
ka0909 pisze:Gra bardzo ładnie wygląda
Cóż, dla mnie jest akurat oczoje**a pod każdym względem. Grafiki do siebie nie pasują, char z XP, gada z charem z 2k3? Paintowe HUD'y? Tragiczny windowskin. Oprócz tego, że jest źle importowany. Na jednym screenie, widzę 7 stylów graficznych, w czym żaden do siebie nie pasuje.
Czcionka jakaś za wąska. Akurat w tym wypadku, to ja bym wolał 100% RTP.

Po prostu popatrz na to dokładnie. Nie gryzie Cię to w oczy?
- Profesje Otwieranie zamków, wędkarstwo oraz gotowanie (Będzie więcej),
- Zakłady "bukmacherskie" (Obstawianie rywali walczących na Ringu),
- Losowe "dropienie" przedmiotów po śmierci wrogów,
- System rozdawania statystyk,
To są akurat plusy tej rozgrywki, ale przez to jak gra wygląda trzeba się dosłownie zmuszać do ściągnięcia.
Ruuuudy102 pisze:Legendarna Kula , bez której Królestwo Dartex nie może żyć zostaje skradziona przez złego wojownika "Dark Wieder'a", dzięki czemu może ich teraz kontrolować.
Długo nad tym myślałeś? :P

PS: Bez obrazy, ale popracuj nad projektem...

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 16 lut 2011, 13:55
autor: GameBoy
Grafika do poprawy. Widzę, że używasz gdzieniegdzie tilestów macka. Użyj całego ich pakietu i będziesz miał wszystko spójne stylem. No i wyeliminuj chary z XP (chyba, że powiększysz je 2 razy jak resztę, ale wtedy to będą olbrzymy ;p)

PS.
Dark Wieder'a
Na twój dom spadnie wielki, źle użyty apostrof. :<

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 16 lut 2011, 16:05
autor: Secretman
Jak na pierwszą grę, to TiW:KD wygląda jak pierwsza gra. Najgorszej wyszła grafika - źle dobrane charsety, bardzo niewygodna ramka z tekstem(biały tekst i zółta ramka - tragiczna kombinacja), chociaż mapping jest ok. Fabuła przeciętna - nie jest zła, ale mnie nie to zachęciło do grania.
Fear pisze:Przez to jak gra wygląda trzeba się dosłownie zmuszać do ściągnięcia.
Mam niestety identyczne odczucia.

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 16 lut 2011, 19:13
autor: Ruuuudy102
Fear pisze:Bez obrazy, ale popracuj nad projektem...
Spoko nie obrażę się, w końcu po to wam pokazuje mój projekt. Krytyka mile widziana
Rozumiem mam poprawić charactersy oraz upiększyć hud, ale mam pare wątpliwości.

- Naprawdę windowskin nie pasuje do gry ? Moim zdaniem ładnie wygląda, ale naprawdę doczytać się w nim tekstów nie można ? Żółta ramka jest ciemno żółta, więc widać tekst,
- Co do lagów to już próbowałem Anti-Laga, lecz problem miałem, jak się ucieka od przeciwników to czasem napis nad ich głową nadal pozostawał na ekranie,
Fear pisze:Czcionka jakaś za wąska
- Czcionka normalna jest taka jak w makerze, nie wiem w czym problem,

- Co do Tilesetów to fakt były sklejane, bo z początku tworzenia projektu używałem RTP, potem dopiero go zamieniałem i gdybym dał całą grafikę Tileset to musiałbym zmieniać położenia elementów na mapce, więc wolałem normalnie sklejać grafiki,
- Co do Opisu fabuły to przyznaje się no nie umiem lepiej opisywać,
Fear pisze:Na jednym screenie, widzę 7 stylów graficznych...
Który to screen ? Ja się dopatrzyłem max 2, masz dobry wzrok.
A poza tym dziękuję wiem nad czym mam popracować.

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 16 lut 2011, 22:48
autor: Fear
Czcionka jakaś za wąska
Nie dopisałem, że chodzi mi o tą pokazującą HP wrogów, ta w wiadomościach jest normalna :]
Ruuuudy102 pisze:Który to screen ? Ja się dopatrzyłem max 2, masz dobry wzrok.
Screen 4
-Tales of Phantasy
-RTP, RPG Maker 2003
-Summon Night
-Golden Sun
-Paintowy HUD
-Seiken Densetsu
-Lufia

O ile niektóre można jeszcze ze sobą połączyć, to inne się gryzą :P

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 16 lut 2011, 22:51
autor: Rave
Rudy, chodzi o to, że windowskin jest zwyczajnie brzydki. Doczytać się można, no ale po prostu jest brzydki. Co do screenów, a konkretnie:
No i wyeliminuj chary z XP (chyba, że powiększysz je 2 razy jak resztę, ale wtedy to będą olbrzymy ;p)
to nie wiem o co biega, moim zdaniem wygląda ładnie jak na pierwszą grę (widziałem gorsze mapy), charów nie trzeba poprawiać ani powiększać.

//edit @UP: Nie gryzą się, ładnie to wygląda. Naprawdę.

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 17 lut 2011, 13:33
autor: Ruuuudy102
4 Screen ? Myślałem, ze o 3 chodzi. Moim zdaniem w 4 tylko jeden element razi po oczach, drugie drzewo od dołu. Reszta ładnie pasuje.
Fear pisze:Chodzi mi o tą pokazującą HP wrogów
No niestety ta musi być takiego rozmiaru, moge co jedynie ją jakoś uwyraźnić.
Rave pisze:Chodzi o to, że windowskin jest zwyczajnie brzydki
No dobrze skoro taka wola ludu :-D.

Co do charactersów to mają rację skoro zacząłem 1 stylem to nie mogę drugiego pakować na siłę (teraz już to wiem).
Poprawiłem też nieco opis fabuły (jak dłużej pomyśle to umiem :-D) Mam nadzieję, że teraz lepiej wyszła.

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 17 lut 2011, 14:55
autor: GameBoy
to nie wiem o co biega, moim zdaniem wygląda ładnie jak na pierwszą grę (widziałem gorsze mapy), charów nie trzeba poprawiać ani powiększać.
OMG widzisz i nie grzmisz. Grafiki z 2k3 są powiększone 2 razy. W związku z czym jeden "piksel" składa się z 4 tych ekranowych. Grafiki z XP wyglądają normalnie, tj. jeden piksel równa się jednemu pikselowi monitora.

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 17 lut 2011, 18:02
autor: Fear
Rave pisze://edit @UP: Nie gryzą się, ładnie to wygląda. Naprawdę.
Obrazek

Jak można napisać coś takiego, widząc obok siebie drzewo bez uciętego tła z Suiken Densetsu i cukierkowe drzewo z Summon Night? Co do powiększania charów z XP, to dla mnie jasne, że, czy je powiększysz, czy nie, to one i tak będą wyglądały równie źle.
Co do skryptu na lagi, to był jakiś Zeriab, Zeriah, czy jakoś tak. Był naprawdę skuteczny, bo mapki 100x100 z setkami poruszających się eventów śmigały bez najmniejszych przycinek w demie ze skryptem.

Dla Rudego radziłbym po prostu zdecydować się na jednostajny rodzaj grafik, bo one same w sobie są bardzo ładne, tylko za bardzo ze sobą kontrastują.

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 18 lut 2011, 13:18
autor: Ruuuudy102
Anti-lag genialny działa jak marzenie, problem z lagami i zostawającymi napisami to już przeszłość. Choć czasem się zdarza, że napis zostaje, ale jak już to przez chwilkę i potem znika.
Chary już pozmieniałem na styl z 2k3 (3 się tylko dopatrzyłem w całej grze).
Co do Tilesów to pozmieniam niektóre drzewa, żeby lepiej pasowały, ale 1 pytanko czy drzewka z tego Ssa poniżej pasują do siebie ?
Spoiler:
I jeszcze jedno na jaką barwę proponowalibyście abym zmienił windowskin ?

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 18 lut 2011, 15:08
autor: Powczan
Na screenie drzewa pasują do siebie stylem, ale kolorem już nie. Widać tą różnicę chociażby na tych drzewach wyżej, gdzie do połowy jest jasnozielone, a dalej już ciemnozielone i te dwa kwadraciki jaśniejsze niż reszta trawy przy dole tego drzewa... Tak samo te na dole. Stoi rządek jasnozielonych pod nimi same pnie, dalej znowu same pnie jak wyjęte z bajek o ciemnym lesie, a niżej ciemnozielone drzewa. Co do windowskina, chodzi o to, żeby nie był oczojebyny ( najlepiej jednolity kolor, z ciemniejszym/jaśniejszym odcieniem tego koloru na ramkę ). Poza tym skończmy już zajmowanie się grafiką, Rudy lepiej dorób skille i bedzie gites majonez :-)

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 19 lut 2011, 19:44
autor: Ruuuudy102
Windowskin może pozostać taki jak jest tylko trzeba go zmienić (uf co za ulga :-)).
Drzewka zmienię (te co nie pasują rzecz jasna).
Gedharm pisze:Poza tym skończmy już zajmowanie się grafiką
No też już bym chciał, ale nad słabymi stronami trzeba pracować.
Dobra mam jeszcze jedno pytanie może ktoś będzie wiedział. Wie ktoś jak skonwertować grafiki na rozszerzenie "xyz" aby działały w rmxp, wiem że w 2k\2k3 jest taka możliwość, ale jak ma się sprawa z makerem xp ? Na pewno jakoś się da, bo w Green Leviathanie z XP-ka są pliki "xyz".

### Dobra spytałem się Reptile i już wiem jak sobie poradzić z "xyz".###
Jeszcze raz zachęcam do pobierania mojej gry i oceniania oraz zgłaszania ewentualnych błędów.

Re: [RMXP Demo] Tals i Woka : Kula Dartex

: 27 lut 2011, 12:37
autor: ravenone
Jak wspomniali poprzednicy - zrób coś z windowskinem:P
Szerzej o grze:
http://goniecrm.cba.pl/dema2.html