[RM2k3] Saga Demonów [16+]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Dragon Kamillo, GameBoy, Kleo

Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 378
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

[RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 23 cze 2011, 03:00

Obrazek

Wersja edytora: RPG Maker 2003

"Czy kiedy ostrza pokryje kurz, a znad ruin cywilizacji wydobywać się będzie jedynie głucha cisza, czy jedynie wtedy wojna światów dobiegnie końca?"

Saga Demonów to rozbudowany RPG oparty o mechaniki klasycznych systemów roleplaying jak D&D czy Warhammer. Rozbudowane systemy interakcji oraz zdolności pozwalają w niespotykany do tej pory w grach z RM2003 sposób interakcji ze światem przedstawionym. Zabijanie potworów nie jest już jedynym sposobem na zdobywanie doświadczenia. Przygoda jest przede wszystkim tym co napędza grę i rozwój postaci.

Wstęp:
Mlody, 21 letni szermierz Sanagi jest studentem Akademii Magicznej w Vyrranie, która cieszy się wysoką renomą w świecie szlachty i sztukmistrzów różnych dziedzin, w tym magii. Jednak on sam będący adoptowany przez upadlą rodzinę magnatów nie cieszy się zbyt wielkim uznaniem wśród społeczności. Jego prostolinijność i bezwzględna szczerość sprawia, ze postrzegany jest jako cham i prostak, z którym nie warto się zadawać. W dodatku, ma poważne problemy z używaniem jakiejkolwiek magii, a sami wykładowcy postawili już krzyżyk na niesfornym młodzieńcu. Od jakiegoś czasu meczą go powtarzające się sny obrazujące jakieś fantastyczne bitwy, a na końcu każdego z tych snów słyszy kobiecy powtarzający tylko dwa słowa: "Czas ucieka.". Mimo swego braku talentu do magii nie jest głupim człowiekiem i sam zaczyna dociekać przyczyny pojawiania się tych snów. Czy ma to związek z przybranym ojcem, który opuścił go i jego matkę gdy ten jeszcze był dzieckiem? Czy możne dziwne wydarzenia w całej Vyrranie maja jakiś związek z tymi snami? Wojsko i gwardia zaczyna węszyć i szukać czegoś w okolicach akademii całkowicie ignorując prośby mieszkańców o pomoc w ginących bez wieści osobach. Być może klucz kryje się właśnie w niepokojących ostrzeżeniach, które otrzymują w snach wybrane osoby.

Link do gry:

Aktualna wersja Sagi Demonów 1.2b: https://www.mediafire.com/file/43j0sr3xxtukwju/SDv12b.exe/file - Aktualizacja z dnia 28.01.2020


Łatki:

BRAK

Dziennik zmian:
Spoiler:



Materiały dodatkowe:

Animowany wstęp do gry: https://www.cda.pl/video/38593368a

Samouczek systemu TBS (nieobecny w wersji 1.0): https://www.cda.pl/video/387423485

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wskazówki dotyczące gry:

- Nie będę wymieniał ilości zmian i poprawek, gra została praktycznie napisana od początku, przebudowano systemy, które w zalążku działały już w poprzedniej wersji. Zrezygnowałem z własnego systemu walki na rzecz rozszerzenia tego, który już jest w silniku.

- Zagracie, zobaczycie sami. Kto zna poprzednią wersją będzie w stanie od razu zobaczyć liczne różnice.

- Gra jest po prostu spakowana, dlatego wymaga obecności RTP na komputerze. Nie powinno być już problemów z kodekami wideo z tego względu, że wszystkie prerendery praktycznie zostały zastąpione scenkami "na silniku gry" (ale to brzmi, po prostu są robione przez skrypty).

- W folderze z grą tak jak zawsze znajduje się folder FONTS. Gra używa własnych fontów dlatego jeśli chcemy cieszyć się normalną czcionką musimy wgrać je do systemu (folder FONTS w kat. Windows).

- Gra korzysta również z systemu DYNRPG od Cherrego aby wspierać animowanych wrogów w walce oraz by sterować ATB z poziomu przełączników. Nie usuwajcie żadnych, nawet pustych folderów dodatkowych w grze. One tam są potrzebne aby obejść problemy z pluginem animacji potworów.

