[VX] The Glow

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Maestro
Posty: 17
Rejestracja: 05 lis 2006, 21:22

[VX] The Glow

Post autor: Maestro »

Witam ponownie, ile to już będzie... z 8 lat? Szmat czasu.

Wróciłem by zaprezentować mój projekt przygotowany z myślą o "2014 Indie Game Maker Contest".
Widziałem konkurencję, więc nie mam złudzeń że cokolwiek wygram, ale chciałbym, by jak najwięcej ludzi miało możliwość zagrania w moje "dzieło" i przy okazji usłyszeć jak najwięcej opinii.

Krótko o grze:
"Co się stało z tym miastem? Nie żeby kiedykolwiek był tu raj, ale przynajmniej można było wyjść z domu bez obawy, że ktoś wsadzi ci kosę miedzy żebra. Może wszyscy zapomnieli o tabletkach? Nie, to niemożliwe.
Bez względu na to, co się stało wcześniej lub później będę musiał opuścić mieszkanie. Prawdopodobnie wcześniej ponieważ mój zapas tabletek również zaczął się wyczerpywać. Co to było? Ktoś puka? Gdzie ja podziałem te klucze..."

The Glow, to utrzymany w klimacie horroru RPG z elementami roguelike. Wybierz jedną z dostępnych postaci i postaraj się przeżyć w wysoce nieprzyjaznym mieście.

Uwaga! Gra w języku angielskim.

Główne cechy:
- Pół-losowo generowany świat.
- Na każdą rozgrywkę możesz wybrać inne warunki zwycięstwa.
- Osiągaj wyznaczone cele, aby odblokowywać nowe postacie na przyszłe rozgrywki!
- Sam decyduj jak chcesz postępować z napotkanymi ludźmi:
- Atakować od razu?
- Spróbować porozmawiać?
- Przekraść się koło nich całkowicie unikając kontaktu?
- Brak możliwości zapisu gry. Jeżeli powinie ci się noga, to trudno, trzeba zaczynać od zera. Przy czym chciałbym zaznaczyć, że jedna rozgrywka trwa od 15 do 30 minut, więc takiej wielkiej straty nie ma.
- 20 różnych postaci do przyłączenia!
- Własny system walki. Dupy nie urywa, ale zawsze coś.
- Prosty(bardzo prosty) system skradania.
- Cykl dnia i nocy mający faktyczny wpływ na rozgrywkę (w nocy łatwiej się skradać itp.).
- Głód.
- Zmęczenie, co jakiś czas trzeba znaleźć bezpieczne miejsce do odpoczynku.
- Możliwość zachorowania, zwłaszcza jeżeli szwendasz się po deszczu.
- Sanity is for the weak! Jeżeli przestaniesz brać tabletki, to twoja postać oszaleje a świat wokół stanie się... bardziej interesujący.
- Mroczne sekrety do odkrycia!

Screeny:
Spoiler:
Download
Wersja 0.9: https://www.dropbox.com/s/xq8in1s5c48ik6m/glow.exe <- Plik zawiera RTP.
Wersja 0.91: https://www.dropbox.com/s/w7hixgdnw4zfjkb/glowNoRTP.exe <- Plik nie zawiera RTP.
Wersja 0.92: https://www.dropbox.com/s/s0ap99ldd19bc01/glow92nr.exe <- Plik nie zawiera RTP.

Z niecierpliwością czekam na wasze opinie. I pamiętajcie, codziennie bierzcie swoje tabletki!

Credits:
Ekran tytułowy: Beata Jeżak https://www.facebook.com/beata.jezak.photography
Muzyka: Matthew Pablo http://www.matthewpablo.com
Skrypty: Hime, Shaz, Yamfly, TheoAllen, Nelderson
Testy: Daevorn, MRidicully
Ostatnio zmieniony 08 lip 2014, 12:02 przez Maestro, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ShadowBane
Posty: 28
Rejestracja: 01 lip 2014, 09:18

Re: [VX] The Glow

Post autor: ShadowBane »

Wygląda całkiem, całkiem ! Dzisiaj ściągnę i przetestuję !
Przeszłość Przeszłość Przeszłość TERAZ Przyszłość Przyszłość Przyszłość
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [VX] The Glow

Post autor: McLaren »

Po angielsku? Masz już dużego minusa który przekreśla na starcie Twoją grę. Po za tym po ośmiu latach jak przeczytałem to spodziewałem się jakiejś fajnej grafiki izometrycznej... Wielkiego BUM wróciłem z mega super projektem...
Zrób ją po POLSKU. Ewentualnie po Rosyjsku ;)


Obrazek

Miotła wygląda jakby była przyklejona do ściany, szafka w łazience jest trochę za daleko odsunięta od ściany wysokość pomieszczeń nieadekwatna do wysokości postaci, postać wygląda jak skrzat.
Chyba ,że to Hobbit?
Roślinki przy drzwiach mógłbyś zrobić trochę wyżej ,żeby nie były zaraz pod linią 'Fugi'.
Po zebraniu rzeczy z szafek nie znika migocząca gwiazdka.

Po za tym wielki plus za sterowanie myszką:)
Wybór postaci i mapki :)
Maestro
Posty: 17
Rejestracja: 05 lis 2006, 21:22

Re: [VX] The Glow

Post autor: Maestro »

Gra jest po angielsku, bo taki był wymóg konkursu. Tekstu w grze nie ma dużo, więc każdy powinien sobie poradzić, ale muszę przyznać, że masz trochę racji i wersja w naszym rodzimym języku byłaby miłym ukłonem w stronę polskiej sceny RM. Jeżeli będzie takie zapotrzebowanie, to ją przygotuję.

Jeżeli chodzi o mapki, to zapamiętam Twoje uwagi, ale najlepszym maperem na świecie nie jestem i raczej nigdy nie będę :P. Z tymi migoczącymi gwiazdkami, to faktycznie mogłem pomyśleć.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [VX] The Glow

Post autor: McLaren »

Nie mów nigdy NIGDY ;) Ja myślałem ,że nigdy nie będę grzebał w skryptach rpg makera i ,że cokolwiek zrobię oczywiście dzięki pomocy forumowiczów Gospody.

Konkurs? Na jakiej stronie? Co można wygrać???
Maestro
Posty: 17
Rejestracja: 05 lis 2006, 21:22

Re: [VX] The Glow

Post autor: Maestro »

Konkurs, który został ogłoszony 4 tygodnie temu przy okazji "RPG Maker Humble bundle":
http://contest.rpgmakerweb.com/

Główna nagroda, to 10000$ więc jest o co walczyć, ale jak już wspominałem konkurencja diablo mocna.

Zanim polecą kolejne posty, tematem jest gra, a wszystkie szczegóły
co do konkursu (zgłoszenia i tak są już zamknięte) są w podanym linku.
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [VX] The Glow

Post autor: Soul »

Gra wygląda dobrze, ale użyłeś nie te dachy na mapach zewnętrznych, przez co mapy trochę dziwnie wyglądają. Na pierwszy rzut oka podoba mi się BS. Co do ścian, to nie wiem czy dwukratkowe nie wyglądały by troszkę lepiej, ale nie jest źle. Ten kursor nie pasuje. Miecz w nowoczesnej grze? Mógłby być jakiś celowniczek albo ręka. Ale i tak gra mi się podoba, bo to jest jakaś miła odmiana.

I nie wiem o co chodzi ci McLaren z tymi izometrycznymi grafikami. To do szczęścia nie jest potrzebne, a w VX tym bardziej trudne do wykonania bo obowiązkowo trzea parallax stosować xD

PS: mogłeś dać wersję bez RTP bo po co tyle ściągać :p
Maestro
Posty: 17
Rejestracja: 05 lis 2006, 21:22

Re: [VX] The Glow

Post autor: Maestro »

Kolejna rzecz, o której będę musiał pamiętać w przyszłości tworząc mapy.
Słuszna sugestia z tym kursorem. Pamiętam nawet, że chciałem go zmienić, ale pilniejsze elementy wymagały uwagi, a potem jakoś człowiekowi wyleciało z głowy.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [VX] The Glow

Post autor: Kleo »

Tak z opisu to zupełnie nie moje klimaty. Mało tego, że horror, to jeszcze konieczność dbania o odżywianie postaci (zawsze mnie jakoś zastanawiało, dlaczego nie trzeba przy tym pilnować wypróżniania? Jak się żre to i wydalić resztki by pasowało, nie? A tu w łazience nawet sedesu nie ma. ;)), ograniczenia w zbieraniu przedmiotów, brak możliwości zapisu i inne takie.
Ale za to perspektywa popadnięcia w szaleństwo intrygująca, więc pewnie wieczorkiem przysiądę i sprawdzę, co za licho.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [VX] The Glow

Post autor: X-Tech »

Największa lipa to fakt, że nikt o tym konkursie nie napisał na scenie makera...To jakaś masakra, bo na 100% wziąłbym udział...Sama gra wydaje się niezła z opisu kwestia jak to zostało zrealizowane technicznie...ale kurcze ludzie taki konkurs, a wy nic nie napisaliście o nim na forach o rmie ? ..............................................
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VX] The Glow

Post autor: Jazzwhisky »

O konkursie pisał m.in. GameBoy miesiąc temu -> viewtopic.php?p=49250#p49250, może warto po prostu być na bieżąco (także z oficjalną stroną RM na rynek zachodni).

I serio, przede wszystkim wypowiedzi na temat gry, please, sam mogę na razie napisać, że wygląda to bardzo fajnie (no i hej drizzt), już jestem chętny na wersję z poprawkami, ale dodam coś więcej jak tylko zagram choć raz/dwa razy.

edit
251MB? O mamo.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
ShadowBane
Posty: 28
Rejestracja: 01 lip 2014, 09:18

Re: [VX] The Glow

Post autor: ShadowBane »

Panda Cloud Antivirus określa glow.exe jako niebezpieczny plik i przenosi do kwarantanny. Czy oby na pewno nie jest zawirusowany ?
Przeszłość Przeszłość Przeszłość TERAZ Przyszłość Przyszłość Przyszłość
Maestro
Posty: 17
Rejestracja: 05 lis 2006, 21:22

Re: [VX] The Glow

Post autor: Maestro »

Z tego co mi wiadomo (wielu ludzi mieli taki problem ze swoimi grami konkursowymi), niektóre antywirusy uznają pliki Exe utworzone w VX jako wirusy. Mogę ci zagwarantować, że plik jest czysty. Jeżeli jednak chcesz mieć pewność, to mogę zuploadować sam spakowany folder z projektem bez RTP.
Awatar użytkownika
ShadowBane
Posty: 28
Rejestracja: 01 lip 2014, 09:18

Re: [VX] The Glow

Post autor: ShadowBane »

Gra zapowiada się arcyciekawie, ale...
Grałem 10 minut i dwa ogromne bugi.

1) Po wejściu do szpitala do doktorka, niestety nie można już od niego wyjść i bohaterowie giną z głodu

2) jak giną z głodu, gra wywala automatycznie do windowsa i wyskakuje jakiś komunikat o błędzie
Przeszłość Przeszłość Przeszłość TERAZ Przyszłość Przyszłość Przyszłość
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [VX] The Glow

Post autor: Kleo »

Ja pograłam trochę dłużej, ale ani razu nie udało mi się niczego przejść. Albo walki są za trudne, albo ja jestem pierdołą, bo udało mi się wygrać tylko z dwoma zdziczałymi psami. A z ludźmi zawsze przegrywałam, nawet w kamizelce kuloodpornej... No i nie mam pojęcia, jak się skradać, gdyby nie to, pewnie bym ich próbowała omijać.
Błędy też mi się trafiły:
Obrazek
Ten NPC jak stanął, tak już się nie ruszył no i nie miałam innego wyjścia, jak tylko wyjść z gry. Wnoszę z postu powyżej, że problem nie jest jednostkowy.

Z tym cholernym udźwigiem (o jak ja go nie lubię...) też są problemy:
Obrazek
Tu sobie chcę wziąć kamizelkę, waży 15 jakichś tam jednostek, więc powinno się dać.
A tu rezultat próby jej wzięcia:
Obrazek

Przy wyrzucaniu przedmiotów z ekwipunku też czasami nie od razu zmienia się waga tego, co mamy przy sobie, coś ten skrypt (?) chyba taki se jest.
Muzyka jest do niczego, jakaś taka bezpłciowa. Bardziej by pasowała do klasycznego RPG, w którym biegamy po łące, zbieramy kwiatuszki i radośnie rozpieprzamy zwierzątka, niż do gry, która ma być horrorem. Klimatu nie ma i już.
Oszalałam sobie, żeby zobaczyć, co się stanie, ale poza tym, że mój bohater chciał gadać z wyimaginowaną krową (nic nie odpowiedziała;), to nic specjalnego się nie wydarzyło.
ODPOWIEDZ