[VX] Kruk 2: Akt I
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
Salamandyr...
A pierwsza gra jak dla mnie lepsza. Chociaż motyw z elementami z drugiej jest świetny. :>
Spoiler:
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
No i ukończyłem. Moją opinię co do gry już wyżej przedstawiłem.
Takie podsumowanie.
Gra jest w sumie dobra, początek był słaby, ale potem jakoś to się rozwija i jest ciekawiej. Ogólnie jest klimat. Mam wrażenie że zabrakło beta testów i cierpliwości w poprawie mechaniki. Np przy walce z gryfem na środku ekranu pojawił się wielki zielony pasek, który nie znikł już do końca gry (tak zasłaniał również obrazki przy opisie walki paladynów z elfami), strasznie to denerwujące i rozwalające cały klimat. Po poprawkach myślę że będziemy mieć kawałek dość dobrej gry, na razie niestety nie jest za dobrze.
Takie podsumowanie.
Gra jest w sumie dobra, początek był słaby, ale potem jakoś to się rozwija i jest ciekawiej. Ogólnie jest klimat. Mam wrażenie że zabrakło beta testów i cierpliwości w poprawie mechaniki. Np przy walce z gryfem na środku ekranu pojawił się wielki zielony pasek, który nie znikł już do końca gry (tak zasłaniał również obrazki przy opisie walki paladynów z elfami), strasznie to denerwujące i rozwalające cały klimat. Po poprawkach myślę że będziemy mieć kawałek dość dobrej gry, na razie niestety nie jest za dobrze.
- Kitabake
- Posty: 367
- Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
Czy w najbliższym czasie będzie wychodził bugfix? Pytam bo nie wiem czy już ściągać, czy jeszcze się wstrzymać :)
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
- INRE
- Posty: 128
- Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
Dzięki wszystkim za opinie i wypisanie problemów. Biorę się za poprawki. Będzie ciężko. Potem zapowiadam dłuższą przerwę od prac nad krukiem.
Postaram się przez tydzień/dwa skończyć.
Chciałbym też dodać, że trzeci akt Kruka2 będzie moją ostatnią grą na VX'a.
Od kilku lat bawię się już w VX Ace, więc w tym makerze kolejne projekty...
Postaram się przez tydzień/dwa skończyć.
Chciałbym też dodać, że trzeci akt Kruka2 będzie moją ostatnią grą na VX'a.
Od kilku lat bawię się już w VX Ace, więc w tym makerze kolejne projekty...
- INRE
- Posty: 128
- Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
Jestem w trakcie poprawiania. Pierwsze sceny przyspieszone.
Tym czasem...
Możecie mi zaznaczyć gdzie jest ten problem z tilesetem? Nie widzę tego w trakcie gry a już kilka razy poprawiałem tę mapkę.
Tym czasem...
Spoiler:
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
Proszę.
A VX ACE i VX to prawię to samo, więc wielka różnica nie jest w którym będziesz robił.
A VX ACE i VX to prawię to samo, więc wielka różnica nie jest w którym będziesz robił.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
- INRE
- Posty: 128
- Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
Dzięki, Dragon Kamillo.
Co do różnicy między VX, a VXAce - też tak mi się zdawało, dlatego nie przerzucałem się na Ace. Ale po dłuższym testowaniu widać, że ace działa dużo lepiej. Minusem jest waga RTP i problem "ą". Ale jakoś przeboleję.
Już prędzej stworzyłbym coś na starszych makerach.
Za jakiś czas może skleję jakąś zapowiedź mojej nowej gry, przy której grzebię już od kilku miesięcy... (VXAce)
EDIT
Scenki, dialogi, ruchy postaci, animacje podnoszenia przedmiotu przyspieszone. GameOver też nieco szybciej wchodzi i wychodzi.
Bug z tilesetem chyba naprawiony, bo nie mogę ani wejść ani wskoczyć na skałę. Pojedyncze literówki i "o żesz" poprawione. Strzałeczka przy oglądaniu obrazków nie jest już na środku ekranu. Usunięte "gówna, rzygi" i sraki podczas scenki w domku u elfa. No i trochę porządku zrobiłem z savepointami.
Przede mną najgorsze.
Problemy z HUD'em w jaskiniach i ten nieznikający pasek bossa, na który nie mogę trafić.
Co do różnicy między VX, a VXAce - też tak mi się zdawało, dlatego nie przerzucałem się na Ace. Ale po dłuższym testowaniu widać, że ace działa dużo lepiej. Minusem jest waga RTP i problem "ą". Ale jakoś przeboleję.
O nie, nie, nie. Nigdy więcej nie tknę tego makera. To najbardziej niewygodny maker, jak dla mnie. Poza tym jest strasznie toporny, a samo działanie gier też pozostawia wiele do życzenia. Wszystko jest bardzo mało płynne.Może spróbuj w XP
Już prędzej stworzyłbym coś na starszych makerach.
Za jakiś czas może skleję jakąś zapowiedź mojej nowej gry, przy której grzebię już od kilku miesięcy... (VXAce)
EDIT
Scenki, dialogi, ruchy postaci, animacje podnoszenia przedmiotu przyspieszone. GameOver też nieco szybciej wchodzi i wychodzi.
Bug z tilesetem chyba naprawiony, bo nie mogę ani wejść ani wskoczyć na skałę. Pojedyncze literówki i "o żesz" poprawione. Strzałeczka przy oglądaniu obrazków nie jest już na środku ekranu. Usunięte "gówna, rzygi" i sraki podczas scenki w domku u elfa. No i trochę porządku zrobiłem z savepointami.
Przede mną najgorsze.
Problemy z HUD'em w jaskiniach i ten nieznikający pasek bossa, na który nie mogę trafić.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
Nie siedziałem za długo ani w ACE ani w VX, ale z tego co zauważyłem to zdarzenia szybciej działały w zwykłym VX, co jest trochę dziwne.
XP to wydajnościowo porażka, jedynym plusem jest system map, ale podobne efekty da się jak widać na przykładzie tej gry uzyskać w strasznie niewygodnych sposobach i w VX/ACE, tutaj jeszcze tego nie ma w pełni (nadal mamy strasznie kwadratowe góry), ale na pewno lepiej niż pozwalało nam to standardowe rtp z owych makerów. Oczywiście da się też korzystać z plików map z RMXP w nowszych, ale to chyba jeszcze bardziej niewygodna opcja.
Fajnie, że poprawiasz, może wyjść z tego na prawdę coś fajnego. Moja ulubiona cześć gry to te szukanie kluczy od żywiołów - w końcu było więcej grania niż scenek i też nie było już tak silnego uczucia tej liniowości.
Tak przypomniało mi się jeszcze, że strasznie nie podobały mi się opisy przedmiotów w menu, w sumie nic nam nie mówiły... mikstura HP leczyła 200 punktów i tyle wiem, nie wiem np co robiło wino, chciałem go użyć ale się nie dało itp. Po hełmie widać że nie masz nawet ograniczenia co do ilości znaków w opisach, szkoda że tego nie wykorzystujesz, choć to o czym pisze zmieściło by się normalnie w makerowych limitach.
A ten hełm najlepszy przedmiot i to jego pojawianie się wszędzie, tak w sumie niepotrzebnie bohater go dźwiga, skoro i tak zawsze się przy nim pojawi, nie potrzebnie się chłopina męczy, a założyć z jakiegoś powodu też nie chce, a może byłby dobry i łatwiej by mu było walczyć... (XD).
A ten pasek bossa nic nie robił, cały czas był napełniony. Po za tym u gryfa nie było widać paska pod jego gierami, przez co miałem wątpliwości czy w ogóle dobrze z nim walczę.
XP to wydajnościowo porażka, jedynym plusem jest system map, ale podobne efekty da się jak widać na przykładzie tej gry uzyskać w strasznie niewygodnych sposobach i w VX/ACE, tutaj jeszcze tego nie ma w pełni (nadal mamy strasznie kwadratowe góry), ale na pewno lepiej niż pozwalało nam to standardowe rtp z owych makerów. Oczywiście da się też korzystać z plików map z RMXP w nowszych, ale to chyba jeszcze bardziej niewygodna opcja.
Fajnie, że poprawiasz, może wyjść z tego na prawdę coś fajnego. Moja ulubiona cześć gry to te szukanie kluczy od żywiołów - w końcu było więcej grania niż scenek i też nie było już tak silnego uczucia tej liniowości.
Tak przypomniało mi się jeszcze, że strasznie nie podobały mi się opisy przedmiotów w menu, w sumie nic nam nie mówiły... mikstura HP leczyła 200 punktów i tyle wiem, nie wiem np co robiło wino, chciałem go użyć ale się nie dało itp. Po hełmie widać że nie masz nawet ograniczenia co do ilości znaków w opisach, szkoda że tego nie wykorzystujesz, choć to o czym pisze zmieściło by się normalnie w makerowych limitach.
A ten hełm najlepszy przedmiot i to jego pojawianie się wszędzie, tak w sumie niepotrzebnie bohater go dźwiga, skoro i tak zawsze się przy nim pojawi, nie potrzebnie się chłopina męczy, a założyć z jakiegoś powodu też nie chce, a może byłby dobry i łatwiej by mu było walczyć... (XD).
A ten pasek bossa nic nie robił, cały czas był napełniony. Po za tym u gryfa nie było widać paska pod jego gierami, przez co miałem wątpliwości czy w ogóle dobrze z nim walczę.
- INRE
- Posty: 128
- Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
Dodałem bardziej rozbudowane opisy przedmiotów. Trochę śmieszkowe, ale ciekawsze, niż były wcześniej. Co do wina, to tylko zasugeruję w opisie, co daje (nie bezpośrednio). Można je użyć, ale nie wtedy, gdy masz pełne życie i manę.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi, co dodać, poprawić, to piszcie śmiało. Zanim dodam nową wersję, najlepiej
Rezygnuję z paska życia bossa. Dalej nie mogę natknąć się na ten błąd, dlatego też nie będę w stanie go wyeliminować. Ale skoro już 2 osoby o tym pisały, to lepiej, żeby nikomu więcej się to nie przytrafiło.
Udało się z jaskiniami. Hud nie znika.
Zostały ostatnie testy...
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi, co dodać, poprawić, to piszcie śmiało. Zanim dodam nową wersję, najlepiej
Rezygnuję z paska życia bossa. Dalej nie mogę natknąć się na ten błąd, dlatego też nie będę w stanie go wyeliminować. Ale skoro już 2 osoby o tym pisały, to lepiej, żeby nikomu więcej się to nie przytrafiło.
Udało się z jaskiniami. Hud nie znika.
Zostały ostatnie testy...
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
Chciałem nagrać kolejny odcinek, a tu taki śmieszek:
Błąd się pojawia po zabraniu swoich i oddaniu przedmiotów elfowi w więzieniu, gdy krasnolud chce iść. Mam nagrany ten moment więc mogę ci przesłać, żebyś mógł zobaczyć dokładnie jak to było.
Błąd się pojawia po zabraniu swoich i oddaniu przedmiotów elfowi w więzieniu, gdy krasnolud chce iść. Mam nagrany ten moment więc mogę ci przesłać, żebyś mógł zobaczyć dokładnie jak to było.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
Miałem ten sam błąd po wczytaniu zapisu który zrobiłem przed tą lichą kładką (tam był chyba autosave przed minigierką?) i przejściu przez kładkę od razu. Naprawiło się jak odświeżyłem mapę, to znaczy wróciłem na poprzednią i z powrotem. To chyba związane jest z łażeniem i gonieniem nas przez potworków...
- INRE
- Posty: 128
- Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
Enter, prześlij jak możesz.
mam do wyboru w skrypcie na pathfinding:
dir = $mgraph.AStar(@x,@y,$game_player.x,$game_player.y)
i
dir = $mgraph.Dijkstra(@x,@y,$game_player.x,$game_player.y)
gra działała do tej pory na A*, i w linijce 120 jest - dir = $mgraph.AStar(@x,@y,$game_player.x,$game_player.y)
teraz przełączę na Dijkstra, może będzie to miało jakiś wpływ.
Jak ktoś zna się na tym, to niech da znać, czy o to może chodzić.
mam do wyboru w skrypcie na pathfinding:
dir = $mgraph.AStar(@x,@y,$game_player.x,$game_player.y)
i
dir = $mgraph.Dijkstra(@x,@y,$game_player.x,$game_player.y)
gra działała do tej pory na A*, i w linijce 120 jest - dir = $mgraph.AStar(@x,@y,$game_player.x,$game_player.y)
teraz przełączę na Dijkstra, może będzie to miało jakiś wpływ.
Jak ktoś zna się na tym, to niech da znać, czy o to może chodzić.
Spoiler:
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
INRE https://youtu.be/1kSjfmhAJR8
Potem zrobiłem SS pulpitu, żeby pokazać treść komunikatu.
Potem zrobiłem SS pulpitu, żeby pokazać treść komunikatu.
- INRE
- Posty: 128
- Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55
Re: [VX] Kruk 2: Akt I
Dzięki i przepraszam za błąd. Tyle razy to przechodziłem i nie wiem jak to możliwe.
Mam pytanie jeszcze. Czy skorzystałeś z save pointa w trakcie scenki, wyłączyłeś grę a później wczytałeś? - Chodzi mi zanim jeszcze wiedziałeś, że takie coś zacznie wywalać. Możesz podesłać mi swojego sejwa?
Mam pytanie jeszcze. Czy skorzystałeś z save pointa w trakcie scenki, wyłączyłeś grę a później wczytałeś? - Chodzi mi zanim jeszcze wiedziałeś, że takie coś zacznie wywalać. Możesz podesłać mi swojego sejwa?