http://www.youtube.com/watch?v=dXQHm3hZZHk
Test siły woli przywraca punkty morali na +1, dzięki czemu możemy swobodnie badać otoczenie. Gdy morale spadaja na 0 (słychać głośny oddech bohatera/bohaterki) to postać może odmawiać badania pewnych rzeczy, gubić przedmioty a nawet przenosić się (tracićświadomość) w losowe, poznane wcześniej miejsca. Premie do wszelkich innych testów poza siłą woli są niwelowane. Tutaj proces przyspieszony, ponieważ cykliczny test Siły Woli, który pomoże odzyskać 1 punkt woli następować będzie co 5 minut, aż do czasu zaliczenia.
Niestety ekran statusu postaci oraz wszelkich statystyk jeszcze nie zrobiłem. I pewnie do 19 nie zrobię. W ogóle, wątpię, że skończę scenariusz w zapowiadanym czasie.
Stety bądź niestety ilość pomysłów przekroczyła domyśle założenia, a i pewne aspekty mechaniczne wymagają dopracowania i poszerzenia. Pojawi się również kilka wątków, których w oryginalnej sesji nie było (np postać Amela).
Dam wam zagrać w to co uda mi się do 19 zrobić, bo później spadam na wakacje. Da to chociaż trochę poznać co wam chcę przedstawić.
Postanowione już jest, że 1 scenariusz ma 4 główne zakończenia i 1, które jest w sumie śmiercią po utracie punktów życia. 1 z tych zakończeń jest "prawidłowe" o czym będziemy informowani po jego osiągnięciu (będzie wiadomość, że odnaleźliśmy TRUE ENDING).
Przyszłe scenariusze będą w pewnym stopniu zależne od osiągniętych wcześniej zakończeń (postacie, które giną wcześniej nie pojawią się w późniejszych etapach gry tak samo jak te, które przeżyją pojawią się później).
Aby osiągnąć 100% przejścia scenariusza (TRUE ENDING) należy odkryć wszystkie sekrety z danego poziomu. Nie chodzi tylko o przedmioty, ale o interakcje z innymi (o ile takowy są) lub wydarzenia, może zbadanie czegoś szczególnego lub użycie jakiejś rzeczy w odpowiednim miejscu.
--------------------------------------------------------------------
edit
Tak jak przewidywałem nie ukończyłem scenariusza, ale poniżej prezentuje małą próbkę tego, czym ta gra ma być. Voice Acting jest tymczasowo wyłączony (jak ktoś chcę może go uruchomić włączając w edytorze przełącznik [0020]VoiceActing na ON)
Gra zawiera na 100% błędy, mniejsze lub większe. Testów (i to pobierzych) podjęła się tylko jedna osoba, więc cudów nie będzie.
Ze znanych problemów:
- Menu akcji nieco laguje, trzeba chwile poczekac nim opcja sie zmieni
-
pomijamy samouczek (6) na poczatku gry, jest niedokonczony i wiesza giere
- Brak wyjasnienia roznych opcji gry jak akcji czy testow (brak samouczka)
- w niektorych pomieszczeniach moga sie sypac chipsety (mapy) z racji błędów związanych z ich dynamicznym podmienianiem
- sejw moze sie zje**ć, niestety; na szczęście demko jest krótkie
Z ogólnych info dla gracza, które jeszcze nie zostały zawartę w grze:
A. Klawisz "0" odpowiada za włączenie menu akcji ogólnych, czyli w obecnym wypadku badania ogólnego otoczenia i wołania
B. Akcje zmieniamy wciskając klawisz SHIFT.
C. Wyłączamy menu akcji ogólnych również klawiszem "0"
D. Czasem należy badać obiekty pod różnym kontem, aby pojawiły się nowe akcje.
E. Czasem w ogóle należy podejść i kliknąć w obiekt, by pojawiły się jakiekolwiek akcje.
F. Jeśli mamy włączone akcje ogólne i podejdziemy do przedmiotu, który ma swoje własne akcje to automatycznie przełączamy się na akcje tego przedmiotu
G. Zwyczajne drzwi, czyli te, które są już otwarte i nie mają żadnych specyficznych rzeczy z nimi związanych otwieramy przez kliknięcie. Nalezy miec wtedy wylaczone menu akcji ogolnych (klawisz "0") poniewaz akcje biora priorytet nad obiektem bez rozdbudowanej interakcji
H. ESC to menu przedmiotow (inwentarz); blekitny pergamin to save point. Jesli go uzyjemy zapisujemy gre w niemal dowolnym momencie ale zuzywamy go. Sa jednak miejsca, w ktorych mozemy taki pergamin umiescic na stale, wtedy po prostu tworzymy statyczny i wieczny save point.
I. Abyt użyć przedmiotu (np. klucze) wchodzimy do inwentarza i wciskamy klawisz wyboru (enter). Wazne aby w przypadku kluczy stac obok obiektu, na ktorym chcemy go uzyc odwroconym w jego kierunku (chyba logiczne)
J. WAŻNE! W sumie najważniejsze. Można zniszczyć niektóre przedmioty w tym kluczowe przez umyślne wciśniecie "wyważ" (działa również jako zniszcz). Więc radzę się 2x zastanowić przed rozbiciem/zniszczeniem jakiegoś przedmiotu ponieważ może to uniemożliwić ukończenie scenariusza.
WAŻNE! Gra wymaga zainstalowanego RTP z RM2k3... niestety.
LINK: hołp0.1b.rar