[RMXP Demo] Legendarny

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Ruuuudy102
Posty: 76
Rejestracja: 25 gru 2010, 18:08
Lokalizacja: Czerwona Woda

[RMXP Demo] Legendarny

Post autor: Ruuuudy102 »

Tytuł : Legendarny,
Wersja RM : XP,
Gatunek : Platformowa\RPG
Rozmiar Gry : 5,87MB,
Grafika : Głównie zbiory z internetu & Własne wyroby,
Muzyka : Tak jak wyżej,

Fabuła : Młody wojownik o niecodziennych umiejętnościach bojowych i akrobatycznych z pychą i dumą wykonuje misje dla Królestwa Morlani. Przez swoje nadzwyczajne zdolności z pogardą i szyderstwem odnosi się do swych wrogów oraz pozostałych Rycerzy Zakonu czując się przy tym niepokonany. Lecz niefortunny los przypomina sobie także o nim. Jego ślepe poczucie wszechmocy doprowadza do triumfu sił zła. Teraz Gwardzista Zakonny będzie musiał odpokutować swe winy ratując przy tym świat.

Inne informacje :
- Około 30 minut grania,
- Autozapis,
- Własny system walki oraz umiejętności,
- Własny system gier platformowych (jeszcze nie dopracowany),
- Włąsny system wspinaczki,
- Losowe "dropienie" przedmiotów ze skrzyń i wrogów,
- Zamknięty świat (wzorowałem się na serii Prince of Persia),
- Elementy zręcznościowe,

Szacowany czas ukończenia gry :
Wrzesień 2014 rok.

Download v.0.1 : http://www.mediafire.com/download/wm4wv ... staller.7z

Screeny :
Spoiler:
Uwaga !!! Jeśli zauważyłeś w grze jakieś błędy to proszę podaj mi na forum lub e-mail opis błędu oraz screen.
Do Dema nie będą tworzone żadne patche, chyba że to będzie naprawdę poważny błąd.
Zapraszam do pobierania i oceniania.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2014, 14:29 przez Ruuuudy102, łącznie zmieniany 1 raz.
Ruuuudy102@wp.pl
Twórczość bez konkurencji to żadna sztuka...
------------------------------------------------------
Legendarny Demo Download (Full Version, Complete 64,39%)
Frantiger Full v.1.3 Download
Tals i Woka : Kula Dartex Demo Download (Projekt Porzucony)
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: ŻbiXs »

Pograłem chwilę, ale po pokonaniu pierwszego wroga i wbiegnięciu po ścianie wysokiej na 4 pola bohater nie reaguje na nic by wspiąć się do końca, co w efekcie zmusza do spadania i utraty reszty HP. Po 20-tej próbie chwilowo gierkę wyłączyłem. Ale jeśli to podpucha i ta mała drabinka pod spodem jest od czegoś, to jeszcze to obadam.

@EDIT:
Ok, klawiszy nie należy przytrzmywać jak np. w Prince of Persia. Ale i tak inny motyw skutecznie powstrzymuje przed postępem, o czym w spojlerze.

Ogólnie co do gry:
Spoiler:
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1768
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: GameBoy »

Tak patrzę na te screeny i zastanawiam się jak ja mam odróżnić podłogę od ścian i innych elementów otoczenia.
Awatar użytkownika
Ruuuudy102
Posty: 76
Rejestracja: 25 gru 2010, 18:08
Lokalizacja: Czerwona Woda

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: Ruuuudy102 »

ŻbiXs pisze:Pograłem chwilę, ale po pokonaniu pierwszego wroga i wbiegnięciu po ścianie wysokiej na 4 pola bohater nie reaguje na nic by wspiąć się do końca, co w efekcie zmusza do spadania i utraty reszty HP.
Przy pionowym wbieganiu na ścianę można skakać, wystarczy nacisnąć spację przy ostatnim polu. To jest nawet napisane przy wskazówkach.
Przy tak niskiej wysokości nie powinno ci odejmować HP. Na pewno ci przy spadku odejmuje ?
ŻbiXs pisze:Intra do menu i do gry właściwej są fajnie wykonane, choć część w monologu "Ale los przypomniał sobie o mnie. Nadszedł dzień w którym przeznaczenie sobie o mnie przypomniało." brzmi jakoś tak... niezręcznie..
O kurde, że ja tego nie zauważyłem. Poprawię.
ŻbiXs pisze:Ale jeśli to podpucha i ta mała drabinka pod spodem jest od czegoś, to jeszcze to obadam..
Nie, nie ma takich podpuch, jeśli widać, że górna część muru jest już na najniższym możliwym poziomie, to się niżej nie da zejść.
GameBoy pisze:Tak patrzę na te screeny i zastanawiam się jak ja mam odróżnić podłogę od ścian i innych elementów otoczenia.
Zagraj to się dowiesz :)

Wiele rzeczy w systemie wspinaczki i platformówki tak jak wcześniej napisałem nie działają jeszcze poprawnie. Zarówno pod względem mechaniki i animacjami. Ciągle nad tym pracuje, aby wszystko działało jak należy i żeby wspinaczka byłą w miarę systematyczna (Bo przecież nikt nie chce się po raz n-ty wkurzać, bo mu postać za każdym razem inaczej skacze i nie może wskoczyć na belkę).
A belki (czy jak wolisz deski) powiększe skoro są zbyt mało widoczne.
Ruuuudy102@wp.pl
Twórczość bez konkurencji to żadna sztuka...
------------------------------------------------------
Legendarny Demo Download (Full Version, Complete 64,39%)
Frantiger Full v.1.3 Download
Tals i Woka : Kula Dartex Demo Download (Projekt Porzucony)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: Kleo »

Pograłam sobie z ciekawości (głównie z ciekawości, jak sobie będę radzić, bo w platformówkach to nędznie mi idzie zwykle). No i tak:

Obrazek

Udało mi się jakoś wpakować w to miejsce i mogę tylko chodzić w górę i w dół. Poza tym na tej mapie lecą sobie dwie ścieżki dźwiękowe na raz. Niech zostanie ta dynamiczna, lepiej pasuje. ;)

Ponadto:
Przy pionowym wbieganiu na ścianę można skakać, wystarczy nacisnąć spację przy ostatnim polu. To jest nawet napisane przy wskazówkach.
Ja też się jakoś nie zorientowałam, albo wskazówki za mętne, albo odbiorcy tępawi.
Przy tak niskiej wysokości nie powinno ci odejmować HP. Na pewno ci przy spadku odejmuje ?
Wydaje mi się, że odejmuje. A nawet mam pewność, bo parę razy w tym miejscu zaczynałam od autosave'a.
GameBoy pisze:Tak patrzę na te screeny i zastanawiam się jak ja mam odróżnić podłogę od ścian i innych elementów otoczenia.
Momentami bywa to trudne, zwłaszcza te belki - jakoś by je trzeba wyróżnić - rozjaśnić, powiększyć, czy coś tam. Poza tym klawisze reagują wedle uznania - raz w porządku, a czasem wcale. Wkurzające to.

Niemniej jest dość klimatycznie i całość nieźle wygląda - pewnie jeszcze trochę pogram, zanim mnie to zmęczy ostatecznie. Intro rzeczywiście fajne, poza tym tekstem, o którym pisał ŻbiXs. Chociaż odnoszę wrażenie, że dałeś nam nie produkt finalny, a wersję do testów, licząc na to, że wyłapiemy trochę błędów. Może i nic w tym złego, ale jednak to i owo mogłoby być bardziej dopracowane.

EDIT:
Utknęłam i nie wiem, co dalej. Chcę wskoczyć w miejsce wskazane strzałką (bo nie widzę innych miejsc, gdzie by jeszcze ewentualnie można iść) i to, co widać na screenie to maksimum tego, co udało mi się osiągnąć - czy to wchodząc po ścianie, czy skacząc z półki ze skrzynką.

Obrazek
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: ŻbiXs »

Kleo pisze: Chociaż odnoszę wrażenie, że dałeś nam nie produkt finalny, a wersję do testów, licząc na to, że wyłapiemy trochę błędów.
Download v.0.1. Praktycznie zawsze te magiczne liczby zwiastują bugfest to the max. :-P
(Szczególnie przy takich screenach. Chyba nigdy jeszcze nie widziałem tak zmapowanej gry na RM...)
Kleo pisze: Utknęłam i nie wiem, co dalej. Chcę wskoczyć w miejsce wskazane strzałką (bo nie widzę innych miejsc, gdzie by jeszcze ewentualnie można iść) i to, co widać na screenie to maksimum tego, co udało mi się osiągnąć - czy to wchodząc po ścianie, czy skacząc z półki ze skrzynką.

Obrazek
Tu jest sprytny trik:
Spoiler:
Ruuuudy102 pisze: Przy tak niskiej wysokości nie powinno ci odejmować HP. Na pewno ci przy spadku odejmuje ?
Początkowo przytrzymywałem klawisz od wbiegania i stąd postać zatrzymywała się 1-2 pola wyżej na środku ściany.
Przy tym spadek z takiego pułapu praktycznie za każdym razem mnie ZABIJAŁ, bo walczyłem wcześniej z mobem bez stosowania "1" , po czym często nie dropił leczonek.

Jeszcze później pyknę w to od nowa, bo ten typo z tym parowaniem ataku i skakaniem jest całkiem udany przy 35 HP.

O, przypomniałem sobie jeszcze.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: Kleo »

Dzięki, ŻbiXs, nie zorientowałam się, że po kolumienkach też da się łazić. ;)
Lecę dalej, ale nie wiem, ile jeszcze wytrzymam, bo system losowych znajdziek doprowadza mnie do szału. Szlag mnie chce trafić, jak lecąc na końcówce HP po raz kolejny znajduję rękawicę ochronną lub ciemny grzyb (na ch** mi on, jak SP odrasta samoistnie?).
Awatar użytkownika
Ruuuudy102
Posty: 76
Rejestracja: 25 gru 2010, 18:08
Lokalizacja: Czerwona Woda

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: Ruuuudy102 »

Kleo pisze:odnoszę wrażenie, że dałeś nam nie produkt finalny, a wersję do testów, licząc na to, że wyłapiemy trochę błędów
Tak, zgadza się :). Dlatego też wydałem wersję demo, ciekaw byłem czy jeszcze jakieś błędy umknęły mej uwadze. Lepiej wydać demo z błędami niż pełną wersję z błędami.
Kleo pisze:Udało mi się jakoś wpakować w to miejsce i mogę tylko chodzić w górę i w dół.
Jakoś musiało ci wyłapać w tym miejscu Typ Terenu ze schodów. Być może zszedłeś ze schodów i dałeś klawisz w górę lub w dół zbyt szybko. Mnie się takie coś jeszcze nie zdarzyło, nad tym też będę pracował.
Kleo pisze:Wydaje mi się, że odejmuje. A nawet mam pewność, bo parę razy w tym miejscu zaczynałam od autosave'a.
Generalnie jest to zrobione tak, że jeżeli spadanie trwa dłużej niż 3 sekundy to odejmuje ci określoną ilość HP. Zbyt długo musiałaś być w powietrzu no i poleciało po HP.
ŻbiXs pisze:Przy trzymaniu drążka musisz jakoś zablokować wallruning, bo można się przemieścić kawałek w bok materializując na ścianie bądź w "powietrzu".
No i tu świetnie widać, że testerzy są bardzo potrzebni. Naprawię to.
Kleo pisze:system losowych znajdziek doprowadza mnie do szału.
To są losowe rzeczy, na to nie mam wpływu (Dlatego też umiejętność "Potężne Uderzenie" jest tu bardzo pomocna), a miksturki leczące są w dropie. Mogę jedynie zwiększyć szansę zdobycia przedmiotów.
Kleo pisze:ciemny grzyb (na ch** mi on, jak SP odrasta samoistnie?).
Kleo jak będziesz miała więcej umiejętności, a każda z nich zżera swoje to się wtedy dowiesz po co są potrzebne.

Ze spadaniem musicie uważać, gdy jesteście przy ścianach blokujących. Gdy przytrzymujecie dalej klawisz to postać nie będzie spadała normalnie, a zawiśniecie w powietrzu i oberwiecie z Fall Damage. Pracuję nad tym problemem. W demie miało się znaleźć takie rozwiązanie, lecz powodowało to, że postać nie zawsze spadała/skakała tak samo i zdarzało się, że 20 raz pod rząd ginąłeś, bo nie mogłeś wskoczyć na np. drążek. Wolałem z tego zrezygnować, bo to mnie i zapewne was też by najbardziej wk@#$%^ło. Nad tym też pracuję.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2013, 00:02 przez Ruuuudy102, łącznie zmieniany 1 raz.
Ruuuudy102@wp.pl
Twórczość bez konkurencji to żadna sztuka...
------------------------------------------------------
Legendarny Demo Download (Full Version, Complete 64,39%)
Frantiger Full v.1.3 Download
Tals i Woka : Kula Dartex Demo Download (Projekt Porzucony)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: Dragon Kamillo »

Zagrałem, pomysł fajny wykonanie okropne. Nie wiem jak innymi ale mi ta gra niemiłosiernie ścinała, nie reagowała na wciśniecie klawisz (żeby skoczyć musiałem z 5 razy klepnąć w spację), to samo przy walce - straciłem na tym kupe HP - a leczenie wypadło mi tylko raz. Może nie było to pokazywanie samych klatek - ale do tego stanu też daleko nie było. Cudem nie utknąłem w żadnej dziurze jak poprzednicy XD. Belki faktycznie za słabo widoczne. Ogólnie graficznie wygląda to dziwnie, ale o dziwo jest nawet grywalne - czego na pierwszy rzut oka po zrzutach bym nie powiedział.

Mogłeś robić w 2k3 - xp jest ostatnim makerem (prócz 95...) który nadaje się na takie gry - po przez słabą wydajność i powolność.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: Kleo »

Obrazek

Wprawdzie daleko nie zaszłam, ale i tak dałam radę wpakować się w jakąś dziurę, nie wiem dokładnie, którędy, ale gdzieś tak w okolicach strzałki. No i mogę sobie tylko pochodzić po dolnej krawędzi mapy.
Ja tam lagów nie notuję, ale z działaniem klawiszy rzeczywiście mam spory problem. Chyba największy z shiftem, przy chodzeniu po ścianach. Wydaje mi się, że zawsze robię to samo, a postać raz idzie, a 3 razy spada.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: Rahim »

Cóż obserwowałem temat od jakiegoś czasu bo byłem ciekaw zdania innych nim zagram.
Co do uwag- grafika się zlewa.
Charsety kojarzę z twojego innego projektu który recenzowałem :p
Awatar użytkownika
Ruuuudy102
Posty: 76
Rejestracja: 25 gru 2010, 18:08
Lokalizacja: Czerwona Woda

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: Ruuuudy102 »

Kleo pisze:Wprawdzie daleko nie zaszłam, ale i tak dałam radę wpakować się w jakąś dziurę, nie wiem dokładnie, którędy, ale gdzieś tak w okolicach strzałki.
Jakim cudem udało ci się tam wleźć ?? Dokładnie od trumny powinien cię złapać autostart z filmikiem. Tam dalej nie ma już ustawionej podłogi, bo byłem pewien, że nikt tam nie wejdzie. Jak żeś tam wlazła ?
Rahim pisze:Charsety kojarzę z twojego innego projektu który recenzowałem :p
Tak, z projektu TiW:KD, który porzuciłem ponieważ viewtopic.php?f=4&t=3840
Kleo pisze:Mogłeś robić w 2k3
O gustach się nie dyskutuje, po prostu bardziej mi odpowiada środowisko XP. A jak już pewnie zauważyliście podoba mi się styl graficzny z 2k3.

Co do wydajności to Legendarny jest bardziej zoptymalizowany niż poprzednie produkcje, obrazy są odświeżane tylko wtedy kiedy muszą. A jak pewnie wiecie są też zdarzenia, które muszą działać cały czas. Jak ktoś mi pomoże z Anti-Lagiem to na pewno znajdzie się w projekcie i poprawi nieco wydajność.
Rahim pisze:Co do uwag- grafika się zlewa.
Widzę, że nie tylko jedna osoba narzeka na ten problem. Co byście mi w takim razie proponowali w takiej kwestii ? Zależy mi na tym, żeby łatwo było rozróżniać podłogi i kolumienki, po którym można chodzić od elementów otoczenia. Co waszym zdaniem mógłbym zdziałać w tym kierunku ?

EDIT:
Kleo, aż sam to sprawdziłem przed chwilą, bo nie dowierzałem. Nawet jeżeli po drążku użyjesz shifta to i tak wyłapuje na bank autostart. I dopiero po zakończeniu walki można wskoczyć na drążek. Zatem jakim cudem ty tam wszedłaś ?
Ruuuudy102@wp.pl
Twórczość bez konkurencji to żadna sztuka...
------------------------------------------------------
Legendarny Demo Download (Full Version, Complete 64,39%)
Frantiger Full v.1.3 Download
Tals i Woka : Kula Dartex Demo Download (Projekt Porzucony)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: Kleo »

Ruuuudy102 pisze:Kleo, aż sam to sprawdziłem przed chwilą, bo nie dowierzałem. Nawet jeżeli po drążku użyjesz shifta to i tak wyłapuje na bank autostart. I dopiero po zakończeniu walki można wskoczyć na drążek. Zatem jakim cudem ty tam wszedłaś ?
He, he, zdolna jestem, to i wszedłam.
Już ci tłumaczę. Tego dziada co tam stoi na półce za cholerę nie mogłam rozwalić. A że dziad mnie ignorował, dopóki nie zaczęłam go zaczepiać, to stwierdziłam, że zamiast się z nim męczyć pozwiedzam sobie okolicę. I może dlatego filmik się nie odpalił? Bo filmiku żadnego nie widziałam.
A wlazłam z półki, na której stoi ten wspomniany wyżej dziadyga, z prawej krawędzi przeszłam po ścianie (ściśle biorąc to chyba po wodzie, ale techniką tą, co chodzi się po ścianach) do miejsca, gdzie stoi trumna (coś tam faktycznie błyskało, ale ponieważ nic mi nie robiło, to zignorowałam ten fakt). No i z tej półeczki z trumną spadłam na dół - jakoś nie mogłam się tam zatrzymać, pewnie ten błysk mi bohatera oślepiał. ;) A do krawędzi mapy spadłam przez kolumny - działają jak jednokierunkowa winda. Ot i cała tajemnicza tajemnica. Jak nie rozumiesz, co wygaduję, to daj znać - machnę screena z zaznaczona wędrówką.
A co do wyróżnienia - jakiś subtelny kolorek może? Chwilowo nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Awatar użytkownika
Ruuuudy102
Posty: 76
Rejestracja: 25 gru 2010, 18:08
Lokalizacja: Czerwona Woda

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: Ruuuudy102 »

Koło 20 minut próbowałem i próbowałem i tylko raz mnie się udało tam wskoczyć. Najpierw trzeba zrobić tak, aby wallrunning zadziałał na spadaniu, nie na ostatniej kolumnie tylko pole dalej. Potem musi ci dopisać szczęście, jak ci się gra zetnie na chwilę to istnieje możliwość, że ci nie spadnie z drążka i wylądujesz w niedostępne miejsce.
Zablokuje to miejsce dodatkowo. A jak mi Kleo w następnych etapach gry wejdziesz w jakieś niedostępne miejsce to ja, ja wychodzę :) . Kleo, mistrzyni dostawania się do niedostępnych miejsc :) .
I dobrze od barwnie pozostałe kolumny, na które daje się wejść, bo jak mówicie czasem ciężko jest to rozpoznać.
Kleo pisze:Tego dziada co tam stoi na półce za cholerę nie mogłam rozwalić.
Ten to jeszcze nic, poczekaj na Bossa w 1 rozdziale, wtedy się trzeba dopiero na klikać, ale jak się już odkryje taktykę to szybko idzie pokonanie go.
Ruuuudy102@wp.pl
Twórczość bez konkurencji to żadna sztuka...
------------------------------------------------------
Legendarny Demo Download (Full Version, Complete 64,39%)
Frantiger Full v.1.3 Download
Tals i Woka : Kula Dartex Demo Download (Projekt Porzucony)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMXP Demo] Legendarny

Post autor: Kleo »

Ruuuudy102 pisze:Ten to jeszcze nic, poczekaj na Bossa w 1 rozdziale, wtedy się trzeba dopiero na klikać, ale jak się już odkryje taktykę to szybko idzie pokonanie go.
To ja myślałam, że ten dziad to właśnie boss... :)
Ale nic to, twój dziwaczny twór mnie jakoś osobliwie wciągnął i dziada mam już z głowy - w pewnym sensie, bo...
No właśnie - po jego pokonaniu jest autosave, po czym pojawia się filmik. A po filmiku wyskakuje na mnie z rykiem jakieś paskudztwo i klawisz do naciskania jak najszybciej (chyba?). No to naciskam i dupa - padam za każdym razem, bo HP to mi w symbolicznych ilościach zostało. No więc znowu filmik, znowu paskudztwo i tak w kółko - tylko F12 pomaga.
Ten autosave to średni pomysł, jakby go nie było, to bym sobie poprzedni save wczytała i voila. Ale go nie mam. Czy ryczące paskudztwo ma jakieś słabe punkty albo może ja znów robię coś źle, czy jednak muszę zaczynać od nowa?
ODPOWIEDZ