Paradox [RPGVX] (Demo)

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Final Cloud
Posty: 11
Rejestracja: 07 sty 2012, 11:07
Lokalizacja: Akranes
Kontakt:

Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Final Cloud » 08 sty 2012, 15:28

Obrazek


Gra tworzona w programie RPG Maker VX.
Wersja językowa: Angielska



Download
-> Paradox Demo Version (90 mb) - Mediafire
-> Paradox Demo Version (90 mb) - Sendspace


Skrypty z których korzystam

-> RPG Tankentai Sideview Battle System 3.3d & ATB 1.1f
-> Scene_Victory
-> Enemy Animated Battlers
-> Neo Message System
-> Map Credit
-> Full HP/MP when Level Up
-> Neo Save System VI
-> MOG_Location_Name_VX
-> Quest Journal
-> Paragraph Formatter
-> Scene Title Screen Miria
-> KGC_ExtendedEquipScene


Fabuła

Jeden z najlepszych najemników zawodzi na bardzo istotnej misji od samego burmistrza miasta. Okazuje się, że cudem przeżył, ale skutki swojej przegranej zaczyna odczuwać od razu po odzyskaniu przytomności - utracona reputacja, złość mieszkańców. Problem jednak tkwi w tym, iż główny bohater nie jest pewny tego, czy minione zadanie w ogóle otrzymał. Historia, która trwa od momentu przebudzenia zaczyna zataczać koło, a bohater poznaje współistnienie całkowicie wykluczających się faktów.


Bohaterowie

Obrazek
Główny bohater
Uznawany za najlepszego, niezawodnego najemnika w mieście. Jego wesołe podejście do życia sprawiło, że mieszkańcy bardzo polubili tego młodego człowieka. Niestety, wszystko ulega zmianie, a bohater musi stawić czoła zdarzeniom, których kompletnie nie rozumie.

Obrazek
Sara
Najbliższa osoba głównemu bohaterowi, również będąca najemnikiem. Jej zawziętość sprawi, że odszukanie odpowiedzi, na dręczące wszystkich pytania, stanie się o wiele łatwiejsze.

Obrazek
Zendlar
Najemnik i przyjaciel głównego bohatera. Twardy, konsekwentny i twardo stąpający po ziemi. Wierzy w to co widzi, co nie najlepiej wpłynie na relacje pomiędzy bohaterami.

Obrazek
Blade
Szef najemników. Jego doświadczenie i zaangażowanie, trzyma ich w zgranej grupie, tworząc najlepszy oddział na kontynencie. Swoich towarzyszy traktuje jak własną rodzinę.


Dodatkowe Informacje

Gra jest głównie nastawiona na fabułę oraz dialogi, dodałem również różne facesety dla postaci. Walki nie sa wymagające bo nie oto w Paradox chodzi, gracz również nie doświadczy walk losowych (ale to już bardziej tyczyło by się pełnej wersji gry).

FAQ

Dlaczego gra jest w języku angielskim?
Z dwóch bardzo prostych powodów. Po pierwsze mieszkam za granicą i chciałbym zaprezentować swój projekt tutejszym znajomym. A po drugie, planuje opublikować grę również na anglojęzycznych forach.

Co robi Sora z Kingdom Hearts II w Logo ,,Paradox"?
Niestety żaden ze mnie grafik, więc uznałem, że Sora dość nieźle przypomina głównego bohatera mojej gry. Logo na pewno zostanie zmienione przy wyjściu pełnej wersji.

Dlaczego w grze jest użyta jedna mapka z RPG Maker Sample Maps?
Chciałem mieć jakąś początkowa mapę gotową bym mógł zacząć na niej wymyślać całą fabułę. Bardzo mi to pomogło.

Czy gra działa bez RTP?
Instalka zawiera wszystkie potrzebne pliki do gry, wliczając w to oczywiście RTP.

Jaka długo trwa demo?
30 - 60 minut.

Kiedy premiera pełnej wersji?
Mam nadzieję, że jeszcze w tym roku. Na razie gra jest ukończona do momentu w którym kończy się demo.

Screeny
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 00:02 przez Final Cloud, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4187
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Jazzwhisky » 08 sty 2012, 16:51

Jeszcze zanim ściągnę - dzięki za doskonałą, kompletną prezentację, chciałoby się, żeby wszystkie tematy dem w tym dziale wyglądały w ten sposób. =)

Skupiając się bardziej na obiekcie prezentacji - wszystko wygląda zachęcająco, wyczytując przyszłość z fusów dorzuciłbym tylko mirrory do downloadu i info, czy gra działa bez RTP.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Final Cloud
Posty: 11
Rejestracja: 07 sty 2012, 11:07
Lokalizacja: Akranes
Kontakt:

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Final Cloud » 08 sty 2012, 17:03

Dzięki, swój post już zaktualizowałem. :)
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Asuda » 08 sty 2012, 22:00

Co do fabuły, no... Można oczekiwać nieoczekiwanego, ale lubię takie mroczniejsze zagadkowe giry więc już ja chapię.
Masa skryptów widzę to plus jak i minus, ale ważne by gra nie straciła na fabule przez jakieś bajery.
Screeny, no w VX średnio się da popisać na RTP podstawowych, tez w VX'ie robię...
Co do mapek - spoko, dużo nie pokazałeś, no bo w sumie szkoda spoilerować, napisze więcej jak przejdę ;) Ale - no jak dla mnie - za pusto na mapkach trochę - ale tutaj już w grę wchodzą gusta ;)
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Final Cloud
Posty: 11
Rejestracja: 07 sty 2012, 11:07
Lokalizacja: Akranes
Kontakt:

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Final Cloud » 09 sty 2012, 18:54

Dzięki za komentarz. To moja pierwsza gra którą opublikowałem na forum o RPG Makerze. Dopiero co zaczynam czytać Wasze fora i uczyć się od Was, więc sama moja obecność tutaj mi już bardzo pomaga, tak samo jak i komentarze na temat mojego projektu. :)

Jeszcze raz dzięki i mam nadzieję, że jeszcze kogoś zainteresuje Paradox. ;)
Ostatnio zmieniony 10 sty 2012, 20:32 przez Final Cloud, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Asuda » 09 sty 2012, 21:52

Pograłem trochę, fajne oskryptowanie naprawdę, jest ich sporo ale dobrze razem działają, jak na razie żadnej kolizji nie miałem. Ja przyznam się ,że skryptów niemal nie używam, dlatego może dla mnie nowinką jest taki fajny dziennik z zadaniami ;)
No ale mniejsza, co do dialogów, to w porządku.
Mimo ,że jednak screeny troszkę o lokacjach mówią, to przy tajemniczej fabule inaczej wyobrażałem sobie trochę lokacje.
Fajna sprawa, że chodząc po mieścinie, nie trafia się co chwila na ten sam charset.
Serio jest tyle charsetów i takie fajne generatory - pro dla Ciebie ,że się na to zdecydowałeś.
Gra jak an demko trochę waży, ale dla mnie akurat to nie problem a i z megauploda transfer miałem po 800mb/s więc luzik, no czekam na nowa publikację twojej pracy ;)
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Final Cloud
Posty: 11
Rejestracja: 07 sty 2012, 11:07
Lokalizacja: Akranes
Kontakt:

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Final Cloud » 12 sty 2012, 21:59

Thank you. :D
Co do lokacji to pustynia zawsze kojarzyła mi się z czymś tajemniczym, ze skarbcami itp.

Prace nad Paradox trwają i naprawdę jestem zadowolony. Na potwierdzenie screen:

Spoiler:
Ostatnio zmieniony 13 sty 2012, 17:17 przez Final Cloud, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Asuda » 13 sty 2012, 01:00

Noo, fajna lokacja - dużo daje ta ciemność ;)
A co do tych niebieskich duszków (jak używasz Edisona) to zmień im komentarz na GROUND5
będzie bardziej klimatowo ;)
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Final Cloud
Posty: 11
Rejestracja: 07 sty 2012, 11:07
Lokalizacja: Akranes
Kontakt:

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Final Cloud » 13 sty 2012, 17:21

Używałem LightEffects ale jak napisałeś o tym Edisonie od razu poleciałem na google sprawdzić i... fajne usprawnienia! :D
Dzięki za radę, screen już zaktualizowany i miałeś oczywiście racje, wygląda lepiej teraz. :)
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Asuda » 17 sty 2012, 23:27

Ajaja! Ja o tej grze zapomniałem!!
A mam ja na kompie, a ledwie co doszedłem do jakiegoś zadania gdzie to trzeba znaleźć złodzieja? W jakiś dzień targowy? Ej wezmę się za nią i napiszę Ci tu pełną recenzję ;)
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Piterevo
Posty: 44
Rejestracja: 08 sie 2010, 19:33
Kontakt:

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Piterevo » 19 sty 2012, 17:45

Ładnie to to wygląda. :-D Jeśli fabułą będzie taka pogmatwana, to świetnie.
Awatar użytkownika
Final Cloud
Posty: 11
Rejestracja: 07 sty 2012, 11:07
Lokalizacja: Akranes
Kontakt:

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Final Cloud » 21 sty 2012, 17:42

A więc, a więc... dostałem trochę krytyki na innych forach co do grafiki w Paradoxie, muzyki oraz fabuły (a bardziej opisu fabuły). Dlatego wprowadziłem parę poprawek:

UPDATE
[21.01.12]

-> Grafika
Wcześniej korzystałem tylko z podstawowej grafiki RTP, teraz dodałem trochę zupełnie nowej do tilesetów. Efekty są widoczne w zaktualizowanych screenach. Został poprawiony również battlefloor.

Paradox przed poprawką:
Spoiler:


Paradox po poprawce:
Spoiler:


-> Muzyka
To już kwestia gustu, ale postanowiłem zmienić battle music.