- Gra sprawdzana była na dwóch komputerach, w tym jeden z nich to stary 2 rdzeniowy celeron i chodzi bez zarzutu. W razie problemów z uruchomieniem wkleić screena i opisać co się dzieje. Nie mogę wykluczyć, że u kogoś coś się wykrzaczy.

- Gra została przystosowana do używania gamepada (ten od PS1, PS2 sprawdza się bardzo dobrze) i to jest sugerowany przeze mnie sposób grania w grę.

- Gra nie zawiera jeszcze samouczków dotyczących rozszerzonych systemów. Poruszone są tylko najważniejsze elementy związane z dodatkowymi funkcjonalnościami gry.
- W przypadku wygaśnięcia linku proszę o PM, a wgram plik ponownie.

To by było wszystko, miłej zabawy. Projekt idzie wolno, ale idzie. Dorosłe życie jest bezlitosne dla pasji i marzeń.

Poniżej informacje na temat zakończenia obecnej wersji gry:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 28 sty 2020, 21:07 przez AkiNebula_e, łącznie zmieniany 48 razy.
Awatar użytkownika
Wexx
Posty: 172
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:16
Lokalizacja: SanOK

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: Wexx » 23 cze 2011, 10:13

Według mnie bardzo fajne! :-) Mapping na dobrym poziomie, bardzo fajny dziennik (to coś co chciałem w swojej grze! :-x ), chociaż ta czcionka beznadziejna... Aha! Jak już chcesz przekilnać w swojej grze to przekilnaj, bo te znaczki @#$% dennie wyglądają, to beznadziejny pomysł...
Ogólnie gra prezentuje się bardzo dobrze, aczkolwiek mam parę zastrzeżeń - kilka literówek to nic, ale te pikselki podczas walki naprawdę źle wyglądają... :?
Rób grę!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Leafman pisze: Nie jestem newbie!
Jestem n00bem!


Czytam większość tematów na tym cholernym forum, ale jestem zbyt leniwy, żeby odpisać...
Awatar użytkownika
Fehu
Posty: 333
Rejestracja: 24 lip 2010, 10:58

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: Fehu » 23 cze 2011, 10:46

Graficzny styl gry pozostawia wiele do życzenia.
Mapping nie najgorszy, chociaż na twoim miejscu pozapełniałbym czymś puste przestrzenie lub zwyczajnie zmniejszył rozmiary map.
Skrypteria zapowiada się ciekawie [podoba mi się niespecjalnie innowacyjny, ale zgrabny pomysł na dziennik]. Czuję, że to może być mocna strona tego projektu.
Najbardziej urzekł mnie pierwszy screen. Animowani NPCe! :D
I mała rada ode mnie - szeryfa ortopolicji - staraj się unikać zbędnych zaimków.
nie ma on nazwiska

Sanagi ma nienaturalny dar przyciągania kłopotów do siebie

Fabuła zawiązuje się początkowo wokół owych problemów młodziana


Ale jedną rzecz musisz mi koniecznie wyjaśnić:
(zmienne odpowiedzialne za "lubienie", tak jak w hentajcach)

Co mają zmienne odpowiedzialne za 'lubienie' do erotycznych mang/anime? x_X
Samotność nie ma nic wspólnego z brakiem towarzystwa.
- Paul Remarque
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 378
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: AkiNebula_e » 23 cze 2011, 12:51

Co mają zmienne odpowiedzialne za 'lubienie' do erotycznych mang/anime? x_X

Grałeś kiedyś w jakąś gierkę typu Artificial Girl, albo dowolnego hentaja przygodowego? Tam za rozmowy plusowałeś u dziewczyn. TUtaj działa to w taki sposób, że odblokowywuje dodatkowe opcje podczas rozmów, w niektórych momentach decyduje o większych elementach. (śmierć jednej z bohaterek nie musi być ostateczna, Aki jako potomek Hyperionów posiada "przewód mocy" w swoim ciele, który może uratować jego bądź kogoś innego od nagłej śmierci. Jeśli poziom przywiązania do drużyny będzie odpowiednio wysoki, to uratuje ją w ostatnim momencie.)

...chociaż ta czcionka beznadziejna


Użyłem minimalnej, czytelnej czcionki żeby móc zmieścić jak najwięcej tekstu na stronie. Niestety jest to mniejsze zło niż niekończące się programowanie kolejnych stron w dzienniku.

Co do przekleństw. Jest to umyślne, Sanagi ma ciężki charakter, ale nie jest oklęty jak wieprz i stara się hamować swój język. To kontrastuje później z innymi postaciami, które spotyka podczas przygody (np. Najemnik Tetsuo, który co 2 słowo musi wcisnąć szpetną bluzgę).

...ale te pikselki podczas walki naprawdę źle wyglądają...


Rozumiem, że masz na myśli postacie. Jest to styl na który się zdecydowałem by zachować idealną zbieżność z charsetami. Poza tym łatwiej animuje się małe obiekty. Styl podobny do FF6. Kwestia przyzwyczajenia. Zapewniam, że mimo iż są małe, to staram się nadać im jak największą ilość animacji.

Mapping nie najgorszy, chociaż na twoim miejscu pozapełniałbym czymś puste przestrzenie lub zwyczajnie zmniejszył rozmiary map.


Da się zrobić.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 821
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: Fear » 23 cze 2011, 14:51

Dobrze to wygląda. Gra nieźle oskryptowana, wnosi kilka ciekawych rzeczy. Mapping jest dobry, jednak chcę wspomnieć o jednej sprawie. Na wszystkich mapkach widzę jakieś efekty świetlne, efekty związane z odcieniem ekranu. Wszystko to faktycznie poprawia wygląd, ale czasem przesadzony efekt działa w drugą stronę. Weź do serca, bo np. te mapki świata... jedna ma za bardzo oczojeb....rażący oczy odcień, a na drugiej mgła jest, aż za mocna. :)
Fabuły na razie nie ma co oceniać, może to jakoś fajnie rozwiniesz. Wyłapałem kilka smaczków:

AkiNebula_e pisze:- QuickTimeEvents. Podczas pewnych sytuacji wymagane jest wciśnięcie odpowiednich klawiszy by wykonać czynność, często w konkretnym momencie sprawdzając nasz refleks.

Lubię to!

Cóż, powodzenia. Na pewniaka zagram ;)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 378
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: AkiNebula_e » 23 cze 2011, 15:39

Dobrze to wygląda. Gra nieźle oskryptowana, wnosi kilka ciekawych rzeczy. Mapping jest dobry, jednak chcę wspomnieć o jednej sprawie. Na wszystkich mapkach widzę jakieś efekty świetlne, efekty związane z odcieniem ekranu. Wszystko to faktycznie poprawia wygląd, ale czasem przesadzony efekt działa w drugą stronę. Weź do serca, bo np. te mapki świata... jedna ma za bardzo oczojeb....rażący oczy odcień, a na drugiej mgła jest, aż za mocna. :)


Efekty graficzne mozna wylaczyc w dodatkowym menu opcji tak samo jak muzyke w grze.
Obrazek

Demo wrzuce dzis wieczorem, czyli jutro rano powinno byc. Bedzie zawieralo kompletny 1 swiat (1 mapa swiata) i fragment wymiaru zniszczonego przez Wojny Demonów (klimat postapokaliptyczny). Demo z wszystkimi sekretami i sidequestami obliczam na 5-6h grania. Stopien trudnosci jest wysoki, zaczynasz gre z 10 punktami zycia i wiekszosc potworow moze Cie/Was zabic dwoma celnymi trafieniami. Walka nastawiona jest na kombinowanie, a nie uzywanie przekoksowanych zdolnosci czy czarow.

W demko będzie można zagrać parę razy wybierając inne rozwiązania scenariusza. Nie wpłyną one na główny wątek, ale zmienią nieco odczucia gameplayu. Gracz ma pewną swobodę wyborów, co także wpływa na wrażenie końcowe.

Na początku po włączeniu nowej gry wyświetli się okno awansu postaci (jak na filmiku z YoTube). Mamy darmowe 6 punktów do rozdania pomiędzy statystykami.

Konstytucja = punkty HP oraz wytrzymałość (testy związane z wytrwałością jak np. głód)
Intelekt = Punkty MP oraz umiejętność logicznego myślenia (testy związane z obliczeniami, uczeniem się)
Siła = modyfikator do obrażeń (testy związane z krzepą np. przesuwanie ciężkich przedmiotów)
Zwinność = redukcja obrażeń i uchylanie się (testy wymagające gibkości, zręczności)
Mądrość = siła i obrona magiczna. Bardzo niedoceniana przez wielu testerów statystyka, a jest jedną z ważniejszych. Mimo, że Sanagi jest wiarusem (wojownik) to ma możliwość rzucania prostych zaklęć. Dodatkowo mądrość odpowiada za większość testów w grze związanych ze zdolnościami (przeszukiwanie, kojarzenie, zauważanie, tropienie, wyczucie kierunku itp. itd.). Dlatego warto ją jak najwcześniej mieć na co najmniej 8.
Szybkość = szybkość ataku, refleks oraz uniki (testy związane z QTE, im większa szykość tym więcej czasu na wciśnięcie przycisku, dodatkowo zbyt niska szybkość nie dopuszcza w ogóle do różnych testów QTE)

Później jest wybór jednej z pięciu startowych zdolności. Po tym zaczynamy gre.
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: Inq » 23 cze 2011, 18:41

Graficznie wszystko fajnie, zachęcająco, ale treściowo kolejna sztampa.
Nie wiem czy ten tekst z dziennika (łącznie z ilustracją) to tylko prowokacja, czy zapowiedź jak ma to wyglądać w wersji finalnej. Ten tekst o kupie to gwóźdź do trumny.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto

Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 378
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: AkiNebula_e » 23 cze 2011, 19:47

Zarys fabularny Universum SD:

Historia Universum dzieli się generalnie na 3 najważniejsze okresy.

Erę Pradawną, gdzie całą uwaga skupia się na pradawnej rasie Hyperionów, zwanych przez Rasy Ludzkie (rasy o najniższym stopniu umagicznienia, nie posiadające pierwiastka boskiego w swojej krwii) Nimbianami. W tym czasie Hyperionii bardzo pomagali Rasą Ludzkim mieszkającym na ziemi w rozwoju. Spisali Pakt Porozumienia ras między Elfami, Krasnoludami i Ludźmi na mocy którego powstały dwa najwspanialsze miasta. Inaris Avalor na powierzchni ziemi, oraz Askar Nand (Śnieżne Wrota). Co poszło nie tak? Uczucia. Pakt porozumienia ras zabraniał bezwzględnie łączenia się w pary między Hyperionami a pozostałymi rasami. Nimbianie obawiali się "nieczystej krwii" i tego co mogłoby przynieść połączenie boskiej mocy z ludzkim temperamentem. Jednak uczucia były silniejsze i potajemnie zawierano związki między sobą. To doprowadziło do gwałtownych i radykalnych działań ze strony Nimbian (aborcje, egzekucje, wygnania).

Erę Wielkiego Exodusu, który nastąpił po Insurekcji Serafinów (Helios Gardos) i Inkantacji Zła (Hizenos Gardos) w niespełna 3 lata po Bitwie o Śnieżne Wrota (Największe na świecie Hyperos miasto unoszące się na latającym kontynencie Altea, wydarzenie też zwane Bitwą Rozłamu Hyperionów). Exodus polegał na ucieczce Hizengardczyków i Heliogardczyków (Frakcje powstałe po rozłamie Hyperionów) do różnych światów by zacząć na nowo swoje życie jako całkiem odrębna rasa. Okres ten jest najspokojniejszym czasem w historii Universum. Polegał na rozbudowie i powolnej eksploracji światów. W tej erze nadano właśnie miano Serafinów Heliogardczyką i Demonów Hizengardczyką. Powstała też technologia MagnaTek, która umożliwiała swobodne poruszanie się między wymiarami. Powstały okręty międzywymiarowe, które pozwalały na żeglugę po Oceanie Drikama, niezbadanej przestrzeni znajdującej się pomiędzy sferycznymi światami.

Ostatnia era, Era Wojen Demonów skupia się na bezwzględnej walce między Serafinami a Demonami. Serafini walczą w imię boga Volgara, w celu zjednoczenia Universum i obrony przed Demonami. Ich wizja zjednoczonego wszechobecświata opiera się o ład i harmonię utrzymywaną przed dialog i zrozumienie. Demony szukają tego samego lecz poprzez potęge i siłe. Żeby nie zrozumieć tego źle, nie tyranię i prześladowania, lecz przez potężne, niemal utopijne imperium ,które będzie w stanie stawić czoła swoją potęgą niebezpieczeństwu z Superprzestrzeni, rasie Arllian). Wojna przybiera taki obrót, że mimo tego ,że obie strony nie chcą mieszać w to postronnych ras czy światów to mimowolnie pogrążają w niekończącej się walce każdy świat, w którym się obie rasy spotkają. Era Wojen Demonów kończy się ... a nie powiem jak się kończy. Finał nie może zostać odkryty zbyt wcześnie. Wspomnę tylko, że w tej erze dzieje się akcja komputerowej wersji SD.

