[RM2k3] Saga Demonów [16+]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Inq »

Niemożliwe! A takie wspaniałe miało to być!
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Jazzwhisky »

A mnie plik na Fileserve skłonił do zassania - przeleciałem przez intro i kilkanaście pierwszych minut gry - widać prawdziwy OGROM włożonej pracy, ale i masę niedoskonałości, zarówno w warstwie graficznej, tekstowej jak i samego kodu, nie chciałbym być testerem tego tytułu. =]

Patrząc dodatkowo na opisy, menusy, dziennik i to wszystko - widać, że robił to ktoś ostrrrro zapalony (tam pojawia się gdzieś rok 2005?!), dla mnie jednak wszystko jest zbyt przeładowane treścią, a nazbyt toporne w obsłudze i banalne w formie. Takie dosyć hardkorowe, tradycyjne podejście do cRPG trafiałoby do mnie pewnie kiedyś, ale dziś wolałbym coś uboższego, a opartego o oryginalny pomysł i bez uwag jeśli chodzi o schludność realizacji. Ofkoz obiektywnie nie miałbym nic przeciwko kolejnemu dużemu tytułowi spod RM, ale mnie już po kilkunastu minutach przytłoczyły literówki, bugi i inne niedoróbki, problemy z animacją bohatera pojawiły się niemal natychmiast (ruch w lewo po wyjściu z pierwszej lokacji) i tylko cudem udało mi się też uniknąć zacięcia w jedym z pierwszych teleportów w grze (klasa na lewo od startowej). W tej formie demo jest dla mnie niestety niegrywalne.

Przy okazji - wyczyściłem, skompresowałem i przepakowałem pliki gry, gdyby kogoś interesowała lżejsza (ale nadal potwornie ciężka, ponad 90% wagi to dźwięk i filmiki) wersja demo -> http://www.megaupload.com/?d=ELOK5F3U, 118MB.
Co do dalszego zbijania wagi - przede wszystkim wywaliłbym zbędne RTP i zastąpił najcięższe pliki muzyczne midikami lub krótszymi wersjami (w grze można wyłapać np. nieszczególne wstawki mp3 ciagnące się np. ponad 7 minut), to pozwoliłoby odciążyć całość jeszcze trochę.

Powodzenia w dalszej pracy, po najważniejszych poprawkach gra powinna znaleźć amatorów, zwłaszcza wśród fanów starszych gier spod RM2k3. =}
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Jestem wdzięczny za pomoc Whisky. Mogę przygotować specjalną wersję bez wstawek FMV. Waga zmniejszy się do 50 mb albo i zejdzie poniżej. Doceniam wszelkie informacje o napotkanych błędach. Jestem świadom tego, że gra jest niedopracowana, jest to efekt braku betatesterów. Mam kilkku znajomych, których czasem proszę o sprawdzenie różnych rzeczy, ale teraz nie mają zbyt dużo czasu i nie chcę ich męczyć zbytnio.

Edit:
Dzięki uprzejmości mojego przyjaciela, który przeszedł demo (zajeło mu to ok 6h jak wstępnie obliczałem) udało mi się wyłapać kilka kolejnych krytycznych błędów uniemożliwiających czy uprzykrzających rozrywkę.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2011, 19:34 przez AkiNebula_e, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: puniek »

Szczerze zachęcona patchem, który wyeliminował jeden błąd, kompletnie skreślający mnie na początku, ściągnęłam „Sagę Demonów” ponownie. Chciałam w końcu poznać, jak system sprawdza się w akcji i czy jest to smaczne czy choćby zjadliwe...
Ach, ta licha nadzieja!
Spoiler:
Trochę się zawiodłam. Mimo wszystko, nie skreślam tytułu — ba!, mam wobec niego niemałe nadzieje nawet, jak klimat nie podchodzi do mnie szczególnie. Szkoda jednak, że zaraz obok obiecującej rozpiski pełnej pomysłów i obiecujących systemów, rażąco błyszczy wersja demo, która ostyga nieco zapał. Atakuje nas ostrymi niedopracowaniami, niezmiernie stanowiącymi piętę achillesową takich projektów — liczba pojawiających się skryptów jest wprost proporcjonalna do ilości robaków, skuszonych na to jabłuszko.
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Niestety nieliniowosc rozgrywki niesie za soba ten ciezar, ze gdy w gre wchodzi wiele scierzek rozwoju fabuly to pozniej trudno nad wszystkim zapanowac. Moge jedynie przeprosic, ale nie jestem omnipotentny. Przede wszystkim przy tytule gry jak byk widac po nr wersji literke b = beta czyli wersja nadal sprawdzajaca dzialanie mechaniki i nadrzednych subrutyn.

Koleżanka bardzo dobrze zrobiła dając screen dzięki temu w kilka sekund wyeliminowałem błąd i zaktualizowałem patch. Czasem drobnostka, jakiś event nie zaskoczy przez błędnie postawiony switch i sypie się cały gameplay.

Dałem tą gre na forum nie tylko po to by się pochwalić co to ja nie stworzyłem i jaki jestem za******* (choć czasem miło usłyszeć przeczytać "dobra robota"), ale przede wszystkim dlatego, że potrzebuję odrobinę pomocy, szczerej opinii i ew. sugestii. Nie jest to jakiś mój życiowy superprojekt, który będzie pamiętany przez pokolenia, nigdy sam nie pisałem o SD jakie to jest ono za******* i wyczochrane w kosmos. To jest sposób na opowiedzenie historii.
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: puniek »

Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że takie prowadzenie rozgrywki wprawdzie dodaje grywalności, ale jest tak oblężoną robaczkami, że jednej osobie trudno to ogarnąć — nie mam więc do Ciebie jako autora, broń Boże, pretensji. Rozumiem to doskonale i postaram się na PW przesyłać informacje o kolejnych błędach — byleby innym się lepiej grało.
Mam też radę — przed wydaniem pełnej wersji (czy też innej wersji demonstracyjnej), niech grę nie sprawdzi tylko jedna czy dwie osoby. Dobrą ideą byłoby podanie na forum notki chętnych testerów przed pochwaleniem się swoją pracą. Dzięki temu, z całą pewnością uniknie się wielu (jeśli nie wszystkich) komplikacji.

By też nie było — „Sadze Demonów” starałam się również przyjrzeć pod względem dialogów (choć wiadomo, robaki nie są przyjazne). Tak jak wcześniej napisałam, klimat na razie nie rzuca mnie na kolana — niemniej, historia zapowiada się solidnie i miło wyróżnia się na tle niektórych produkcji.
Spoiler:
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Pomysł z testerami wydaje się być dobry. Mam dwóch takich co to mi pomagają trochę. Dziś znajomy wywalił mi całą listę błędów ,które udało się bez komplikacji naprawić. W większości jakieś drobiazgi ale zdarzyły się też krytyczne "anomalie".

Ps. Kilka chwil temu ostatni już raz mam nadzieje dziś zaktualizowałem patcha. Zmieniłem parę drętwych kwestii dialogowych i naprawiłem jeden błąd w alchemii.
Awatar użytkownika
Zelg

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2011, 20:37
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Zelg »

A mnie z całej trylogii podoba się ostatnia część, "XYZ" jak sie FOutsu sieka:D
Ale fakt faktem nad przygodami Sanagiego chyba najdłużej Aki pracuje.
Nie mniej jednak już biorę się za grę z patchem. Mam nadzieje, że wejdą w życie pomyślunki jakie podsunąłem Akiemu:D
Zagrałeś w SD? Tak? To nie narzekaj na błędy, tylko pomóż nam je wyeliminować!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Ten post będzie aktualizowany za każdym razem gdy wyłapie (bądź wyłapiecie) i naprawię błędy w grze.

Edit: Pliki do ściągnięcia na początku tematu.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2011, 18:25 przez AkiNebula_e, łącznie zmieniany 5 razy.
Mantiq
Posty: 428
Rejestracja: 21 mar 2011, 21:41
Lokalizacja: Mszanowo

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Mantiq »

No naprawdę dużo błędów było.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Rozumiem, że projekt zamiast przykuć uwagę to odstraszył potencjalnych graczy ;-). Nie będę już zamieszczał dodatkowych aktualizacji czy poprawek chyba, że ktoś trafi na coś i da mi o tym znać. Co mogłem naprawić to naprawiłem, podziękowania dla Zelg'a za wnikliwe betatesty oraz drobną pomoc CookieMonster.

Będę tam sobie powoli kontynuował pisanie przygody, bo są osoby w moim otoczeniu, które wkręciły się w świat SD. Następną wersję jaką opublikują na forum to wersja LITE pozbawiona wstawek FMV oraz odchudzona do granic możliwości (ok 50MB) z już zaimplementowaną najnowszą łatką.

W przyszłości planuje jeszcze jedną wersję demonstracyjną przed wyjściem pełnej wersji, która będzie sprawdzała funkcjonalność systemu TBS, oraz przedstawi perspektywę oblężenia twierdzy Endymion.

Jeśli ktoś ma również jakieś pomysły czy życzenia dotyczące projektu to również zapraszam do dzielenia się nimi. Gry pisane są (albo powinny być) dla graczy, by zapewnić im rozrywkę. Nie można zapominać o ich potrzebach.

Póki co to tyle ode mnie. Docenię każdą formę konstruktywnej krytyki.
Mantiq
Posty: 428
Rejestracja: 21 mar 2011, 21:41
Lokalizacja: Mszanowo

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Mantiq »

AkiNebula_e pisze:Jeśli ktoś ma również jakieś pomysły czy życzenia dotyczące projektu to również zapraszam do dzielenia się nimi.
Można by zrobić ogniska, studnie jak w WA, fajnie by było.A i jeszcze można by dodać mini-gierki*.

*Jeśli są anuluj moją wypowiedź.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Można by zrobić ogniska...
Mam gotowy skrypt "namiotu". Po rozbiciu namiotu kazdy z czlonkow druzyny pojawia sie na planszy z namiotem. Mozna z nimi pogadac, dowiedziec sie co ich trapi czy co chcieliby zaproponowac (wydarzenia zalezne od rozwoju fabuly). Sprawdzony na 3 czesci SD.
...studnie jak w WA, fajnie by było
Z tym terminem nie jestem zaznajomiony. Może przybliż nieco wątek.
A i jeszcze można by dodać mini-gierki
Nie widze problemu. Jest to dobry sposób na rozluźnienie fabuły, która z czasem przestaje być taka lekka. W pierwszym zamyśle mam standardowe akcje jak pojedynek na picie, walki na piesci czy wystepy aktorskie. Jeśli chodzi o coś specyficznego dla świata SD... Element dowodzenia Czarnym Targiem czy prowadzenie oddziału Heliogardczyków na polu bitwy. No i oczywiście TBS, który teoretycznie ma być nowym spojrzeniem na system walki w RPG.
Mantiq
Posty: 428
Rejestracja: 21 mar 2011, 21:41
Lokalizacja: Mszanowo

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Mantiq »

WA - Wrota Arkany (jest na forum).Niewiem, czy są tam studnie, ale fajnie by było jakby były.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Jednak nadal nie wiem o jakie studnie chodzi. Nie gralem w ten tytul.
ODPOWIEDZ