[2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 345
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

[2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: AkiNebula_e » 29 mar 2013, 18:52

Obrazek

Nazwa: Najlepsze Kampanie SD: Hope
System: RPGMaker2k3
Fabuła: Jest to gra, która powstała przypadkiem, podczas prac nad mechaniką do innego projektu. Jest osadzona w Universum SD,a dokładniej jest przeniesieniem prawdziwej sesji klasycznego RPG (książkowego) gdzie każdy z bohaterów był żywym graczem i od jego decyzji i zachowań zależała fabuła. Gra zaczyna się gdy poznajemy niczym w dramacie romantycznym "kobietę" i "mężczyznę", o bliżej nieokreślonych imionach. Podróżując samochodem do niejakiego miasta Dorset poszukują zjawisk i fenomenów paranormalnych. Nie wiadomo kiedy docierają na miejsce, jak i czy w ogóle tam dojechali. Dialog urywa się w pewnym momencie, a nasz "kobieta" nie tyle budzi się, co po prostu nagle orientuje się, że coś się nie zgadza. Więcej nie chcę i nie mogę napisać. Fabuła jest osią napędową projektu, a spojlery popsują tylko rozgrywkę.

Kompozycja: Rozgrywka w wielu aspektach przypominać będzie przygodówki z gatunku "point 'n click", gdzie nasz bohater może dokonywać różnych interakcji z obiektami i otoczeniem. Uzupełnieniem tego jest system wyzwań, które określają sprawności naszych bohaterów w różnych dziedzinach. Fabuła często jest przedstawiona w typowy dla Visual Novell sposób, masa opisów, przemyśleń i dialogów (nie jestem pisarzem, nie przychodzi mi to łatwo, ale staram się trzymać poziom jaki poznałem po przeczytaniu Fate Stay Night oraz obydwóch Corpse Party). W grze można zginąć w często nieprzewidywalny sposób, co prowadzi do "złego zakończenia". Można kolekcjonować różne "typy" śmierci jakie nas spotkały, co możemy sprawdzić w opcjach. Zrezygnowałem całkowicie z systemu walki na rzecz wyzwań. Tutaj najważniejsza jest fabuła, nie ładowanie punktów doświadczenia i poziomów (co nie znaczy, że nie można ich podnosić)

Mechanika: Wspomniane wyżej wyzwania, upływ czasu, własny system inwentarzu, wiadomości, akcji. Menu RM całkowicie zostaje wyłączone w tym projekcie.

Prezentacja fragmentu rozgrywki:
https://www.youtube.com/watch?v=n4tV7eExDNw&list=UUec-XKgZ75KNa9tYvbztJIg

Link na YT do trailera: http://www.youtube.com/watch?v=Y1QiKTg7SIA
-------------------------------------------------------------------------------------------
Screenshoty:
Spoiler:

-------------------------------------------------------------------------------
Link do wersji 0.1c: http://www78.zippyshare.com/v/60740016/file.html


edit2 Poniżej link do łatki 0.1d!

http://www7.zippyshare.com/v/58375204/file.html


Spoiler:


UWAGA GRA KORZYSTA Z WŁASNYCH CZCIONEK. NALEŻY SKOPIOWAĆ ZAWARTOŚĆ KATALOGU CZCIONKI PO WYPAKOWANIU ARCHIWUM DO FOLDERU WINDOWS\FONTS.

PS. Wielu zapewne zastanawia się, co ja robię zaczynając coraz to nowe projekty nie kończąc starych. Otóż działam tak by nie znudzić się daną rzeczą. Żmudne wklepywanie setny raz analogicznych skryptów, lub poprawianie kolejnych błędów może skutecznie zniechęcić do prac nad danym tytułem. A tu, o coś dla odetchnięcia innego. Pracuje nad 3 projektami, z czego SD ma priorytet. Każdy z nich jest inny, każdy z nich ma inną fabułę i mechanikę dzięki czemu jeśli znużę się jednym projektem to natychmiast przerzucam się na inny. Lepsze to niż włączanie makera na 30 minut, popatrzenie w okna animacji i skryptów, pooglądanie sobie ich i wyjście do windowsa. Dzięki temu praca zawsze idzie do przodu, w jednym z 3 projektów.

ps2. Jazz, jeśli to problem to usuń posty związane z Hope z tematu Fate, chyba, że może to zostać jako po prostu proces developingu, z którego urodziło się niechciane dziecko ;)
Ostatnio zmieniony 25 lip 2013, 14:21 przez AkiNebula_e, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 329
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: Zombik » 29 mar 2013, 19:21

W takim razie ja z niecierpliwością czekam na demko O_O. KOCHAM TAKIE SCARY HORROR GAMES! <3333
A do tego przygodówka. KOCHAM TAKIE PRZYGODÓWKI <3
A do tego po Polsku.
KOCHAM HORROROWE POLSKIE PRZYGODÓWKI, bo je rozumiem! <3333
*O*
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: GameBoy » 29 mar 2013, 20:18

Czegoś takiego mi brakuje w polskich makerówkach.
Nietypowa mechanika, autorskie pomysły zamiast setnego kopiowania przeciętnych rpgów i osadzania akcji w jeszcze bardziej przeciętnych klimatach średniowiecznego fantasy z rycerzami.
Trochę obawiam się tych rzutów kostką, bo nie jestem fanem (wręcz przeciwnikiem) takiej mechaniki, ale na pewno zagram, bo przypomina mi to trochę to co sam chcę zrobić, a ciężko mi znaleźć inne takie gry. :)

Może uda mi się stworzyć 1 polską Visual Novell.

http://moacube.com/games/cinders/ No chyba, że pierwszą w makerze, to całkiem możliwe, że tak. Chociaż sam pomysł nie wydaje się być typową visual novel.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: Kleo » 29 mar 2013, 21:01

AkiNebula_e pisze:Gra zaczyna się gdy poznajemy niczym w dramacie romantycznym "kobietę" i "mężczyznę", o bliżej nieokreślonych imionach.
To on nie ma na imię William???
Też się cieszę na przygodówkę, ale tylko połowicznie. Bo mnie dla odmiany wkurza, że każda przygodówka w rmie musi być koniecznie horrorem. A strach nie jest emocją, za którą jakoś szczególnie tęsknię, w związku z czym za horrorami nie przepadam. Ale i tak zagram, jak (jeśli?) się pojawi.
Menu nie będzie? A jak z zapisem? Znów jakieś save pointy? Bo jak można z nagła zginąć złą śmiercią to ja chcę mieć możliwość zapisu co dwa kroki.
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 479
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: Soul » 29 mar 2013, 21:20

O nie, nie zapis w przygodówce co dwa kroki to przesada :) Musimy czuć, że coś tracimy podczas śmierci i trzeba jej jak najbardziej unikać, a nie że dead i po 2 sek wczytaj, pół minuty gry i już jesteśmy w tym samym miejscu. Najlepszym wyjściem jest albo w grze autosave i podczas śmierci go tracimy, a grę trzeba zacząć od początku (opcja pominięcia intra, niezbyt rozbudowany świat, może dość duża losowość dialogów, zadań, npc a nawet map). Drugim wyjściem jest rzadki save, ale to ma swoje zalety i wady:
-czuć, że coś tracimy i staramy się unikać śmierci
-dla graczy, którzy odpalają kompa na chwilkę mogą go w trakcie gry wyłączyć i wszystko co ugrali w ciągu 10-15 minut stracą
Ale Aki znów włożył screena z błędem :P
Co do reszty interesująca fabuła. Kiedy było jeszcze to w temacie FSN myślałem, że Finn to chłopak :-D .

Edit:
A ta nagła śmierć to pewnie polega na tym, że podchodzimy do czegoś i wybierając złą odpowiedź umieramy. To jest to, że czuć ekscytacje np. przed skokiem do dziury i myślimy "skoczyć" "nie skoczyć" oto jest pytanie.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: Kleo » 29 mar 2013, 21:59

bluemike pisze:O nie, nie zapis w przygodówce co dwa kroki to przesada :) Musimy czuć, że coś tracimy podczas śmierci i trzeba jej jak najbardziej unikać, a nie że dead i po 2 sek wczytaj, pół minuty gry i już jesteśmy w tym samym miejscu. Najlepszym wyjściem jest albo w grze autosave i podczas śmierci go tracimy, a grę trzeba zacząć od początku

Bardzo, bardzo, bardzo zły pomysł. Jak już jest autosave to chyba nie po to, żeby go tracić po śmierci???
A tak na marginesie - w co najmniej 90% klasycznych przygodówek (mam na myśli point&clicki i pochodne) po prostu się nie ginie.... Co najwyżej można utknąć na jakiejś nazbyt skomplikowanej zagadce albo przeoczonym przedmiocie.
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 479
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: Soul » 29 mar 2013, 22:15

Tak masz rację w 50% Kleo. Nie wyobrażam sobie, żeby w jakimś rozbudowanym RPG ginęły zapisy.
Ale w grze gdzie jest duża losowość tzn. za każdym razem gra się różni można zastosować taką metodę. Chociaż osiągnięcie autosave w RM 2k3 jest chyba niemożliwe. Lubię czuć w grach adrenalinę, ale jeżeli zabraknie jej w jakiejś grze dam sobię z tym radę. W kwestii zapisu w każdym miejscu i o każdym czasie po prostu zgadzam się z X-Techem. Nie czuć tego, że się na prawdę gra :P
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: Noruj » 29 mar 2013, 23:08

przprz, też mi to doskierwa, że jak już mamy przygodówkę to horror. Może to być dziwne co mówię, w końcu sam zrobiłem Agnosco x d, ale czasami mam ochotę na taką beztroską, humorystyczną przygodówkę w stylu Simon the Sorcerer, Gilbert Goodmate, Larry etc : )

Obejrzałem filmy na YT i fajnie to wygląda :)
Co prawda, mam już przesyt tego typu grafik i nużą mnie powoli, ale za to ciekawe są te funkcje - jak to wołanie, etc. Chciałbym w to zagrać.
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 345
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: AkiNebula_e » 29 mar 2013, 23:12

Zapisy będą możliwe przy użyciu "Błękitnego Pergaminu", jak na jednym z filmików widać. Po użyciu tego przedmiotu, otwieramy menu save. Niestety ilość pergaminów jest ograniczona, ale ich cechą jest to, że można ich użyć w dowolnym momencie. Oczywiście poza pergaminami są typowe save pointy w bezpiecznych strefach. Użyci pergaminu jak każa akcja w grze zabiera czas, wiec nasza postac musi wyciagnac go i zapisac, wiec nagle zapisywanie podczas krytycznych sytuacji moze byc trudne. Wszystko staram sie ladnie animowac.

Nagła śmierć polega na... nagłej śmierci. Nieuważnie wchodząc do niezbadanych drzwi bądź z ciekawości włazić w każdą, ciemną dziurę. Śmierć bohatera wyklucza go z dalszej gry. Game over następuje w momencie gdy stracimy wszystkich bohaterów.

W grze zawarta jest mechanika "OM", czyli z naszego SD Obwód Mocy. To pojedyncze zogniskowanie życiowej energii, do którego ludzie nie mają dostępu świadomie. Użycie OM sprawia, że natychmiastowo unikamy śmierci tak jakby dziwnym przypadkiem o włos nas coś minęło, lub nie zauważyło.

Jak już pisałem, aby dowiedzieć się więcej o założeniach gry odsyłam do recenzji Corpse Party Blood Covered (http://www.youtube.com/watch?v=BzYSQPjiY_c)(de facto 1 edycja została również napisana w makerze) oraz kwadrylogi o Chzo Mythos (http://www.youtube.com/watch?v=AanB3iLgN2c) , autorstwa Bena Yathzee (czy jakos tak).
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 23:17 przez AkiNebula_e, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: Jazzwhisky » 29 mar 2013, 23:14

Kleo pisze:w co najmniej 90% klasycznych przygodówek (mam na myśli point&clicki i pochodne) po prostu się nie ginie....
Oj, tu chyba zdecydowanie przesadziłaś, ja powiedziałbym że jest to raczej pół-na-pół, nawet w przyjaznych przygodówkach pod koniec gry pojawiają się "śmiertelne" momenty. A co do save, fajnym kompromisem są save pointy + ograniczona ilość save "na żądanie", ilość zapisów gry można w RM2k3 zapisać do zmiennej. =]

O samej grze trudno mi napisać coś więcej niż to, że przypomina mi mój ostatni własny projekt spod RM, bardzo podobne założenia. Chętnie zagrałbym w coś podobnego pod warunkiem, że nie trzyma się hardkorowo klimatów m&a jak np. wiele gier Ska'cia będących mieszanką Visual Novel + ABS.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: Kleo » 29 mar 2013, 23:29

Tak, bluemike, masz rację. W jakichś 50% ;)
Bo istotnie, jeśli szukasz w grach adrenaliny, to zapisywanie co 2 kroki byłoby jak dolewanie do niej, dajmy na to, nerwosolu. Ale ja zapotrzebowanie na adrenalinę mam znikome i jak ciągle ginę to mnie szlag trafia, bo nie mogę się wczuć w fabułę.
EdiT: Aleście się rozpisali, nie macie co po nocach robić?
No dobra, po kolei:
Noruj: miło, że ktoś mnie rozumie;) To może ty zrobisz coś lekkiego dla odmiany?
Aki: to ilu tych bohaterów w końcu będzie? Myślałam, że tylko ta bezimienna kobieta. A rozwiązanie sprawy zapisu mi osobiście pasuje.
Jazz: może to kwestia tego, że ja po prostu wybieram takie przygodówki, w których się nie ginie, bo je zwyczajnie bardziej lubię i stąd mam spaczoną perspektywę. A swój projekt możesz wolną chwilą dokończyć, chętnie zagram.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 345
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: AkiNebula_e » 29 mar 2013, 23:32

Nie powinienem tego pisać Kleo, ale skoro zapytałaś to wspomnę tylko, że w głównym wątku pojawia się parapsycholog, ksiądz, detektyw oraz agent FBI. Dodatkowo kilka postaci pobocznych ktore mozemy uratowac i zabrac ze soba do pomocy. Gre bedzie mozna przejsc nawet 1 postacia, ale kazda z nich ma zestaw wlasnych , unikatowych cech.

Zwróćcie proszę uwagę na to, że to nie jest typowe RPG, ale też nie jest to typowa przygodówka. Nie próbujcie usilnie sklasyfikować tego. Tutaj odgadywanie kolejnych "złych zakończeń" ma być równie ciekawe co główny wątek, a zapewniam, żę grając ostrożnie i bez zdolności czy statystyk da się tą grę przejść. Trzeba tylko zachować rozsądek w działaniu.

edit
I jeszcze jedno. Są "horrory" i "HORRORY". Moim celem nie jest straszenie przez zaskoczenie, tylko zbudowanie atmosfery niepewności i grozy polanych dużą ilością sosu z tajemnic i zagadek.
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 479
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: Soul » 30 mar 2013, 17:27

AkiNebula_e pisze:I jeszcze jedno. Są "horrory" i "HORRORY". Moim celem nie jest straszenie przez zaskoczenie, tylko zbudowanie atmosfery niepewności i grozy polanych dużą ilością sosu z tajemnic i zagadek.

To właśnie lubię :) Tak z ciekawości się zapytam czy gramy kolejnymi to postaciami po śmierci którejś, czy wybieramy postać na początku, a potem jak umrze to wybieramy kolejną? Sprawa ograniczonego zapisu również mi się podoba. Pozostaje czekać na wersję testową to na pewno zagram :-D
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 18:33 przez Soul, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 345
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: AkiNebula_e » 30 mar 2013, 17:38

Gra będzie ciągła fabułę jedną linią, czyli będą epizody poświęcone każdej postaci. Jeśli któraś z nich zginie wcześniej lub nie dotrwa do końca epizodu, to gra automatycznie przesokczy do następnego.

Będzie możliwe znalezienie np zwłok bohatera grając innymi postaciami.
Awatar użytkownika
shadowly
Posty: 99
Rejestracja: 24 gru 2011, 19:31

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Postautor: shadowly » 30 mar 2013, 20:58

Point 'n' click w RMie, ajć. Mam nadzieję, że będą jakieś zagadki, albo łamigłówki, w stylu rozszyfruj kod, czy coś w tę deseń, to zdecydowanie wydłuża rozgrywkę. Imo te save'y, mogłoby ich nie być, bo to niszczy klimat, a ja wolę się wczuć w ten świat i nawet przechodzić to 100 razy, gdyż wzmaga to jeszcze bardziej apetyt. Jak nie teraz, to jutro, jak nie jutro, to za tydzień, ale tak czy siak kiedyś muszę do tego wrócić i to przejść :twisted:, nawet gdyby mnie to kosztowało uszczerbku na zdrowiu. Czyżby nikt w dizzy'ego nie grywał
Słyszałem że MegaPorn upadło ale Redtube jeszcze nie zamknęli, przed chwilą sprawdzałem. Jeszcze nie jest tak źle, ale dobrze że sobie za wczasu pornolów naściągałem na kompa. Ciężkie czasy dla fapowania nadchodza...

Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości