[RM2k3] Saga Demonów [16+]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 207
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: lorak » 07 cze 2016, 19:36

Fajnie to wygląda. Ta animacja użycia miksturki przez bandytę :) Trochę się jednak obawiam o ilość pracy jaka cię czeka przy każdym przeciwniku jeśli chcesz utrzymać ten poziom. Ale rób, rób, czekam.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 345
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 07 cze 2016, 20:27

Bandyte z tym co tam jest robilem 2 godzinki. WIec tragedii nie ma. Tez nie mam zamiaru nie wiadomo ilu wrogow robic. Wiekszosc z nich to beda ludzie lub rasy ludzio-podobne w roznych konfiguracjach uzbrojenia. Wszystko w pixel-arcie i skali charsetowej, wiec to ulatwia mi wszystko.

Ps. Mam pytanie, czy jest mozliwosc odgornie ustawic z edtora ATB na tryb WAIT? Jest mi to potrzebne, poniewaz animacje "roznie" reaguja gdy nakladaja sie z pewnymi akcjami bohaterow. Granie w trybie WAIT rozwiazuje ten problem.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: Dragon Kamillo » 07 cze 2016, 21:02

W twojej wersji makera - zapomnij. Musiałbyś się przerzucić na oficjalną, tam jest taka opcja (w sumie to jest też zmienione to w domyśle, tryb Action i tak jest zbugowany). Fajnie że używasz stylu A - bo w B i C tryb Wait nie działa 100% poprawnie.

Jednak jest opcja. Wystarczyło że dałbyś do gry domyślnie jakiś plik zapisu ze zmienionym ATB i jakąś niepozorną nazwą, a potem odpowiednim patchem na początku gry go wczytał - 1. musiałbyś to zrobić gdy cała gra będzie gotowa - pliki save zrzucają całą bazę danych do siebie, czy jakoś tak, 2. nie wiem czy zadziałało by wtedy wywalenie opcji zmiany ATB (po co ci to skoro action buguje) bo to jest w bazie danych - może się uda i save nie pamięta tego ustawienia, inaczej będzie trzeba pogrzebać w hexach już w samym save, żeby się tego pozbyć.

Niestety innej opcji nie widzę, dla mnie to było główne niedopracowanie RM2k3 i największy zniechęcacz do tej wersji (nie lubię action ATB).
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: Amelanduil » 07 cze 2016, 21:10

Ustawianie ATB na wait to herezja, mija się z celem tego systemu. Jak chcesz tak to rozwiązać, to wywal ten system w ogóle.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: Jazzwhisky » 07 cze 2016, 21:25

Nie było patcha Cherry'ego, który ustawiał dokładnie to, o co pyta AkiNebula_e?

https://rpgmaker.net/engines/rt2k3/utilities/60/

Bardzo fajnie, że projekt wciąż się rozwija, to zdecydowanie największa znana RM-produkcja ostatnich lat. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 345
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 07 cze 2016, 21:38

*wali sie w leb* - no tak, przeciez nie dawno sam ogarnialem ten plugin na ATB, dobra, dzieki.

ps. Gdyby mi sie chcialo bardziej, zrobilbym z tego typowa turowke, bo system na ktorym opieram gre nie ma aktywnych paskow czasu. Poza tym zbyt duzo pracy i czasu poswiecilem na ogarniecie animacji aby teraz dla czegos, tak w moim mniemaniu nie istotnego wszystko porzucac.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: Dragon Kamillo » 07 cze 2016, 22:02

Na wywalenie całkiem ATB też był patch - sam z niego korzystałem.

Dzięki jazz, ja się nie orientuje w ogóle w dynRPG, zdecydowanie zawsze wolałem tradycyjne patche.

Ogólnie Aki możesz pomyśleć jak masz wait o tym jak o turówce, w której kolejności akcji będą uzależnione od szybkości, wtedy szkoda tylko że nie da się zlikwidować całkiem atb zostawiając tylko kolejności w której ten pasek by się normalnie napełniał u każdego. Edit: Ale zawsze można go przyśpieszyć do zawrotnego tempa i wywalić grafikę - Pakitos kiedyś wykombinował taką łatkę do dynRPG.
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 479
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: Soul » 07 cze 2016, 22:06

Na miejscu Akiego zostawiłbym ATB na wait. To na prawdę fajnie wygląda, bo powiedzmy sobie szczerze że szybkość w prawdziwej turówce jest o wiele mniej ważną statystyką (no i w turówce od razu wtedy to ustala kto jest healerem-zawsze postać z największą szybkością). Tutaj nie ma takich granic bo tury się zapętlają i kolejność może się odwrócić.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 345
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 08 cze 2016, 16:02

Juz nie chce przekombinowywac, wykorzystam plugin tylko do wymsuzenia trybu WAIT i wywale opcje zmiany z menu.

W klasycznych RPG szybkosc czy tam refleks przeklada sie na cos takiego jak inicjatywa. W systemie D&D inicjatywa decyduje o kolejnosci ruchow w walce, w naszej autorskiej Sadze Demonow atybut szybkosci przedklada sie podobnie. Niestety system makera nie zostal stworzony dla takich dziwadel jak tworzenie kolejek, wiec pasek ATB bedzie robil po prostu za "ruchoma" inicjatywe polaczona z iloscia atakow na runde. Jakos tam cos wymusle zeby to dobrze dzialalo.

Wydaje mi sie, ze uda mi sie jeszce paroma rzeczami zaskoczyc, niestety zrezygnowalem z systemu walki gdzie otoczenie, dystans i inne bajery mialy wplyw na przebieg walki.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: Jazzwhisky » 08 cze 2016, 16:20

ATB z wait to właściwie jest system kolejkowania, tyle, że nie w pełni turowy. Ostatecznie jedyną różnicą jest, że czasami po prostu trzeba poczekać na ruch parę sekund w czasie rzeczywistym. Taki kompromis, bo w ten sposób można też zmieścić w jednym systemie wersję active, a oba (ze swoimi wadami i zaletami) są równie popularne.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: Dragon Kamillo » 08 cze 2016, 16:48

No też to miałem na myśli, po prostu przyśpieszając ATB pozbylibyśmy się (albo trochę złagodzili) te parę sekund czekania. Bo co to a różnica czy będzie:
- ruch b(ohatera) A, 2 sekundy, ruch b B, 3 sekundy, ruch w(roga) 1, 1 sekunda, ruch b C, 1 sekunda, ruch w 2, 2 sekundy i zapętla
czy
- ruch b A, ruch b B, ruch w 1, ruch b C, ruch w 2

Po za tym w sumie same czekanie też może mieć swój plus (o ile nie będzie za długie), pozwoli to np lekko opóźnić miedzy sobą animację, co może działać na korzyść samego ogarnięcia się w walce.

A na koniec, ten kompromis w RM jest dopiero od niecałego roku, trochę słabo to świadczy o pierwszych twórcach RM 2k3.

Aki to już na prawdę bez różnicy, jeśli twierdzisz że czekania nie przedłużają zbędnie rozgrywki i nie są wkurzające to faktycznie chyba nie ma co tu więcej grzebać, tym bardziej że ja osobiście nadal mam stracha przed błędami jakie mogą zwykli użytkownicy nam dowalić przez pluginy dynRPG.

A samo kolejkowanie nie jest też czasem w zwykłej turówce, ale bez możliwości częstszego atakowania niż po równo?
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: Fear » 09 cze 2016, 16:12

Elegancko! Widać włożony nakład pracy, ale warto, bo jedna z lepiej wyglądających walk, jakie ostatnio widziałem w RM. Można się czepiać niemieszczącej się nazwy przeciwnika, czy czcionki, ale to kwestia minuty poprawiania, ja mam tylko poważniejsze obawy do samej szybkości atb. Te paski bardzo mozolnie szły do przodu. Przy 10 walce, może to już bardzo nużyć. Osobiście obciąłbym szybkość przeciwnikom, ale to może nawet nie jest ich finalna forma i nie mamy się czym martwić.

Rób!
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 345
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 09 cze 2016, 17:01

W SD wspolczynniki sa bardzo niskie . W tych walkach wrogowie mieli cos kolo 14 szybkosci, natomiast Sanagi 9, a Miu bodajze 14. Walki beda rzadsze niz w oryginale i pewnie podpiete pod zdarzenie, a nie typowo pod system random encounterow z oryginalu. Wsadze je gdzies obok zdarzen losowych.

ps. Poza tym w grze gdzie balans wrogow i bohaterow jest bardzo zblizony, a jedna zwykla walka wyczerpuje punkty zycia prawie do zera nie mozna ich wrzucac jedna za druga. Bedzie ich mniej, ale za to zwieksze nagrody po ich wygraniu.

ps2. Tak, zmienilem juz nazwe wroga na Łotr :> Ponizej w filmiku pokazuje jak to ostatecznie wyglada. Musze jeszcze mu tylko ograniczyc miksturki bo poci skubaniec jak szalony.

https://youtu.be/f7qrM4MbxeM

ps3. Dragon, pamietasz mniej wiecej gdzie w hexie byly dane odpowiedzialne za nazwy plikow czcionek? NIe moge tego znalezc.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: Dragon Kamillo » 09 cze 2016, 17:31

Szukaj nazw RM2000 i RMG2000 lub MS Gothic i MS Mincho, zależnie od wersji RPG_RT jaką posiadasz to będzie jedno z tych. Jak będziesz miał problemy to podeślij mi swoje RPG_RT to ci to podmienię na te SDowskie czcionki (czy jakie tam chcesz).

Walka jest OK, czekanie w sumie nie przeszkadza. Rozdupcyło mnie to jak Sanagi stanął dupą do wroga, ach te błędy 2k3, ale na to już nic nie zaradzisz i nawet nie próbuj, jest już OK, zostaw te walki w spokoju.

Numeracja wrogów jest na serio potrzebna?
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 345
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Postautor: AkiNebula_e » 20 cze 2016, 18:57

Numerek wskazuje "poziom" przeciwnika. Wrogowie beda jak wspominałem w kilku wariacjach rozniacych sie umiejetnosciami. Lotr I bedzie slabszy od Lotra 2, ktory np juz bedzie korzystal z bomb albo czegostam i dwoch sztyletow (podwojny atak).

Cos mi sie zwalilo do tego stopnia ze musialem resa zrobic komputera o.O, daj maila to ci to podesle ja jeszce z pluginem od cherrego na zmiane fontow powalcze bo cos nie chce dzialać.

(EDIT)
Zaczyna to ladnie wygladac. Krotki pokaz walki w grupie mieszanej.

https://youtu.be/k0ajzvxQeXg

Nie przejmujcie sie dlugimi czasami ATB, na szybko wrzucilem postacie do walki i nie zlustrowalem ich cech

(EDIT2)

https://youtu.be/UnvittNwRUI


(EDIT3)
https://youtu.be/J-6zmNTjtOQ

Rozszerzenie systemu walki o pewne wybory. Nic wielkiego ale dodaje troche "wyrazu" i oryginalnosci kazdej z walk. Nie wszystko jeszcze zrobione, ale powoli do tego dojdę. Zwierzęta i bestie zamiast rozmowy będą miały "Bestioznawstwo" lub "postępowanie ze zwięrzetami". Oczywiscie kazda pomyslna akcja będzie punktowana doświadczeniem.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości