Strona 1 z 29

[RM2k3] Saga Demonów [16+]

: 23 cze 2011, 03:00
autor: AkiNebula_e
Obrazek
server png

Po wielu latach majstrowania, mam przyjemność zaprezentować Sagę Demonów w wersji 2.0. Jest to na razie wersja próbna, z zablokowanym postępem po pewnym etapie. Sekcje otwarte wymagają jeszcze poprawek w aspektach walki i eksploracji. Można spodziewać się aktualizacji do pełnego wydania Epizodu 1 w ciągu miesiąca, góra dwóch (jeśli nic nie wybuchnie). Ta wersja miała pojawić się już w okresie świąt Bożego Narodzenia, ale jak zawsze, nie wyszło tak jak chciałem.

Jest to ostateczna wersja gry, która jest już kompletna pod względem mechanik i rozwiązań technicznych w niej zastosowanych. Wspomniałem również o Epizodzie I. Tak, podjąłem decyzję, że wersja 2.0 będzie wydawana epizodycznie by nie wydłużać niepotrzebnie czasu oczekiwania na kolejne wersje, które miały być zawsze już tymi ostatnimi. Kolejne epizody będą zawierać już wszystkie poprzednie części.

Poniżej link do pobrania. Podziękowania dla TheDarkAxera, Eskarii, Tostera, Amelanduila oraz wielu innych osób, które w większym lub mniejszym stopniu, przyczyniają się do powstawania tej gry.


https://drive.google.com/file/d/1ZthAS8 ... sp=sharing - Saga Demonów v2.0 Wersja Próbna

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 23 cze 2011, 10:13
autor: Wexx
Według mnie bardzo fajne! :-) Mapping na dobrym poziomie, bardzo fajny dziennik (to coś co chciałem w swojej grze! :-x ), chociaż ta czcionka beznadziejna... Aha! Jak już chcesz przekilnać w swojej grze to przekilnaj, bo te znaczki @#$% dennie wyglądają, to beznadziejny pomysł...
Ogólnie gra prezentuje się bardzo dobrze, aczkolwiek mam parę zastrzeżeń - kilka literówek to nic, ale te pikselki podczas walki naprawdę źle wyglądają... :?
Rób grę!

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 23 cze 2011, 10:46
autor: Fehu
Graficzny styl gry pozostawia wiele do życzenia.
Mapping nie najgorszy, chociaż na twoim miejscu pozapełniałbym czymś puste przestrzenie lub zwyczajnie zmniejszył rozmiary map.
Skrypteria zapowiada się ciekawie [podoba mi się niespecjalnie innowacyjny, ale zgrabny pomysł na dziennik]. Czuję, że to może być mocna strona tego projektu.
Najbardziej urzekł mnie pierwszy screen. Animowani NPCe! :D
I mała rada ode mnie - szeryfa ortopolicji - staraj się unikać zbędnych zaimków.
nie ma on nazwiska
Sanagi ma nienaturalny dar przyciągania kłopotów do siebie
Fabuła zawiązuje się początkowo wokół owych problemów młodziana
Ale jedną rzecz musisz mi koniecznie wyjaśnić:
(zmienne odpowiedzialne za "lubienie", tak jak w hentajcach)
Co mają zmienne odpowiedzialne za 'lubienie' do erotycznych mang/anime? x_X

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 23 cze 2011, 12:51
autor: AkiNebula_e
Co mają zmienne odpowiedzialne za 'lubienie' do erotycznych mang/anime? x_X
Grałeś kiedyś w jakąś gierkę typu Artificial Girl, albo dowolnego hentaja przygodowego? Tam za rozmowy plusowałeś u dziewczyn. TUtaj działa to w taki sposób, że odblokowywuje dodatkowe opcje podczas rozmów, w niektórych momentach decyduje o większych elementach. (śmierć jednej z bohaterek nie musi być ostateczna, Aki jako potomek Hyperionów posiada "przewód mocy" w swoim ciele, który może uratować jego bądź kogoś innego od nagłej śmierci. Jeśli poziom przywiązania do drużyny będzie odpowiednio wysoki, to uratuje ją w ostatnim momencie.)
...chociaż ta czcionka beznadziejna
Użyłem minimalnej, czytelnej czcionki żeby móc zmieścić jak najwięcej tekstu na stronie. Niestety jest to mniejsze zło niż niekończące się programowanie kolejnych stron w dzienniku.

