[2k3] Z archiwum Tsukuru
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Preki
- Posty: 758
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
- Lokalizacja: Siedlce City
Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru
Z tym że dostał strzeladło to zbieg okoliczności Niczego ze Skaciem nie ustalałem. Poza tym wyliczyłem mu tyle HP żeby w miarę szybko go można było pokonać.
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
- Ska'ciu
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 sie 2008, 16:27
- Lokalizacja: The City in Forest
- Kontakt:
Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru
Właśnie pokonałem Sabikka czyli powoli zbliżam się do końca gry.
Był to najgorzej zrobiony boss - strzelał co pół sekundy gdy tylko weszliśmy na jego linię wzroku. Jedyne co wymyśliłem to nażreć się ramenu i tłuczenie go przy ścianie z nadzieją że padnie szybciej od bohaterki.
Udało się dzięki temu że jego promienie nie zawsze trafiały bohaterkę a przelatywały przez nią. O całej grze wypowiem się gdy przejdę całą.
Był to najgorzej zrobiony boss - strzelał co pół sekundy gdy tylko weszliśmy na jego linię wzroku. Jedyne co wymyśliłem to nażreć się ramenu i tłuczenie go przy ścianie z nadzieją że padnie szybciej od bohaterki.
Udało się dzięki temu że jego promienie nie zawsze trafiały bohaterkę a przelatywały przez nią. O całej grze wypowiem się gdy przejdę całą.
Nie chce mi się ale staram się makerować... I tak już kilka lat xD
The end of C'S RPG Studio: http://www.mediafire.com/?5gmmmmyh2zd (filmik na rm2k3)
ps. Hail Anime&Manga&Nihon
W Tsukurogrodzie najlepszy tydzień powstaje w grze!
The end of C'S RPG Studio: http://www.mediafire.com/?5gmmmmyh2zd (filmik na rm2k3)
ps. Hail Anime&Manga&Nihon
W Tsukurogrodzie najlepszy tydzień powstaje w grze!
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru
Czekam na wersję z RTP bo pomimo, że mam RTP z twierdzy wyskakuje mi błąd o nie znalezieniu pliku tsukuru-heros. Jedynie intro sobie obejrzałem :( .
- Kleo
- Posty: 1001
- Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25
Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru
No coś ty. Ten problem można w banalny sposób naprawić. Jeśli masz na dysku jakiekolwiek gry z makera (a zakładam, że masz) to po prostu wpisz w windowsowe "wyszukaj" nazwę brakującego pliku i jak go znajdziesz to przekopiuj do odpowiedniego folderu (analogicznego do tego, w którym znalazłeś brakujące pliki). Ja zwykle przy takim komunikacie hurtem kopiuję jeszcze tsukuru-heros2, tsukuru-faces, tsukuru-chars i tsukuru-chars2. Tak na wszelki wypadek;)bluemike pisze:Czekam na wersję z RTP bo pomimo, że mam RTP z twierdzy wyskakuje mi błąd o nie znalezieniu pliku tsukuru-heros. Jedynie intro sobie obejrzałem :( .
- Preki
- Posty: 758
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
- Lokalizacja: Siedlce City
Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru
Jak znajdę sposób na jakieś automatyczne znalezienie brakujących plików to może coś zrobię w tym temacie. Niestety taki sam problem miałem ze Skaciem w Spamthirowym Czołgubluemike pisze:Czekam na wersję z RTP bo pomimo, że mam RTP z twierdzy wyskakuje mi błąd o nie znalezieniu pliku tsukuru-heros. Jedynie intro sobie obejrzałem :( .
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
- tiberium
- Posty: 489
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06
Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru
ale jak macie polskiego ME to nie powinno być problemów, bo przeca te pliki są od niego, nie?Preki pisze:Jak znajdę sposób na jakieś automatyczne znalezienie brakujących plików to może coś zrobię w tym temacie. Niestety taki sam problem miałem ze Skaciem w Spamthirowym Czołgubluemike pisze:Czekam na wersję z RTP bo pomimo, że mam RTP z twierdzy wyskakuje mi błąd o nie znalezieniu pliku tsukuru-heros. Jedynie intro sobie obejrzałem :( .
W głównym folderze makera poszukajcie plików zaczynających się od tsukuru- przekopiujcie je do projektu i po problemie.
A w razie problemów skopiujcie cały folder RTP i wrzućcie do projektu ]:> też pomoże
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Forget the rest...
- Dragon Kamillo
- Posty: 1949
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru
To nic nie daje czy masz makera twierdzowego, jeśli masz angielskie rtp jako główne to projekty bierą z tego rtp grafiki - po prostu podmień normalne rtp na twierdzowe rtp a pliki tsukuru-... to są te dodatkowe (tak je rozpoznasz podczas robienia projektu).
- Ska'ciu
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 sie 2008, 16:27
- Lokalizacja: The City in Forest
- Kontakt:
Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru
Przeszedłem grę już wczoraj.
Więc na spokojnie podzielę się wrażeniami.
Historia dość ciekawa ale bardzo klimatyczna (czuć scenę w taki rpg fantasy sposób, prawie jak w GL).
Mapki ładne - ciekawe mapki lasów, ładne miasta i zamki, górskie góry.
Ale, nie bardzo jest jak podziwiać te lasy i góry bo musimy być skupieni na walce. Walce która z powodu BSu, nie, nie jest trudna - jest irytująca.
Właściwie to stoimy w miejscu i machamy mieczem na oślep licząc że szczęśliwie wróg nas nie trafi a zginie. Na szczęście im wyższy nasz level i im późniejsze etapy, przestaje to być tak uciążliwe (najgorsze były lasy w których zaraz po przejściu na nową mapę atakowało nas kilku przeciwników).
Skoro o walce mówię to nie mogę nie wspomnieć o bossach - ci są udani, walki z nimi są ciekawe i tak nie irytują ale dają satysfakcję. No i każdy boss jest inny co jest wielkim plusem.
Powtórzę tu że udało się w fajny sposób oddać scenę z tamtego okresu :)
Jeszcze zastrzeżenie co do ostatniego etapu - później nie bardzo wiadomo gdzie trzeba iść bo są drzwi które na drzwi w ogóle nie wyglądają i nikt nas nigdzie nigdy nie informuje o tym że to są drzwi. Po zdobyciu każdej nowej karty powinniśmy być informowani (i to łopatologicznie) gdzie iść teraz.
Na koniec jeszcze o bohaterce, niby przypadkowa podróżniczka ale później wychodzi na to że to jakaś komandoska na poziomie specnazu... Intrygujące.
Podsumowując dobra, ciekawa i klimatyczna gra ale z frustrującym systemem walki który sprawdził się tylko przy bossach. Moim zdaniem warto się było męczyć i przejść tą grę. Nie żałuję tego czasu. Ale jakby zmienić ten BS na coś przyjaźniejszego, gra była by wręcz idealna.
Więc na spokojnie podzielę się wrażeniami.
Historia dość ciekawa ale bardzo klimatyczna (czuć scenę w taki rpg fantasy sposób, prawie jak w GL).
Mapki ładne - ciekawe mapki lasów, ładne miasta i zamki, górskie góry.
Ale, nie bardzo jest jak podziwiać te lasy i góry bo musimy być skupieni na walce. Walce która z powodu BSu, nie, nie jest trudna - jest irytująca.
Właściwie to stoimy w miejscu i machamy mieczem na oślep licząc że szczęśliwie wróg nas nie trafi a zginie. Na szczęście im wyższy nasz level i im późniejsze etapy, przestaje to być tak uciążliwe (najgorsze były lasy w których zaraz po przejściu na nową mapę atakowało nas kilku przeciwników).
Skoro o walce mówię to nie mogę nie wspomnieć o bossach - ci są udani, walki z nimi są ciekawe i tak nie irytują ale dają satysfakcję. No i każdy boss jest inny co jest wielkim plusem.
Powtórzę tu że udało się w fajny sposób oddać scenę z tamtego okresu :)
Jeszcze zastrzeżenie co do ostatniego etapu - później nie bardzo wiadomo gdzie trzeba iść bo są drzwi które na drzwi w ogóle nie wyglądają i nikt nas nigdzie nigdy nie informuje o tym że to są drzwi. Po zdobyciu każdej nowej karty powinniśmy być informowani (i to łopatologicznie) gdzie iść teraz.
Na koniec jeszcze o bohaterce, niby przypadkowa podróżniczka ale później wychodzi na to że to jakaś komandoska na poziomie specnazu... Intrygujące.
Podsumowując dobra, ciekawa i klimatyczna gra ale z frustrującym systemem walki który sprawdził się tylko przy bossach. Moim zdaniem warto się było męczyć i przejść tą grę. Nie żałuję tego czasu. Ale jakby zmienić ten BS na coś przyjaźniejszego, gra była by wręcz idealna.
Nie chce mi się ale staram się makerować... I tak już kilka lat xD
The end of C'S RPG Studio: http://www.mediafire.com/?5gmmmmyh2zd (filmik na rm2k3)
ps. Hail Anime&Manga&Nihon
W Tsukurogrodzie najlepszy tydzień powstaje w grze!
The end of C'S RPG Studio: http://www.mediafire.com/?5gmmmmyh2zd (filmik na rm2k3)
ps. Hail Anime&Manga&Nihon
W Tsukurogrodzie najlepszy tydzień powstaje w grze!
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru
Coz gra bomba! Czlowiek nowy na forum jak ja ma swietna okazje do poznania jego historii poprzez taka gre.
Jak dla mnie jest to cos ala GL tylko w o wiele wiekszym stopniu rozwiniete i dopracowane.
K2000/2003 ma swoj urok i chociaz niektorzy uwazaja go za starego dla mnie jest najlepszy czego dowodem jest owa gra, nie trzeba miec x iles skryptow i napakowac gre bog wie ile grafikami jak to robia w XP czy VX wystarczy klimatyczna, komediowa fabula i dobry pomysl ;]
Jedyne co mnie denerwowalo to system walki wchodzisz na mapke i podlatuja wszystkie kroliki po czym rzuca toba po planszy jak cie atakuja ale znalazlem na to sposob :D podchodzisz do konca mapy jak cie zaatakuja bracasz sie i uderzasz mieczem i tak x razy bo nie moga przez cb przeskoczyc. By zaatakowac cie z drugiej strony aczkolwiek to sie robi po czasie nudne bo machasz mieczem i nic po za tym, no ale gra miodzio 9/10 ;)
Ps. Sry za brak znakow pl. pisze z tel. I jak dam znaki pl to po dodaniu posta wychodza jakies krzaczki. Pozdrawiam.
Jak dla mnie jest to cos ala GL tylko w o wiele wiekszym stopniu rozwiniete i dopracowane.
K2000/2003 ma swoj urok i chociaz niektorzy uwazaja go za starego dla mnie jest najlepszy czego dowodem jest owa gra, nie trzeba miec x iles skryptow i napakowac gre bog wie ile grafikami jak to robia w XP czy VX wystarczy klimatyczna, komediowa fabula i dobry pomysl ;]
Jedyne co mnie denerwowalo to system walki wchodzisz na mapke i podlatuja wszystkie kroliki po czym rzuca toba po planszy jak cie atakuja ale znalazlem na to sposob :D podchodzisz do konca mapy jak cie zaatakuja bracasz sie i uderzasz mieczem i tak x razy bo nie moga przez cb przeskoczyc. By zaatakowac cie z drugiej strony aczkolwiek to sie robi po czasie nudne bo machasz mieczem i nic po za tym, no ale gra miodzio 9/10 ;)
Ps. Sry za brak znakow pl. pisze z tel. I jak dam znaki pl to po dodaniu posta wychodza jakies krzaczki. Pozdrawiam.
- Secretman
- Posty: 491
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12
Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru
Udało mi się przejść ZaT w ostatnie 2 dni.
Po wyjściu z miasta trochę poexpiłem, żeby mieć więcej punktów życia i grało mi się dzięki temu zdecydowanie łatwiej. Najgorszą i najnudniejszą częścią gry są te wędrówki pomiędzy lokacjami, gdzie albo walimy mieczem ile wlezie w króliki i inne nadpobudliwe zwierzęta, albo uciekamy slalomem przed nimi.
Mimo tego i kilku drobnych bugów(błędne blokowanie w niektórych mapkach, darmowe tortille ze skrzynki w Eremie), reszta stoi na wysokim poziomie - utwory muzyczne, mapping, minigierki, animacje, i przede wszystkim wątek fabularny z naprawdę mocnym finałem.
Po ukończeniu gry normalnie zachciało mi się stworzyć coś w makerze.
Za chwilę będzie taka norma - jeśli w twojej grze występuje X-Tech i/lub Rave to jest ona świetna. A jeszcze niedawno Michu wspominał (Pisać teksty!!! ), że robienie gier o sobie samym nie jest w dobrym guście ;)
P.S Dzięki za umieszczenie mnie w grze.
Po wyjściu z miasta trochę poexpiłem, żeby mieć więcej punktów życia i grało mi się dzięki temu zdecydowanie łatwiej. Najgorszą i najnudniejszą częścią gry są te wędrówki pomiędzy lokacjami, gdzie albo walimy mieczem ile wlezie w króliki i inne nadpobudliwe zwierzęta, albo uciekamy slalomem przed nimi.
Mimo tego i kilku drobnych bugów(błędne blokowanie w niektórych mapkach, darmowe tortille ze skrzynki w Eremie), reszta stoi na wysokim poziomie - utwory muzyczne, mapping, minigierki, animacje, i przede wszystkim wątek fabularny z naprawdę mocnym finałem.
Po ukończeniu gry normalnie zachciało mi się stworzyć coś w makerze.
Za chwilę będzie taka norma - jeśli w twojej grze występuje X-Tech i/lub Rave to jest ona świetna. A jeszcze niedawno Michu wspominał (Pisać teksty!!! ), że robienie gier o sobie samym nie jest w dobrym guście ;)
P.S Dzięki za umieszczenie mnie w grze.
- Kleo
- Posty: 1001
- Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25
Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru
Preki, miej litość.
Po raz kolejny próbuję przejść ZAT, ale nawet pomimo dobrania się do źródła nieustających dostaw tortilli szlag chce mnie trafić przez te cholerne króliki. I całą resztę tego zwierzyńca. Tak męczącego i uciążliwego towarzystwa dawno nie widziałam.
Zrób wersję easy, czy coś.
Po raz kolejny próbuję przejść ZAT, ale nawet pomimo dobrania się do źródła nieustających dostaw tortilli szlag chce mnie trafić przez te cholerne króliki. I całą resztę tego zwierzyńca. Tak męczącego i uciążliwego towarzystwa dawno nie widziałam.
Zrób wersję easy, czy coś.
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru
W żadnym wypadku!
Wersja jest jak najbardziej grywalna, trzeba tylko obrać dobrą metodę, zauważ że te króle potrafią cie przeskoczyć, co idzie łatwo wykożystać.
Wersja jest jak najbardziej grywalna, trzeba tylko obrać dobrą metodę, zauważ że te króle potrafią cie przeskoczyć, co idzie łatwo wykożystać.