Poprzez słowo Universum nie określam pojedynczego wszechświata z galaktykami i planetami, ale zbiór nieskończenie wielu światów, w których każdy składa się z całego kosmosu. Nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć.

Komputerowe SD ma za zadanie powolnie wprowadzić w świat SD, przechodząc z banalnej opowiastki o nieznośnym chłopcu i jego paczce, do epickiej historii o wyborach między tym co lepsze dla jednostki, a tym co dla ogółu. Historia zadaje także pytanie: Co by było, gdyby wszyscy ludzie udowodnili ,że boga nie ma? Jak wyglądałby świat gdyby wiara przestała istnieć? I najważniejszy dylemat Serafinów i Demonów.. skoro oni są już zmęczeni walką, dlaczego ją ciągną? Motyw poruszany wielokrotnie choćby w serii Gundam.. Przyjaźń wystawiona na próbę wojny, czy miłość , która nie miała szansy na istnienie między odwiecznymi wrogami, którzy się w sobie zakochali, i co doprowadziło do tragicznego finału podczas oblężenia twierdzy Endymion. Co by było, gdybyś pod zbroją przeciwnika ,któego właśnie chcesz zabić była osoba, którą kochasz?
Awatar użytkownika
Motoki

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 3); GRMA Code-Off Edycja VI (zwycięstwo)
Posty: 108
Rejestracja: 12 gru 2010, 11:31

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: Motoki » 23 cze 2011, 22:21

... fuck. Jeśli gra będzie taka jak opis, to mam kolejnego faworyta w tegorocznych (o ile takowe się odbędą) GF'ach. Czekam na więcej.

Do usłyszenia
I coming up only to show you wrong ...
Mantiq
Posty: 428
Rejestracja: 21 mar 2011, 21:41
Lokalizacja: Mszanowo

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: Mantiq » 24 cze 2011, 12:23

Gra wychodzi dobrze, styl graficzny trzyma pozytywny poziom.Tak jak napisali inni, dobre oskryptowanie.Na pewno zagram, a jeśli gra będzie na GF, to oddam punkcik na nią.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pakitos
Posty: 151
Rejestracja: 26 sie 2009, 08:15
Lokalizacja: kraina sera

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: pakitos » 24 cze 2011, 12:25

Gra fajnie wygląda, ładny dziennik w starszych RM ciężko wykonać, a tobie akurat się to udało :)
Czekam na demo :)
co
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 378
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: AkiNebula_e » 24 cze 2011, 12:58

File name: sd1NETDemo.exe File size: 189.37 MB

Link do wersji demo.

Ps. Jeśli ktoś mi pomoże odchudzić tą grę nieco to będe wdzieczny. Ja teraz do roboty się zbieram i nie będzie mnie do późnej nocy.
Awatar użytkownika
pakitos
Posty: 151
Rejestracja: 26 sie 2009, 08:15
Lokalizacja: kraina sera

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: pakitos » 24 cze 2011, 13:47

To już na przeklej nie możesz wrzucić tylko na jakieś g****? Dobra, pobiera się. Jak zagram to ocenię w edicie.
co
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 933
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: Gedharm » 24 cze 2011, 13:57

Fileserve to nie gówno, a z przeklej pliki powyżej 50 mb można ściągać tylko jeśli się ma konto.

190 mb i tak nie chce mi się ściągać.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Motoki

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 3); GRMA Code-Off Edycja VI (zwycięstwo)
Posty: 108
Rejestracja: 12 gru 2010, 11:31

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Postautor: Motoki » 24 cze 2011, 15:10

Gra strasznie niedopracowana, czcionka razi, waga odstrasza, wiadomości czasami nie wyświetlają się w całości, a grafika postaci często nie pasuje do osoby mówiącej. Na razie tyle.

Edit:
Inq, ale ja nie napisałem, że gra jest zła. Jest po prostu niedopracowana.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2011, 19:14 przez Motoki, łącznie zmieniany 1 raz.
I coming up only to show you wrong ...

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości