Strona 1 z 2

Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 16 wrz 2012, 16:40
autor: Zombik
Tytuł: Eksperyment: Sen
Wersja RM: RPG Maker 2003
Rodzaj: Przygodówka
Link do pełnej wersji:
http://hostuje.net/file.php?id=a1f7cc5e ... 38fcf512b3

Opis:
Sen to niezbadane zjawisko. Pewnego dnia grupa naukowców i lekarzy pragnie przeprowadzić pewien eksperyment. Z założenia jeden z naukowców jako ochotnik zostaje poddany sztucznemu uśpieniu, a maszyny mają podtrzymywać ten sen tak długo, aż on sam w swoim mózgu nie wykształci fal, które pozwolą czuwającym nad eksperymentem odczytać ich jako "Obudźcie mnie". Założenie jest takie, że Tomasz wkroczy do świata snów i ma odkryć Jego tajemnice... rozwikłać zakadkę: "Czym i po co jest sen" i nie wybudzi się wcześniej nim tego nie odkryje.

Od autora:
Zaczynałem wiele projektów, jednak tym razem postanowiłem poprowadzić projekt do końca. Miał on być niewielkich rozmiarów, krótki, tak "do pogrania", jednak z czasem wyszło z tego coś większego. I tak oto powstał "Eksperyment Sen". Jeden z nielicznych moich projektów, które doczekały się pełnej wersji X_X.

O grze:
Gra jest przygodówką z elementami horroru. W grze sterujemy Tomaszem - naukowcem, ochotnikiem, który poddał się sztucznemu uśpieniu po to by móc śnić bez przeszkód. W grze przyjdzie nam zwiedzić surrealistyczne światy z samego umysłu Tomasza, pełne najróżniejszych rzeczy, miejsc i postaci. Przyjdzie nam przejść poprzez miejsca przypominające rzeczywistość, budynki, podwórka, aż po dziwne miejsca pełne świec, kończąc na bezbarwnym, smutnym świecie bez kolorów. Postacie również są najróżniejsze. Od ludzi, aż po dziwne istoty i zwierzęta. Napotkane postacie można podzielić na trzy typy:
- Neutralne (z, którymi możemy porozmawiać, lecz nie wniosą za wiele w fabułę np: pacjenci w szpitalu czy Mud)
- Pomocne (dzięki, którym fabuła ruszy do przodu, jeżeli coś im damy, lub coś dla nich zrobimy np: James Watcher czy Mag Magius)
- Wrogie (przez, które możemy trafić do świata koszmarów, w efekcie czego sny staną się realne i nasza postać umrze np: Duch Nipomo czy Złodziej Skór)
Na czym ogólnie polega gra? "Eksperyment Sen" to typowa przygodówka, w której przyjdzie nam szukać ukrytych w lokacjach przedmiotów, pomagać innym istotom i odkrywać zagadki Snu.

Podpowiedź:
Żeby użyć znalezionego przedmiotu w danym miejscu, należy kliknąć "ESC" i chwycić dany przedmiot do ręki. Wtedy jest on aktywny i możemy nim wpływać na otoczenie.

Screeny:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 16 wrz 2012, 18:27
autor: X-Tech
To nie jest typowa przygodówka. To jest przygodówka w stylu Yumme Nikki. http://en.wikipedia.org/wiki/Yume_Nikki Jest nawet main room z drzwiami do snów i spore labirynty jako sny. Cóż mogę napisać. Mhm...Gra jest prawdopodobnie skierowana do fanów yume nikki...Japończycy zwariowali na punkcie YN. Ja do nich wiesz, nie należę. Gra po prostu była jaka była - specyficzna. Nie czułem, że grałem w przygodówkę po prostu.


Bardzo trudne labirynty. Obrazek

W ciągu dwudziestu minut wyszedłem z lasu i dostałem się do labiryntu meteoru w kosmosie i chodze po nim od minut 20. Cóż. Takie same były uroki gry w Yume Nikki. Najwyraźniej ze mnie słaby spec od labiryntów. W grze są owszem inne lokacje i można spotkać czasem jakiegoś NPC. Trzeba sprawdzić inne drzwi.




Nie sprawdzałem innych drzwi. Niech więcej osób się wypowie. To CHYBA nie moja działka.

Co do grafiki i muzyki. Znam ją dobrze z backstage i Zasłony. Kiedy pogram więcej to jeszcze coś napiszę, ale niech inni się jeszcze wypowiedzą.

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 16 wrz 2012, 20:33
autor: Kleo
Też męczę ten labirynt co X i baaardzo zaczyna mi brakować opcji biegania.

Labirynt wymęczony, ale teraz golem chce ode mnie czegoś z lasu (skurczybyk nie chce się zadowolić gumą balonową, a nic innego nie mam). No i chyba nie wyjdę z lokacji....

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 16 wrz 2012, 21:14
autor: Zombik
Widzicie... ta gra po głębszym zagłębieniu pełna jest różnych sekretów, które nie mają wpływu na fabułę, aczkolwiek pomagą. Jednym z sekretów jest właśnie opcja szybszego biegania. Nasza postać może biegać szybciej, ale wpierw musimy dokonać pewnych czynności w świecie snów. Na wasze nieszczęście Świat Leśny jest światem, gdzie zgubić się najłatwiej xD. (Akurat drogę labiryntu znam na pamieć O_O)
Poza sekretami, w grze występuje dość dużo symboli idących w jednym kierunku. Teksty wielu postaci skierowane są w pewną stronę.
Jeżeli ktoś by był na tyle wytrzymały, by to wszystko odkryć to byłbym pod wrażeniem xD

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 16 wrz 2012, 21:30
autor: Kleo
Domyślam się, że trzeba sok z wiewióry fioletowej wycisnąć, ale mi zwiała do nory. Jak już jesteś, to daj znać, czy bez czegoś z kolorowego lasu to mnie golem wypuści, bo jak nie to muszę od nowa zaczynać. A ty grę poprawiać :wink:

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 16 wrz 2012, 22:09
autor: Zombik
Dobrze kombinujesz Przprz xD.
A żeby wyjść z bezbarwnego lasu wystarczy wejść znów między dwa tamtejsze kamienie, a pojawimy się znów w zwykłym, kolorowym lesie. ^^

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 17 wrz 2012, 11:53
autor: Prometherion
Ściągnąłem gierkę, jak będę miał czas to jutro napiszę więcej. Teraz mogę dodać, że temat spodobał mi się. Jako tako interesuje mnie zagadnienie snu, jego przyczyn, skutków itd. A mógłbyś napisać ile mniej więcej zajmuje czas przejścia?

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 17 wrz 2012, 17:39
autor: Zombik
Czasu przejścia nie idzie dokładnie określić, ze względu na to iż nie mogę ustalić ile kto będzie przechodził labirynty, cofał się do poszczególnych lokacji, szukał przedmiotów i zastanawiał się gdzie użyć i po co może służyć dany przedmiot xD.
Niektórzy mogą się z tym uporać w 1,5 godzinki, a niektórzy męczyć się 5 godzin, a i tak nie przejść po czym włożyć grę do kosza xD

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 17 wrz 2012, 20:06
autor: Wexx
Hmm, sen to super pomysł na grę, trzeba obczaić! :-) Tym bardziej, że tak jak Prometherion troszkę się tym interesuję ; ) Jutro ściągnę... Zaraz, zaraz - trzeba mieć zainstalowane 2k3? :-P

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 17 wrz 2012, 21:23
autor: Finwe
Chyba jestem lamerem, bo ta gra jest za trudna :lol:
Utknąłem na pierwszym labiryncie w lesie, to rekord.
Szczerze - miło się grało z taką nutką zdziwienia i tajemniczości.
I tym przeżuwaczem 8odgłosy przeżuwania* :-P

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 17 wrz 2012, 21:53
autor: Zombik
Ten las nie jest aż taki duży! xD
Swoją drogą właśnie zaaktualizowałem link do wersji, która nie wymaga zainstalowanego RM (a przynajmniej chyba tak jest, chyba, że coś sknociłem. Jednak raczej zrobiłem wszystko według instrukcji)
xD

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 17 wrz 2012, 22:09
autor: Kleo
Dobrze kombinujesz Przprz xD


Wiem, mam to wrodzone :wink:

Lord Drachanel pisze:A żeby wyjść z bezbarwnego lasu wystarczy wejść znów między dwa tamtejsze kamienie, a pojawimy się znów w zwykłym, kolorowym lesie. ^^


Miało być CZY, a nie JAK. Ale w sumie dobrze, że napisałeś, bo g**no te kamienie widać. Trzeba je było większe zrobić, albo z jakimś kolorkiem delikatnym. W ogóle coś niewyraźna ta lokacja, dobrze, że nie za duża.

Po mojemu te zapętlone mapy to tani chwyt. Rozumiem, że miało to służyć stworzeniu atmosfery sennego zagubienia, ale mnie osobiście zwyczajnie męczy.
Jak już marudzę, to jeszcze muzyka - niespecjalnie mi się podoba. Bardziej chyba coś takiego by mi pasowało:
http://www.youtube.com/watch?v=JU6_Evmh ... ure=relmfu

Ale to już rzecz gustu, więc nie będę się zbytnio czepiać, tylko puszczę sobie w tle sountrack z Gray Matter i będzie dobrze.
A tak w ogóle to warto wytrwać, bo z czasem gra przyspiesza (wtedy, gdy uda się bohatera przyspieszyć, co znacznie zwiększa komfort rozgrywki).

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 17 wrz 2012, 22:44
autor: X-Tech
Popieram inna muza mogła by być 11

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 18 wrz 2012, 20:30
autor: Noruj
Dla mnie to jest niegrywalne. Z początku byłem nawet zaciekawiony i zaintrygowany, ale później gra, która składa się wyłącznie z labiryntów zrobiła się strasznie nudna i irytująca. Sam pomysł fajny, no muza mi się podoba, bo jest totalnie różna i lekko schizowa. Dla mnie, żeby to było grywalne potrzeba mapy na każdą lokację. Najlepiej z zaznaczonymi miejscami, które już odwiedziliśmy. (Coś jak w Silent Hill).
Inaczej to po prostu tortura.

Re: Eksperyment Sen (pełna wersja)

: 19 wrz 2012, 17:31
autor: Kleo
Trochę Noruj ma racji, na początku łatwo się zniechęcić, a szkoda, bo potem jest lepiej. Może poza tym, że jak się idzie kolejny raz do bezbarwnego lasu (a nie da się tego uniknąć), to trzeba po tych labiryntach znów błądzić, co się w końcu irytujące robi nawet dla miłośnika tego typu zagadek (no chyba, że jest inne wejście, którego nie udało mi się odkryć; w tej grze to możliwe). Warto byłoby spróbować coś zrobić z tym, jednak mulącym, początkiem, bo z jego powodu jestem chyba jedną z nielicznych na razie osób, które dotarły tak daleko. I gra dość mocno mnie wciągnęła. Sposób prowadzenia rozgrywki przypomina mi jedną sympatyczną flashową przygodówkę o wdzięcznej nazwie "A small favor", w której biegamy od człowieka do człowieka i za przysługę mu wyświadczoną otrzymujemy coś, dzięki czemu możemy pomóc następnemu itd., a na końcu oczywiście osiągamy własny cel. Może mało odkrywcze, ale potrafi zaciekawić.
Ale teraz mam zaćmienie, więc HELP ME MY LORD, bo mam wielką ochotę to skończyć i sprawdzić czy finał jest wart starań.
Spoiler: