Asgun [VX]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Asgun [VX]

Post autor: PInroz »

Zebrałem się na odwagę i postanowiłem napisać swoje przemyślenia na temat Asgun. Długo się wahałem gdyż nie wiedziałem co myśleć o tej grze. Grałem w Opowieści z Asgun i mówię z otwarciem że nieprzepadła mi do gustu.( fajna fabuła lecz nieprzeszła bym w to jeszcze raz zagrał ). Obawiam się że i Asgun może takie być lecz czytając dokładnie zapowiedź gry to zmieniłem zdanie i oczekuję olbrzymiego hitu. Mimo że pierwszy raz na nią spojrzałem to nie widziałem nic specjalnego, może z powodu screen, ale mam nadzieje że się mylę. Że spodoba mi się ta gra.

1) FABUŁA: Brzmi trochę jak każda fabuła gry zrobiona w RPG Maker XP, lecz z zapowiedzi wynika że gra została zrobiona w RPG Maker VX więc do fabuły trzeba podejść z innej strony. Natomiast sama fabuła cóż ( dawno dawno temu za górami za lasami był najemnik z zakonnikami :-D ) No dobra teraz na poważnie, fabuła gry brzmi ciekawie hmmm.... i zastanawiam się jak to będzie wyglądało w praktyce. I mam nadzieję że fabuła mnie wciągnie w świat gry. Lecz to się zobaczy jak gra zostanie wydana.

2) MECHANIKA GRY:Brzmi interesująco. Mechanika gry mi się spodobała i właśnie tego oczekuję od gry. Zaciekawiło mnie to że gra mimo że zrobiona w RPG Maker VX będzie wykorzystywała rozdzielczość 640x480 a nie standardową 544x416. I zastanawia mnie jak tego dokonałeś Noruj. Pewnie z jakiegoś skryptu co?

A) Rozwój postaci i wybór klas: 12 aspektów, 3 klasy postaci. Lubię kiedy gra daje duży wybór na rozwój postaci. Ciekawe hmmm.... ciekawe :-D

B) Mini gierki: No tu jestem naprawdę zainteresowany. W grach lubię mini gierki, zwłaszcza jak można na nich nieźle zarobić. Zwłaszcza jak będzie gra karciana ( a to najbardziej lubię, gry karciane ) to tylko przekonuje faktem że na pewno zagram w Asgun. :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Krótkie zagadki logiczne i krótkie gry zręcznościowe hmmm.... zainteresowało mnie to.

C) Ogólne: Cóż cytuję ,,Dla zdobywców możliwość podejrzenia w ilu % ukończona jest gra. Samo przejście wątku fabularnego daje koło 60% gry. Reszta to opcjonalne rzeczy'' Brzmi to trochę jak znana mi gra Sacred. Tam też występowało podobnie. Mimo to trochę mnie to zaciekawiło. Konflikt Magicznych Zakonów ( pewnie będziemy musieli przystąpić do jednej z zakonów czy coś w tym stylu ), 3 - 4 godziny grania. O będzie co robić. Lecz brak dziennika zadań trochę będzie niesmak. Bo fajnie jak w dużych produkcjach w RPG Maker są dzienniki zadań by gracz się nie pogubił. Ale sądzę że system rozmowy z towarzyszami będzie dość ciekawie wyglądał ( nie wiem jak to będzie wyglądać, zobaczę jak zagram w grę). Znajdzki!!! Trochę to mi się z kojarzyło z Risen 2 Mroczne wody. Gnomy w tej grze nie kradły tylko szukały Znajdzki :lol: ( Już sobie wyobrażam jak to będzie wyglądało w Asgun: główny bohater wchodzi do czyjegoś domy, otwiera skrzynie wytrychem lub czymś innym, kradnie z skrzyni całe złoto. Gdy go łapie policja ( to znaczy straż miejska czy coś w tym stylu.) i posądza go o kradzież to bohater mówi do nich: Ja nie kradnę tylko szukam Znajdzki. Straż go puszcza i zapomina o całej sprawie. Bo bohater nie kradł tylko szukał. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Sory Noruj za ten żarcik. Ale i tak uważam że mimo to dużo skrzyń, dużo szukania będzie ciekawie wyglądało.

D) Walka turowa i gąsienica Hmm.... nie przepadam za walką turową może dlatego że w grach RPG Maker walka turowa mi się przejadła. Natomiast co do gąsienicy. Hmmm.. Może być. Jeżeli nie będzie jakiś zadań na czas z towarzyszami to gąsienica może przejść.

E) Muzyka w grze: To też mnie trochę zaciekawiło. Autorska muzyka do gry, a nie ta z komercyjnych produkcji. I tu mam pytanie Noruj. W jakim programie została skomponowana muzyka na potrzeb gry? Mógłbyś podać mi nazwę programu (byłbym wdzięczny) :-D

Mam nadzieje ze Asgun wydasz bardzo szybko bo z chęcią bym zagrał. Trzymam kciuki do góry że gra osiągnie wysoką ocenę i pozdrawiam :-D
Spoiler:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Asgun [VX]

Post autor: Amelanduil »

Noruj pisze:Premiera Asgun na pewno jeszcze w tym miesiącu.
Powiedział Noruj, 9-go sierpnia. Buu!
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Asgun [VX]

Post autor: Viuu »

No i gdzie ten Asgun?! Powinien już być od przynajmniej 7 minut!
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Asgun [VX]

Post autor: Kryzz333 »

Musicie jeszcze trochę poczekać. Noruj właśnie kupił wykrywacz metali i idzie odzyskać kopie Asgun ze Złotego Pociągu w Wałbrzychu. :-o

A tak serio, kiedy możemy liczyć na kopię gry?
Awatar użytkownika
Dr.Man
Posty: 140
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13

Re: Asgun [VX]

Post autor: Dr.Man »

Ponawiam obrazek Athanora.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Asgun [VX]

Post autor: Prometherion »

Gdzie Asgun? Czekam :) Obok nowych Wrót jest to gra, której wypatruję.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Asgun [VX]

Post autor: Noruj »

Minęło ponad 3 lata - znacie mnie, uparciuch ze mnie. W związku z tym, prezentuję wam finalną wersję gry Asgun. Tak, to nie żart. Po absurdalnie długich beta-testach, po poprawionych UWAGA >1500 błędach, po wielu sesjach siedzenia do 7 rano nad grą - ukończyłem tego diabła.

Jestem zadowolony z efektów końcowych, chociaż mógłbym jeszcze nad grą popracować i ją dopracować :roll:
Kurde, co ja teraz będę robił w wolnym czasie? Wiecie, co to znaczy przez 3 lata pracować nad jedną rzeczą, mieć ją ciągle gdzieś z tyłu głowy, a teraz tak po prostu to skończyć? Dziwna sprawa.

Przy okazji, chciałbym podziękować wszystkim, którzy mi pomagali przy grze. Każdego wymieniłem w napisach, nawet jak ktoś mi zrobił 1 małą przeróbkę charsetu.

Teraz tak, poprawiłem DUŻĄ liczbę błędów, ale wciąż jakieś mogą być. Bardzo za nie przepraszam. Mam nadzieję, że żaden nie zakłóci gry. W razie czego, będę dosyłał wersje poprawione, tak samo jak w przypadku Opowieści z Asgun.

LINK:
http://www.mediafire.com/download/i6727 ... /Asgun.exe

Miłego grania? Chętnie przeczytam jakieś opinie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Asgun [VX]

Post autor: Jazzwhisky »

Ja już sobie gram i jest fajnie, wiem jak to jest siedzieć do rana, ale chyba się prześpię i spróbuję pocisnąć przez weekend. Mega, że udało Ci się znaleźć ludzi do testów, od razu rzuca się w oczy, że odpalamy erpega pełną gębą, a wszystko jest dopracowane jak nigdy. =D
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Asgun [VX]

Post autor: Kryzz333 »

Podobnie mam jak Jazz, wczoraj tylko ściągnąłem i obczaiłem pierwsze minuty.

Ogólnie wykonanie rzeczywiście na glanc, chociaż bez fajerwerków.

Dzisiaj spróbuję przejść i napisać wrażenia.
Awatar użytkownika
Omnom

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 99
Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10

Re: Asgun [VX]

Post autor: Omnom »

Jestem dopiero na początku Lasu Burgun(d)a, ale póki co gra się bardzo przyjemnie.
Widać, że testy się przydały - z bugów póki co zauważyłem jedynie jeden graficzny. Podczas animacji czaru Oczyszczania oraz Łaski Burguna, a także animacji "sprzątania" pojawia się biały kwadrat. Nie wiem czy to wina z mojej strony czy coś z animacjami. I jeden podczas karcianki - jeśli jest remis (czyli pokonałem wroga, ale też przegrałem) dostaje kase za wygraną, ale tekst mówi o tym, że przegrałem.

Z rzeczy, które nie są bugami, ale które mi nie specjalnie podchodzą to:
Spoiler:
Ogólnie jednak jest nieźle. Nie oczarowała mnie, ale całkiem fajnie się gra.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Asgun [VX]

Post autor: Kleo »

Żeby to szlag. Powiedzcie mi, dlaczego w grach z RMVX raz na jakiś czas przestają mi działać wszystkie klawisze "cancel"? Myślałam, że to wina zachwaszczonego systemu na starym kompie, ale na nowym, jeszcze nie zaśmieconym, mam to samo. A ostatni save z dość dawna. :/

Fajnie się zaczyna, mam nadzieję, że dalej będzie jeszcze lepiej. Choć, jak Omnom, plansze ze streszczeniem fabuły uważam za uwłaczające inteligencji gracza (poza tym, jak ktoś nie czyta ze zrozumieniem dialogów, to i planszy nie przeczyta, więc tym bardziej nie mają one sensu). Ale, póki co, to jedyne zastrzeżenie, jakie mam do gry. :)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Asgun [VX]

Post autor: Jazzwhisky »

@Kleo - może jakieś urządzenie kontrolujące na usb (od pada, przez matę, po kierownicę), niekoniecznie podpięte, ale zainstalowane?

Pograłem trochę ponad godzinę i potwierdzam, jest jeszcze trochę drobnych bugów, a jak tylko zobaczyłem o co chodzi z planszą, to zamknąłem ją niedoczytując, żeby nie psuć sobie zabawy/klimatu. =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Asgun [VX]

Post autor: GameBoy »

Trochę ponarzekam najpierw.
Voice-acting trochę leży, bo słychać, że to jakiś młodzik ~22 lata czyta. Nie pasuje mi to do postaci w grze w ogóle. Sama karczma, w której ta opowieść jest snuta mogłaby być też odrobinę bardziej klimatyczna.
Momenty zupełnej ciszy bardzo odstają od reszty. Np. na arenie przed rozpoczęciem pierwszej walki przydałoby się puścić muzykę albo jakieś odgłosy tłumu (zwłaszcza, że w finale turnieju są). Tak samo w intrze po obrazkowej animacji (fajny patent z obrazem zmniejszającym się do ramki na mapie) cisza bardzo razi.
Trochę dziwne, że bohaterowie przybyli do miasta zupełnie bez kasy. Mogłeś dodać jakiś dialog, w którym narzekają, że wszystko przepili w karczmie.
Również u mnie w animacji czaru leczenia i przy sprzątaniu w karczmie pojawia się dziwny biały kwadrat.
Denerwuje też trochę RGSS, który automatycznie pomniejsza niektóre teksty w menu i walce, bo są odrobinę za szerokie dla danego okna.


A teraz plusy.
Jest klimat, odrobina humoru i co najważniejsze - chce się grać dalej.
Karcianka jest super, ale fajnie by było jakby każdy gracz otrzymywał jeden losowy surowiec na starcie, by trochę przyśpieszyć przebieg gry.
Dobry pomysł ze zbieraniem monet (także tych starych, po początkowej części gry dostałem info, że znalazłem tylko 2/6 :( ) i doświadczenia na mapie.

Rób kolejną grę. :P
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Asgun [VX]

Post autor: Noruj »

Jakby wam się chciało, to możecie mi na PW wysłać jakieś te błędy, to więcej poprawię przy okazji jakiegoś patcha.
Nie chciałem uwłaczać waszej inteligencji tymi planszami, to niewinne przerywniki :(
Co do tego kwadratu, to maker nie chciał mi skompresować gry przez jej rozmiar, więc kilka grafik przerabiałem. Ta jedna, która odpowiada za mini-gre i leczenie się skaszaniła. To też się poprawi przy patchu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Asgun [VX]

Post autor: Soul »

Chyba wiem o co chodzi z klawiszem ESC. To zasługa WIN 7. Od kiedy mam ten system, również u mnie to się pojawia. Także mam białe kwadraty w animacjach. Na razie walki mi się wydają trochę za proste, no ale zobaczy się później XD Aha i mapa na niektórych mapach miasta zamiast się dobrze wyświetlić psuje tileset chwilowo (chyba użyłeś jakiejś zmiany tileseta czy coś w tym stylu, albo wyświetlasz domki jako picturesy?).

@GameBoy Wg mnie karcianka jest bardzo szybka XD Wystarczy pakować w atak, a potem szybko zaatakować.

No ale gra jest dobra ogółem. Tylko się trochę wkurzyłem, bo specjalnie dawałem w otwieranie zamków najpierw, żeby otworzyć tą skrzynkę w mieście, a potem nawet nie miałem okazji tego zrobić :P
ODPOWIEDZ