Gotik [XP]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: Gotik [XP]

Post autor: ravenone »

Gotik ukończony! Gra zawiera:
- 8 poziomów
- 12 postaci + 1 legendarna
- 4 bossów

Czas gry - około 60-90 minut w zależności od chęci powtarzania poziomów i odblokowania wszystkich postaci, a także waszych skłonności autodestrukcyjnych;).

http://www.mediafire.com/download/isan5 ... /Gotik.rar

Gra miała być z założenia prosta i krótka, więc tak jak wspomniał Amel - nie ma tego za dużo, a tworzenie kolejnych postaci i poziomów przy prostocie mechaniki tylko by sztucznie wyciągało rozgrywkę. Może w przyszłości zrobię coś bardziej rozbudowanego z tego gatunku, wtedy więcej leveli będzie miało rację bytu.
Miłego grania.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Gotik [XP]

Post autor: Yoroiookami »

Przeszedłem! Świetnie się bawiłem, pomimo kilku większych/mniejszych wkurzeń. :lol:
Spoiler:
P.S. Wrzucaj grę na Ultimę, a nie! :cry:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 304
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Gotik [XP]

Post autor: Deathwing »

Wyborna grierca :D Odblokowałem wszystkie postacie i chociaż faktycznie niektóre są zupełnie nieprzydatne, to samo kombinowanie z ich odnajdywaniem było fajnym elementem. Co prawda nie rozumiem wszystkich insajd dżołków, a bossów, poza ostatnim, to już kompletnie nie kojarzę, ale i tak bawiłem się znakomicie. Dopatrzyłem się paru literówek, ale żadnych poważniejszych błędów. Zdecydowanie warto było oddać głos na demko, teraz masz mój miecz na Forkach 2016 :)
turn up the silence
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Gotik [XP]

Post autor: Amelanduil »

ravenone pisze:Może w przyszłości zrobię coś bardziej rozbudowanego z tego gatunku, wtedy więcej leveli będzie miało rację bytu.
Ja bym bardzo chętnie zobaczył scenówkę w stylu Battle Moon Wars, bardzo spoko patent miała ta gierka na siebie.

A pełniaka pobiorę jak internet pozwoli, bo demo to ja chyba 3 razy musiałem ściągać :P
ObrazekGlico☆Magic?
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Gotik [XP]

Post autor: BeVoo »

Już ravenone'owi pisałem przez PW, że dopóki nie odkryłem w demie zależności pomiędzy umiejętnościami postaci a zagadkami to byłem dosyć sceptycznie nastawiony, ale teraz? Zjadłem do syta całą grę (odblokowałem i pokupowałem wszystko co się dało) i wciąż jestem głodny, dlatego czekam na podwieczorek! ;)
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1242
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Gotik [XP]

Post autor: Noruj »

System Eliminacji Studentów Jest Aktywny, ale udało mi się znaleźć godzinkę, żeby ograć całego Gotika i jestem zadowolony :) Fajna gra, jakaś taka inna, od tego co znamy. Generalnie poniekąd podtrzymuję to, co mówiłem wcześniej. Grze nadal przydałoby się więcej mięcha, bo po jakimś czasie zaczyna przynudzać, a fabuły/gagów jak na lekarstwo.

Postacie są kurcze bezużyteczne i nawet nie chodzi o to, że ciężko w tym systemie o coś bardziej konkretnego. Tylko, że jak postać ma 5hp, a jedyną jej mocą jest to, że ma 33% na zabicie przeciwnika, zanim on trafi nas, to kurde no. Wystarczyłoby trochę podbić te staty postaci, bo inaczej gra kimś innym niż Crusherem i Wiuu nie ma żadnego sensu...

PS: Zaraz za pułapkami w Dark Dawn, wyskakujące zjawy za zamkniętych drzwi lądują na liście najbardziej irytujących przeszkadzajek w historii RMa xD
PS2: Wszyscy się cieszyli na Amelinium, to Ravenone wrzucił "Nindzie"... Brawa. :|
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Gotik [XP]

Post autor: Jazzwhisky »

Jeszcze nie przeszedłem (bo coś tam staram się poodblokowywać), ale zgłaszam przetestowanego buga w trzeciej planszy - po zebraniu pierwszego złotego klucza nie popędziłem do drzwi na starcie jak zwykle, tylko otworzyłem te bardziej na prawo, a potem natychmiast przestawiłem tę wajchę w tunelu po lewo. Gra przycięła, po czym ruch postacią został totalnie zablokowany (z opcją powrotu do menu). Po drodze do tego miejsca przestawiałem wszystkie dźwignie z wyjątkiem tej po prawo w komnacie z kamieniami. Problem powtarza się za każdym razem.

edit
Przeszedłem, jeszcze jeden numer na postać typu "przecinak" (testowałem tylko na ostatnim poziomie): wybrałem FiFka, po czym zrezygnowałem i zmieniłem na Kruszera. Efekt? Postać ma grafikę Wioo (i +1 miecz), rozwala kamienie jak Kruszer, a w walce unika ciosów i posługuje się grafiką Fifka. :)))))

A, prawda, gra roku, no ale w końcu tytuł zobowiązuje.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Gotik [XP]

Post autor: Kleo »

O rany, wygląda na to, że masę błędów przegapiłam, chyba czas na emeryturę.

Zgodzę się trochę z Norujem, grze dobrze by zrobiło więcej dialogów - można je było wcisnąć choćby przy okazji odblokowywania kolejnych postaci. Zasadniczo narzekać nie będę, bo grało mi się bardzo fajnie (najlepsza gra w tym roku, że tak powiem ;)), ale chętnie zobaczyłabym jedną, z pozoru drobną poprawkę - otóż moim zdaniem dobrze by było, gdyby było widać, w którą stronę zwrócona jest postać.

Pierwszy boss już w demie mi się zbytnio nie podobał, a po liftingu jest jeszcze gorszy. :P
Awatar użytkownika
MrAdamskyy
Posty: 40
Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05

Re: Gotik [XP]

Post autor: MrAdamskyy »

Także jeszcze nie skończyłem, bo irytują mnie bugi :P Kilka razy odblokowywałem postać na drugim poziomie, bo zepsuły się jedne kolce, a jak chciałem przełączyć dźwignie to się gra freezowała - nie mogłem dokończyć poziomu. Dodatkowo jest kilka błędów z nawiedzonymi kamieniami (które same się poruszają), kierunkiem, w który patrzy jedna z postaci (tym samym przesuwając ekran), gdy sprawdza co jest za drzwiami, a także najgłupsze błędy typu zamiast autostartu często jest równoległe zdarzenie, albo nie ma nic, co sprawia, że np. pomiędzy dotknięciem przeciwnika, a rozpoczęciem walki niecierpliwi jak ja mogą wkurzeni, że kolejny raz go nie wyminęli kliknąć Esc - tym samym trzeba w menu czekać, aż skończy się walka, która praktycznie już nie powinna istnieć, bo wróciłem do menu. No ale cóż, gra jest na tyle fajna, że mnie przyciąga i na pewno ją skończę.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1242
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Gotik [XP]

Post autor: Noruj »

Dość irytujące bywa to, że nie wiemy, w którą stronę patrzy bohater, a właściwie jako taki żeton powinien patrzyć we wszystkie. Najbardziej daje się to we znaki w walce z ciemnochmurym (który jest wgl niemal nie do zabicia na perfect, bo atakując go, cofa nas o jedną kratkę, a potem scenka zabiera nam możliwość poruszania się i wpadamy na pocisk. :(
Przeszedłem, jeszcze jeden numer na postać typu "przecinak" (testowałem tylko na ostatnim poziomie): wybrałem FiFka, po czym zrezygnowałem i zmieniłem na Kruszera. Efekt? Postać ma grafikę Wioo (i +1 miecz), rozwala kamienie jak Kruszer, a w walce unika ciosów i posługuje się grafiką Fifka. :)))))
https://www.youtube.com/watch?v=8NWqFKHxW4k
Obrazek
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Gotik [XP]

Post autor: Soul »

No właśnie też zauważyłem to co Jazz, że postacie mogą mieć parę umiejętności. Co do ciemnochmurego, to przy pierwszym ataku zawsze mi zabieral 2hp, jeden z niewiadomego powodu, a drugi za to że wlatywał we mnie ten pocisk. Jeszcze jest bug z jednym potworkiem, który wylatywał za drzwi.
On po dotknięciu nas nie atakował :P
Awatar użytkownika
MrAdamskyy
Posty: 40
Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05

Re: Gotik [XP]

Post autor: MrAdamskyy »

No! Udało mi się ukończyć grę :) Jestem na prawdę pozytywnie zaskoczony, bo ostatni poziom jak i ostateczny boss był dosyć wymagający. Także natrafiłem na buga krzyżującego postacie (Linuxer + Fifek). Jest on tak prosty do wykonania, że aż wstyd :D No ale tak poza tym to gra na prawdę godna polecenia. Wprowadź jakiegoś patcha (w tym balans postaci) i śmiało będzie można uznać Gotika za na prawdę dobrą produkcję :) Czekam z niecierpliwością na kontynuację.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: Gotik [XP]

Post autor: ravenone »

Ok, wstydliwy bug z bohaterem w stylu Stana Lee z Lego Marvel Super Heroes został usunięty:)
Podobnie, jak zawias przy dźwigni (znalazłem tą, o której mówił Jazz).
Max. HP postaci zmniejszona do 7.
Wersja poprawiona, mam nadzieję, że ostateczna, w linku:
http://www.mediafire.com/download/rdeib ... tik_v2.rar

Do tytułu gry roku z tym nie dotrwam, ale możecie mi przyznać tytuł gry miesiąca :-D
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1242
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Gotik [XP]

Post autor: Noruj »

Czy z twoim procesem rozumienia jest coś nie tak? Miał być Amelinium, powstał Nindzia, miały słabe postacie mieć więcej HP, to silniejsze mają mniej. xD
No błagam...
Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Gotik [XP]

Post autor: Prometherion »

Niestety gierka nie trafiła do mnie. Przeszedłem ją raczej za pomocą siły rozpędu a nie rzeczywistej ekscytacji. Zbieranie tych postaci troszkę nie miało sensu, gdyż tylko Wioo, Kruszer, Quadruj i Fifek dawali radę, reszta to taka zapchajdziura. Liczyłem także na większą parodię X-a/Gotika oraz, co podkreślili inni, bardziej rozbudowane dialogi, fabułę. O dziwo najtrudniejszym bossem był Ciemnochmury, trochę mi zeszło ze skurczybykiem. Tak w skali gońcowej 3+. A kto ukrywał się pod nickiem Nindzia? (Skaciu?)
ODPOWIEDZ