[RMVX Ace] Divinity Fatum

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: Kleo »

Nie, Asuda, to tylko jedno z możliwych zakończeń. I to takie, przy którym gra się najkrócej.
Spoiler:
A potem też trzeba uważać, bo istnieje opcja zakończenia drugiego, też nieco przedwczesnego, ale to dopiero w następnym akcie. Kolejność przechodzenia jest ważna, ale tylko w kilku momentach.
Ja dałam radę bez solucji, ale w razie czego GreyInvidia dał ci do niej link, więc korzystaj.
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: Asuda »

Nom gram dalej, ogarnąłem o co chodzi :D
Spoiler:
Btw, ta gra jest epicka, musisz być naprawdę wrażliwy, skoro stworzyłeś coś takiego. Ja bawię się w takie hasła typu "świadome śnienie" albo "kreowanie rzeczywistości". Jestem ciekaw czy reszta ludzi też postrzega świat innym niż wmawia nam się ,że jest. Jestem ciekaw jak Ty widzisz świat.. No ale to tylko moje "rozmyślunki" z "w trakcie" gry :)

<edycja>

btw. musisz ogarnąć opcje z mapą, bo po włączeniu jej na lokacjach w 2 akcie zmienia np. tło z białego na ciemne (takie jakie jest w mieście) i miałem taki przypadek chyba w :
Spoiler:
,że po przypadkowym wciśnięciu "Q" i powrocie do gry, nie mogłem wywołać "menu" by np. grę zapisać.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2013, 20:09 przez Asuda, łącznie zmieniany 1 raz.
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: GreyInvidia »

Asuda: Cóż... nie do końca powiedziałbym, że jestem typem wrażliwym. Gra po prostu zawiera pewne wyciągnięte przeze mnie wnioski, które w pewien sposób przelałem do gry. Nie tyle to więc moim zdaniem kwestia wrażliwości co dunno... obserwacji i oceny.
Chociaż z drugiej strony podoba mi się twoja interpretacja (o ile mogę to tak nazwać), że świat w grze niby ma być normalny, ale my akurat postrzegamy go w inny sposób (coś na zasadzie Matrixa rozumiem, że masz na myśli). Z takim wnioskiem jeszcze się generalnie nie spotkałem (a przynajmniej nie wprost). Co do mojego stanowiska w tym temacie to cóż... nie wiem, czy jest sens też tak rozpoczynać tutaj taką dyskusję (bo mogłaby taka wyniknąć) i spamować generalnie nie do końca na temat - zamiast o grze to o filozofii. Jednakże cieszy mnie, że uznajesz grę za epicką :D.

Perfidny bump.
Anyway, Asuda - problem z migającym obrazem po wyjściu z mapy jest mi już znany i został rozwiązany. Gdy W KOŃCU zmobilizuję się do skończenia korekty dialogów etc. to wrzucę poprawione demo.

Btw ostatnio znalazłem Let's Play Divinity Fatum... po tajsku: http://www.youtube.com/watch?v=WflxsmITiMM

Btw 2: mały gift na Halloween. Szalona laska ze Stab Town:
Spoiler:

EDIT: Na indiestatic pojawiła się recka Divinity Fatum. Jakby kto był chętny to zapraszam do lektury: http://indiestatik.com/2013/11/09/divinity-fatum/
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: GreyInvidia »

Mały news, który co prawda może niezbyt interesować polskich odbiorców, ale co tam. Mianowicie w sieci znajduje się uaktualnione demo Divinity Fatum. Z pomocą fana pod pseudonimem Naturalflirtgamer udało mi się uporać z dość licznymi wtopami gramatycznymi. Zasadniczo było tego ze 13 stron, więc jednak sporo. Przy okazji wyeliminowałem kilka bugów, jak chociażby problem wspomniany przez Asudę, czy też utrudniony dostęp do telewizora na placu przy ulicy 24. Zmieniłem również utwór lecący podczas sekwencji tytułowej, oraz jeden ze splash screenów - generalnie drobiazgi.
Akt 3 jest pod względem fabuły opracowany w znacznej części, ale podjąłem decyzję że nie ma sensu czekać z faktyczną pracą do ukończenia planu fabuły, bo wtedy akt 3 nigdy nie ujrzy światła dziennego. Podjąłem tą decyzję również opierając się na swoim doświadczeniu z pracą nad tą grą, bowiem dwa wcześniejsze akty powstały w sumie na podobnej zasadzie - przemyślałem parę elementów, a reszta była tylko spontanicznym impulsem.

Anyway, linki do uaktualnionego dema, jakby ktoś się interesował:
Mediafire: http://www.mediafire.com/download/oa3nf ... +Fatum.exe
4shared: http://www.4shared.com/file/GdwpU737/Di ... Fatum.html
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: Crashykk »

Nie lubie sie jakos rozpisywac, ale szczerze powiem, ze jestem zachwycony. Wlozyles wiele pracy w ten projekt i to widac. Jak najbardziej nalezy Ci sie szacunek!
Rahim pisze:odstaje to od reszty gier i pseudo horrory CrasheR'a nie oddają nawet tego co ten projekt,
XD
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: GreyInvidia »

Mały teaser actu III.

Główny wątek jest już praktycznie całkowicie spisany. Również podjąłem ostateczną decyzję co do formy aktu III. Pierwotnie miałem zamiar zrobić go trochę na zasadzie przygodówki detektywistycznej. Po głębszej refleksji jednak doszedłem do wniosku, że skoro dwa wcześniejsze akty stworzyłem w takiej formie jak przed ich połączeniem (przypominam, że pierwotnie DF miało być serią trzech osobnych gier), to nic nie stoi na przeszkodzie - ba, to nawet wskazane - by i finałowy akt był w formie, jaką pierwotnie planowałem mu nadać.
W mojej pierwotnej koncepcji ostatnia część miała być bardziej zbliżona do normalnego rpg, niż do przygodówki (tak jak to miało miejsce w aktach poprzednich). Powodem było to, że część ta miała zawierać element okazyjnych walk z potworami. "Okazyjnych", czyli można domyślać się, że nie będą to walki randomowe, typowe dla znacznej części chociażby gier jrpg (czyli, że przeciwnicy wyskakują ci jak z mgły gdy idziesz sobie drogą, czy cokolwiek). Zamiast tego, gdy będziemy mieli mieć do czynienia z potworem, w pierwszej kolejności trafimy do jego rzeczywistości. Najłatwiej byłoby mi to porównać do motywu jaki miał miejsce w anime pt. "Puella Magi Madoka Magica", gdzie bohaterki walczyły z wiedźmami w ich własnym świecie. Obrałem tutaj taką koncepcję głównie dlatego, że - tak jak większość rzeczy w DF - również i walki będą poniekąd symboliczne.

Kolejnym ważnym aspektem jest sposób poruszania się po świecie w trzecim akcie. Tak jak w przypadku aktu I, tak i tutaj akcja toczyć się będzie w mieście. Jednakże nie będzie to bezkresne miasto, a raczej zwykłe, posiadające przy tym różnorodne środki transportu. Dlatego też w akcie III, zamiast wędrować godzinę z punktu A do punktu B, będziemy mieli do dyspozycji mapę na której będziemy mogli zwyczajnie wybrać sobie lokację do której chcemy się udać (podobnie jak np. w Skyrimie istniała możliwość szybkiego przejścia z jednego miasta do drugiego, poprzez wybranie danej lokacji na mapie).

Na koniec parę screenshotów z aktu III:

Obrazek

Obrazek
Motyw Domu Salomona
Obrazek
Motyw Miasta

Szczerze to jestem trochę ciekaw, ale i też obawiam się czy akt III zostanie przyjęty pozytywnie, czy też nie, jako że będzie się jednak znacznie różnił od dwóch poprzednich.
Prawdopodobnie też po zaimplementowaniu pierwszej sekwencji walki wypuszczę demo, żeby pokazać jak to mniej więcej będzie wyglądało.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: Kleo »

Jak miło się dowiedzieć, że jakieś gry jednak powstają - styczeń jest pod tym względem niemal kompletną pustynią.
A w dodatku jest to jeden z projektów, na które czekam. Fajnie, że postanowiłeś ograniczyć powolne snucie się, bo nieco mnie męczyło. Ale walki to jakoś niespecjalnie sobie w tej grze wyobrażam - raczej coś na kształt pojedynku szachowego lepiej by mi pasowało. :)
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: GreyInvidia »

Welp, gdybym zdecydował się - tak jak to miałem zamiar na początku - zrobić trzeci akt również w formie przygodówki, to nie byłoby generalnie żadnych walk. Jednakże skoro i tak wcześniejsze akty powstawały z ideą przeniesienia treści i formy gier będących ich pierwowzorami, to mógłbym równie dobrze zrobić tak samo i z ostatnim aktem - mimo, że tworzenie jego pierwowzoru skończyło się na etapie planowania.

Zresztą uznaję to na chwilę obecną jako swego rodzaju eksperyment (tak jak w sumie cała ta produkcja). Z pewnej strony będzie to coś nowego, jakby nie patrzeć. No i też w praniu wszystko wyjdzie - jak wyprodukuję demko z jakąś przykładową potyczką.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: GreyInvidia »

Dwa nowe screenshoty: wnętrze pubu, oraz rozmowa z barmanką - Emilyn

Obrazek

Obrazek

Brawa dla tego, kto zada jedno konkretne pytanie, bądź też przedstawi pewne spostrzeżenie ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: Noruj »

Z pustego to i Salomon nie przeleje.
Obrazek
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: GreyInvidia »

https://www.youtube.com/watch?v=ku6enUeZmQc

Mały teaser przedstawiający walkę z pierwszym przeciwnikiem. System walki co prawda muszę dopracować (porobić zdolności, ekwipunek, odpowiednio dobrać statystyki etc).
Generalnie w grze nie będzie przypadkowych walk, a jedynie walki z bossami - Martyrami. Poza tym - jak widać - walka będzie turowa - jak to jest standardowo w rpg makerze.
Also, jak widać na filmiku, w akcie III zaczną lecieć już konkretne bluzgi, co może się niektórym nie spodobać. Jednakże w ostatniej części chcę przedstawić świat w miarę zbliżony do naszego, a tego typu patologia jest jej w sumie znacznym elementem. Do tego też w grze miały miejsce co najmniej dwie domniemane sceny gwałtu, więc odrobina przekleństw nie powinna aż tak zła w zestawieniu ogólnym ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: Deathwing »

Odkopię sobie temat przy okazji, że gra trafiła na TA. Długo zwlekałem z odpaleniem dema, bo czekałem na pełną wersję, ale na razie nie widać jej na horyzoncie, więc nie wytrzymałem.
Graficznie oczywiście miazga, muzyka też bardzo ładna i pod tymi względami nie ma się do czego przyczepić. Zastrzeżenia mam do całej reszty. Nastawiałem się na eksplorację, ale nie sądziłem, że będzie aż tak monotonna. Udało mi się zgubić już przy pierwszej próbie, bo poszedłem w lewo zamiast w prawo, przez co nie znalazłem nawet mapy i ugrzęzłem na dobre w tym labiryncie. Potem było już lepiej, ale nie wyobrażam sobie przechodzenia tej gry bez włączonych podpowiedzi i shifta. Jeśli dobrze rozumiem, to kolejne atrakcje aktywują się dopiero po zbadaniu poprzednich, a nic nie wskazuje, gdzie należy ich szukać, więc bez trybu podpowiadania to byłby baaardzo długi spacerek. W ogóle ciężko to nawet nazwać grą, bo jest na tyle liniowa (zwłaszcza 2 akt), że to bardziej interaktywne opowiadanie, które przechodzi się samo.
Fabułą też nie jestem zachwycony, ale to bardziej kwestia subiektywnych odczuć. Wiem co chciał przekazać autor, tyle że nie kupuję tej filozofii, zarówno dotyczącej religii jak i społeczeństwa. Niby jest to bardziej ambitne niż 3/4 gier, które przeszedłem w RM, ale momentami wieje gimnazjalnymi emo-rozterkami i straszną mizantropią. W każdym razie i tak chętnie sprawdziłbym 3 akt, gdyby się w końcu pojawił. Nawet jeśli fabuła dalej trzymałaby się tych samych motywów, to dla takiej oprawy warto przez nią przebrnąć.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: Asuda »

Po pierwsze! Dzięki Deathwing, że odkopałeś temat, po roku przerwy z rm, całkiem o nim zapomniałem!
Po 2 - obecne demo różni się jakoś od tego z przed roku? Było edytowane?
Po 3! Jak idą prace? Długo do końca?
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: Rahim »

Mnie bardziej zastanawia zniknięcie samego autora, ciekawe jak na zagranicznej scenie się ma, i czy udostępnił na niej swój projekt?
Trzeba by było poszukać.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Post autor: Amelanduil »

Grey ma chyba troszkę wywalone w Polską scenę :v siedzi tam sobie za granicą i takie tam.
ObrazekGlico☆Magic?
ODPOWIEDZ