[RM2k3] Saga Demonów [16+]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Dziennik jet aktywowany dopiero po pewnym czasie. Gra informuje nas o mozliwosci korzystania z tego elementu. Poszczegolne elementy rozgrywki sa sukcesywnie i stopniowo wprowadzane do gry. Bledy sa i jestem tego swiadom, ale nie znalazlem juz zadnych uniemozliwiajacych dalsza gre. Szkola jak wspomnialem byla poligonem, to nawet jeszce nie jest poczatek gry.

Sprawdzcie czy aby na pewno korzystacie z dobrych klawiszy w obsludze menu dziennika. Tutaj strzalki nie dzialaja. Klawisze 4,5,6 na numerycznej odpowiadaja za akcje.

Przepraszam, zwracam honor. Rzeczywiscie cos sie spier........ z belka opcji cala. NIe wierze... do ostatniej chwili wszystko chodzilo dobrze, dlatego nie wierze -.- zaraz chyba wywale to cale menu w cholere.

Poza dziennikiem wszystko powinno dzialac, jakby ktos jeszce chcial to jutro rano bedzie poprawiony link z gra.
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Klonoa »

Jej, jestem teraz jedną z nie licznych osób, które mają wersje sprzed beta testów :D
Less Less Arte
Obrazek
Solo Lee
Posty: 147
Rejestracja: 13 maja 2011, 03:49

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Solo Lee »

Dla mnie czcionka jest nieczytelna. Niektóre znaki nie wyglądają na polskie. Nic przyjemnego.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Poprawiony link do wersji 1.1D:

http://www.fileserve.com/file/PqX2JCP/sd.rar
Ta gra to jeden wielki BUG. W ogóle nie mogę włączyć dziennika, bo wszystko się zawiesza.
Z tego co wiem to tylko dziennik sprawiał problem i był to problem nie poprawiony w finalnym demo (przez pomylke przypisalem te same zmienne do roznych subrutyn). Jesli jakies sa jeszcze bledy, to nie powinny one wplywac na przebieg rozgrywki.
Intro niszczy system, zaczyna się całkiem zwyczajnie, ale ten rozpierdziel nieco później, to najładniejsza i najbardziej efektowna scena walki jaką widziałem w RMie


Dzięki za słowa uznania. Szczerze, jak już wcześniej wspominałem intro to najstarsza część gry. Generalnie pierwotna wersja SD miała jeszcze jedną taką scenę w wersji demo. Fabuła została drastycznie zmieniona w stosunku do pierwowzoru więc mogę o tym wspomnieć. Pod koniec pierwszej edycji (tak to nazwijmy) Fou Tsunagari przyparł Sanagiego do muru, ale z pomoca przybyla brygada abordazowa serafinow. Zaczela sie walka 6 vs 1.

2 drugiej części podobny motyw jest gdy Taria zostaje opentana i morduje całą bazę piratów. 3 część znów kończy się pojedynkiem z Fou Tsunagari, zrealizowanym właśnie w takiej konwencji. Cały czas doskonale technike, i w następnej sekwencji jaką wykonam wykorzystam battle animations, char sety oraz picturesy.
Szkoda, że to demo, bo się całkiem wciągnąłem,
Mimo, że to demo to zawiera kilka sidequestów i sekretów do odkrycia. Warto też zwrócić uwagę, że można je przechodzić na różne sposoby sprawdzając różne rozwidlenia fabularne.
Nie wiem jak z poziomem trudności sobie radzicie, ale wydaje mi się, że poprzeczkę postawiłem dość wysoko.
z uwag to nie podobały mi się momentami dialogi (niechlujne), niepotrzebne wulgaryzmy i w intrze rozwinięta technologia wymieszana z dziwnym archaicznym stylem mowy
Zgadza się, niektóre dialogi nawet mi się wydają płytkie, aczkowliek w życiu też tak bywa. Nie zawsze mamy idealnie dopasowane dialogi. Archaiczny styl mowy to domena Serafinów i Demonów. Technologia jest oparta o przetwarzanie cząsteczek magii. Wszystko będzie wyjaśnione w grze.
Zdziwiło mnie też, że ta gra jest całkiem śmieszna
Mój betatester zaklasyfikował SD do epickiej powieści z elementami komedii (znając mniej więcej scenariusz gry). Gdyby gra była utrzymana tylko w przesadnie patetycznym tonie to wielu graczy zżygałoby się tym patosem na monitor.
Dla mnie czcionka jest nieczytelna
Czcionka w grze, czy niedoszłym dzienniku. Jeśli chodzi o gre to musisz miec wgrane czconki do kat. fonts.
Awatar użytkownika
Zelg

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2011, 20:37
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Zelg »

Ano w końcu mam kompa, chodź w serwisie sformatowali mi całego:/
Zacznę testy jak tylko będę miał czas, zbyt dużo mam zajęć na polibudzie by aktywnie testować. Ale Aki sie nie martw jak znajdę coś to wszystko będziesz miał podane jak na tacy xD
Zagrałeś w SD? Tak? To nie narzekaj na błędy, tylko pomóż nam je wyeliminować!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Dla ciebie będę miał specjalną wersję, dłuższą i niesprawdzoną.
Solo Lee
Posty: 147
Rejestracja: 13 maja 2011, 03:49

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Solo Lee »

Obrazek
Przeczytałeś to? Ta czcionka jest mało czytelna...
Obrazek
...tak, i te nadzieje zostana zawiedzione jak nie poprawisz tej czcionki...
Obrazek
...tak... do roboty
:lol:
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Obrazek

Widzisz screen powyzej? Tak u mnie wygląda czcionka. Nie mam pojęcia dlaczego u ciebie wyświetla się coś tak... paskudnego (rzeczywiście takie jakieś rzygi czy coś)

Plik startowy musi mieć zintegrowany taki badziew w sobie, a ze ja mam lepsze czcionki w kat. FONTS w windowsie to lepiej to u mnie wygląda.

Chętnie zamieniłbym plik startowy z czcionką, ale mam tam custom glyphs, ktorych nie mam nigdzie zapisanych, a szkoda mi to stracić. Chyba, ze ktos zna sposob na wydobycoie glyphs z pliku startowego. Muszę znaleć jakiś inny sposób na to.


Btw. Ciekawe zestawienie tekstów ;-)

Edit.1

File name: font.rar File size: 4.32 KB

Link do czcionki, której używam. Skopiować do katalogu FONTS w folderze WINDOWS.
Jeśli posiadasz inne wersje tych czcionek, to będzie trzeba je usunąć przed skopiowaniem.

Tymczasowo proponuje takie rozwiązanie dla tych, którzy mają podobny problem. W przyszłości postaram się przygotować instalator, który wykona całą operacje automatyczne. Link dam też w 1 poście tematu.
Solo Lee
Posty: 147
Rejestracja: 13 maja 2011, 03:49

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Solo Lee »

Btw. Ciekawe zestawienie tekstów
Miałem nadzieję cię trochę rozbawić. 8)

Czcionka po wrzuceniu do folderu działa i wyświetla się prawidłowo. Teraz sobie trochę pogram... początek ciekawy. :-D
Awatar użytkownika
Zelg

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2011, 20:37
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Zelg »

Solo Lee pisze: Czcionka po wrzuceniu do folderu działa i wyświetla się prawidłowo. Teraz sobie trochę pogram... początek ciekawy. :-D

To jak juz sobie pograsz i napotkasz jakieś błędy, proszę zrób screena z opisem bugu i wstaw tutaj. Wiele to nie zajmuje, a Akiemu na pewno pomoże.
Bo szczerze powiedziawszy jak czytam potem posty "fajna gra ale w ciul bugów i błędów. Dopracuj ją a pogram jeszcze raz." to mnie krew zalewa. Jak już coś, gdzieś, jakiś błąd się znajdzie to chyba ręka nikomu nie odpadnie wkleić tutaj screena z opisem.. Trochę wyrozumiałości i inicjatywy z waszej strony. Jeden czy dwóch betatesterów wszystkiego nie wyłapie grając setny raz w te samą grę. A wypowiada się tutaj tyle osób, że jak każdy by wskazał po dwa błędy, jakieś propozycje zmian czy literówki być może gra była by na dalszym poziomie fabułowym. :!: :!: :!:
Zagrałeś w SD? Tak? To nie narzekaj na błędy, tylko pomóż nam je wyeliminować!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

No to ulżyło, że działa. Ta wersja powinna Zelg być pozbawiona większych błędów. Zycie betatestera to ciezki kawalek chleba.


