Nie no, każda uwaga jest ok, a każda gra rozwija. Nawet tych najlepszych bardzo często się krytykuje, a co dopiero mnie. Gra wychodziła bardzo długo i sporo ludzi wyobrażało sobie ją nie wiadomo jak - mówiłem o tym ze sto razy. Poza tym - zebrałem też sporo pozytywnych opinii, także od ludzi, którzy długo w tym siedzą. Także śmiało, wylewajcie swe niezadowolenia :3
Re: Asgun [VX]
: 17 wrz 2015, 22:49
autor: ravenone
Yoroiookami pisze:
Adrapnikram pisze: Myslalem ze będzie to najlepsze dzielo tego roku, a dla mnie bohater wydaje sie o wiele lepszy.
Serio? A ja do dzisiaj się głowię, czym gra zasłużyła na 4+ w Gońcu.
A ja się nie dziwię:) Adrikamparamparam (człowieku, weź se krótszy nick) odbiera widocznie Bohatera podobnie jak ja.
Po zakończeniu mogłem powiedzieć WOW!
Przy Asgun tego nie było, ale za to inne aspekty mi się w grze Noruja podobały. Szerzej opisałem w recenzji na Gońcu.
Re: Asgun [VX]
: 18 wrz 2015, 14:09
autor: Adrap
Moj nick ma okreslone pochodzenie (w sensie budowa tego nicka). Jak ktos musi skracac to sugeruje adrap. Chociaż twoja forma calkiem spoko :D
Ogolnie to gra jest bardzo dobra tylko mi nie podchodzi. Ale jesli mialbym porownywac z oza to wdl mnie wyglada to o wiele lepiej. Szczegolnie podobalo mi sie jak walczylo sie o niepodleglosc miasta. Po tym gra mnie nudzila w okresie od tego powstania do ataku astatow. Szkoda ze nie rozwinela się fabuła podróży w czasie bo wszystko zdawalo mi się takie pourywane i naciągane. No ale nie da się ukryć że jest to jedno z najlepszych rpg z rpg kamera. Może nawet kwalifiluję się do TOP 10 :P
Re: Asgun [VX]
: 18 wrz 2015, 14:30
autor: Noruj
rpg kamera i Astaci(Estasi), Adrap widzę, że mocno starasz się dostać do cytatów XD
Recenzja - widzę, że w końcu dopiąłeś swego Ravenone i dałem mi te obiecywane przez lata 1+ xD
SPOILER:
Spoiler:
Co do podróży w czasie - w rzeczywistości cała gra się na tym opiera, już w pierwszych mapach widać podróżnika w czasie, jego maszynę -późniejsze sceny też na to wskazują, wszystkie wydarzenia z gry się na tym opierają. Końcówka gry to tak naprawdę jedynie bezpośrednie, takie lacim po ryju - maszyna czasu, podróż w czasie.
Wykorzystam okazje i odniosę się jeszcze fabularnie do recenzji Voduna - pisałeś o tym, że słabo poznaliśmy bogów, a są bardzo ważnym elementem fabuły. W rzeczywistości, to bogowie są tutaj najmniej ważni, są tylko wykorzystywani do realizacji politycznych zamiarów. No i do magii ofc.
Re: Asgun [VX]
: 18 wrz 2015, 18:14
autor: Vodun
Noruj,
Spoiler:
Z jednej strony nie ma co się sprzeczać z tym jak Ty widzisz swoją grę, jeśli tak uważasz to zgoda. Ale z drugiej patrząc na to jak przedstawiłeś bogów i wpływ ich zakonów w świecie gry to nie jestem pewien czy ich rola była aż tak mała. Oczywiście bogowie bezpośrednio nic nie robią ale miałem bardziej na myśli poznanie głębiej dwóch zakonów/religii które występują w grze. Mimo wszystko Morgan dołącza do zakonu Burguna więc sądziłem że poznamy zasady jakimi podąża zakon, jakie są ich wartości oraz dlaczego walczą z Estasem(a potem będąc na wyspie wschodniej być może poznany ludzką stronę wrogiego zakonu). Mamy też śmierć Estasa, niemalże doprowadziła do zagłady świata a dzięki temu rozwinięto technologię i stworzona maszynę do podróży w czasie. Kiedy dołączyłem do zakonu i wybrałem swoją klasę miałem skojarzenie z Star Wars Knights of the Old Republic (SWKOTOR) gdzie tam też dołączyliśmy wpierw do zakonu Jedi a potem poznaliśmy zakon Sithów. Sądziłem że pójdziesz podobną drogą ;)
Re: Asgun [VX]
: 18 wrz 2015, 18:35
autor: Noruj
Spoiler:
Nieco bardziej zakon, bogów i magię można poznać z książek w bibliotece Zakonu Burguna. Nie informowałem gracza o historii zakonu -Morgan dołączył do niego, to prawda - ale sam przyznał, że robi to tylko dla zwiększenia swojej siły i zdolności. Można powiedzieć, że Morgan wykorzystał Zakon, a Zakon Morgana. Dlatego też nie widziałem powodu, dla którego bohater miałby się zacząć interesować się głębiej zakonami - a dla ciekawskich dodałem kilka książek.
Adrap:
Naprawdę? Nazwa gry sprzed 3 lat i post świadczą o czymś? No ja sądziłem, że raczej pierwszeństwo ma tu gra
Re: Asgun [VX]
: 18 wrz 2015, 19:17
autor: Adrap
To nie ja chcę dostać się do cytatów tylko mój słownik. Znam bardziej wyszukane sposoby jak pojazdy po nowych twórcach lub rasistowskie żarciki.
A tak na poważnie to początkowa nazwa tematu wojna bogów i jeden z twoich postów sugeruję że bogowie są raczej ważni w tej grze.
No ale chciałem dodać że ogólnie jeden z żołnierzy to burgun bo miał podobne imię a ci ten w szatach w scenie pod wieżą w stolicy miał na imię estat i myślałem że to bog ale jak się ich namnożyło to się kapnąłem o co kaman.
Re: Asgun [VX]
: 18 wrz 2015, 21:05
autor: PInroz
Gram w Asgun i powiem co teraz myślę ( gry nie przeszedłem ale pierwsze minuty grania można spokojnie skomentować )
Gra wygląda na solidną. Spodobała mi się karcianka ( uwielbiam karcianki )
W trakcie fabuły rozwaliła mnie pewna sytuacja :
Spoiler:
Morgan ma ukraść lodowy materiał (który ma służyć do lodowego płaszczu) do walki z jednym gościem który używa lodowych ataków. W skrzyni z lodowym materiałem znajduje również ognisty materiał który moim zdaniem również powinien zabrać, trochę to było głupie, ale cóż ( Noruja wola )
Lecz podczas walki owi dwaj przeciwnicy przemieniają się w smoka i rozwalają mnie to znaczy Morganowi ROZWALAJĄ!!! Jego znaczy rozwalają i koleżankę Iluviel TEŻ rozwalają w zasadzie to ich obydwu rozwalają w trakcie turnieju ROZWALAJĄ ( coś za duże tego rozwalania ) ognistymi atakami rozwalają . I gdzie tu logika. Zresztą przestaję się już czepiać bo głupoty gadam :mrgreen
Ogółem gra się na razie spoko zobaczymy potem.
Re: Asgun [VX]
: 19 wrz 2015, 15:19
autor: McLaren
9godzin i 16minut przeszedłem grę 75%. Gra przyjemna ciekawa:) Pomimo tego ,że fabuła jest prostolinijna jest super:)
Są błędy graficzne w niektórych miejscach wszedłem na mur lub na drzewa.
Re: Asgun [VX]
: 21 wrz 2015, 01:44
autor: Noruj
Pykło 200 pobrań gry, ekstra! :)
Dzięki za granie i zaangażowanie, czy to w postaci komentarzy, czy w postaci recenzji.
Wrzucam wersję 1.1b, są tu drobne zmiany i poprawki.
Jeśli kto ma ochotę, to może ściągać (wystarczy przerzucić save'a)
1.1b
- "Skupienie" zawsze trafia.
- Statystyki zdolności, jak i statystyki potworów zostały odrobinę wzmocnione.
- 0% szans na błąd z zablokowanymi drzwiami przy teście Shivy.
- 0% szans na pojawienie się błędu ze Stymfalią.
PS: Uzależnienie makerowe znów chwyciło :(
Obecnie tworzę już kolejną grę, również w świecie Asgun. Będzie to jednak gra zupełnie, zupełnie inna. :)
Re: Asgun [VX]
: 21 wrz 2015, 15:56
autor: Amelanduil
Nie. Walić tę grę. Wkurzyłem się, Noruj >_<
Spoiler:
Rozumiem ideę walk "nie do wygrania", ale kuźwa, te walki nie powinny trwać CZTERDZIESTU tur!
Stymfallus cały czas leci na zamrożeniu+kwas (OP combo swoją drogą). Ta szkaradna kreatura powinna zdechnąć już 10 razy...
Re: Asgun [VX]
: 21 wrz 2015, 16:36
autor: Noruj
Ta walka jest dosłownie "nie do wygrania", trzeba ją przegrać - Stymfalia jest nie do zabicia xD
Anyway, w najnowszej wersji jest ciut inaczej - szybciej się kończy sama z siebie.
EDIT niżej:
Amel grał na wersji 1.0 jakby co :P
Re: Asgun [VX]
: 21 wrz 2015, 22:06
autor: Amelanduil
No dobra, przekonałem się jednak i podłożyłem Stymfalii żeby skończyć Dupospluwę.
Przyjemna gra. Skończyłem z 78% w lekko ponad 5h. Nie pamiętam, żeby coś konkretnego sprawiało mi wyzwanie ani żebym utknął w jakimś miejscu na dłużej. Logika wywoływała u mnie momentami mieszane uczucia ("skrzynia pełna zwojów! wezmę jeden").
Ładnie zawiązane uniwersum, z tymi powracającymi postaciami i wątkami z OzA. Błędy ortograficzne i troszkę poważniejszych bugów jeszcze zostało, ale Noruj ciągle naprawia :P
Re: Asgun [VX]
: 21 wrz 2015, 22:56
autor: McLaren
Ja najpierw w grze koksuje postać:) Na samym początku a potem luźno sobie gram to jest moja strategia:)
Bardzo mi się podobały mini gry ściganie diabła itp. :D Chodź na początku mnie wkurzało...
Spoiler:
Motyw z magicznym eliksirem siły kojarzy mi się z Obelixem który wpadł jako dziecko do magicznego napoju :)
Motyw z teleportem... Chrono Trigger...