[2k3] Bracia de Posaran

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Jazzwhisky »

Michu pisze:Jazz zasugerował, by obniżyć HP (drużyny, jak mniemam)
Wrogów też, moim zdaniem początkowe stworki powinny być do zdjęcia na jeden strzał z najlepszej techniki. To zasadniczo zmora większości gierc spod RM, że twórcy jakby bali się przesady, co skutkuje strasznie płaskimi walkami (enter, enter, enter, bo i tak nie opłaca się użyć abilitki, trzeba się naklikać, wróg odpowie ciosem, nic to nie przyspiesza). Gdybym wiedział, że pojedyncza walka to max kilkadziesiąt sekund, na pewno unikałbym ich znacznie rzadziej. Układ wymagałby też częstszej zabawy z eliksirami i decydowania czy chcę lecieć jak przecinak, czy powolutku nabijam exp i gromadzę przedmioty na okazję walki z bossem. =)

Zgadzam się z Kleo, że aktualnie poziom trudności jest minimalnie za niski, w tym układzie głównym przeciwnikiem w walkach jest jednak czas (poczułem to zwłaszcza, gdy uśpiono mi obie postaci).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Kryzz333 »

To ja całkiem inaczej niż Kryzz - poza paroma technicznymi drobiazgami nie mam grze nic do zarzucenia. Uwielbiam, kiedy jestem wrzucana w sytuację, o któ...
Świat gry jest dla mnie jak najbardziej ok, ale postacie jak dla mnie zbyt grubymi nićmi szyte. W zasadzie opierają się o 1 lub 2 schematy. A pierwszy boss to już w ogóle stereotyp jakich mało :lol:

Podobały mi się zwroty akcji i różne zonki, np. uczucie podczas wykonywania misji od pana na strychu.
Jazz zasugerował, by obniżyć HP (drużyny, jak mniemam), a podwyższyć koszt (i tym samym efekt) czarów/umiejętności.
Niby zgadzam się z argumentami Jazza, ale można postawić to z drugiej strony:

szybkie walki sprawią, że używanie zróżnicowanych umiejętności/"kombosów" będzie niemożliwe!
Walki nadal będą na Enter, tyle że rozłożone na wiele mniejszych.

Jak dla mnie sytuację można poprawić zwiększając moc skilli i dając określonym przeciwnikom wachlarz 3-4 charakterystycznych umiejętności.

Zwykłe walki dla mnie powinny trwać około 5-6 "kolejek", by dawały możliwość ich skuteczniejszego wykonania (tutaj możemy iść w przesadę i uczynić walkę nietaktyczna nieopłacalną).
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Noruj »

Jeszcze nie przeszedłem całości, ale generalnie mam podobne odczucia co Jazz - zdecydowanie wypadałoby zmniejszyć HP wrogom. Walki trwają za długo, w dodatku raczej z małym stopniem trudności robi się nużąco.
Boss jest też chyba za łatwy - nie zadał mi ani jednego obrażenia. ;)

Co do fabuły i postaci - nie mam żadnych zastrzeżeń, tylko to into faktycznie wymagałoby poprawek.
Obrazek
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Soul »

Kryzz dobrze mówi. Gry w których przeciwnicy mają tylko 1-2 ataki, a boss niewiele więcej są nudne. I też nie można robić tak jak w FF, że zanim w ogóle walka się rozpoczynała na dobre, to już był jej koniec XD
By walki były ciekawe trzeba dawać taktyczne zdolności, zamienniki i umiejętności, które będą tworzyć jakieś combosy. Lepiej o wiele zmniejszyć częstotliwość walk, ale zwiększyć ich długość.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: GameBoy »

Dla mnie kluczem do fajności walk w jRPGach jest duża ilość many, bądź łatwość jej uzupełniania. Nienawidzę martwić się zbytnio o jej stan, zwłaszcza, jeśli mikstury ją uzupełniające są rzadkie. Tych pierwszych najsłabszych umiejętności powinno dać się używać praktycznie do woli, ZWŁASZCZA jeśli postać jest magiem i jej fizyczne ataki są strasznie słabe.
Awatar użytkownika
pakitos
Posty: 151
Rejestracja: 26 sie 2009, 08:15
Lokalizacja: kraina sera

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: pakitos »

Ja cenię sobie przeciwników inteligentnych - używających różnych ataków zależnie od sytuacji. (w RM jest to nieco ograniczona funkcja, ale wciąż pozwala na ciekawe kombinacje) Nie lubię natomiast walk, w których wrogowie walą losowymi skillami (lub o zgrozo tylko atakiem fizycznym) - po prostu uważam takie za nudne.
co
Yoshu
Posty: 61
Rejestracja: 22 kwie 2006, 19:26

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Yoshu »

Jak dla mnie motyw z dotykającym cię przeciwnikiem i dopiero załączeniem walki jest najlepszy z możliwych zaraz po standardowych walkach w czasie rzeczywistym. Sam 98 lat temu robiąc remake another fantasy czarnego zrobiłem dokładnie tak samo(charsety kryształków które po dotknięciu włączały walkę). Myślę też że sam suchy gameplay trwający te ~4 godziny jest zupełnie wystarczający jak na dzisiejsze standardy i tak. Już lepiej to w razie czego podzielić na kolejne części niż znowu porzucić projekt w połowie gdzie gameplay trwa już 14 godzin a fabuła się nie dopina więc wszystko ląduje w koszu, ale to podejście chyba często się już przewijało dlatego nie ma co się wymądrzać, trzymam kciuki i tyle!
;]
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Kryzz333 »

Sam 98 lat temu robiąc remake
Sorry, nie mogłem się powstrzymać :-)


BTW, kiedy koniec bety/następna faza? Dostaniemy coś nowego czy ulepszona wersja tego samego?
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1151
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Michu »

Myślę, że w czerwcu skończę analizę wszystkich Waszych uwag i poprawię, co trzeba. W wakacje będę rozpisywał fabułę i może zacznę robić coś więcej. Nowy materiał fabularny do grania pojawi się pewnie na przełomie września i października.
Obrazek
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Fear »

Temat nie był zaktualizowany już od jakiegoś czasu, ale z tego co doczytałem prace powoli idą na przód. Jeśli pytałeś o to, co dla mnie czyni walki (nie tylko w rm) ciekawe to napiszę kilka punktów:

- ataki specjalne biją na głowę ataki fizyczne, przez co spacja, spacja, spacja w walce ma sens, ale nie jest optymalnym wyjściem.
- wysoki atak, walki powinny być krótkie, zdecydowane, jeden błąd i bach tracimy niepotrzebnie sporo % hp, 2-3 ciosy przeciwnik pada. Wtedy chcemy walczyć częściej.
- ktoś napisał o łatwości regenerowania MP, zgadzam się. Po to są umiejętności, żeby ich używać, nie zachowywać na bossów, bo wtedy znów z tymi zwykłymi stworkami mamy spacja, spacja, spacja.
- logiczne słabości przeciwników, jak widzę, że wilk ma futro, to naturalne, żeby atak ogniem zabierał więcej, nie chcę poznawać słabości przeciwników poprzez wypróbowywanie na nich wszystkich skilli. Ewentualnie ładnie wplecione słabości w jakichś odnajdywanych notatnikach, czy podpowiedziach kolegów z drużyny ("To Troll, słyszałem, że nie lubią zimna!")
- różnego rodzaju kontrataki przeciwników. Pewien skill jest bardzo silny, ale jak użyje go na tym przeciwniku, to skontruje mnie w jakiś sposób, więc jedna umiejętność nie wygra dla mnie gry
- szybkość walki. Lepiej jeśli oboje (bohater, przeciwnik) jesteśmy szybcy, niż oboje powolni. Jeśli się nie da, to dużo bardziej wolę przeciwnika bijącego mocniej, a rzadziej, niż czekanie na kolejkę swojego bohatera 30 sekund.
- jeśli chodzi o bossów, tutaj moje odczucia są wprost przeciwne do zwykłych stworów, wolałbym boss z dużą ilością HP, bijącego słabiej, bo boss to jednak boss, chcemy zapamiętać te walki, przeżywać je dłużej. Zawsze mnie śmieszy boss na 3 strzały najlepszych skilli bohaterów.
- pokonywanie niektórych przeciwników tylko za pomocą pewnych sposobów, głównie bossów, wtedy to jak farmimy bohaterów ma znaczenie, ale nawet najbardziej doświadczona drużyna nie pokona bossa, nie umiejąc myśleć i grać w naszą grę.


I to chyba tyle, jak sobie przypomnę dam znać. :wink:

@Edit:
Screeny z pierwszego posta padły, jakbyś je jeszcze miał, wrzucaj, chętnie sprawdzę.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1151
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Michu »

Obrazek

Pewnie mało kto w to wierzył, ale po siedmiu latach od rozpoczęcia prac nad grą wreszcie przyszedł czas, by pokazać Wam demo. Liga Mapperów to okres wzmożonej aktywności na scenie, w związku z czym uznałem, że to dobry moment, by przypomnieć o swojej produkcji. Demo jest odświeżone i poprawione, mam nadzieję, że nie ma żadnych poważniejszych wad. Za pomoc w doprowadzeniu gry do ładu dziękuję Dragon Kamillo, który był wyjątkowo skrupulatny w swoich testach. Testerami gry są, alfabetycznie: Dragon Kamillo, Jazzwhisky, Kleo, Kryzz333, Noruj oraz Piolodiusz.

Bracia de Posaran to, na moje oko, ponad godzina solidnego grania. Zachęcam Was do ściągania i dzielenia się swoimi wrażeniami. Nie wykluczam, że w przypadku pozytywnego i szerszego odzewu, nad grą będę pracował równolegle do Czarnego Smitha. Link do downloadu poniżej oraz na początku posta!

Screeny:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Prometherion »

Ściągam i gram. Zaskoczyłeś mnie. Gra wygląda naprawdę świetnie
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Soul »

Na sam początek najważniejsza sprawa - ballada o miłości wymiata <3

Gra mi się podobała, zwłaszcza takie smaczki jak rozmowa sióstr albo tekst o godności <3 Intro też robi jakieś wrażenie i postacie braci są dobrze zarysowane. Ciężko coś powiedzieć o samej historii, bo wygląda na to, że te demo pełni rolę jedynie wstępu.

Podczas gry natrafiem na dwa bugi - pierwszy z karczmą i tym, że przespanie się nie powodowało przejścia do kolejnego dnia i drugi z tym, że grafika Eryka zostaje na miejscu po scence na strychu.

Co do balansu walk - wydaje mi się że w walce z gościem w różowej zbroi coś poszło nie tak, bo użyłem strzału w kręgosłup w pierwszej turze i gość nie wykonał już żadnej akcji przez resztę walki (cały czas był sparaliżowany).
Po za tym nie mam jakiś większych zastrzerzeń do samej gry, Michu jest swego rodzaju królem dem. Wolałbym za to, żeby Michu został królem pełniaków zamiast królem dem.

A i jeszcze taka jedna nieścisłość - wszystkie duchy pozostają na miejscu po "odesłaniu" natomiast pies znika.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1151
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Michu »

Dzięki wielkie za pierwsze komentarze!

Poprawiłem następujące błędy:
- duchy powinny teraz znikać prawidłowo
- grafika Eryka znika po rozmowie
- event karczmarza rozdzieliłem na dwa, teraz nie powinno być problemów z ciągiem fabularnym.

Podmieniłem plik na serwerze, zachęcam do ściągania.
Obrazek
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 241
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: lorak »

Hej, fajnie się gra. Dialogi wyśmienite, a historia, choć jej tłem są między wymiarowe wojny i prastare przepowiednie, na szczęście bardziej się skupia na relacjach pomiędzy braćmi i ich ciągłych przekomarzaniach. Obawiałem się tego elementu najbardziej, bo z opisu brzmiało jak dużo ekspozycji i mało mięcha, jest odwrotnie ;) Humor bardzo do mnie trafia, gdybyś zrobił całą grę złożoną tylko z różnych scenek w karczmie to by mi wystarczyło.
Aha, i jeszcze do tego bohaterowie i npce mają urocze imiona.

Walki w porządku, bardzo łatwe, ale chociaż nie da się łupać enterem w zwykły atak, bo dorzuciłeś jakieś tam odporności i inne papier-kamień-nożyce.
Przeciwnicy zdają się dość często chybiać, nie wiem czy tak powinno być. Raz chciałem użyć baryłki piwa (żeby uratować strażników), ale nie zadziałała zgodnie z opisem, odnowiła hp tylko wybranej postaci.

Jest problem z ekonomią - ziołowy napar kosztuje 300 i odnawia 20 PU, a dobre tanie wino sprzedawane jest za 150, a odnawia 50 PU. Wydaje się to trochę skopane, choć nie wykluczam, że celowe i później całe to przedawkowywanie alkoholu odbije się bohaterom mechanicznie na zdrowiu.

Nie udało mi się wykonać zadania z duchami ani wejść do tego pomieszczenia, ze "zbyt małą" szczeliną.

Ogółem, podoba mi się, ale krótko. Czekam, rup rup.
ODPOWIEDZ