[RMVX Ace] Divinity Fatum

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GreyInvidia » 12 paź 2013, 12:19

W pierwszej kolejności wybaczcie bezczelnego bumpa.

Tak czy inaczej, chciałem poinformować że demo zostało zaktualizowane. Poza zmianami kosmetycznymi (splash screeny na początku chociażby), wprowadziłem parę dodatkowych zmian. Pierwszą - którą miałem zrobić już od jakiegoś czasu - jest dodanie hotkey'a dla mapy. Od teraz będziemy mogli mapę przywołać za pomocą klawisza Q. Drugą "nowością" jest wprowadzeni (po raz kolejny) opcji wyboru poziomu trudności. Teraz więc grą cieszyć będą się mogli i ci, którzy pragną większego stopnia immersji, niż ten który osiąga się poprzez samo poznawanie fabuły. Poprawiłem też parę bugów, ale przy tym skopałem jedną rzecz - mianowicie na ulicy 24, w alejce z eventem TV pojawił się wcześniej pewien problem. Rozwiązałem go, ale niestety nie do końca poprawnie, ergo teraz do telewizora można tylko "gadać" z bodajże lewej strony XD. Przy następnym update będzie to już poprawione, ale na chwilę obecną musi tak zostać.

Kolejną sprawą jest implementacja pewnego pomysłu na który wpadłem już jakiś czas temu. Chodzi mianowicie o wprowadzenie do gry różnego rodzaju sekretów, easter eggów etc. Myślałem np. o stowrzeniu ukrytych pomieszczeń, gdzie w jednym można by odsłuchać wszystkich utworów lecących w grze, w innym zaś zrobić coś na wzór galerii z może obrazkami z gry, concept-artami, bądź jakimiś fanartami. Myślałem też np. nad wprowadzeniem losowo uruchamiającego się zdarzenia, w którym to podczas jazdy windą zamiast ciemności przenoszeni zostajemy do małej lokacji, odwzorowującej wnętrze windy, gdzie w tle leci tzw "elevator music", zaś sama protagonistka pozwala sobie na jakiś komentarz, czy coś. Myślałem też (to już w sumie pomysł mojej żony, ale i tak kewlowy imo) czy nie wprowadzić również losowego zdarzenia, gdzie w momencie gdy Kaoru pojawia się w Stab Town, zaczyna nagle lecieć motyw muzyczny Tuxedo z Sailor Moon. Inną pierdołą na którą wpadłem było np. dodanie jakiś fikuśnych animacji postaci podczas bezczynnego stania, jak np. zaczęłaby tańczyć w miejscu, przyglądać się mieczowi etc etc.

Z tym ostatnim piszę szczególnie dlatego, że chciałbym poznać opinię czy warto takie coś wprowadzać w formie urozmaicenia gry, oraz czy macie może jakieś dodatkowe pomysły.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1680
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GameBoy » 12 paź 2013, 12:43

Sekrety to dobry pomysł, chociaż ja galerię widziałbym jako np. bonus (dostepny z poziomu głównego menu) do odblokowania po skończeniu gry jak w starszych produkcjach.

Natomiast motywy, że w pewnym momencie leci temat muzyczny jakiś postaci z anime czy tam innych filmów to IMO bardzo zły pomysł. Masz oryginalną grę, nie musisz wrzucać do niej co chwila odniesień do innych rzeczy (częsta przypadłość amatorskich i niezależnych gier, która nie zawsze ma sens).
EDIT: Do tego dochodzi jeszcze fakt, że ktoś grający po raz pierwszy dostanie tę losową easter-eggową scenkę i pomyśli sobie - WTF? Jak dla mnie jest to bardzo, ale to bardzo słaby pomysł. /EDIT

Animacje podczas stania - jak najbardziej, zawsze ożywia to bardziej postać. Pamiętaj tylko, że dodanie animacji tańca dla postaci, która właśnie obudziła się w ciemnym opuszczonym mieście da efekt zupełnie odwrotny. ;)
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GreyInvidia » 12 paź 2013, 13:13

Hm... co do galerii etc. to myślałem bardziej, żeby zrobić to na zasadzie mini-questa. Otóż znajdujesz gdzieś w mieście zaproszenie do galerii, którą następnie można odnaleźć. Ofc żeby nie było za łatwo myślałem albo o tym, by gracz musiał faktycznie pobłądzić, żeby znaleźć drzwi, albo dać wskazówkę na której ulicy taka galeria się znajduje, ale drzwi zrobić niewidoczne.

Jeśli chodzi o motyw z anime/filmów etc. to też niby jestem świadom tego, że generalnie mogą mieć odwrotny skutek od zamierzonego. Z drugiej strony jednak wydaje mi się, że jest to dość powszechne zjawisko, tj. nawiązywanie do różnych rzeczy - niezwiązanych nawet z samą grą - w takich easter eggach. Ofc też nie zależy mi na tym, aby takimi akurat scenkami zrujnować grę. Bardziej interesuje mnie hm... jaki typ takich randomowych eventów byłby dopuszczalny (jak np. motyw z utworem z Sailor Moon odpada, ale czy np. zdarzenie z jazdą windą gdzie gra muzyka z wind również się nie kwalifikuje).

I co do animacji podczas bezczynności - to tańczenie to mam akurat na myśli raczej coś w rodzaju delikatnego kołysania się niż do ciężkiego techno party XD.

Wpadłem na jeszcze jeden fajny pomysł do realizacji na zasadzie motywu galerii. Mianowicie zrobić pomieszczenie gdzie umieściłbym swoje własne notatki związane z grą, historię powstawania gry etc etc - ofc bez spoilerów.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1680
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GameBoy » 12 paź 2013, 13:38

Galeria w takim wykonaniu podoba mi się.

Losowe scenki nawet jeśli byłyby związane bezpośrednio z samą grą, historią to i tak lepiej by dać możliwość ich odblokowania poprzez znajdowanie jakiś przedmiotów, albo porozmawianie pierw z kimś etc. Wtedy gracz mógłby znaleźć przedmioty, które pozornie do niczego się nie przydają - taki zabieg IMO pogłębiłby obcość świata gry i przy okazji nagradzałby osoby, które biegają po różnych zakamarkach w poszukiwaniu sekretów. Ja generalnie uwielbiam tego typu rzeczy w grach.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 959
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Kleo » 12 paź 2013, 15:41

GameBoy pisze:Masz oryginalną grę, nie musisz wrzucać do niej co chwila odniesień do innych rzeczy.

Zgadzam się w całej rozciągłości. Zamiast ulepszać coś, co ulepszeń nie wymaga, weź się raczej za robienie trzeciego aktu. ;)
Tego typu kawałki trącą taniochą, dla mnie to takie głaskanie gracza na siłę po główce przez sugerowanie mu, jaki jest fajny, bo załapał, o co chodzi. Ta gra tego nie potrzebuje, jest na to zwyczajnie za dobra.

GameBoy pisze:Wtedy gracz mógłby znaleźć przedmioty, które pozornie do niczego się nie przydają

No właśnie - dobrze by było, żeby ta galeria, czy cokolwiek innego tam wymyślisz, jednak czemuś służyła. Zgodnie ze starą dramaturgiczną zasadą - jeśli w pierwszym akcie na ścianie zawiśnie strzelba, to w ostatnim powinna wypalić. Niech to nie będzie dodatek doklejony na siłę. Ja też wprawdzie lubię poszukiwanie różnych sekrecików, ale jest to zdecydowanie fajniejsze, jeśli coś z tego dla gry wynika.

Animacje - hm, nie jestem pewna. Taniec?!? Szybciej chodzić to nie mogła, a teraz jakieś wygibasy? Konsekwencji trochę. ;)
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GreyInvidia » 12 paź 2013, 23:53

GB: Hm... oczywiście poszukiwanie takich sekretów na zasadzie mini-questów brzmi zabawnie, jednakże też nie do wszystkich takich sekretów (mówiąc w odniesieniu do gier generalnie) prowadzą jakieś wskazówki. W końcu w wielu grach masz jakieś tam ukryte lokacje do których można się dostać po prostu przypadkiem na nie natrafiając. Tho, z drugiej strony też nie mam aż tak dużo pomysłów na takie znajdźki, żeby coś stało na przeszkodzie przekształcić je w zadania poboczne.

Kleo: Hm, w sumie nadawanie wszystkim takim sekretom jakiegoś związku z fabułą jest raczej niekonieczne - tym bardziej jeśli byłyby one na zasadzie easter eggów. Może się ograniczać do np. właśnie znalezienia gdzieś zaproszenia do galerii, ale sama galeria nie będzie miała żadnego wpływu na rozgrywkę (chyba, że ktoś postanowi sobie jakoś to interpretować).
Z drugiej strony jednak, to mi podsunęło ciekawy zabieg odnośnie samej galerii. Otóż, jeśli zrobić by to na takiej zasadzie, że odblokowując kolejny element fabuły, w galerii pojawiają się nowe obrazki związane z danym elementem? Np. jak zdobędziemy wpis o Stab Town, to pokażą się jakieś obrazki odnoszące się do tej lokacji - postacie, jakieś sceny etc etc.
Innym rozwiązaniem jest też nie dodawanie niczego do tej części gry, a wprowadzenia takich drobiazgów do ostatniego aktu, gdzie będą miały faktyczną rację bytu.
Co do animacji zaś to też bez przesady - nie piszę, że od razu zaczynałaby wyprawiać jakiś break-dance XD. Zwyczajnie zaczęłaby się gibać - a i tak taki 'taniec' to tylko jedna z wielu możliwości animacji po prostu. Tak czy inaczej ciągle jest to raczej mniej męczące i uciążliwe od biegania :P

BTW: tak w sumie w trakcie pisania tej odpowiedzi jeszcze wpadłem na dodatkowy zabieg, który może ci się właśnie spodobać. Nie chcę tutaj co prawda spojlować, ale powiem że pozornie będą wyglądały jakby nie miały nic z grą wspólnego.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1680
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GameBoy » 13 paź 2013, 00:14

jednakże też nie do wszystkich takich sekretów (mówiąc w odniesieniu do gier generalnie) prowadzą jakieś wskazówki.

Nie napisałem, że znajdowane przedmioty muszą pokazywać w jakikolwiek sposób do czego są wykorzystywane. ;) Oczywiście nie mam też nic przeciwko sekretom odnajdowanym przez "lizanie" ścian.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1214
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Noruj » 13 paź 2013, 15:16

To jest Insanity rozbudowane, czy coś całkiem nowego?
Na dniach zagram, bo wygląda kozacko po screenach.
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GreyInvidia » 14 paź 2013, 10:02

Naah, Divinity Fatum i Insanity to dwie kompletnie różne gry. To jest raczej remake mojej starszej gry pod tym samym tytułem. Insanity w ogóle wyglądało tak:
Obrazek

Btw. kumajcie też to demko, które zrobiłem jakiś czas temu z nudów:

Being Dead Simulator
Obrazek
http://www.mediafire.com/download/ocpx8 ... ulator.exe
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 959
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Kleo » 15 paź 2013, 12:44

Pograłam sobie już jakiś czas temu w symulator nieboszczyka, ale jakoś trudno mi konstruktywnie skomentować to dziwactwo. ;)
Za to gra o skradzionych prezentach świątecznych podobała mi się bardzo i byłam mocno rozczarowana, gdy okazało się, że nie mogę się teleportować do żadnego z podejrzanych.
Podrzuć gdzieś jakoś Insanity, nie wiem, czy zauważyłeś, ale z pewnych względów jest poszukiwane: viewtopic.php?f=36&t=4359&start=0
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GreyInvidia » 15 paź 2013, 22:31

Lol didn't knew. Dodałem demko do linków na blogu, ale żeby oszczędzić zachodu to link też podam tutaj:
http://www.mediafire.com/download/76okr ... sanity.exe
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Asuda » 23 paź 2013, 01:20

Podoba mi się, nawet nie wiem kiedy zżarło mi godzinę życia. Zapisałem grę zaraz po :
Spoiler:

I rankiem sobie "pobiegam" po niekończącym się mieście :)

BTW. Tworzysz coś nadal, czy masz jakąś przerwę ?
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GreyInvidia » 23 paź 2013, 02:51

Asuda: Obecnie jak już to powoli komponuję scenariusz dla trzeciego aktu gry. Jednakże w międzyczasie wpadł mi do głowy pomysł na jeszcze inną gierkę - niby na jeden konkurs, ale raczej wątpię żebym skończył przed terminem. Tak czy inaczej rozważam czy tymczasowo nie zrobić tej drugiej gry, by od Divinity Fatum trochę odsapnąć.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Asuda » 23 paź 2013, 13:17

Zalecam podążanie za ekscytacja w trakcie tworzenia, często miałem tak ,że tworzyłem coś myśląc zarazem o innym projekcie i wychodziły z tego klocuchy... :D

Powodzenia, w tym czy innych projektach, gra bardzo mi się podoba (oczywiście główną zaletą jest doskonała grafika i klimat który tworzy ona w raz z udźwiękowieniem) bądź co bądź na razie fabularnie było jako tak, ale rozumiem ten dezorientujący wstęp.
Spoiler:
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 662
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: McLaren » 23 paź 2013, 17:34

GreyInvidia mam dodatkowy pomysł do Twojej gry mianowicie mógłbyś zrobić ją w języku Polskim.
Do wyboru English i Polski :)
Jeżeli chodzi o całość starannie i fajnie wykonana. Tylko... Język i postać... jak chodzi po ulicy nie widać jej nóg.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość