[RM2k3] Saga Demonów [16+]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Rahim »

Gratulacje, nareszcie udało ci się ukończyć ten system (>^o^)>
(Mam nadzieję)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Dragon Kamillo »

Szczerze mówiąc zdziwiłeś mnie tym skryptem, że zrobiłeś to tak zawile, tak naprawdę mógłby być o wiele krótszy, tylko musiałbyś wykorzystać do wyświetlania jeszcze po jednej zmiennej na statystykę, ale to nie problem.
Na początku przepisać wartość zmiennej z wartością danej statystyki na zmienną do wyświetlania i dalej takim sposobem:
Teraz wybieramy Conditional Branch -> zmienna (ta co wcześniej) -> Greater then or Equal to 900. Zaznaczamy ELSE(Ostatnia opcja na dole). W środku warunku wstawiamy komendę Show Picture i ustawiamy 9 na pierwszym wcześniej ustalonym miejscu. Następnie w ELSE warunku znów wstawiamy podobny, tylko zamiast 900 dajemy 800, a zamiast 9 wybieramy 8. Później w ELSE 8 wstawiamy to samo, tylko zmieniamy 800 na 700 itd...
Teraz rzecz najważniejsza! Następna komenda (już nie w ELSE) to Variable Operations. Wybieramy zmienną HP, a w polu Operation zaznaczamy Modulus, natomiast w Operand -> Number -> 100. Dzięki temu zmienną zredukowaliśmy o liczbę setek. Po tej operacji wstawiamy warunek taki jak poprzednie, tylko tym razem cyfry ustawiamy na drugim miejscu, a zamiast 900 i 800 dajemy 90, 80, itd...
Następnie powtarzamy cały poprzedni akapit zmieniając w Modulus 100 na 10. Cyfry ustawiamy na 3 miejscu, a w warunkach zamiast dziesiątek dajemy jedności.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Rahim »

Cóż, mógł zrobić to też na ewentach jak w Warzelni, ale zrobił po swojemu Dragonie, każdy tworzy własną grę, według własnych pomysłów. Nie ważne jak zrobił, liczy się efekt końcowy :roll:
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Jazzwhisky »

Nie można być specem od wszystkiego. =)

Dawno temu pisałem w temacie, że skrypty w tej grze to momentami niezła jazda (nawet się trochę o to pogryzłem z Akim), ale to samo można powiedzieć o wielu innych, wielkich tytułach (np. ToE LasTTurNa), w których wszystkie skrypty wykonywała samodzielnie jedna osoba.
W sumie rezutat tego jest taki, że autor ma więcej roboty, czasem coś przytnie, no ale - równolegle otrzymujemy jeden z najbardziej rozbudowanych swiatów w historii polskiego RM i nie tylko. Ostatecznie i tak jest super - dopóki elementy techniczne nie odrzucają nas od rozgrywki można spokojnie skupić się nad pozostałymi, znacznie istotniejszymi wartościami gry.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Dragon ma racje, to nie jest najlepszy sposób na osiągniecie takiego efektu, ale w tym/tamtym momencie jedyny jaki przyszedł mi do głowy.

Oczywiście nie robiłem kazdego warunku dla kazdej liczby (np 150 ifow dla 1 statystyki), jechalem jednostkami, dziesiatkami i setkami. Problem w tym, ze ID obrazka (wszystko jest na obrazkach, kazda liczba naturalna na screenie to picture) jest statyczne i nie mozna go zmienic z poziomu gry tak jak np wartosci zmiennej. Gdyby tak bylo, moglbym zrobic 1 taka dluga liste ifow dla liczb od 1 do 150 i przypisywalbym kolejne picture ID jesli poprzedni bylby juz wykorzystany. A tak musze recznie przypisywac kazdej liczbie id i warunki. Psia robota, 2 dni zmarnowane, ale przynajmniej jest to zrobione dobrze i nie laguje (wszystkie picturesy wyswietlane sa jednorazowo, tak samo jak stany i inne bajerando, zadnych zapetlonych show picture).

edit
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Na obrazku Najia Vilfana, Anielita. Art pojawi się w intrze wraz z kilkoma innymi w postaci krótkiej animowanej wstawki "anime".


Lista zmian:
1. Zmieniono wygląd animacji i prezentacji Wyzwań Sytuacyjnych. Teraz zamiast dwóch kostek nad głową bohaterów pojawi się w dolnym, lewym rogu okno z informacjami jakie wyzwanie jest podejmowane, kto to wyzwanie podejmuje oraz z jakim wynikiem je zakończył.
2. Dodano ekran statusu bohaterów. Pokazuje stany, których nie mógłbym ująć w normalnym oknie statusu, oraz statystyki i modyfikatory bazowe, które są potrzebne przy używaniu zdolności oraz podejmowaniu wyzwań. W ekranie statusu wyświetlać będziemy również listę zdolności.
3. Poprawiono system podnoszenia poziomu postaci. Teraz jeśli przypadkiem źle wydamy punkty, możemy zrobić to ponownie (liczba punktów się nie zmienia, po prostu możemy je jeszcze raz rozdzielić)
4. Dodano nowe zdolności podczas nowej gry oraz zmieniono działanie niektórych starych (jak np. wal byle czym, teraz zwane Improwizacja)
5. Standardowo poprawione scenki, dodane animacje i arty (w tym intro).

edit3

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

edit4
http://youtu.be/zxrSmVkkSJ4

edit5
http://youtu.be/7f_OUrtRvpo

edit6

http://youtu.be/pFwY0vGJm0Q
Taktyczny widok systemu TBS.

http://youtu.be/_O7dC1qWyY4
Udało się stworzyć 1 filar TBS. Dynamicznych bohaterów. W bazie danych istnieją puste sloty, które są rozpoznawane przez skrypt i używane w razie potrzeby. Generowany jest poziom, punkty awansu (ktore komputer sam rozdziela w oparciu o priorytety danej klasy), imie oraz strona konfliktu (wróg/przyjaciel). Obecnie istnieje miejsce na 80 takich postaci, wiec w walkach bedzie moglo brac 80 bohaterów dzielonych na 4 os. oddziały. W przypadku gdy dany bohater ginie, miejsce w bazie danych sie zwalnia i jest wykorzystywane ponownie. Jest to jak na mnie przelomowe rozwiązanie, które wykorzystam w projekcie Fate, który bedzię bazował w 80% na proceduralnych zdarzeniach, bohaterach i historii.

edit7

Nowy grywalny bohater w przygotowaniu, Syakugaru Garou.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Rahim »

Coś pięknego, talent do rysowania dostałeś chyba od samego diabła ;]
Powiem szczerze że miło wejść tak na weekend i zobaczyć coś od ciebie,
widać że ci zależy i projekt nie upada.

Ps. Filmik z gg obejrzałem na tygodniu, ale nie miałem czasu odpisać =/
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce1); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 362
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Diablo »

@Rahim: dokładnie to od Diabla :-D

ale fakt bardzo ładne ;-)
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Po dość długim milczeniu w temacie postanowiłem podać nieco surowych informacji na temat aktualnego stanu projektu.

Saga Demonów przechodzi kosmetyczne i mechaniczne ulepszenia. Przede wszystkim uzupełniam braki w scenach dodając animacje, lub zmieniając te już istniejące na coś bardziej cieszącego oko. Metamorfozę przechodzi również system testów/wyzwań. O ile jego mechanika i działanie pozostaje nie zmienione, to sposób wyświetlania testów zostanie usprawniony. Od tej pory przy każdym wyzwaniu pokaże się specjalne okienko ilustrujące wysokość testu danej postaci, jej imię oraz premię z modyfikatora (no i rodzaj testu, żeby gracz wiedział jaka statystyka za niego odpowiada). Zapowiadany przezemnie unikatowy system walki zostanie uproszczony. Albo będę siedział miesiące nad opanowaniem pisanego od podstaw systemu, albo uproszczę go korzystając już z wbudowanego systemu i zrobię to o wiele szybciej. Wybór jest chyba oczywisty. Nie mniej postaram się jak najbardziej oddać epickość i rozmach starć między bohaterami dodając zarówno wrogom jak i graczą animacje walki.

Pracę nad SD ruszą od razu po zakończeniu scenariusza w Hope, które zostanie wydane jako wersja testowa najpierw dla kilku osób, a potem jako otwarta alfa dla ogółu.

Więcej szczególowych info podam gdy otworzę projekt i przypomnę sobię jego mechanikę (tak różną od Hope).

edit1

https://www.youtube.com/watch?v=VVY1kiU ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: kvachu »

Obejrzałem sobie te filmiki i muszę powiedzieć, że mi się podoba.
Pewnie full nigdy się nie ukaże, bo to trochę wydaje mi się za ambitny projekt.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Awatar użytkownika
Sefiro

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo); Konrad Championship I (miejsce 2)
Posty: 93
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Sefiro »

Obejrzałem wszystkie filmiki. Ta muzyka i reszta... czuć w tym klimat XG/XS
Takich gier właśnie mi brakuje w RM. Jest na co czekać... tylko czy dożyjemy do premiery? xD
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Wiecie, gierki pisze bo lubie. W wolnym czasie, gdy nie mam nic innego do roboty biore się za pasje. Ale mam juz 26 lat, w tym wieku takie rzeczy maja dosc niski priorytet. Moge napisac tylko, ze nie wyobrazam soibie zycia bez tworzenia jakiejs gierki wiec powoli, swoim tempem bede sobie grzebal.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: X-Tech »

Ja mam JAKIEŚ 20 WIĘCEJ, a moje priorytety są co raz bardziej randomowe XD
26 lat ty piszesz jakbyś się szykował do trumienny XD
Awatar użytkownika
Shadow EX
Posty: 54
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:58
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Shadow EX »

Aki niestety od lutego br. gdzieś nam wsiąkł, przez co nie wiadomo jak się trzymają dalej SD jak i Hope.

Przy okazji - jeśli ktoś na sprzęcie ma jeszcze SD (nie Hope) - najlepiej aktualną wersję to niech ta osoba wrzuci (bo nie wiem tym bardziej jaka była ostatnia wrzucona przez Akiego).
NAZYWAM SIĘ Shadow EX. MOIM CELEM JEST ZOSTANIE ZAWODOWYM WRESTLEREM. ZAWSZE OSIĄGAM TO CO SOBIE WYMARZĘ. TUTAJ TEŻ NIE BĘDZIE WYJĄTKÓW. POWODEM JEST WYŁĄCZNIE ZWIĘKSZAJĄCA SIĘ CZARNA LISTA MOICH WROGÓW. NIE ZAMIERZAM SIĘ WYCOFAĆ!
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Kleo »

Co do ostatniej wersji, to nie jestem pewna, czy nawet Aki wie, która to. ;)

Ale jakąś masz na Twierdzy, możliwe, że to jedna z tych w miarę doszlifowanych: http://www.tsukuru.pl/forum/?co=gry&typ=rev&id=sagademonow
ODPOWIEDZ