-> Fabuła
Fabuła w Paradoxie nie uległa ŻADNEJ zmianie. Poprawiłem natomiast swoją prezentację gry, napisałem nowy opis fabuły oraz dodałem listę bohaterów.
Dlaczego?
Zarzucono mi że gra ma wątek, który powtarza się w wielu grach - Amnezja.
Wiem, że jest sporo gier o amnezji, chociaż użycie słowa "amnezji" w tej grze też nie jest do końca trafne, wręcz przeciwnie. Specjalnie użyłem tego słowa by wprowadzić w lekki błąd gracza, w którym również znajduje się główny bohater (nie powinienem tego zdradzać ;) ).

Demo również zostało zaktualizowane!
Awatar użytkownika
shadowly
Posty: 99
Rejestracja: 24 gru 2011, 19:31

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: shadowly » 21 sty 2012, 21:38

Proszę, proszę, ten główny bohater to niezły kobieciarz ^^.


Gra zrobiła na mnie dość dobre wrażenie. Ciekawa fabuła, mimo że wykorzystałeś ten często powtarzający się w grach motyw z utratą pamięci, cóż.

Zagrałem w demko i muszę ci powiedzieć, że przywróciłeś mi sentyment do wersji VX.
Do tego momentu wciąż miałem wątpliwości co do tego, czy kiedykolwiek mógłbym polubić tego typu maker z takim przecukierkowym i przebajecznym stylem. Mniejsza o to.
Oprawa muzyczna jest naprawdę wysokich lotów, choć na początku nieco męczyła mi uszy (zresztą podobnie było z muzyką RTP - kwestia przyzwyczajenia). Ładny title, dobrze wkomponowany w całą tą historię.

Grafiki. W sumie to co ja ci tu mogę napisać? Dla mnie wszystkie tilesy w VX są podobne do siebie, ot takie recolored klocki, że niby nowe ^^.

Teksty są na wysokim poziomie wg mnie, niektóre nawet dość dowcipne (no co?).
Mapping nie jest zły. Wiele bym zmienił, ale u mnie żaden projekt właśnie przez to nie widział światła dziennego.
BS na plus, tyle że akcja dzieje się zbyt szybko. Wystarcza notoryczne wciskanie klawisza enter
i tyle zabawy. Mam nadzieję, że w bitwach z poważniejszymi przeciwnikami zatroszczysz się
o efektywniejszy balans.

Zresztą największą siłą tego projektu są zdecydowanie questy.
Oh, nawet nie wiesz, jaka podnietka mnie łapie na samą myśl wykonywania miliona zleconych zadań.
Ofc, mam nadzieję, że wyskoczysz z czymś trudniejszym, bo ja się mam za starego wyjadacza, choć żyję krótko.

Ale to za dużo napisałem jak na demo...
Rób grę.
Słyszałem że MegaPorn upadło ale Redtube jeszcze nie zamknęli, przed chwilą sprawdzałem. Jeszcze nie jest tak źle, ale dobrze że sobie za wczasu pornolów naściągałem na kompa. Ciężkie czasy dla fapowania nadchodza...

Obrazek
Awatar użytkownika
Final Cloud
Posty: 11
Rejestracja: 07 sty 2012, 11:07
Lokalizacja: Akranes
Kontakt:

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: Final Cloud » 27 sty 2012, 07:39

Cieszę się, że się podobało! :D
W późniejszym etapie gry, ze względu na to, że odwiedzi już się trochę "bogatsze" miejsca, popracowałem trochę nad swoimi umiejętnościami mappingu. Idzie mi coraz z tym lepiej. Oto screen z mieszkania burmistrza:

Mayor's House

Co do poziomu trudności. Główny wątek będzie na tyle łatwy by każdy nie miał żadnego problemu z zapoznaniem się z fabułą Paradox. Oczywiście, mimo tego, kolejne walki będą wymagały jakieś tam taktyki, postaram się by nie było to tak jak napisałeś shadowly. "Wyskoczę z czymś trudniejszym" przy questach pobocznych, które, tak, będą, ale nie za wiele. W końcu wolałbym jednak skończyć całą grę. ;)
Już nawet dodałem parę funkcji do Battle Systemu by było ciekawiej. Stay Tuned.
Awatar użytkownika
shadowly
Posty: 99
Rejestracja: 24 gru 2011, 19:31

Re: Paradox [RPGVX] (Demo)

Postautor: shadowly » 27 sty 2012, 12:52

To bardzo dobrze :>.

A mapa nawet ujdzie, tylko w paru miejscach rzeczy są chyba zbyt symetrycznie poustawiane, m.in. szafki przy rogach i naprzeciwko wejścia. I te dywany, gdzie ty takie kupisz? ; d
Słyszałem że MegaPorn upadło ale Redtube jeszcze nie zamknęli, przed chwilą sprawdzałem. Jeszcze nie jest tak źle, ale dobrze że sobie za wczasu pornolów naściągałem na kompa. Ciężkie czasy dla fapowania nadchodza...

Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości