[RMXP]Pokemon Uvopia Version

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 933
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Gedharm » 03 lip 2012, 23:26

Zastanawiam się Fear i Klono, czy Shadi przeczytał Wasze posty ; p

Dodam jeszcze, że nie widzę sensu, żeby lecieć na forum i pisać o każdej nowej mapce czy postaci, którą właśnie zrobiłeś + za bardzo spinasz przy grafice zamiast skupić się na samej grze.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Shadi
Posty: 36
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 04 lip 2012, 09:37

Cześć.
No widzisz, co do każdej postaci nowej czy mapki, to chcę mniej więcej co tydzień/w ostateczności dwa coś nowego pokazać żeby dać oznaki życia( że projekt nie upadł.) i muszę coś znaleźć..
Natomiast jeżeli chodzi o nie odpisywanie na komentarze, to już wyjaśniam... Temat przede wszystkim założyłem na forum Pokemon Polska i RMXP.pl .Tam wyraźnie się przyglądam co ludzie piszą i co się dzieję, natomiast nie mam takiej podzielności uwagi i tutaj raczej tylko wklejam newsy z Pokemon Polska, a komentarzy ostatnio nie czytam.
Co do pokazywania tylko grafiki to nie bardzo jest co pokazać - moja gra głównie polega na dłuższych questach (np: wyprzyj Team Skyar z Volter City, powstrzymaj wybuch bomby w sklepie kolekcjonerskim w Pirsel Town, oprowadź Cheryl po lesie, uratuj wieżę duchów przed spinarakami) które w głównej mierze opierają się po prostu ma przechodzeniu lokacji+walkach+dialogach. Są jeszcze pomniejsze questy(złap legendy dla Uramusa/zbierz Platey Arceusa by powstrzynać team skyar), one nie odgrywają większej roli w historii, ale też w gruncie rzeczy opierają się na walkach/chodzeniu po lokacjach.
Obrazek
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Klonoa » 04 lip 2012, 15:20

Uważasz że nie dawanie informacji o projekcie w dłuższych odstępach czasu równa się z jego upadkiem? Ciekawe podejście powiem ci...

Czyli też nie dostaniemy od tej gry nic ciekawego poza jak to zwiesz długimi questami gdzie na koniec jest tylko jakąś tam rozmową .. ? Mhm
Less Less Arte
Obrazek
Shadi
Posty: 36
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 17 sie 2012, 11:59

Dostaniecie również myślę że ładne mapki, kilka nowych postaci które nie występują w grach oryginalnych( większość pokazana w I poście) i myślę że warte zachodu częściowe upodobnienie gry do oryginalnych pokemonów bez używania starter kitów ( wspomniane w pierwszym poście "systemy").
Dobra, a teraz na poważnie. skoro źle robię z tymi małymi aktualkami, to przestałem je tutaj wstawiać, a w końcu jakoś przestałem tu wchodzić. A dziś sobie patrzę że ostatni post z początku lipca. No dobra, to macie nowinki z przeciągu tego czasu. Dodam że od 31 lipca do dziś nie było żadnych nowinek bo raptem kilka dni temu wróciłem z wyjazdu.
Raz:
Nowe mapki lokacji :

Droga 9: https://dl.dropbox.com/u/10678415/Dorga9.png
Droga 10: https://dl.dropbox.com/u/10678415/Droga%2010.png
Gallo Town: https://dl.dropbox.com/u/10678415/GalloTown.png
Dwa - Inne postępy:
- Zakończyłem dodawanie pokemonów do gry. Teraz w bazie danych jest 85 pokemonów w podstawowej formie.
- Przyspieszyłem animację trenera w walce.
- Zmieniłem nieco grafikę boxu. Raz że okienka teraz są białe, a nie żółte, a dwa, że posegregowałem pokemony według typów. Teraz tak to wygłąda:
Screen z gry:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/ScreenGra.png
W makerze:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/box0xxs.png
- Lekko zedytowałem tileset wnętrz:
-Część obiektów takich jak schody( powstałych przez wycięcie z screena z gry i rozciągnięcie), zostało narysowanych od nowa wykorzystując oryginalne kolory.
- Szkła w oknach zostały ujednolicone
- Część stołów dostała nowe kontury, nie jednolite na całym obszarze pod względem jasności.
- Część obiektów, która była już zepsuta rozciąganiem i nie nadawała się do "naprawy" została wymieniona.
Przykłady zmian macie tutaj: https://dl.dropbox.com/u/10678415/przyk%C5%82ad.png
- Voomy lekko poprawił sprite 6-stej liderki: https://dl.dropbox.com/u/10678415/liderka6NEW.png
Trzy - zapowiedzi:
- Do gry zostaną wprowadzone polskie nazwy itemów i ataków z tłumaczenia Dark Archona. Dostałem od niego zgodę.
- W niedalekiej przyszłości zostaną dodane do pokemonów i ich ataków namiastki typów - rpg makerowskie atrybuty.
Cztery - rozwój historii.
Po wykonaniu zadania zleconego nam przez Uramusa/Cuira dojdzie do pewnego spięcia między bohaterem a Uramusem jeżeli jesteśmy źli i będzie to miało pewien skutek, oprócz tego w najbliższym czasie nic się szczególnego nie wydarzy. Zaś po pokonaniu 6 liderki - Namidii zostaniemy przeniesieni w czasie w przyszłość. Znajdziemy się w świecie, w którym plan Teamu Skyar doczekał się realizacji.. Poznamy jego realia i to, że nie jest tak wspaniale jak miało być. Po powrocie do naszych czasów wyruszymy do miasta Helko, w którym mieści się 7 gym, typu smoczego. Kiedy jednak zdobędziemy 7 odznakę wyruszymy na ostateczne starcie z Skyarowcami.
To by było na tyle.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1378
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Ozzaku » 10 lip 2013, 01:02

Żeby nie powielać powyższych wypowiedzi odnośnie estetyki to powiem że oczo*ebnie trochę, część tekstu z lewej, część z prawej i dalej na środku, popraw to Shadi.
Ostatnich czasy jakoś zgadałem się z autorem gry i postanowiłem zagrać w jego grę jako iz chowałem się na pokemonach, a teraz cicho jest o projekcie Marcosa, a nawet go wstrzymał.
Powiem więcej, to ten projekt mnie przełamał do grania w gry spod XP, no ale koniec spamu :)

Cóż, pozwólcie że powiem co myślę.

Gra sama w sobie najgorsza nie jest, ale pomysł na grę jest przewijany od x lat więc furrory raczej nie zrobisz :) Niestety gra miejscami mi się laguje, nie wiem czym to jest spowodowane i występują drobne błędy i bugi. Grafika jest wymieszana, z różnych wersji pokemon konsolowych, ale w sumie kto się nie zna to nie wie :D Gra trochę za dużo waży przez muzykę, ogranicz może te mp3 i zamień na inne formaty z muzyczkami pokemon bo się da, a w sumie uroku nie straci gra.

Cóż pragnę pochwalić autora projektu za włożoną pracę w niego, wierzcie mi że jest tu kupa zmiennych itp. bo budowałem własny silniczek do pokemonów pod 2k3 i mam o tym pojęcie.
Z tego co słyszałem Shadi robi grę nie na Starter Kitach jak to robi MaTe, tylko w większości właśnie na zdarzeniach, tak więc gratuluje samozaparcia, chęci i życzę powodzenia, jeśli chcesz mogę przetestować dla ciebie projekt ( w razie tej sprawy pisz na gg).
Pozdrawiam Rahim
Shadi
Posty: 36
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 10 lip 2013, 13:42

Nie udzielałem się tutaj prawie od roku, ponieważ nie zostałem przyjęty z entuzjazmem, a nie zamierzałem zmieniać swojego planu na tą grę. Sytuacja się trochę zmieniła, bo dwa istotne fora na których prezentowałem nowinki z projektu - rmxp.pl i pokemonpl.net - nie działają.
Postęp w tworzeniu jest jednak znaczny - gra jest już na finiszu jeżeli chodzi o tworzenie eventów.
Robię w tej chwili zawody Ligii, a po nich planuję jeszcze jedną lokację i będzie to koniec eventów. Po nich nastanie czas na testy i poprawki i być może pod koniec wakacji, albo po nich wydam grę.
Teraz czas na jakieś nowinki. Tym, którzy znają grę również z innych for część tych nowinek może być znana.
1) Nowe mapy:
Miasto Dicart:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... Dicart.png
Droga 11:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2011.png
Miasto Helko:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... 0Helko.png
Droga 12:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... roga12.png
Droga 13:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2013.png
Miasteczko Hintyeach:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... tyeach.png
Droga 14:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... roga14.png
Droga 15:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... a%2015.png
Liga:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y/Liga.png
2) Stare mapy, które uległy mniejszym lub większym zmianom:
Miasteczko Trago:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... 0Trago.png
Miasteczko Grania:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... Grania.png
Miasto Hount:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... 0Hount.png
Las Relips:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... Relips.png
3)Nowe postacie:
Komplet liderów z odznakami ( nowy lider 7-dmy i 8-my).
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... iderzy.png
Tajemnicza wielbicielka Uramusa - Beatrice:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... atrice.png
4)Nowe screeny:
Z Miasteczka Gallo:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... nyNowe.png
Z Drogi 11:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... enzR11.png
Z Miasta Helko:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sHelko.png
Z Ostatecznego Starcia z Teamem Skyar:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... niecTS.png
Dalszych screenów nie ma ze względu na to, że od lutego tego roku ustało testowanie gry. Pojawił się pewien problem z systemem pokemonów w trawie ( wyskakiwały zdecydowanie za często i nie dało się grać) i dopiero w czerwcu dzięki pomocy GameBoya udało się go opanować. Zamierzam w tej chwili dążyć do ukończenia eventów, a po nich przeprowadzić gruntowne testowanie już całości.
5) Nowe Filmiki:
Z podróży w czasie do przyszłości:
http://www.youtube.com/watch?v=ax4YaOQ6kOk
Z systemów Pokazów i Wyścigów Pokemonów.
http://www.youtube.com/watch?v=64OlJfW0sRs
Z funkcjonowania systemu urządzenia PokeDev.
http://www.youtube.com/watch?v=ycFmgsCfvSg
Z systemu Voltorb Flipa:
http://www.youtube.com/watch?v=ODSBqsr4 ... rA&index=1
6) Rozwój fabuły.
Po wygranej walce ze 6-stą liderką - Namidią zostaniemy przeniesieni w czasie do przyszłości. Zobaczymy tam świat, w którym plan Uramusa doczekał się realizacji. Nasza motywacja do zwyciężenia nad Team Skyar wzrośnie. Po powrocie do naszych czasów przemierzymy Drogę 13. Znajdziemy tam tajemniczą piaskową wieżę, na której szczycie zobaczymy pojedynek Mewtwo z Rayquazą. Mewtwo okażę się reprezentować EaTo - organizację stworzoną przez Ligę Venan do walki z Teamem Skyar. Póżniej po przebyciu przez pustynię będziemy musieli w wielkim Mieście Helko odnaleźć drogę do 7-dmego Stadionu. Po wygranej walce z Liderem postać płci przeciwnej do naszej powiadomi nas o zamieszkach w Mieście Volter i rozpoczęciu walk pomiędzy Team Skyar i Eato. Po ich zakończeniu udamy się do Miasteczka Hintyeach - gdzie znajduję się ostatnia sala Ligii Venan i coś jeszcze. Gracz będzie mógł spełnić tam swój życiowy cel i już po zakończeniu drugiego głównego wątku w grze - udać się prosto do Ligii Pokemon.
7) Przeróżne Poprawki:
a) Wspomniana wyżej naprawa pokemonów w trawie.
b) System Pokazów - z poprzedniego zrobionego w formie walki na tańce i przebieranki. Poprzedni nie działał dobrze ( mógł trwać w nieskończoność) i nie miał przejrzystych zasad ( to ile punktów uzyskaliśmy od jurorów było kwestią przypadku) więc został zmieniony. Filmik z nowego w pkt. 5.
c) Zmiana "Town"/"City" w grze na polskie odpowiedniki. Była to niekonsekwencja - jako że nazwy dróg i jaskiń były po polsku. https://dl.dropbox.com/u/10678415/LokacjaPOL.png
d) Wymiana punktów z Pokazów i Wyścigów Pokemon na przedmioty.
e) Nazwy itemów i ataków zostały zmienione na polskie. Dodatkowo całość opisów itemów i część opisów ataków jest zrobiona.
f) Naprawiłem "chodzenie po wodzie" na pływanie. Gracz wcześniej mógł chodzić po wodzie - bo na najwyższej warstwie było pole o tagu 0. Jednocześnie nie mogłem na najwyższej warstwie umieścić wody, bo nad wodą są jeszcze kamienie. Wobec tego oznaczyłem specjalną strzałką w tilesecie puste pola o terrain tagu takim samym jak woda i gdzie to było możliwe - umieściłem nad wodą.
g) Usunąłem z początkowych walk pokemony spoza dexu regionu - które się tam przypadkowo trafiły.
h) Część początkowych dialogów została poprawiona.
Więcej poprawek będzie w trakcie testowania gry jeszcze.
8 ) Zmieniony Dex Regionu - dodałem do niego pokemony które były w grze, a nie było ich w dexie, a potrzebne były w grze np: brakujące ewolucje pokemonów, takie pokemony jak Spinarak - które ze względu na specyficzną lokację - wieżę Spinaraków - musiały tam być.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... nandex.png
To wszystko. Ponieważ nie było mnie tu prawie rok w temacie, to wypadałoby wygrzebać wszystko co możliwe.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1378
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Ozzaku » 10 lip 2013, 14:01

Cóż, do mappingu nie mogę się przyczepić, jest dobrze jak na Pokemony :)
A co do negatywnych krytyk nie zwracaj uwagi,
rób grę tak jak uważasz i o czym uważasz, to ma być twój projekt a nie połowy forum i ty decydujesz jak to ma wyglądać :p
Shadi
Posty: 36
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 01 sie 2013, 10:04

Witajcie. Uznałem, że trzeba dać jakąś informację o postępach.
Tworzenie eventów w grze zostało zakończone. Skończyłem zawody Ligi i ostatnią lokację w grze - Wyspę Wybrańców.
Od tygodnia trwają testy. W pierwszej kolejności ja się nimi zajmuje - później po pierwszych poprawkach dołączą do testowania także Rahim, MaTe i dwie osoby nie z tego forum.
Tak czy inaczej, koniec coraz bardziej się zbliża!
Obrazek
Shadi
Posty: 36
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 12 sie 2013, 18:33

Witajcie. Premiera gry odbędzie się za 25 Sierpnia 2013 roku. W tej chwili ja zakończyłem już swoje testy gry i przeszedłem obie drogi ( z dołączeniem do złego teamu oraz bez). Grę testuje w tej chwili kilka innych osób. Zbieram od nich uwagi i znalezione błędy. Będę je poprawiał. Kontrowersyjne może się wydawać podawanie daty premiery kiedy testy innych osób nie dobiegły końca.
Wyjaśnię to. Z przyczyn prywatnych priorytetem dla mnie jest wydanie gry przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego oraz zrobienie tego nie 'na styk" tylko z zostawieniem sobie jeszcze tydzień luzu. Testerzy mają termin do którego mogą mi podsyłać uwagi, błędy - po tym terminie ja będę zajmował się tylko i wyłącznie przygotowaniem gry do wydania - czyli zmniejszaniem jej rozmiaru.
Do gry będzie dołączony oficjalny przewodnik w formacie pdf, stworzony pod kątem pokemonowego forum. Będzie on zawierał spisane najważniejsze różnice pomiędzy moją grą rpg makerową - a oryginalnymi pokemonami, porady w przechodzeniu gry, spis występowania pokemonów w grze i trochę słów od autora.
Obrazek
Shadi
Posty: 36
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 25 sie 2013, 11:54

Zgodnie z zapowiedzią dziś nastąpiła premiera pełnej wersji.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... ersion.rar
http://www.multiupload.nl/J4DA4BH67T
W archiwum znajdziecie oczywiście grę, oficjalny przewodnik liczący 30 stron i plik czytaj to z pełną listą podziękowań oraz wyjaśnieniem dwóch kontrowersyjnych spraw.
Życzę miłej zabawy.
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 711
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: McLaren » 27 sie 2013, 11:27

Shadi Twoja gra jakby tu Ci powiedzieć wymaga dużo poprawek...
Filmik intro strasznie zrobiony nie trzyma się kupy. Pokemon porywa ojca bohatera? ja widziałem na filmiku ,że go utopił XD Gdy schodzisz bohaterem do matki zmieniająca się muzyka co jakieś opcje dialogowe zacina grę i chwilę trzeba czekać dialogi jak dla mnie bez sensu. Wychodząc z domku są promienie słoneczne które mnie rażą w oczy XD też zmiany oświetlenia terenu mi się nie podobają. Doszedłem do elektrowni i przestałem grać bo kamienie jakieś się pojawiły a mój pokemon nie umie ich rozwalić... ani ja też...

To co mi się podoba to:
Oryginalna grafika z pokemonów
skrypt na włączanie menu dobra robota:)
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1378
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Ozzaku » 27 sie 2013, 12:25

Em ._. Mnie też rozbrajają te promienie ._.
Shadi
Posty: 36
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 27 sie 2013, 12:38

Pokemon porywa ojca bohatera? ja widziałem na filmiku ,że go utopił XD

Ta scenka miała zaciekawić. Ona jest urwana. Potem
Spoiler:

Wychodząc z domku są promienie słoneczne które mnie rażą w oczy XD też zmiany oświetlenia terenu mi się nie podobają.

To element pór dnia. Są cztery. Moim zdaniem takie promienie są dobrym sposobem by wyróżnić porę 1 (dzień) od pory 2.
kamienie jakieś się pojawiły a mój pokemon nie umie ich rozwalić... ani ja też...

To zagadka. Musisz po prostu połazić po tym prostokącie w którym się znalazłeś i naciskać spację. Są tam cztery pola, po wejściu na które i naciśnięciu spacji sprawiają, że pojawiają się cztery pudła, po których zniknięciu wkrótce znikną i bariera z kamieni zniknie.
Oprócz mnie kilka osób testowało grę i nikt nie zwrócił uwagę aby ta zagadka była za trudna, toteż nie widzę powodu by ją zmieniać.
No i cóż oprócz tego.
Raz - jeżeli ktoś przeczytał plik Czytaj To, to jestem ciekaw waszych opinii odnośnie kompresji muzyki - czy nie za mocna itp.
Dwa - Możecie mieć problem w Cyber Świecie - ponieważ atak dzikich pokemonów może was pokonywać. Zauważyłem to dzięki bidulkowi. Jest to problem tego typu, że atak fizyczny pokemona - czyli taki odpowiednik struggla naszego - może zabierać więcej niż nasze hp. Wcześniej pokemony nie miały tego fizycznego ataku, ale po testach poketadka zauważyłem konieczność jego posiadania. Kiedy my i nasz przeciwnik nie mamy SP, a nasz fizyczny atak zabiera 0, to walka może ciągnąć się w nieskończoność.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1378
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Ozzaku » 27 sie 2013, 12:45

A ja te kamienie rozwaliłem, dotarłem nawet daleko, jak na mnie xD
Sądzę jednak że większość będzie miała problem z tą bombą ._.
Shadi
Posty: 36
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [RMXP]Pokemon Uvopia Version

Postautor: Shadi » 27 sie 2013, 13:27

Cóż. Czekam na dalsze wasze uwagi i znalezione błędy. Przygotuję wersję poprawioną. Jednak będę brał pod uwagę jedynie te sensowne. Są to np.: wspomniane błędy utrudniające zbytnio przejście gry lub błędy w funkcjonowaniu systemów.
Nie znam was - użytkownicy tego forum, ale nie zamierzam brać pod uwagę takich zdań jak "twoja gra wymaga mnóstwo poprawek". Sugerują one, jakbym w trakcie tworzenia gry nic nie poprawiał. A to nie jest prawda. Od początku 2012 roku przeprowadziłem całe mnóstwo poprawek w funkcjonowaniu gry, systemów itp. Tester Voomy w trakcie testów również wskazał mi dużo niedoróbek o innym podłożu, które poprawiłem.
Poczekam aż ktoś z was ukończy grę i będę poprawiał znalezione przez was sensowne błędy. Natomiast wszystko też ma swój kres. Tworzyłem tą grę od ponad trzech lat, a poprzednie moje pokemonowe projekty od 2009 roku. Zbliża się też rok szkolny. Dlatego potrzebuję odpoczynku.
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości