Strona 4 z 8

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 24 sie 2016, 16:07
autor: INRE
Co do Kruka 2, uważam że lepiej by było wydać Kruka 2 w całości niż dzielić go na akty
Może i lepiej, ale nie byłbym w stanie zmieścić wszystkiego co chciałem w jedną całość.
lecz chciałbym wiedzieć czy planujesz tworzyć jakieś inne gry w RPG Makerze, osadzone w nowym uniwersum :?:
Tak.

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 27 sie 2016, 10:31
autor: Kryzz333
No i ja w końcu ukończyłem Akt I.

Gra podobała mi się, lubię takie proste, ale dobrze wykonane i pomyślane gry. Przejście zajęło mi tylko 2,5h, ale nie czuję dużego niedosytu.

W Kruka I grałem dawno i mało pamiętam :p (dobrze że dałeś przypomnienie poprzednich wydarzeń i karty opisujące świat), ale formuła Kruka II sama w sobie sprawdza się, choć minigierki raczej tylko dodają klimatu (łowienie ryb mi nie przeszkadzało btw. :V) to dobrze że zostały wprowadzone. Walki są okej, dość przyjemne.

Pochwalę osobno udźwiękowienie, bo bardzo mi się podobało. Muzyka b. dobra, klimatyczna, odpowiednio dobrana. W pamięć szczególnie zapadł mi wątek muzyczny podczas podróży po mapie świata.

Generalnie Kruk 2 na razie jawi się jako mocny tytuł, szkoda tylko, że tak naprawdę Akt I jest trochę jak prolog/demo. Fajna narracja przystępnie wprowadza do całkiem niezłej, rozwijającej się fabuły, ale to tyle.

Oceniać Kruka 2 tak naprawdę można chyba będzie tylko po wydaniu paru aktów/ukończeniu produkcji.

Obawiam się trochę czy odpowiednio rozwiniesz grę, bo mechanika z Aktu I ledwo starcza na akt. Kolejne epizody będą musiały zaprezentować coś więcej w każdej warstwie - walka wymaga ostrego rozwinięcia, bo mało oferuje, minigierek musiałoby być więcej lub bardziej rozbudowane, podobnie z zagadkami.
Chyba przydałby się też jakiś większy rozwój postaci?

Wprawdzie już trochę pisałeś o planach wydawniczych, ale kolejne Akty powinny być dłuższe, albo często się pojawiać. Uważaj też aby nie zrobić jak twórcy Quintessence - przerwać po 11 aktach :V

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 28 sie 2016, 17:50
autor: INRE
Kryzz333, dzięki za opinię. Wezmę pod uwagę Twoje wskazówki. :)

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 02 wrz 2016, 22:08
autor: ravenone
Ukończyłem grę po 3 godzinach z hakiem (którego tu brakowało:P).
Po pierwsze - fantastyczne mapki, nie sądziłem, że z tych grafik można wyrzeźbić tak klimatyczne lokacje.
Kartki bestiariusza, frakcji itp. oprócz tego, że treściwe, również świetnie wyglądają.
Muzyka - miejscami dobra, miejscami irytująca:P
Co do samej rozgrywki - męczyła mnie ilość cutscenek i ich wolne przedstawianie i ciągłe dymki nad postaciami. Wolę szybszą akcję i więcej czystego grania, więc początek gry nieco mnie znudził. Fabuła rozkręciła się na drugiej "wizycie" w więzieniu i zaczęła być coraz ciekawsza. Gdy się mocno wciągnąłem... okazało się, że to już koniec. Czuję duży niedosyt.
Walki ok, choć nie tak mięsiste jak w Dark Dawn, gdzie konieczność bitki była na pierwszym planie.
Ogólnie - kawał dobrej roboty! Gra nieco lepsza niż pierwsza część. Mam nadzieję, że nie każesz nam czekać na kolejną odsłonę następnych 4 lat.

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 03 wrz 2016, 12:04
autor: INRE
Hej, dzięki ravenone za opinię.
Mam nadzieję, że nie każesz nam czekać na kolejną odsłonę następnych 4 lat.
Też mam taką nadzieję, to nie jest moja zła wola, że tak długo tego nie mogłem wydać :-P
Muzyka - miejscami dobra, miejscami irytująca:P
Daj znać gdzie dokładniej Cię irytowała, bo zdawało mi się, że dobór muzyki to akurat mocna strona Kruka2 ;-)
Co do samej rozgrywki - męczyła mnie ilość cutscenek i ich wolne przedstawianie i ciągłe dymki nad postaciami.
No tak czułem, że trochę przesadziłem z tym, ale już było za późno żeby się wycofać i zostawiłem ten "styl".

Cieszę się, że ogólnie Ci się podobało (z tego co zrozumiałem) :D

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 03 wrz 2016, 21:05
autor: Kleo
Kurczę, czemu to takie krótkie? Ja chcę więcej. :/
Jest naprawdę fajnie, lepiej niż w pierwszym Kruku. Ten jest, jakby to powiedzieć...? Dojrzalszy. Wygląda super, brzmi też głównie dobrze (kawałek w początkowej wiosce, po pokonaniu orków, nieszczególnie mi pasował, ale reszta ok). Sposób prowadzenia fabuły mnie osobiście akurat bardzo odpowiada, dialogi są niezłe, a i historia zdaje się ciekawie rozwijać. BS oczywiście denerwujący, choć walki łatwe, a potworki okropnie głupie i łatwo je zbugować (dzięki czemu raz zepsułam grę na amen, ale o tym za chwilę). Inne elementy rozgrywki, hm... Z początku jest ich trochę, ale potem jakoś niepostrzeżenie znikają i poza walkami w sumie niewiele się dzieje. Warto zadbać o to, żeby w następnych częściach była w tym względzie nieco większa równowaga. No i wywaliłabym łowienie ryb, samo w sobie nie jest może złe, ale nie pasuje do klimatu. Haka mi nie brakowało, ale dla odmiany paroma sekretami (albo chociaż jakimiś zagadkami) bym nie pogardziła.

Błędy:
Spoiler:

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 05 wrz 2016, 10:54
autor: INRE
Dzięki, Kleo, cieszę się, że Ci się podobało. W sumie miałaś spory wpływ na to jak ta gra obecnie wygląda. Po Twojej recenzji na Twierdzy, przede wszystkim zapadły mi w pamięć słowa "A może dlatego, że chcąc zadowolić jak najszersze grono odbiorców, INRE zagubił gdzieś swoją własną twórczą ścieżkę i grze zabrakło autorskiego piętna?". Oczywiście dalej biorę pod uwagę spostrzeżenia graczy, ale już w nie tak przesadzonym stopniu jak kiedyś.
Dzięki za wypisanie błędów i wszelkich niedociągnięć, (szczególnie tego z Salamandrą, trzeba będzie coś pomyśleć i poprawić to w kolejnej wersji).

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 05 wrz 2016, 12:25
autor: SmoKe
Jestem dokładnie po 2 godzinach gry, aktualnie w obozie elfów. Piszę z perspektywy osoby, która nie grała w poprzedniego Kruka.
Po dosyć wolnym początku, dopiero teraz gra zaczęła mnie wciągać i szkoda, że jestem już blisko końca. Mimo, że wszystko jest standardowe, aż do bólu (źli ludzie chcący przejąć krainę, orkowie, dobre elfy itd.) to ma to swój wciągający urok i klimat, na które składają się świetne, moim zdaniem, udźwiękowienie i dobrze wykorzystany tileset, który mi się podoba. Odniosłem jednak wrażenie, że jest tu trochę mało gry w grze (leniwy początek) tzn. sporo wolnych cut-scenek (dialogi na plus!) i zadań typu "idź zanieś list dwa budynki dalej a dostaniesz 100g", które wybijają z rytmu i czasami po prostu nudzą. System walki... tak jak inni tutaj, nie jestem jego fanem. Sprowadza się to do spamowania przycisku, a przeciwnicy są głupi jak but, nierzadko stojąc kratkę od nas próbują zabić nas wzrokiem przyjmując kolejne fireballe na twarz (jeśli to możliwe, dodanie skryptu na dobry pathfinding powinno chyba pomóc). Podobały mi się mini gierki i myślę, że mogłyby się pojawiać częściej. Ogólnie Kruk 2 zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie wyglądem, dźwiękiem i dialogami, trochę mniej fabułą i system walki. Gdybym miał wystawiać ocenę to myślę, że dałbym mocne 7/10.

PS. Po przejściu całości pewnie dopiszę jeszcze ze dwa zdania.
PS2. Czy pracę nad Aktem II rozpoczęte? :P

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 05 wrz 2016, 18:50
autor: INRE
trochę mało gry w grze (leniwy początek) tzn. sporo wolnych cut-scenek
Wiem, ta gra próbuje być bardziej filmem niż grą, przesadziłem z tym, przyznaję się do błędu.
(jeśli to możliwe, dodanie skryptu na dobry pathfinding powinno chyba pomóc)
Spróbuję.
PS. Po przejściu całości pewnie dopiszę jeszcze ze dwa zdania.
PS2. Czy pracę nad Aktem II rozpoczęte? :P
Ok, czekam na więcej.
Tak, rozpoczęte.

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 29 wrz 2016, 19:51
autor: INRE
Trochę cicho w temacie, więc ja ze swojej strony, podrzucam screeny z prac nad drugim aktem :-D
Spoiler:

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 04 paź 2016, 14:59
autor: PInroz
INRE pisze:Trochę cicho w temacie, więc ja ze swojej strony, podrzucam screeny z prac nad drugim aktem
Cieszę się że coś robisz :-D Co do screenów wyglądają ciekawie, i mam pytania do nowej wersji Kruka 2 Aktu 1. Kiedy ona powstanie :?:

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 05 paź 2016, 00:26
autor: Yoroiookami
Oba Kruczki to teraz jedne z moich ulubionych gier stworzonych w RM'ie. Także jeżeli robisz kolejnego, nie zrażaj się do ilości komentarzy. Ja cały czas patrzę co ludzie robią, tylko nie chcę zostawiać durnych komentarzy typu "Powodzenia!". :lol:

Nowe mapki prezentują się ładnie.
Widać, że bardzo lubisz się bawić filtrami do kolorów. :>
Mam nadzieję, że poprawisz chociaż jedną z rzeczy, które nie podobały mi się w akcie pierwszym.

"Powodzenia" :lol:

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 11 paź 2016, 19:23
autor: INRE
Cieszę się że coś robisz :-D Co do screenów wyglądają ciekawie, i mam pytania do nowej wersji Kruka 2 Aktu 1. Kiedy ona powstanie :?:
Jak wyłapię jeszcze jakieś błędy, albo upewnię się, że wyłapane są już te najgorsze. Chcę trochę nad walką popracować, a to dość trudne...
Więc nie wiem kiedy powstanie kolejna wersja, teraz siedzę trochę więcej nad kolejnym aktem.
Oba Kruczki to teraz jedne z moich ulubionych gier stworzonych w RM'ie.
Cieszy mnie to. :-D
Także jeżeli robisz kolejnego, nie zrażaj się do ilości komentarzy.
Nie zrażam się w sumie. Póki ktokolwiek gra w moje gry, to jest git!
Nowe mapki prezentują się ładnie.
Widać, że bardzo lubisz się bawić filtrami do kolorów. :>
Ano, lubię :-)
Mam nadzieję, że poprawisz chociaż jedną z rzeczy, które nie podobały mi się w akcie pierwszym.
Raczej tak ;-)

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 14 paź 2016, 12:48
autor: INRE
Ostatni raz informacje o drugim akcie w temacie pierwszego aktu... :-P
Bestiariusz skończony. 2 nowe kartki bestiariusza:
Spoiler:

Re: [VX] Kruk 2: Akt I

: 22 paź 2016, 01:34
autor: Noruj
Z zapłonem jak u starego malucha, ale w końcu zagrałem i ukończyłem grę. Kruk 2 w każdej warstwie spodobał mi się bardziej od poprzedniczki. Gra jest o wiele bardziej przemyślana i dojrzalsza fabularnie. Dialogi w scenkach napisane są naprawdę nieźle. Jakoś tak aż ciśnie się porównanie z Dark Dawn, bo gry są dość podobne, to o ile warstwa walki jest wykonana mniej więcej podobnie, to w dialogach jest spora różnica. Dobra robota. Szkoda tylko, że tempo w scenkach jest usypiające. Nie cierpię wrzucania co dialog komend "\|", które tylko zwalniają wszystko, do tego te dymki nad głową i ślimacza prędkość bohatera. Walki faktycznie trochę za łatwe - jak mamy ze sobą towarzysza i walczymy z kimś trudniejszym to jest całkiem fajnie. Trzeba obserwować pasek życia i zmieniać się w odpowiednich momentach. Tylko, że poza tym... faktycznie każdego wroga można gdzieś zaklinować, nawet na głupim woreczku ze złotem, który wypadnie z poprzedniego wroga. Bardzo spodobała mi się fabuła; ciekawie przedstawiona, wciąga, jest tajemniczo, trochę retrospekcji, naprawdę git. Muzyka wyborna, masz gust. Sporo jRPGowej klasyki. Mimo, że gra bardziej uderza w zachodnie RPG, to nie silisz się na przemroczniony klimat, wrzucając same posępne kawałki z nowszych gier. Za to masz respekt.

Nad czym mógłbyś popracować?
- Stosunek scenek do gry jest trochę na niekorzyść gry. Mniej pitolenia, albo niech pitolą szybciej :D
- To uwaga techniczna, ale jaki sens ma HUD, którego nie widać/bardzo słabo widać w jaskiniach, ciemnych pomieszczeniach? To samo jak włączyłem klawiszologię, to nic nie było widać na tym picture, bo stałem w jaskini :P
- HUD też robi sobie jakieś jaja. Czasem przy jakiejś akcji znika cały, czasem zostaje broń, czasem postać i broń. Raz mi znikł całkiem, nawet jak postać skończyła coś tam robić :D
- Po walce z Gryfem pasek z jego życiem został mi do samego końca dema :p (i ciągle był zapełniony w 3/4)
- Na początku gry znalazłem jakieś miejsce (chyba 2 mapa po prawej, już na wybrzeżu), gdzie wskoczyłem z dołu na wysoką górę :P

Każdy akt będzie osobną grą? Tzn, jeśli (dajmy na to) ukończysz całego Kruka 2 i będę chciał w niego zagrać, to będę musiał ściągać kilka aktów, czy połączysz wszystkie części w jedność?