Strona 5 z 9

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 01 lip 2013, 10:12
autor: Shadow EX
Bardzo dynamiczny trailer, co by nie powiedzieć. Ładnie ukazany od wyzwania na spostrzegawczość przez przygodę w budynku po straszne pomieszczenia. Trochę może ta latarka daje zbyt małe światło, ale jak było wcześniej wspominane o bateriach do latarki czy świeczkach jako źródło światła to może adrenalina wskoczyć gdybyśmy się przechadzali w ciemnościach.

Zobaczymy, co będzie. Ukończ projekt, gdy uznasz, że będzie w porządku. Po jego wydaniu będzie można się obawiać, coś ty tam nawsadzał, aby wzbudzić grozę.

Pozdrawiam,
Shadow EX.

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 01 lip 2013, 15:43
autor: X-Tech
Prawdopodobnie najlepiej zmontowany trailer z polskich gier na makera na youtube, ale nadal moim numer 1 jest trailer z ALTER AILA GENESIS. Fabuły prawie nie pokazałeś, ale oddałeś w pigułce co zawiera gra - dobrze - o to właśnie chodzi. Ta muzyka techno nie wiem szczerze nie wiem czy to daje wrażenie horroru skoro gra ma nim być. Wg. mnie nie daje, ale pasuje do samego trailera.

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 18 lip 2013, 18:48
autor: AkiNebula_e
http://www.youtube.com/watch?v=dXQHm3hZZHk

Test siły woli przywraca punkty morali na +1, dzięki czemu możemy swobodnie badać otoczenie. Gdy morale spadaja na 0 (słychać głośny oddech bohatera/bohaterki) to postać może odmawiać badania pewnych rzeczy, gubić przedmioty a nawet przenosić się (tracićświadomość) w losowe, poznane wcześniej miejsca. Premie do wszelkich innych testów poza siłą woli są niwelowane. Tutaj proces przyspieszony, ponieważ cykliczny test Siły Woli, który pomoże odzyskać 1 punkt woli następować będzie co 5 minut, aż do czasu zaliczenia.

Niestety ekran statusu postaci oraz wszelkich statystyk jeszcze nie zrobiłem. I pewnie do 19 nie zrobię. W ogóle, wątpię, że skończę scenariusz w zapowiadanym czasie.

Stety bądź niestety ilość pomysłów przekroczyła domyśle założenia, a i pewne aspekty mechaniczne wymagają dopracowania i poszerzenia. Pojawi się również kilka wątków, których w oryginalnej sesji nie było (np postać Amela).

Dam wam zagrać w to co uda mi się do 19 zrobić, bo później spadam na wakacje. Da to chociaż trochę poznać co wam chcę przedstawić.

Postanowione już jest, że 1 scenariusz ma 4 główne zakończenia i 1, które jest w sumie śmiercią po utracie punktów życia. 1 z tych zakończeń jest "prawidłowe" o czym będziemy informowani po jego osiągnięciu (będzie wiadomość, że odnaleźliśmy TRUE ENDING).

Przyszłe scenariusze będą w pewnym stopniu zależne od osiągniętych wcześniej zakończeń (postacie, które giną wcześniej nie pojawią się w późniejszych etapach gry tak samo jak te, które przeżyją pojawią się później).

Aby osiągnąć 100% przejścia scenariusza (TRUE ENDING) należy odkryć wszystkie sekrety z danego poziomu. Nie chodzi tylko o przedmioty, ale o interakcje z innymi (o ile takowy są) lub wydarzenia, może zbadanie czegoś szczególnego lub użycie jakiejś rzeczy w odpowiednim miejscu.

--------------------------------------------------------------------
edit
Tak jak przewidywałem nie ukończyłem scenariusza, ale poniżej prezentuje małą próbkę tego, czym ta gra ma być. Voice Acting jest tymczasowo wyłączony (jak ktoś chcę może go uruchomić włączając w edytorze przełącznik [0020]VoiceActing na ON)

Gra zawiera na 100% błędy, mniejsze lub większe. Testów (i to pobierzych) podjęła się tylko jedna osoba, więc cudów nie będzie.

Ze znanych problemów:
- Menu akcji nieco laguje, trzeba chwile poczekac nim opcja sie zmieni
- pomijamy samouczek (6) na poczatku gry, jest niedokonczony i wiesza giere
- Brak wyjasnienia roznych opcji gry jak akcji czy testow (brak samouczka)
- w niektorych pomieszczeniach moga sie sypac chipsety (mapy) z racji błędów związanych z ich dynamicznym podmienianiem
- sejw moze sie zje**ć, niestety; na szczęście demko jest krótkie

Z ogólnych info dla gracza, które jeszcze nie zostały zawartę w grze:

A. Klawisz "0" odpowiada za włączenie menu akcji ogólnych, czyli w obecnym wypadku badania ogólnego otoczenia i wołania

B. Akcje zmieniamy wciskając klawisz SHIFT.

C. Wyłączamy menu akcji ogólnych również klawiszem "0"

D. Czasem należy badać obiekty pod różnym kontem, aby pojawiły się nowe akcje.

E. Czasem w ogóle należy podejść i kliknąć w obiekt, by pojawiły się jakiekolwiek akcje.

F. Jeśli mamy włączone akcje ogólne i podejdziemy do przedmiotu, który ma swoje własne akcje to automatycznie przełączamy się na akcje tego przedmiotu

G. Zwyczajne drzwi, czyli te, które są już otwarte i nie mają żadnych specyficznych rzeczy z nimi związanych otwieramy przez kliknięcie. Nalezy miec wtedy wylaczone menu akcji ogolnych (klawisz "0") poniewaz akcje biora priorytet nad obiektem bez rozdbudowanej interakcji

H. ESC to menu przedmiotow (inwentarz); blekitny pergamin to save point. Jesli go uzyjemy zapisujemy gre w niemal dowolnym momencie ale zuzywamy go. Sa jednak miejsca, w ktorych mozemy taki pergamin umiescic na stale, wtedy po prostu tworzymy statyczny i wieczny save point.

I. Abyt użyć przedmiotu (np. klucze) wchodzimy do inwentarza i wciskamy klawisz wyboru (enter). Wazne aby w przypadku kluczy stac obok obiektu, na ktorym chcemy go uzyc odwroconym w jego kierunku (chyba logiczne)

J. WAŻNE! W sumie najważniejsze. Można zniszczyć niektóre przedmioty w tym kluczowe przez umyślne wciśniecie "wyważ" (działa również jako zniszcz). Więc radzę się 2x zastanowić przed rozbiciem/zniszczeniem jakiegoś przedmiotu ponieważ może to uniemożliwić ukończenie scenariusza.


WAŻNE! Gra wymaga zainstalowanego RTP z RM2k3... niestety.

LINK: hołp0.1b.rar

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 18 lip 2013, 22:07
autor: Soul
Yay! Voice Acting jest przez całą grę w tej wersji czy tylko kawałek? Nie wiem czy opłaca się przełączać przełącznik.

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 19 lip 2013, 02:07
autor: Kleo
A ja mam taki problem: jak chcę
Spoiler:
to otwarcie menu przedmiotów kompletnie zawiesza grę. Podobnie stało się, gdy zrobiłam save pointa z pergaminu i zapisałam grę - tu pomogło ponowne wczytanie. Ale teraz nie pomaga nic.

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 19 lip 2013, 03:18
autor: AkiNebula_e
sprobuj zbadac zegar pod kazdym kontem czyli otworz, zbadaj, wywaz przed uzyciem przedmiotu (to pewnie wina nie zalaczonego przelacznika).

Z sejwem walczylem i widocznie nie wywalczylem. Sejwy dzialaja na 100% podczas uzywania ich "jednorazowo", sam save point statyczny jak widac ma bledy.

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 19 lip 2013, 18:03
autor: Kleo
Wiesz, Aki, gdybym nie sprawdziła tak oczywistych opcji (i to kilka razy), to raczej bym nie pisała, że "nic nie pomaga".
Sprawdziłam też w innych miejscach - menu przedmiotów zachowuje się wszędzie tak samo. Nie wiem, może wynika to z faktu użycia save pointa, bo przed jego stworzeniem np. bez problemu użyłam kluczyków. Wieczorkiem sprawdzę to jeszcze i dam znać.

Edit.
No to sprawdziłam - jak się nie zrobi save pointa, to wszystko działa. Przynajmniej na razie. Coś tak czułam, że przedobrzysz z tą mechaniką...

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 20 lip 2013, 11:16
autor: Rahim
Nie no miałem się odciąć od sceny na kilkadni i zająć projektem, ale jak doszły mnie słuchy o tym "demku"? Musiałem wrócić i pograć :lol:
Napiszę coś więcej jak ściągnę i zagram, zedytuje posta.

EDIT: Dwie sprawy Aki na początek, pierwsza to mozna by dodac minięcie intra, a druga to błąd w samouczku jak się pokazuje by aby zmienić na wybieranie wciśnij "shift" i co? I nic się nie dzieje ._.

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 20 lip 2013, 16:27
autor: Zombik
Pograłem... nawet okej, ale... czegoś mi w tej grze brakuje O_o. Nie wiem czego... to tak jak z doprawianiem jakiegoś dania. Niby wszystko smaczne, a jednak czegoś jeszcze nie ma.
Przydałaby się opcja pominięcia intro xD.
No i błąd w zapisie... Swoją drogą gra zainstalowała mi się z ikonką do 2k... przez to miałem pozlepiane z sobą napisy O_o. Musiałem ręcznie zamienić ikonkę na tą z 2k3 i wtedy już było dobrze. Wtf?
No i zajrzałem też do edytora i nie dziwię się w zasadzie, że jest problem z zapisami itp. TYLE ZDARZEŃ NAWALONE XDDDDDD.

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 20 lip 2013, 18:31
autor: Soul
@Rahim
Aki pisał, że samouczek w tej wersji nie działa.

Widać, że jest pełno zdarzeń nawalonych, fajne menu. Że ci się chciało robić wszystko na picturesach :P

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 23 lip 2013, 15:39
autor: AkiNebula_e
No to sprawdziłam - jak się nie zrobi save pointa, to wszystko działa. Przynajmniej na razie. Coś tak czułam, że przedobrzysz z tą mechaniką...
Wszystko już jasne, statyczny save point nie zamyka poprawnie zdarzenia, w tle cały czas działa pętla, która nie wykonuje żadnej funkcji ale blokuje inne, podrzędne eventy.

Robię tylko to co konieczne by osiągnąć zamierzony efekt bez względu na koszta.

Pominięcie wprowadzenia da się zrobić. I o ile dobrze pamiętam nie wyłączyłem "cheatów", więc klawisz "1" otwiera menu zapisu w dowolnym, nawet zablokowanym miejscu (ale wczytanie z takiego miejsca może pomieszać chipsety).

To jest próbka, komu się nie podoba to od teraz wie, że nie musi śledzić projektu/tematu. Poza tym bezwstydnie się przyznaje, że robię z was błędo-łapaczy. Oh ja niedobry.

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 25 lip 2013, 01:36
autor: Kleo
No ja już nie wiem, co robię nie tak, ale za każdym razem kończę z połamanym kręgosłupem w jakiejś dziurze. Jak na razie mój rekord to ukończone 36% scenariusza i mam już zero pomysłów na to, jak ten wynik poprawić.
Aki, pisz solucję, zanim moja frustracja sięgnie zenitu i szlag mnie trafi ostateczny.
A tak w ogóle to fajnie się gra.

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 25 lip 2013, 13:28
autor: AkiNebula_e
To zalezy w ktorym miejscu giniesz. Jesli podczas "ucieczki" to rada jest jedna. Nie mozesz sie zatrzymywac na niczym, ani potknac, ani na chwile zboczyc z drogi. Jest wyliczone tak, ze prawie na styk trafiasz jesli niczego nie spieprzysz. Poszukaj tez Medalika (koniecznie go zaloz), niektore dziury pojawiaja sie w 1 z 2 losowych miejsc.

A jesli nie mozesz oposcic "dziwnego pomieszczenia", to sporóbuj najprostsze ale i najbardziej niedorzeczne metody (np. wyjsc przez okno).

Edit

Moje wielkie przeoczenie. Skarżycie się na kiepskie czcionki, ponieważ gra kożysta z tych samych fontów co Saga Demonów (gra ma włąsne czcionki, niezależne od tych w RM). Poniżej link do plików czcionek.

http://www75.zippyshare.com/v/80273306/file.html

Wszystkie wazne linki od teraz beda sie pojawiac rowniez w 1 poscie tematu.

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 25 lip 2013, 15:13
autor: Soul
Przeszedłem w 39%. Miałem zakończnie [?].
Znalazłem kilka błędów.
Pierwszy:
-w pierwszej sali można przejść obok drzwi (tych pierwszych, zamkniętych)
-menu przedmiotów się ciągle zacina po użyciu czegokolwiek (wyjątek zegar,kluczyki na drzwiach)
W innych miejscach użycie przedmiotów wywołuje zacięcie gry i jedyne co ratuje to F12.
-obrazek po dokładnym przeszukaniu szafy (czerwona suknia, chyba tak) nie zniknął i został na ekranie.
-za drugim podejściem użycie kamiennej ręki na zegarze nie działa. W obu perspektywach. Blokuje to grę i pomaga tylko F12.

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

: 26 lip 2013, 00:24
autor: Kleo
No to i ja dobiłam do 39%, a potem.... gra się skończyła.
Nie mam pojęcia, dlaczego przedtem nie udawało mi się uciec (ginęłam podczas ucieczki), chociaż robiłam wszystko tak samo (tak mi się wydaje - medalik znalazłam już wcześniej). Pewnie właziłam w kosz na śmieci, albo coś, to u mnie wielce prawdopodobne. Teraz też w coś wlazłam, ale jakoś się udało. Za pierwszym razem (cud?).
Podoba mi się, możesz robić dalej.
Więcej tych pergaminów by się przydało, no i ten save point można by naprawić.