Co do przekleństw. Jest to umyślne, Sanagi ma ciężki charakter, ale nie jest oklęty jak wieprz i stara się hamować swój język. To kontrastuje później z innymi postaciami, które spotyka podczas przygody (np. Najemnik Tetsuo, który co 2 słowo musi wcisnąć szpetną bluzgę).
...ale te pikselki podczas walki naprawdę źle wyglądają...
Rozumiem, że masz na myśli postacie. Jest to styl na który się zdecydowałem by zachować idealną zbieżność z charsetami. Poza tym łatwiej animuje się małe obiekty. Styl podobny do FF6. Kwestia przyzwyczajenia. Zapewniam, że mimo iż są małe, to staram się nadać im jak największą ilość animacji.
Mapping nie najgorszy, chociaż na twoim miejscu pozapełniałbym czymś puste przestrzenie lub zwyczajnie zmniejszył rozmiary map.
Da się zrobić.

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 23 cze 2011, 14:51
autor: Fear
Dobrze to wygląda. Gra nieźle oskryptowana, wnosi kilka ciekawych rzeczy. Mapping jest dobry, jednak chcę wspomnieć o jednej sprawie. Na wszystkich mapkach widzę jakieś efekty świetlne, efekty związane z odcieniem ekranu. Wszystko to faktycznie poprawia wygląd, ale czasem przesadzony efekt działa w drugą stronę. Weź do serca, bo np. te mapki świata... jedna ma za bardzo oczojeb....rażący oczy odcień, a na drugiej mgła jest, aż za mocna. :)
Fabuły na razie nie ma co oceniać, może to jakoś fajnie rozwiniesz. Wyłapałem kilka smaczków:
AkiNebula_e pisze:- QuickTimeEvents. Podczas pewnych sytuacji wymagane jest wciśnięcie odpowiednich klawiszy by wykonać czynność, często w konkretnym momencie sprawdzając nasz refleks.
Lubię to!

Cóż, powodzenia. Na pewniaka zagram ;)

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 23 cze 2011, 15:39
autor: AkiNebula_e
Dobrze to wygląda. Gra nieźle oskryptowana, wnosi kilka ciekawych rzeczy. Mapping jest dobry, jednak chcę wspomnieć o jednej sprawie. Na wszystkich mapkach widzę jakieś efekty świetlne, efekty związane z odcieniem ekranu. Wszystko to faktycznie poprawia wygląd, ale czasem przesadzony efekt działa w drugą stronę. Weź do serca, bo np. te mapki świata... jedna ma za bardzo oczojeb....rażący oczy odcień, a na drugiej mgła jest, aż za mocna. :)
Efekty graficzne mozna wylaczyc w dodatkowym menu opcji tak samo jak muzyke w grze.
Obrazek

Demo wrzuce dzis wieczorem, czyli jutro rano powinno byc. Bedzie zawieralo kompletny 1 swiat (1 mapa swiata) i fragment wymiaru zniszczonego przez Wojny Demonów (klimat postapokaliptyczny). Demo z wszystkimi sekretami i sidequestami obliczam na 5-6h grania. Stopien trudnosci jest wysoki, zaczynasz gre z 10 punktami zycia i wiekszosc potworow moze Cie/Was zabic dwoma celnymi trafieniami. Walka nastawiona jest na kombinowanie, a nie uzywanie przekoksowanych zdolnosci czy czarow.

W demko będzie można zagrać parę razy wybierając inne rozwiązania scenariusza. Nie wpłyną one na główny wątek, ale zmienią nieco odczucia gameplayu. Gracz ma pewną swobodę wyborów, co także wpływa na wrażenie końcowe.

Na początku po włączeniu nowej gry wyświetli się okno awansu postaci (jak na filmiku z YoTube). Mamy darmowe 6 punktów do rozdania pomiędzy statystykami.

Konstytucja = punkty HP oraz wytrzymałość (testy związane z wytrwałością jak np. głód)
Intelekt = Punkty MP oraz umiejętność logicznego myślenia (testy związane z obliczeniami, uczeniem się)
Siła = modyfikator do obrażeń (testy związane z krzepą np. przesuwanie ciężkich przedmiotów)
Zwinność = redukcja obrażeń i uchylanie się (testy wymagające gibkości, zręczności)
Mądrość = siła i obrona magiczna. Bardzo niedoceniana przez wielu testerów statystyka, a jest jedną z ważniejszych. Mimo, że Sanagi jest wiarusem (wojownik) to ma możliwość rzucania prostych zaklęć. Dodatkowo mądrość odpowiada za większość testów w grze związanych ze zdolnościami (przeszukiwanie, kojarzenie, zauważanie, tropienie, wyczucie kierunku itp. itd.). Dlatego warto ją jak najwcześniej mieć na co najmniej 8.
Szybkość = szybkość ataku, refleks oraz uniki (testy związane z QTE, im większa szykość tym więcej czasu na wciśnięcie przycisku, dodatkowo zbyt niska szybkość nie dopuszcza w ogóle do różnych testów QTE)

Później jest wybór jednej z pięciu startowych zdolności. Po tym zaczynamy gre.

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 23 cze 2011, 18:41
autor: Inq
Graficznie wszystko fajnie, zachęcająco, ale treściowo kolejna sztampa.
Nie wiem czy ten tekst z dziennika (łącznie z ilustracją) to tylko prowokacja, czy zapowiedź jak ma to wyglądać w wersji finalnej. Ten tekst o kupie to gwóźdź do trumny.

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 23 cze 2011, 19:47
autor: AkiNebula_e
Zarys fabularny Universum SD:

Historia Universum dzieli się generalnie na 3 najważniejsze okresy.

Erę Pradawną, gdzie całą uwaga skupia się na pradawnej rasie Hyperionów, zwanych przez Rasy Ludzkie (rasy o najniższym stopniu umagicznienia, nie posiadające pierwiastka boskiego w swojej krwii) Nimbianami. W tym czasie Hyperionii bardzo pomagali Rasą Ludzkim mieszkającym na ziemi w rozwoju. Spisali Pakt Porozumienia ras między Elfami, Krasnoludami i Ludźmi na mocy którego powstały dwa najwspanialsze miasta. Inaris Avalor na powierzchni ziemi, oraz Askar Nand (Śnieżne Wrota). Co poszło nie tak? Uczucia. Pakt porozumienia ras zabraniał bezwzględnie łączenia się w pary między Hyperionami a pozostałymi rasami. Nimbianie obawiali się "nieczystej krwii" i tego co mogłoby przynieść połączenie boskiej mocy z ludzkim temperamentem. Jednak uczucia były silniejsze i potajemnie zawierano związki między sobą. To doprowadziło do gwałtownych i radykalnych działań ze strony Nimbian (aborcje, egzekucje, wygnania).

Erę Wielkiego Exodusu, który nastąpił po Insurekcji Serafinów (Helios Gardos) i Inkantacji Zła (Hizenos Gardos) w niespełna 3 lata po Bitwie o Śnieżne Wrota (Największe na świecie Hyperos miasto unoszące się na latającym kontynencie Altea, wydarzenie też zwane Bitwą Rozłamu Hyperionów). Exodus polegał na ucieczce Hizengardczyków i Heliogardczyków (Frakcje powstałe po rozłamie Hyperionów) do różnych światów by zacząć na nowo swoje życie jako całkiem odrębna rasa. Okres ten jest najspokojniejszym czasem w historii Universum. Polegał na rozbudowie i powolnej eksploracji światów. W tej erze nadano właśnie miano Serafinów Heliogardczyką i Demonów Hizengardczyką. Powstała też technologia MagnaTek, która umożliwiała swobodne poruszanie się między wymiarami. Powstały okręty międzywymiarowe, które pozwalały na żeglugę po Oceanie Drikama, niezbadanej przestrzeni znajdującej się pomiędzy sferycznymi światami.

Ostatnia era, Era Wojen Demonów skupia się na bezwzględnej walce między Serafinami a Demonami. Serafini walczą w imię boga Volgara, w celu zjednoczenia Universum i obrony przed Demonami. Ich wizja zjednoczonego wszechobecświata opiera się o ład i harmonię utrzymywaną przed dialog i zrozumienie. Demony szukają tego samego lecz poprzez potęge i siłe. Żeby nie zrozumieć tego źle, nie tyranię i prześladowania, lecz przez potężne, niemal utopijne imperium ,które będzie w stanie stawić czoła swoją potęgą niebezpieczeństwu z Superprzestrzeni, rasie Arllian). Wojna przybiera taki obrót, że mimo tego ,że obie strony nie chcą mieszać w to postronnych ras czy światów to mimowolnie pogrążają w niekończącej się walce każdy świat, w którym się obie rasy spotkają. Era Wojen Demonów kończy się ... a nie powiem jak się kończy. Finał nie może zostać odkryty zbyt wcześnie. Wspomnę tylko, że w tej erze dzieje się akcja komputerowej wersji SD.

Poprzez słowo Universum nie określam pojedynczego wszechświata z galaktykami i planetami, ale zbiór nieskończenie wielu światów, w których każdy składa się z całego kosmosu. Nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć.

Komputerowe SD ma za zadanie powolnie wprowadzić w świat SD, przechodząc z banalnej opowiastki o nieznośnym chłopcu i jego paczce, do epickiej historii o wyborach między tym co lepsze dla jednostki, a tym co dla ogółu. Historia zadaje także pytanie: Co by było, gdyby wszyscy ludzie udowodnili ,że boga nie ma? Jak wyglądałby świat gdyby wiara przestała istnieć? I najważniejszy dylemat Serafinów i Demonów.. skoro oni są już zmęczeni walką, dlaczego ją ciągną? Motyw poruszany wielokrotnie choćby w serii Gundam.. Przyjaźń wystawiona na próbę wojny, czy miłość , która nie miała szansy na istnienie między odwiecznymi wrogami, którzy się w sobie zakochali, i co doprowadziło do tragicznego finału podczas oblężenia twierdzy Endymion. Co by było, gdybyś pod zbroją przeciwnika ,któego właśnie chcesz zabić była osoba, którą kochasz?

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 23 cze 2011, 22:21
autor: Motoki
... fuck. Jeśli gra będzie taka jak opis, to mam kolejnego faworyta w tegorocznych (o ile takowe się odbędą) GF'ach. Czekam na więcej.

Do usłyszenia

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 24 cze 2011, 12:23
autor: Mantiq
Gra wychodzi dobrze, styl graficzny trzyma pozytywny poziom.Tak jak napisali inni, dobre oskryptowanie.Na pewno zagram, a jeśli gra będzie na GF, to oddam punkcik na nią.

Pozdrawiam.

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 24 cze 2011, 12:25
autor: pakitos
Gra fajnie wygląda, ładny dziennik w starszych RM ciężko wykonać, a tobie akurat się to udało :)
Czekam na demo :)

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 24 cze 2011, 12:58
autor: AkiNebula_e
File name: sd1NETDemo.exe File size: 189.37 MB

Link do wersji demo.

Ps. Jeśli ktoś mi pomoże odchudzić tą grę nieco to będe wdzieczny. Ja teraz do roboty się zbieram i nie będzie mnie do późnej nocy.

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 24 cze 2011, 13:47
autor: pakitos
To już na przeklej nie możesz wrzucić tylko na jakieś g****? Dobra, pobiera się. Jak zagram to ocenię w edicie.

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 24 cze 2011, 13:57
autor: Powczan
Fileserve to nie gówno, a z przeklej pliki powyżej 50 mb można ściągać tylko jeśli się ma konto.

190 mb i tak nie chce mi się ściągać.

Re: [RM2k3] Saga Demonów

: 24 cze 2011, 15:10
autor: Motoki
Gra strasznie niedopracowana, czcionka razi, waga odstrasza, wiadomości czasami nie wyświetlają się w całości, a grafika postaci często nie pasuje do osoby mówiącej. Na razie tyle.

Edit:
Inq, ale ja nie napisałem, że gra jest zła. Jest po prostu niedopracowana.