Obrońcy kamienia cz 1 2003

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: McLaren »

Dzięki za podpowiedz Cydyn. Myślę,że fajnie by było jakby obrońcy wioski zabici przez trupki sami zamienili się w sługów cienia:)
Awatar użytkownika
OverHiLL
Posty: 80
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:44

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: OverHiLL »

Noruj pisze:Ustawienie duperelek na tej i tego rodzaju mapach zupełnie jej nie uratuje. Po pierwsze nie powinieneś tak budować map od linijki. Elementy powinny być porozmieszczane w bardziej chaotyczny, ale jednak estetyczny sposób.
Dobrze powiedziane imo.

Przede wszystkim, tworząc mapy - myśl logicznie i zastanów się. Czy widziałes kiedyś, żeby drzewa rosły w jednej linii, równo? (po za ogrodami, sadami, etc XD) Albo, żeby 5 dużych kamieni stało obok siebie? To samo tyczy się ścieżki - nie może być taka prosta, to nie jest chodnik, tylko ścieżka leśna (wnioskuje ze screenu), więc musi być chaotyczna, poskręcana trochę itd. Dopiero potem dodawaj różnego rodzaju kwiatki, pierdoły itd. Genialnym mapperem nie jestem, dobrym nawet też nie, ale to są absolutne podstawy.

I nie wiem jak resztę, ale mnie już strasznie razi te RTP. O ile wykorzystanie pojedynczych elementów jest okey, o tyle te mapy (szczególnie takie) złożone z RTP już po prostu nudzą. Gry nie przyciągają, jeśli nie ma w nich oryginalności, także w kontekście graficznym. To samo tyczy się charsetów. W internecie jest mnóstwo różnego rodzaju graficznych dupereli do 2k3, więc chyba warto poświęcić trochę czasu, poszukać i zrobić coś oryginalnego, nie?

Ale mimo wszystko - rób, rób. Tylko popraw kilka rzeczy i będzie okey.

aVe.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: Rahim »

OverHiLL pisze:
Noruj pisze:Ustawienie duperelek na tej i tego rodzaju mapach zupełnie jej nie uratuje. Po pierwsze nie powinieneś tak budować map od linijki. Elementy powinny być porozmieszczane w bardziej chaotyczny, ale jednak estetyczny sposób.
Dobrze powiedziane imo.

Przede wszystkim, tworząc mapy - myśl logicznie i zastanów się. Czy widziałes kiedyś, żeby drzewa rosły w jednej linii, równo? (po za ogrodami, sadami, etc XD) Albo, żeby 5 dużych kamieni stało obok siebie? To samo tyczy się ścieżki - nie może być taka prosta, to nie jest chodnik, tylko ścieżka leśna (wnioskuje ze screenu), więc musi być chaotyczna, poskręcana trochę itd. Dopiero potem dodawaj różnego rodzaju kwiatki, pierdoły itd. Genialnym mapperem nie jestem, dobrym nawet też nie, ale to są absolutne podstawy.

I nie wiem jak resztę, ale mnie już strasznie razi te RTP. O ile wykorzystanie pojedynczych elementów jest okey, o tyle te mapy (szczególnie takie) złożone z RTP już po prostu nudzą. Gry nie przyciągają, jeśli nie ma w nich oryginalności, także w kontekście graficznym. To samo tyczy się charsetów. W internecie jest mnóstwo różnego rodzaju graficznych dupereli do 2k3, więc chyba warto poświęcić trochę czasu, poszukać i zrobić coś oryginalnego, nie?

Ale mimo wszystko - rób, rób. Tylko popraw kilka rzeczy i będzie okey.

aVe.

Nie zgodzę się, może i podstawowe rtp jest nielubiane przez swoją powszechność ale da się z niego zrobić cuda, trzeba tylko chęci. Co do gry to jest to jego pierwszy projekt, ogarnijcie, każdy kiedyś jakoś zaczynał, jeden lepiej drugi gorzej, wraz z praktyką nabierze umiejętności xd
Awatar użytkownika
cydyn
Posty: 43
Rejestracja: 25 mar 2013, 19:19

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: cydyn »

Dobrze mówisz Rahim.
Jakby co ukończyłem grę w 8% bo nie robię narazie map tylko dodatkowe rzeczy w kilku miejscach.
Czyli klasy rycerza i włócznika i resztę.
Niedługo zacznę robić mapy ale poprawiam wszystkie błędy które tylko udaje mi się znaleźć.
A i mapy są nieco zmienione a charestów jest więcej bo dodałem swoje.
PS: Jestem początkujący ale próbuję przynajmniej zrobić jakąś fajną gre
Awatar użytkownika
OverHiLL
Posty: 80
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:44

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: OverHiLL »

Rahim pisze: Nie zgodzę się, może i podstawowe rtp jest nielubiane przez swoją powszechność ale da się z niego zrobić cuda, trzeba tylko chęci. Co do gry to jest to jego pierwszy projekt, ogarnijcie, każdy kiedyś jakoś zaczynał, jeden lepiej drugi gorzej, wraz z praktyką nabierze umiejętności xd
A widzisz, żeby autor robił cuda na tych RTP? Wszystko spoko, ale do 2k3 jest naprawdę tyle grafik, że jechanie na RTP to zwykłe lenistwo autora i brak chęci do poszukania czegoś oryginalnego.

Co do pierwszego projektu - słyszałeś zasadę pokazywania pierwszych gier tylko rodzinie, ew. znajomym? Tutaj ta zasada pasuje.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: Rahim »

Ja pokazałem tutaj mój pierwszy projekt i się podobał i też był na zwyczajnym rtp
Awatar użytkownika
OverHiLL
Posty: 80
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:44

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: OverHiLL »

Z tego co widzę, to raczej furory nie zrobiła i sceny do góry nogami nie wywróciła Twoja gra. Nie o tym chodzi anyway. Po prostu nie widzę sensu pokazywania projektu tego typu na forum, lepiej go wykonać w zaciszu, pokazać znajomym i tak dalej, wyciągnąć wnioski i rozpocząć nowy projekt, który wiadomo - będzie już lepszy.
Niestety na scenie RM, panuje tendencja ilość > jakość. Ja tworzę w RMie od ponad 3 lat i oprócz jednego projektu, który można znaleźć na forum, a który ciągle jest tworzony nie wydałem nic. Znaczy się - stworzyłem kilka gier, w tym jedną dłuższą, ale widziałą ją kilka osób. Pierwszy projekt to zawsze forma nauki, inaczej być nie może.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: Rahim »

nie zgodzę się, lepiej pokazać i by bardziej doświadczeni makerowcy wytkneli błędy wtedy wiesz nad czym popracować. tak furory nie było ale dało mi to napęd by stworzyć coś lepszego.
Awatar użytkownika
OverHiLL
Posty: 80
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:44

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: OverHiLL »

Może. Mi wystarczyło wzorowanie się na innych grach, samemu widziałem swoje błędy.
Ale okey, EOT.

Dalej wypowiedzi ściśle na temat gry, please.
Awatar użytkownika
ts4r
Posty: 46
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:48

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: ts4r »

Czy widziałes kiedyś, żeby drzewa rosły w jednej linii, równo? (po za ogrodami, sadami, etc XD)
Pozwolę się nie zgodzić. Wystarczy się tylko chwilę przyjrzeć drzewom w lesie aby dostrzec piękne, równe rządki ;), ale fakt, w grze źle to wygląda.
Samej gry na razie nie sprawdzę. I nie chodzi tu o nieporywającą stronę graficzną czy warstwę fabularną. Po prostu to wciąż tylko demo a ja mam ciągle tak mało czasu i duże zaległości w RM.
PS. Mapy naprawdę wymagają poprawy.
Brohoof

"Set phasers to hug!" - Sweetie Bot
Awatar użytkownika
cydyn
Posty: 43
Rejestracja: 25 mar 2013, 19:19

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: cydyn »

Wiem ze mapy sa do poprawy.
A walke musialem zmienić i w pełnej wersji nie będzie pomocników ( no chyba że fabularni) Ale będzie się ulepszać swój ekwipunek. Np: 1 lvl miecza a na 2 wybierasz jaki ma byc i co trzeba użyć by go mieć. Będą 3 przedmioty do ulepszeń miecz , tarcza i zbroja wszystkie są dzielone na 2 grupy.
Z pomocnikami i klasami po prostu nie zdążył bym na czas ale w 2 cz myślę że zrobie tak jak w demku czyli pomocników i klasy. A ja się zgadzam z rahimem bo wolę dać na forum swoją grę i zobaczyć jakie błędy są i w następnej grze spróbować ich nie popełniać
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: Rahim »

Dokładnie, tym bardziej że to twój pierwszy projekt i bd wiedział przynajmniej w następnym na co musisz zwrócić uwagę ;)
Daj jakieś screeny z postępu projektu, zarzuć też jakąś ciekawostką, może coś nowego z mechaniki bądź fabuły :p
Awatar użytkownika
cydyn
Posty: 43
Rejestracja: 25 mar 2013, 19:19

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: cydyn »

Postepy czyli screeny i jakies inne rzeczy wrzuce dzis lub jutro zalezy czy zdaze bo dzis mam sprawe do zalatwienia. Ale sa nowe mapy i ciekawostka bo gra bedzie podzielona.

Czyli bedzie sie grac beniaminem i inna postacia ktora tez jest wazna ale jest zupelnie w innym miejscu a nazywa sie ona Vrender.

Reszte powiem pozniej
Awatar użytkownika
cydyn
Posty: 43
Rejestracja: 25 mar 2013, 19:19

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: cydyn »

Nowe screeny:

Obrazek

Niewiadome miejsce (TAK SIE NAZYWA HEHE)


Obrazek


Jaskinia


Obrazek


Niewiadome miejsce 2



Obrazek


Troche zmieniona karczma w Clov


Druga postac ktora sie gra to cien. Gra sie cieniem. 2 postac nie jest zadnym wielkim
magiem , wojownikiem tylko zwyklym zolniezem. On chce przeciwstawic sie krolowi cienia
poniewaz chce by wkoncu zapanowal spokoj.

Druga postac jakby co zaczyna w zamku cienia a reszte dopiero zabaczycie w grze.

Screeny zamku i wnętrz dopiero pozniej.

Do gry dodalem mianowicie kilka postaci nie z podstawowego RTP a postacie zrobilem w programie
na interniecie ktory znalazlem.

I to narazie tyle. Prosze o ocenianie screen
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: Obrońcy kamienia cz 1 2003

Post autor: Zombik »

1,3 screen - z tego co widze to rzędy poplątanych wysp i wysepek O_o (lub coś w tym guście). Idealnie to nie wygląda, ale liczy się pomysł i grywalność. Nie jest źle.

2 screen - jaskinia wygląda na lekko pustą. Poza tym użyłeś jako ściany - przepaści. Proponuje zrobić wnętrze podobnie jak w przypadku tworzenia wnętrz budynków. Skalna ściana, Sufit (ten ciemniejszy) a przepaścią wypełnić trochę wolnego miejsca wewnątrz jaskini.

4 screen - Widzę, że całkiem nieźle poprawiłeś wnętrza O_O. Lekko drażni mnie tylko znak umieszczony na suficie (spróbuj rozwiązać to inaczej xD), oraz ściana zrobiona z drugiej podłogi. Poza tym wydaje mi się, że jest za niska. Przydał by się jeszcze jeden poziom.

Poza tym widzę, że projekt biegnie do przodu. Oby wena Cię nie opuściła bracie.
ODPOWIEDZ