1) FABUŁA: Brzmi trochę jak każda fabuła gry zrobiona w RPG Maker XP, lecz z zapowiedzi wynika że gra została zrobiona w RPG Maker VX więc do fabuły trzeba podejść z innej strony. Natomiast sama fabuła cóż ( dawno dawno temu za górami za lasami był najemnik z zakonnikami ) No dobra teraz na poważnie, fabuła gry brzmi ciekawie hmmm.... i zastanawiam się jak to będzie wyglądało w praktyce. I mam nadzieję że fabuła mnie wciągnie w świat gry. Lecz to się zobaczy jak gra zostanie wydana.
2) MECHANIKA GRY:Brzmi interesująco. Mechanika gry mi się spodobała i właśnie tego oczekuję od gry. Zaciekawiło mnie to że gra mimo że zrobiona w RPG Maker VX będzie wykorzystywała rozdzielczość 640x480 a nie standardową 544x416. I zastanawia mnie jak tego dokonałeś Noruj. Pewnie z jakiegoś skryptu co?
A) Rozwój postaci i wybór klas: 12 aspektów, 3 klasy postaci. Lubię kiedy gra daje duży wybór na rozwój postaci. Ciekawe hmmm.... ciekawe
B) Mini gierki: No tu jestem naprawdę zainteresowany. W grach lubię mini gierki, zwłaszcza jak można na nich nieźle zarobić. Zwłaszcza jak będzie gra karciana ( a to najbardziej lubię, gry karciane ) to tylko przekonuje faktem że na pewno zagram w Asgun.
Krótkie zagadki logiczne i krótkie gry zręcznościowe hmmm.... zainteresowało mnie to.
C) Ogólne: Cóż cytuję ,,Dla zdobywców możliwość podejrzenia w ilu % ukończona jest gra. Samo przejście wątku fabularnego daje koło 60% gry. Reszta to opcjonalne rzeczy'' Brzmi to trochę jak znana mi gra Sacred. Tam też występowało podobnie. Mimo to trochę mnie to zaciekawiło. Konflikt Magicznych Zakonów ( pewnie będziemy musieli przystąpić do jednej z zakonów czy coś w tym stylu ), 3 - 4 godziny grania. O będzie co robić. Lecz brak dziennika zadań trochę będzie niesmak. Bo fajnie jak w dużych produkcjach w RPG Maker są dzienniki zadań by gracz się nie pogubił. Ale sądzę że system rozmowy z towarzyszami będzie dość ciekawie wyglądał ( nie wiem jak to będzie wyglądać, zobaczę jak zagram w grę). Znajdzki!!! Trochę to mi się z kojarzyło z Risen 2 Mroczne wody. Gnomy w tej grze nie kradły tylko szukały Znajdzki ( Już sobie wyobrażam jak to będzie wyglądało w Asgun: główny bohater wchodzi do czyjegoś domy, otwiera skrzynie wytrychem lub czymś innym, kradnie z skrzyni całe złoto. Gdy go łapie policja ( to znaczy straż miejska czy coś w tym stylu.) i posądza go o kradzież to bohater mówi do nich: Ja nie kradnę tylko szukam Znajdzki. Straż go puszcza i zapomina o całej sprawie. Bo bohater nie kradł tylko szukał.
Sory Noruj za ten żarcik. Ale i tak uważam że mimo to dużo skrzyń, dużo szukania będzie ciekawie wyglądało.
D) Walka turowa i gąsienica Hmm.... nie przepadam za walką turową może dlatego że w grach RPG Maker walka turowa mi się przejadła. Natomiast co do gąsienicy. Hmmm.. Może być. Jeżeli nie będzie jakiś zadań na czas z towarzyszami to gąsienica może przejść.
E) Muzyka w grze: To też mnie trochę zaciekawiło. Autorska muzyka do gry, a nie ta z komercyjnych produkcji. I tu mam pytanie Noruj. W jakim programie została skomponowana muzyka na potrzeb gry? Mógłbyś podać mi nazwę programu (byłbym wdzięczny)
Mam nadzieje ze Asgun wydasz bardzo szybko bo z chęcią bym zagrał. Trzymam kciuki do góry że gra osiągnie wysoką ocenę i pozdrawiam