Może będzie, może nie, ale w grze nie ma potrzeby co chwila wchodzić do inwentarza by coś używać. Przedmioty wykorzystujemy sytuacyjnie, przedmioty leczące/pomocnicze są rzadkie. Nie ma "pocenia" podczas walk/groźnych sytuacji.
Wspólny plecak odpada, ponieważ to co kto nosi ze sobą jest istotne dla rozgrywki. Postać która zginie będzie miała przy swoim ciele wszystkie przedmioty, które będziemy mogli, a nieraz musieli odzyskać. W momentach, w których postacie rozdzielą się będzie ważne to jakie przedmioty ze sobą mają, ważne będzie również to czy zostawimy coś komuś w jakimś miejscu, ponieważ cały budynek jest uwięziony w wielowymiarowej przestrzeni, gdzie poszczególne płaszczyzny przenikają się nawzajem.
Póki co jedynym wspólnym przedmiotem dla wszystkich jest Błękitny Pergamin. Wystarczy, że jedna postać go znajdzie, a magicznie pojawia się on w każdym inwentarzu
Nowy art był szczerze powiedziawszy robiony od niechcenia, na szybko. Stwierdziłem, że pewne "epizodyczne" postacie mogą być robione po kosztach.
Co do zmian i nowinek w nast. edycji:
- Podczas utraty morali, póki co nie gubimy przedmiotów. Zostawiam to na później.
- Będąc w stanie paniki (morale 0) możemy aktywować pewne niekorzystne zdarzenia, podczas fabularnych sytuacji (np. napotykając widmo nasza postać może gdzieś uciec i np. zabić się)
- Gdy morale spadają do 0, co pewien czas automatycznie powtarza się wyzwanie Siły Woli, pomyślnie zaliczone wyzwanie przywraca morale do 1 czyli minimalnej, pozytywnej wartości
- Brak "levelovania" w nast. edycji
- Opcja: Wyrzuć w inwentarzu narazie nieaktywna
- Używanie przediotów tylko przez lidera (główną postać danego rozdziału); w zamyśle mam możliwość zmiany lidera podczas gry co pozwoli używać zdolności i cech danej postaci w pewnych sytuacjach
edit1
W grze pojawią się dodatkowe, losowe niebezpieczeństwa.
http://www.youtube.com/watch?v=4YS8avSA ... e=youtu.be
edit2
Podczas napotykania różnych złych rzeczy zginąć może nie tylko główny bohater. Zasadniczo podczas normalnej eksploracji chodzimy jako 1 sprite (nie widać członków drużyny). Zdecydowałem się na to ponieważ lokacje często są ciasne i małe, a dodając z 2 lub 3 postacie (maks. w party to standardowe 4) poruszanie się w wielu miejscach byłoby utrudnione.
W tym wypadku (patrz filmik niżej) po zetknięciu z tym widmem (jedno z najsłabszych) każdy bohater w drużynie traci 1 punkt życia, jeśli któryś z nich spadnie do 0 to umiera nieodwracalnie (na chwile obecną).
Mogą nam zginąć wszystkie postacie poza liderem (postać, z której perspektywy są przedstawiane wydarzenia i której głownie poświęcony jest dany scenariusz) i dalej będziemy kontynuować dany scenariusz. Zakończenia historii osiągamy tylko poprzez jego zakończenie lub śmierć danego głównego bohatera.
Oczywiście będzie wiele sytuacji, gdzie będziemy widzieli członków drużyny, będziemy mogli wchodzić z nimi w interakcje, wydawać polecenia czy przeżywać jakieś zdarzenia (np. agent z księdzem będą próbowali przytrzymać drzwi, kiedy główny bohater będzie musiał szybko znaleźć wyjście z danej sytuacji) itp. ale sama eksploracja pozostanie w tej formie.
Co o tym myslicie, ten VA.
edit3
http://www.youtube.com/watch?v=r7yME3maHiY
edit4
Porzucanie przedmiotów już działa. Niestety występuje jeszce problem z zapamiętywaniem lokacji dla każdej z map, ale coś na to wymyślę.
http://www.youtube.com/watch?v=6qxI5cuV ... e=youtu.be
NIe chciałem tego implementować w edycji C jeszcze, ale stwierdziłem, że ta opcja będzie przydatna w jednym miejscu.
edit5
Wszystko już działa jak powinno, w grzę będzie można zostawić do 15 przedmiotów byle gdzie. Im więcej tych przedmiotów wyrzucamy tym większe prawdopodobieństwo, że niektóre z nich znikną w niewyjaśniony sposób (jest to sposób na ograniczone miejsce na pozostawione przedmioty, edycja tego skryptu dla nowych itemów to pain in the ass; i bardziej zbliżymy się do limitu tym więcej ich zniknie, być może pojawią się gdzie indziej. Lepiej zostawiać je w biurkach bądź szafkach).
edit6
Kolejny art (CG)
Mimo, że projekt jest już w finalnych fazach to jednak ostatnimi czasy brakuje mi tego właśnie czasu by się tym na poważnie zająć, doszły nowe obowiązki, a nie chcę poganiać tylko żeby zdążyć na GFy. Chcę tylko poinformować, że projekty żyją mimo, że nie rosną jak na drożdżach.
6
edit7
Mała próbka aktualnego gameplayu.
http://youtu.be/_u8XnLC0HnY
edit8
http://www.youtube.com/watch?v=FI2d3TfL ... e=youtu.be
Info w opisie na YT.
edit9
http://www.youtube.com/watch?v=iAqJNTiG ... e=youtu.be
70% zaplanowanego na 1 scenariusz VA zrobione.