[Pełna wersja XP]Dark Insanity

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
matikun
Posty: 185
Rejestracja: 26 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Area 11

[Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: matikun »

Obrazek

Fabuła
Niewiele wam mogę powiedzieć, gdyż fabuła jest taką częścią gry, którą musicie zrozumieć sami, grając. W grze nie ma bowiem dialogów, a jedynie dwa teksty narratora w intro ("Lata później" oraz "Miesiące później") :wink: . Dialogi zastępują różne dymki. Dlaczego nie chcę wam mówić o fabule? Bo każdy może ją inaczej interpretować, ale jeżeli ktoś będzie miał problem za zrozumieniem, mogę powiedzieć o co chodzi. Ogółem jest ona prosta jak budowa cepa. Zagrajcie, a sami się przekonacie.
Mechanika
Skoro autor przyznaje, że fabuła jest banalna, to znaczy, że nie będzie to raczej żaden RPG. Jest to gra przygodowo-zręcznościowo-logiczna w odcieniach szarości. Będziemy przemierzać lasy i pustkowia rozwiązując zagadki logiczne, szukając przedmiotów czy grając w proste minigierki. Nieraz przyjdzie nam uciekać przed zwierzętami, czy potworami. Walki nie uświadczymy. No dobra, uświadczymy dwa razy, ale trochę niekonwencjonalną, opartą na minigierce. Rozgrywka w zależności od umiejętności gracza trwa od ok. 0,5 - 1,5h. Bardzo krótka, więc szkoda się spieszyć :lol: .
Skrypty
Chain Command by Moghunter
Lockpick minigame by Eilei
Napisy końcowe by Ayene
CMS by Mantiq
Hear_Steps by arevulopapo
Viev range by Near Fantastica


(Autorzy grafik i innych zasobów znajdują się w pliku 'Credits' w folderze z grą)
Download
Screeny
W załączniku, gdyż gdy zamieszczam bezpośrednio, wyskakuje mi błąd :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pracuję nad:

Story of Dracula (akcja/komedia) - data premiery: 2016
Mechanika: 90% ||||||||||
Scenariusz: 100% ||||||||||
Mapy: 50% ||||||||||
Awatar użytkownika
Athanor
Posty: 150
Rejestracja: 22 mar 2014, 08:13
Lokalizacja: Krypta
Kontakt:

...

Post autor: Athanor »

Projekt nie jest w żaden sposób zabezpieczony.
Na kartkach nie jest napisane co jest rozwiązaniem. (piskliwy Help?)
Nie da się otworzyć drugiego chesta z wytrychem, zawsze będzie brakowało tego jednego, albo po prostu nie umiem. :roll:
Awatar użytkownika
matikun
Posty: 185
Rejestracja: 26 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Area 11

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: matikun »

Wszystkie chesty da się otworzyć, przechodziłem całą grę od A do Z, ale mam dla ciebie radę, jak wyjdziesz ze skrzyneczki, to ustawienie się resetuje i zmienia, może trafisz na łatwiejsze.
Co do kartki jest tam w pewien sposób ukryte hasło. Projekt specjalnie nie jest zabezpieczony, aby w razie problemów z zagadkami, było można sprawdzić odpowiedzi :wink: .
Pracuję nad:

Story of Dracula (akcja/komedia) - data premiery: 2016
Mechanika: 90% ||||||||||
Scenariusz: 100% ||||||||||
Mapy: 50% ||||||||||
Awatar użytkownika
Athanor
Posty: 150
Rejestracja: 22 mar 2014, 08:13
Lokalizacja: Krypta
Kontakt:

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: Athanor »

To ja taki niedoinformowany :P
Tylko próbuje wpisać hasło do drugiej to nie działa, chyba źle wpisuje. A za bardzo mieszać w grze nie mogę, bo mi kraszuje system. Ale spróbuje ogarnąć grę tak w trybie edytora, jak to się potoczyło dalej :d

Gra opowiada o?:
Spoiler:
Zgadłem?
Awatar użytkownika
matikun
Posty: 185
Rejestracja: 26 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Area 11

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: matikun »

Prawie :P. Spoiler fabularny:
Spoiler:
Ale tak jak mówię, fabuła jest do własnej interpretacji, każdy rozumie ją na swój sposób.
Pracuję nad:

Story of Dracula (akcja/komedia) - data premiery: 2016
Mechanika: 90% ||||||||||
Scenariusz: 100% ||||||||||
Mapy: 50% ||||||||||
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: Kleo »

No z mapami to się nie wysiliłeś. :P
Wprawdzie gry jeszcze nie skończyłam (tkwię na zagadce z olbrzymim polem kolców, nie wiem, czy nie przeczyłam znów jakiejś wskazówki, więc na razie lecę metodą prób i błędów), ale napiszę to, co do tej pory wpadło mi w oko, bo potem pewnie połowę zapomnę. No to tak: zagadki tekstowe są do poprawy - pierwszej bym nie odgadła, choćbym myślała sto lat (jeśli ktoś odgadł, to niech da znać, może ja po prostu za głupia jestem), a drugą zgadłam zaraz, co jednakowoż gówno mi pomogło, bo odpowiedź wpisywałam używając wielkich liter, a gdy to nie przyniosło skutku, to małych. Ale za skarby świata bym nie wymyśliła, żeby zrobić to tak, jak autor sobie wymyślił, bo to rzeczownik pospolity. Później z ciekawości sprawdziłam, jakie są rozwiązania, chociaż w sumie nie były mi potrzebne, bo te kolce przeszłam, skacząc wzdłuż prawej krawędzi ekranu. Jak się dobrze wyceluje, to wskoczy się na teleport i problem z głowy. ;)
Zagadka z kulami fajna, trochę mi zeszło, zanim wymyśliłam, w czym rzecz, ale tu następny problem (przy szachach miałam ten sam). Jak się zada kulce niemożliwy ruch, to potem nic z nią nie można zrobić i trzeba zaczynać zagadkę od nowa. No i nie wiem, o co chodziło z zabójcami, przy których pojawiał się stoper, ale ich też ominęłam w podskokach. No właśnie - nie wiem, czy to zamierzone, ale shiftem też się skacze.
No dobra, na razie tyle, jak/jeśli zdołam przejść dalej, to dopiszę resztę.

Edit.
Ukończyłem grę, a w każdym razie tak twierdziły napisy końcowe. ;) Dalej już dużo nie było w sumie i jakichś wielkich uwag nie mam. Ja lubię zagadki, więc mnie wciągnęło, pomysł nawet niezły, choć ta "fabuła" trochę wątła. Jakby ją deko rozwinąć, to nic by to nie zaszkodziło. Ja sobie wymyśliłam, że
Spoiler:
bo jakoś te komplikacje ze spoilera post wyżej kompletnie mi umknęły. :)
No i fajnie by było poprawić te zagadki tekstowe, przede wszystkim ujednolicić wielkość liter przy wpisywaniu i poinformować gracza, które z nich są mile widziane.
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: GreyInvidia »

Welp, pograłem do momentu aż nie skonsumowały mnie niedźwiedzie. Mapki w sumie takie sobie. Trochę psują ich estetykę trzy rzeczy - po pierwsze niepasujące do siebie - pod względem wyglądu - elementy otoczenia (wygląda to jak niepoddany obróbce zlepek grafik z sieci), wolnej przestrzeni więcej niż potrzeba, a przede wszystkim niektóre elementy wyciągnięte za przeproszeniem "z dupy" :P. Jak dwa pierwsze punkty można łatwo ogarnąć, tak w trzecim mam na myśli jednak te elementy stanowiące część zagadek. Jak do skrzyń, czy tablic nie mogę się przyczepić bo można takie rzeczy znaleźć w lasach (no, z tymi skrzyniami to różnie bywa, ale powiedzmy że jest to "legit"), tak np. widok monstrualnej szachownicy trochę mnie rozwalił. Generalnie gdybyś zmienił miejsce akcji na wnętrze jakiegoś budynku, czy coś to byłoby to IMO lepszym rozwiązaniem. No, ale to tylko taka pierdoła.
Also, chcąc robić grę w odcieniach szarości na przyszłość sugerowałbym po prostu desaturowanie samych grafik, zamiast bawić się odcieniami ekranu. Dlaczego? Otóż, gdy następowało przejście z lokacji do lokacji i ekran ściemniał się, na krótką chwilę (w trakcie przejścia) kolory powracały. W ten sposób np. dowiedziałem się że las w tej grze faktycznie jest zielony, a główny bohater ma niebieskie włosy :P.
Co do zagadek to do tej pory były spoko. Trochę zabawa z wytrychem mnie wnerwiała tylko.

Kleo:
Spoiler:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: Kleo »

Dzięki, Grey, już teraz sama wiem. Jakoś bardzo nie lubię nie rozwiązanych spraw i jakaś część mojego mózgu najwyraźniej nadal pracowała nad tą zagadką, w efekcie czego rano obudziłam się z rozwiązaniem w głowie. Więc tę uwagę wycofuję, bo to jednak kwestia moich deficytów poznawczych, a nie obiektywnej trudności rozwiązania. :)
Ale właściwie to piszę, bo jeszcze o jednym zapomniałam (kolejny dowód lawinowo postępującej demencji;). A mianowicie po co w grze są save pointy, skoro można ją zapisać w każdym momencie?
A szachownica mi się akurat bardzo podobała, taki fajny, surrealistyczny element - aż szkoda, że nie było takich więcej. Wytrychy też mi pasowały, lubię je.
Awatar użytkownika
matikun
Posty: 185
Rejestracja: 26 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Area 11

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: matikun »

Można zapisać w każdym momencie? Jestem pewny, że ustawiłem blokadę zapisu zaraz po intro, a może to błąd skryptu, albo coś w tym stylu. W każdym razie dziękuję za opinie :).
Pracuję nad:

Story of Dracula (akcja/komedia) - data premiery: 2016
Mechanika: 90% ||||||||||
Scenariusz: 100% ||||||||||
Mapy: 50% ||||||||||
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: GreyInvidia »

No, ta surrealistyka też byłaby dla mnie spoko, gdyby było tych elementów więcej. Gdyby gra była utrzymana trochę w klimatach np. Silent Hill, gdzie gra emanowałaby wyraźniej takim jakby szaleństwem to byłoby spoko. Tak jednak nie mogę odnieść wrażenia innego, jak po prostu takie, że otoczka i realia gry swoje, a zagadki i sam gameplay swoje.

I co do savepointów to też się zgadzam. Taki mały bug się znalazł, widzę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
matikun
Posty: 185
Rejestracja: 26 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Area 11

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: matikun »

Sprawdziłem jeszcze raz, i tak jak mówiłem dałem zakaz zapisu gry. Błąd jest zapewne w skrypcie, ale nie jestem pewien jak go naprawić.
Pracuję nad:

Story of Dracula (akcja/komedia) - data premiery: 2016
Mechanika: 90% ||||||||||
Scenariusz: 100% ||||||||||
Mapy: 50% ||||||||||
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: X-Tech »

Całość jest dość inna, że aż zachęcająca. Może stworzyłeś tu jakiś unikalny klimat i wrażenia bazując na własnych pomysłach. Pobieram to.
Awatar użytkownika
Meowku

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 28
Rejestracja: 08 lip 2013, 20:03

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: Meowku »

Znalazłem troszkę bugów:
Spoiler:
Gra mi się bardzo podobała. Zazwyczaj gdy pobieram niektóre gierki to sam początek mnie zniechęca. Wielkie brawa dla ciebie, że przykułeś moją uwagę. :-D
"przed człowiek schronić się można jedynie w objęciach innego człowieka"
Moje gry:
Meowku
Awatar użytkownika
matikun
Posty: 185
Rejestracja: 26 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Area 11

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: matikun »

Odniosę się do bugów:
1 - Nie mam pojęcia dlaczego, sprawdziłem jeszcze raz i blokada jest dobrze ustawiona.
2 - Racja, to mój błąd :wink: .
3 - Hmm, nie sprawdzałem, ale wydawało mi się, że było dobrze, no nic najwyżej poprawię.
4 - Nie mam pojęcia dlaczego, u mnie wszystko chodzi płynnie.
5 - Tu chodzi o to, żeby nie zostać zauważonym, ale ukryję stoper :P
6 - Jejku faktycznie, ale są na autorunach, tu błąd jest gdzie indziej, zaraz posprawdzam.

Dziękuję za opinię i pokazanie błędów. Poprawiona wersja gry ukaże się pewnie na majówce, jak już będę pewny, że wszystkie bugi (a przynajmniej większość) zostały naprawione.
Pracuję nad:

Story of Dracula (akcja/komedia) - data premiery: 2016
Mechanika: 90% ||||||||||
Scenariusz: 100% ||||||||||
Mapy: 50% ||||||||||
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [Pełna wersja XP]Dark Insanity

Post autor: X-Tech »

Pograłem w to tylko trochę, więc trudno mi coś konkretnie napisać, ale raczej na pewno nie jest to jakiś specjalnie rozbudowany projekt raczej serie scenek przerywanych spacerowaniem. Sam pomysł na takie prowadzenie "fabuły" niemowami - miałem w swojej grze i sam uważam za niezły i dający możliwości. Póki co 2 minut gry i już bug. Wystarczy trzymać shift i strzałkę w bok i bohater sobie skacze po wodzie i drzewach jak małpa. Co mi się nie spodobało to że mapy nie mają krawędzi, ale niewidzialne ściany z ekranu. Pogram w to jeszcze DLA większego ogarnięcia. Pomysł doceniam aczkolwiek póki co nie trafia w mój klimat.
ODPOWIEDZ