Podziemia
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: Podziemia
No np.: mam taki obrazek:
http://www.speedyshare.com/mGW4n/Light.png
Możesz go dać na image i odpalać na podstawie zmiennych pochodni, albo przerobić w gimpie i np: za pomocą siatki zrobić charactersa, który będziesz nakładał na pochodnię (albo nawet połączyć charactersa pochodni z tym światełkiem z przezroczystością).
Musisz się trochę pobawić z tym.
A ekran główny bardzo fajny i klimatyczny.
http://www.speedyshare.com/mGW4n/Light.png
Możesz go dać na image i odpalać na podstawie zmiennych pochodni, albo przerobić w gimpie i np: za pomocą siatki zrobić charactersa, który będziesz nakładał na pochodnię (albo nawet połączyć charactersa pochodni z tym światełkiem z przezroczystością).
Musisz się trochę pobawić z tym.
A ekran główny bardzo fajny i klimatyczny.
- Kleo
- Posty: 1001
- Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25
Re: Podziemia
Światła w ogóle mi się nie podobają, zamiast cokolwiek rozświetlać, to jeszcze bardziej zamazują. Za to ekran tytułowy bardzo fajny.
- Venesard
- Posty: 208
- Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35
Re: Podziemia
Nie ma za co, aczkolwiek nie jestem do końca zadowolony z tego jak mi ten title wyszedł :/
Może na czasie ci skrobnę jakiś lepszy, teraz sesja to ciężko.
Ogólnie postępy nad grą mi się podobają, pracuj pracuj, chętnie bym zagrał :)
Może na czasie ci skrobnę jakiś lepszy, teraz sesja to ciężko.
Ogólnie postępy nad grą mi się podobają, pracuj pracuj, chętnie bym zagrał :)
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Podziemia
Adrapnikram pisze:@X-Tech
Te kwiatki i kolorowe domki to już dawno przeszłość, a w moim projecie są tylko 2 telesety XD. Po tym jak wstawiłem nowe screeny na forum też uznałem że to totalny kicz, a nie miałem kiedy tego zmienić (w sensie screenów). Niemniej dziękuje, że wyraziłeś swoje zdanie (zapraszam do tego wszystkich). DzięksTen Battleback prawdopodobnie nie będzie użyty w grze.Ale zmienię screena na bardziej dark.
Kopalnia rud żelaza
Miato Lorja
Pijany trup
EDIT:
Każde dobre słowo zachęca mnie do dalszego tworzenia.
Każda krytyka (uzasadniona) sprawia, że projekt zyskuje krok do jakości, więc komentujcie i krytykujcie.
Ze związkiem ze zmianą klimatu zmieniona została fabuła (jakieś 1,5h siedziałem przy zeszycie, żeby trzymało się kupy), mechanika zapraszam do czytania i ogladania nowych screenow
EDIT2: Zmienione creditsy
Te stare screeny podobały mi się bardziej (te które cytuję)
Za duzy chaos tu się robi w grafie (na tych nowych screenach mi chodzi o kolory) a źródła światła faktycznie zamiast rozjaśniać zaciemniają poświatą. To wygląda jak dla mnie lepiej na tych które cytuję.
Samo zróżnicowanie czcionek i łączenie ich z tymi anime facesetami w znów stylu gry który przypomina mi architekturą gothica i crpgi mi nie pasuje za bardzo.
Wydaje mi się (po kolejnych zrzutach) że robisz coś w stylu typowego crpga z typowymi pomysłami tylko że pod ziemią. Sądziłem, że to będzie jakaś zaskakująca przygodówka FANTAZJA totalna z elementem rpg, ale się chyba pomyliłem. Chyba odpalam Zagadka Skał, które kiedyś zrobiłem dla siebie i też akcja dzieje się w podziemiach.
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Podziemia
Dzięki X, że wyraziłeś swoją opinię. Za dużo w nowych screenach jest ozdobników. Światło zmieniam na zdarzeniowe, tak aby tam gdzie będzie ściana nie padało ono jak przez powietrze.
@X-Tech
A w kolejnych screenach zmienisz zdanie, że nie mam wyobraźni i że ta gra jej nie ma. O tym że to bardziej cRPG z szalonymi pomysłami świadczy chociażby mechanika.
@X-Tech
A w kolejnych screenach zmienisz zdanie, że nie mam wyobraźni i że ta gra jej nie ma. O tym że to bardziej cRPG z szalonymi pomysłami świadczy chociażby mechanika.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Podziemia
Mam małe pytanko, które domy wam się bardziej podobają te z XP czy VX??
http://i.imgur.com/2W7Y8Ye.jpg
Czyli te po lewej czy po prawej?
No i żeby nie było, że nic nie robię ostatnio pobawiłem się nad mechaniką walki i ulepszyłem zdziebko ATB (czyli taka walka, w której ładuję się pasek ataku w zależności od zwinności)
Ten typ tam nie stoi (na stole) tylko oberwał i odsunął się od ciosu ;)
http://i.imgur.com/2W7Y8Ye.jpg
Czyli te po lewej czy po prawej?
No i żeby nie było, że nic nie robię ostatnio pobawiłem się nad mechaniką walki i ulepszyłem zdziebko ATB (czyli taka walka, w której ładuję się pasek ataku w zależności od zwinności)
Ten typ tam nie stoi (na stole) tylko oberwał i odsunął się od ciosu ;)
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: Podziemia
Jak dla mnie oba style domków są ładne. Trudno mi wybrać.
A ta walka wygląda... dziwnie. W jaki sposób są robione battlebacki?
A ta walka wygląda... dziwnie. W jaki sposób są robione battlebacki?
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Podziemia
Jest robiona w osobnym projekcie z wgranym skryptem "mode 07"
To tylko kilka będzie takich walk, tych poprzedzanych jakąś sceną. Reszta będzie wyglądała mniej więcej jak w OzE. Tylko z lepszymi grafami XDXDXD np. z FF X
To tylko kilka będzie takich walk, tych poprzedzanych jakąś sceną. Reszta będzie wyglądała mniej więcej jak w OzE. Tylko z lepszymi grafami XDXDXD np. z FF X
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: Podziemia
Z FFX? To ja podziękuję
Ale przemyśl ten mode 7, dla mnie jest to zupełnie niepotrzebne - po prostu źle wygląda. Dla walk specjalnych wystarczy odrębny battleback, muzyka i przeciwnik...
Ale przemyśl ten mode 7, dla mnie jest to zupełnie niepotrzebne - po prostu źle wygląda. Dla walk specjalnych wystarczy odrębny battleback, muzyka i przeciwnik...
- Diablo
- Posty: 362
- Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58
Re: Podziemia
Ostatnio narodziła się moda na ogromne produkcje. Ta również daje po sobie takie skojarzenia. Muszę powiedzieć, że jestem zaintrygowany. Na prawdę ciekawy oj ciekawy 2015 rok
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Podziemia
Może to będzie dziwne co napiszę, ale pierwszy raz styl z VX wypada dla mnie lepiej. Chociażby z tego powodu, że te kamienie są jakby naturalniejsze (mniej obrobione itp) niż te z XP i też nie mają tych wzorków przy drzwiach - które co prawda pasują w jakichś pałacach, ale w tych podziemiach nie za bardzo. A i góra, czy tam sufit w VX 100 razy lepsza od tego zielonego czegoś. A i rtp z XP ździebko za jasne - szczególnie ta podłoga.
Co do mode 7 - czemu kradniesz mi pomysł na tła walki XD, no ale jak zamierzasz mieć je w takiej postaci jakie są, to odradzam. Ogólnie albo powinieneś sobie robić np tylko ziemię na tym skrypcie, a ściany dodawać normalnie np w paincie, albo znaleźć mode 7 które obsługuje ściany boczne - jest takie, albo użyć h-mode 7, ale to trochę czasochłonne - samo tworzenie tekstur może zająć ci więcej czasu niż doklejanie odpowiednich elementów w paincie - ja polecam painta sam go używam i wychodzi to tak XD http://i.imgur.com/Z4Vuya4.png.
Edit - zresztą robiąc grę w RM z ruby ze skryptem H-Mode 7 jakbyś chciał mógłbyś zrobić walkę ala PSX (np 2 pierwsze suikodeny) na trójwymiarowych tłach. Tylko nie wiem czy dałbyś radę to zgrać ze swoimi skryptami na walkę, zawsze mógłbyś napisać coś na zdarzeniach. Efekt byłby naprawdę świetny.
Co do mode 7 - czemu kradniesz mi pomysł na tła walki XD, no ale jak zamierzasz mieć je w takiej postaci jakie są, to odradzam. Ogólnie albo powinieneś sobie robić np tylko ziemię na tym skrypcie, a ściany dodawać normalnie np w paincie, albo znaleźć mode 7 które obsługuje ściany boczne - jest takie, albo użyć h-mode 7, ale to trochę czasochłonne - samo tworzenie tekstur może zająć ci więcej czasu niż doklejanie odpowiednich elementów w paincie - ja polecam painta sam go używam i wychodzi to tak XD http://i.imgur.com/Z4Vuya4.png.
Edit - zresztą robiąc grę w RM z ruby ze skryptem H-Mode 7 jakbyś chciał mógłbyś zrobić walkę ala PSX (np 2 pierwsze suikodeny) na trójwymiarowych tłach. Tylko nie wiem czy dałbyś radę to zgrać ze swoimi skryptami na walkę, zawsze mógłbyś napisać coś na zdarzeniach. Efekt byłby naprawdę świetny.
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Podziemia
@Dragon Kamillo
No jak tobie się vx bardziej podoba to chyba z nim zostaje. Cieszy mnie twój wybór i venesada na ultimie, bo te domki z vx mam na autotilach i nie potrzebuję dużo czasu aby taki domek coś zmajstrować :)
PSX to świetny pomysł skrypt się z nim żyta tylko trzebaby było usunąć add-on z tym paskiem ładowania co niebyłoby problemem. Natomiast trzeba było ustawić ukosem postacie co też jest łatwe ale...
Gdzie ja znajdę podziemne trójwymiarowe grafiki podziemi spójne z grafiką której używam czyli ala RTP. Jednak jak ktoś by miał lub znalazł takie grafiki proszę o kontakt. Dopóki nie znajdę takich grafik to chamsko zerżnę od ciebie pomysł z paintem :hahaha: tylko że raczej użyje gimpa. Dzięki za pomysł :)
Tak czy skal postaram się zrobić system walki ala 3d w następnym projekcie.
No jak tobie się vx bardziej podoba to chyba z nim zostaje. Cieszy mnie twój wybór i venesada na ultimie, bo te domki z vx mam na autotilach i nie potrzebuję dużo czasu aby taki domek coś zmajstrować :)
PSX to świetny pomysł skrypt się z nim żyta tylko trzebaby było usunąć add-on z tym paskiem ładowania co niebyłoby problemem. Natomiast trzeba było ustawić ukosem postacie co też jest łatwe ale...
Gdzie ja znajdę podziemne trójwymiarowe grafiki podziemi spójne z grafiką której używam czyli ala RTP. Jednak jak ktoś by miał lub znalazł takie grafiki proszę o kontakt. Dopóki nie znajdę takich grafik to chamsko zerżnę od ciebie pomysł z paintem :hahaha: tylko że raczej użyje gimpa. Dzięki za pomysł :)
Tak czy skal postaram się zrobić system walki ala 3d w następnym projekcie.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Venesard
- Posty: 208
- Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35
Re: Podziemia
Ech.. nic nie obiecuję, ale...Gdzie ja znajdę podziemne trójwymiarowe grafiki podziemi spójne z grafiką której używam czyli ala RTP.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Podziemia
Nie chodziło mi z tym PSX (play station 1) o same prerenderowane tła, ale o prawdziwe 3D, albo przynajmniej takie na jakie pozwala nam dzisiaj RM. Poczytaj sobie co to jest h-mode 7, a zrozumiesz o co mi chodzi, a tekstury sobie zrobisz sam do tego z grafik do VX.
Chodzi mi np o taki wygląd: http://youtu.be/_Jq4oW1POeg?t=4m40s.
Chodzi mi np o taki wygląd: http://youtu.be/_Jq4oW1POeg?t=4m40s.
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Podziemia
No dobra bo ja tylko w screeny patrzyłem. A h-mode 07 to jest coś. Ale absolutnie nie na mój projekt. Proporcje ścian, skał itd. psułyby się. A taki ABS do XP to już widziałem tu:
https://www.youtube.com/watch?v=YWvW9srnIXQ
@Venesard (napisałem z pamięci)
Łooosz ty...
Nie spiesz się. Ale miło wiedzieć, że mógłbym na ciebie liczyć Spróbuje przekabacić ENU SBS na moją stronę mocy i jak się uda to dam ci znać.
Żeby nie było że sieje spam wyłącznie: Według rad DK (na początek może chyba być)
https://www.youtube.com/watch?v=YWvW9srnIXQ
@Venesard (napisałem z pamięci)
Łooosz ty...
Nie spiesz się. Ale miło wiedzieć, że mógłbym na ciebie liczyć Spróbuje przekabacić ENU SBS na moją stronę mocy i jak się uda to dam ci znać.
Żeby nie było że sieje spam wyłącznie: Według rad DK (na początek może chyba być)
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)