Moze kiedys osiagniemy poziom ,w ktorym nie bedzie bledow :P


Miałem nadzieję cię trochę rozbawić. 8)
I Ci się udało ;-). Teraz miałem mniej czasu na projekt (egzamin i praca), ale od jutra biore się znów za ostrą robotę.

Ps. mam taki nietypowy pomysł. W zależności, czy kącik po godzinach się przyjmie czy nie mógłbym zrobić coś więcej w tej materii. A mianowicie coś na styl "korespodnencji" z postaciami z gry. Każdy zainteresowany użytkownik forum mógłby mieć swoje 5 minut w grze. Wystarczyłoby podesłać jakiś swój pomysł na odcinek "kącika po godzinach". Jeśli ktoś miałby nawet rysowaną wersję samego siebie to mógłym ją umieścić w grze obok Miu i reszty. Oczywiście potrzebna byłaby choć mała znajomość gry, żeby sprecyzować gdzie i kiedy dany kącik miałby się pojawić.

Taki mały konkurs/interaktywna forma twórcza dla graczy/forumowiczów.
Solo Lee
Posty: 147
Rejestracja: 13 maja 2011, 03:49

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Solo Lee »

Zelg pisze:To jak juz sobie pograsz i napotkasz jakieś błędy, proszę zrób screena z opisem bugu i wstaw tutaj. Wiele to nie zajmuje, a Akiemu na pewno pomoże.
Nie ma problemu. 8)

ObrazekObrazek

(screen1) Po wywołaniu menu pomocniczego i wybraniu „opcje”, gra się wiesza. Dziewczynka na dole ekranu nadal biega ale nie można nic zrobić – nie działa żaden klawisz.
Opcje „Dziennik” i „Zdolności” działają za pierwszym razem a po wyjściu i próbie ponownego włączenia - blokują się jak po wywołaniu menu klawiszem „5” naciśnie się „5” ponownie a działają gdy po wywołaniu menu naciśnie się „4” lub „6” w celu przesunięcia i dopiero wtedy można nacisnąć „5” by otworzyć „Dziennik” lub „Zdolności”.

(screen2) W tym momencie chciałem otworzyć dziennik ale próba ta skończyła się zawieszeniem gry. Następnie chciałem otworzyć zdolności. Po włączeniu zdolności cos klikało jak naciskałem strzałki na klawiaturze ale ekran pozostał taki jak widać. Wyszedłem „Esc” i ponownie chciałem włączyć „Zdolności” ale zawiesiło grę.
--------------------------
Z braku możliwości otworzenia dziennika zakończyłem dalszą przygodę. A szkoda bo masz fajne pomysły. Moja propozycja:
Wykasuj to menu pomocnicze "Dziennik-Zdolności-Opcje" bo nie działa. Napisz to od nowa w inny sposób.
Na koniec masz tu pocieszenie od Miu :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
Zelg

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2011, 20:37
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Zelg »

Solo Lee pisze: Obrazek
a ja mam małą sugestię co do rysowanych obrazków. Arn, trochę mniej kanciaste ryje, ale to tylko moje zdanie. No i avatar mogł by być tak by było więcej twarzy widać, oddal trochę postać i będzie zygor xD
Zagrałeś w SD? Tak? To nie narzekaj na błędy, tylko pomóż nam je wyeliminować!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Menu zostało naprawione zaraz po tym jak forumowicze poinformowali mnie ,ze nie śmiga. Musisz grać na wersji sprzed poprawki. Było drobne zamieszanie z tym, ale po kilku godzinach wgralem poprawione pliki. Ale udało się nie dość, że naprawić menu to troche je przyspieszyć.

Chciałem już wywalić belkę, ale stwierdziłem (jak sam później zobaczysz jeśli dojdziesz dalej), że to menu nie jest tylko po to by wchodzić do tyc dodatkowych opcji. Wiele zdolności można będzie aktywować przez opcje "zdolności" jak np "Antyzaklęcia" czy "Lot". W menu pojawiać się będą ważne informacje z przebiegiem gry (jak np ilość czasu pozostała do uratowania jednej z postaci), będzie opcja sprawdzenia stanu emocjonalnego drużyny (w postaci drobnych animacji, jeśli Luna nie będzie lubić Sanagiego to będzie go np z kijem gonić a Aki będzie się z tego śmiać). No i jest potrzebna do TBS.

Sumując, oba błędy wyniknęły u Ciebie Solo Lee z tego bugu w belce , za który ludzie chcieli mnie zlinczować.


Rozwiązanie? Ściągnąć nowe pliki z banneru SD lub na początku tematu. NIe dawałem patcha bo to dodatkowy kłopot, a jeśli Zelg nie męczy mnie na GG to znaczy, że gra jakby nie patrzeć działa w miarę grywalnie.

Zelg, jeśli oddale avki to stracą na ostrości. TO jest 48x48 pikseli, za dużo z tym zrobić nie mogę. Co do kanciastości, taki już styl. Trzeba się przyzwyczaić.
Na koniec masz tu pocieszenie od Miu :-D
Aż strach pomyśleć jakimi cytatami będziesz walić jak dojdziesz do ktoregoś z kącików :P

edit1.

Robię starcie Akiego z cyborgami z bengrazi. Druga epicka walka po intrze, mam nadzieje że się wam spodoba. Gratka dla fanów totalnej rozwałki. Jak to Aki stwierdził "są 40m w lini prostej przede mną, ściany nie stanowią przeszkody" ;-)

edit2

A tu mała zajawka tego jak to w założeniu będzie wyglądać. To nie jest finalna wersja sceny. Brakuje jeszcze FX z picturesow i timingu.

http://www.youtube.com/embed/huLupbCEDmE
Solo Lee
Posty: 147
Rejestracja: 13 maja 2011, 03:49

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Solo Lee »

Trochę sobie pograłem. Moja opinia:

system walki
-Walki są piekielnie trudne. Przeciwnicy są silni (silniejsze grupy nie do pokonania), drużyna ma mało hp a leczenie jest strasznie drogie i w sumie podczas walki bezcelowe.
-Używanie tych leczniczych przedmiotów z sakwy podczas walki nie ma sensu bo w tym czasie przeciwnicy zadadzą więcej obrażeń niż zostało uleczonych. Poza tym ilość odzyskanego hp kosztuje więcej złota niż dostajemy za pokonanie przeciwników. Pozostaje po każdej walce biec do dziadka w chacie by za 8zł uleczyć całą drużynę.
-Zdobywanie poziomu na nowy lv trwa wieczność. W dwie godziny samej walki na mapie (z losowymi przeciwnikami) mam ledwo 2 lv i trochę brakuje mi do trzeciego co mnie zanudziło.
-Kupienie czegokolwiek graniczy z cudem ponieważ z potworów złota jest mało a i tak po walce trzeba biec do dziadka w lesie by uleczyć drużynę, więc zdobywanie złota też trwa wieczność.
Obrazek
fabuła
-Całkiem ciekawa historia. Dialogi są zabawne i sensowne a teksty w kąciku zabiły mnie śmiechem. Niestety z powodu trudności walki nie zaszedłem z tą fabułą zbyt daleko.

uwagi
- klawisz "1" który odpowiada za bieganie nie działa płynnie. Zacina się a czasem w ogóle nie działa.
- menu "dziennik-zdolności-opcje" działa... ale bez "opcje", których wybranie zawiesza grę.

Podsumowanie:
Ciekawa fabuła z genialnym kącikiem gdzie możemy oglądać fajne grafiki i zabawne teksty nie posunie się na przód ze względu na trudny system walki i mozolne zdobywanie doświadczenia i złota.
Obrazek
ODPOWIEDZ