[VX] Serce Mroku
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11
Re: [VX] Serce Mroku
Właśnie skończyłem. Grało się bardzo miło i jak dla mnie długość rozgrywki była w sam raz.
Zakończyłem z B+. Chyba będę musiał jeszcze chwilę połazić i rozwiązać tę zagadkę z listu.
Zakończyłem z B+. Chyba będę musiał jeszcze chwilę połazić i rozwiązać tę zagadkę z listu.
- Omnom
- Posty: 99
- Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10
Re: [VX] Serce Mroku
Jeśli ktoś ma kłopoty ze znalezieniem zagadki z listu to
Spoiler:
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [VX] Serce Mroku
Mógłbyś podesłać tę bibliotekę?Nie można odnaleźć RGSS202E.dll
@dół:
Ah, to jest zwykły VX, a nie ACE. Szkoda, że nie zrobiłeś wersji bez wymaganego RTP.
- Omnom
- Posty: 99
- Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [VX] Serce Mroku
Zaciąłem się na zagadce z pompą, zawsze dochodzę do momentu, że jak domknę jedną śluzę to próba przesunięcia drugiej dźwigni podnosi pierwszą śluzę i zamyka drugą. :(
Generalnie gra ma nawet niezły klimat, ale zauważyłem, że zaczynają mnie już powoli męczyć gry, w których trzeba szukać przedmiotów w prawie, że ukrytych lokacjach, np. tam gdzie znajdujemy smar, gdyby nie to, że "liżę ściany", to w życiu bym nie wszedł do tego pomieszczenia. :/
Generalnie gra ma nawet niezły klimat, ale zauważyłem, że zaczynają mnie już powoli męczyć gry, w których trzeba szukać przedmiotów w prawie, że ukrytych lokacjach, np. tam gdzie znajdujemy smar, gdyby nie to, że "liżę ściany", to w życiu bym nie wszedł do tego pomieszczenia. :/
- Omnom
- Posty: 99
- Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10
Re: [VX] Serce Mroku
Z pompami to nie żadna zagadka - wystarczy kilka razy poprzestawiać dźwignie. Za którymś razem śluza zamknie się już na stałe.
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: [VX] Serce Mroku
Powie mi ktoś co zrobić aby ten pies sobie poszedł?
Znalazłem tylko ten smar, ale to nic nie pomaga. Skoro nie można rzucić butelką aby odciągnąć psa, ani przestraszyć go krzesłem to już nie wiem xd
Znalazłem tylko ten smar, ale to nic nie pomaga. Skoro nie można rzucić butelką aby odciągnąć psa, ani przestraszyć go krzesłem to już nie wiem xd
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: [VX] Serce Mroku
Mam nadal problem z odpaleniem, a bardzo chcę pograć. Po odpaleniu pomimo, że mam rtp do vx pojawia się na chwile tylko czarny ekran i obraz znika.
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [VX] Serce Mroku
Ja powiem:Powie mi ktoś co zrobić aby ten pies sobie poszedł?
Spoiler:
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: [VX] Serce Mroku
A mnie nie irytuje logika. Nie cierpię nielogicznych zagadek i zastępowania 3/4 gry fabularnej bezmyślną nawalanką. Poza tym zagadka typu którą napisałeś ma sens i jest dobra i pasuje do przygodówki totalnie. Możesz napisać jak niby inaczej miał pozbyć się psa ? Przecież to sensowne rozwiązanie.
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [VX] Serce Mroku
Trochę niedokładnie określiłem o co konkretnie mi chodzi - samo użycie kawałka mięsa żeby odciągnąć psa jest jak najbardziej dobrą rzeczą i jak piszesz - logiczną.
Jednakże sposób zdobycia tego mięsa daje mi poczucie, że cała gra jest zaprojektowana trochę jak maszyna Rube Goldberga, gdzie usunięcie jakiegoś jednego drobnego przedmiotu nie pozwala na przejście dalej. Gdyby bohater nie wziął ze sobą liny, gdyby podłoga domu nie przegniła, gdyby ktoś nie zostawił resztek jedzenia w piwnicy etc. to nie byłoby możliwości odgonić tego psa.
Co ciekawe nie miałbym z tym żadnego problemu, gdyby jakieś resztki żarcia mógłbym znaleźć w pobliskim koszu na śmieci, sklepie, kuchni jednego z opuszczonych domów etc.
W sumie to możesz zignorować to co piszę, bo znów narzekam na skostniałe konwencje, które są podwaliną co najmniej jednego gatunku gier i jak w przypadku podobnych moich narzekań na rozwiązania użyte w RPGach puryści gatunkowi będą wręcz oburzeni moimi herezjami. =)
Jednakże sposób zdobycia tego mięsa daje mi poczucie, że cała gra jest zaprojektowana trochę jak maszyna Rube Goldberga, gdzie usunięcie jakiegoś jednego drobnego przedmiotu nie pozwala na przejście dalej. Gdyby bohater nie wziął ze sobą liny, gdyby podłoga domu nie przegniła, gdyby ktoś nie zostawił resztek jedzenia w piwnicy etc. to nie byłoby możliwości odgonić tego psa.
Co ciekawe nie miałbym z tym żadnego problemu, gdyby jakieś resztki żarcia mógłbym znaleźć w pobliskim koszu na śmieci, sklepie, kuchni jednego z opuszczonych domów etc.
W sumie to możesz zignorować to co piszę, bo znów narzekam na skostniałe konwencje, które są podwaliną co najmniej jednego gatunku gier i jak w przypadku podobnych moich narzekań na rozwiązania użyte w RPGach puryści gatunkowi będą wręcz oburzeni moimi herezjami. =)
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: [VX] Serce Mroku
Wg. logiki którą napisałeś najlepsze rozwiązanie to robić akcję gry w supermarkecie, bo przecież wtedy nie trzeba będzie pisać że coś leży w nielogicznym miejscu. Mięso jest, broń jest, wszystko jest. XD Problem w tym, że nudno jest. Myślę, że pojawienie się nagle kosza i faktu, że jest w nim mięso gdzieś obok jest naprawdę spełnieniem zachcianki sytuacji xd Zawsze to wymysły i to naciągane napędzają filmy/gry fabularne itd. Zawsze jest niezbyt prawdopodobnie, bo ciągi wydarzeń przyczynowo skutkowych są tak naprawdę zbiorem rzeczy, które mają na siebie wpływ w jednym miejscu i tak naprawdę są przeważnie tak logiczne jak to, że obok zastrzelonego gościa w piramidzie znajduje się nagle apteczka za cegiełką i tak samo wygląd lokacji - naturalne są nudne do grania DLATEGO również też uporządkowane. Ja się tu zbieram do robienia giery jak coś to zapowiedź niedługo to będziesz mógł pojeździć i się wykazać xd
- Kleo
- Posty: 1001
- Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25
Re: [VX] Serce Mroku
Twoje poczucie jest słuszne, bo tak właśnie jest. To przygodówka i ten gatunek tak ma. Co ja osobiście uwielbiam, ale rozumiem, że nie każdy musi. :)GameBoy pisze:Jednakże sposób zdobycia tego mięsa daje mi poczucie, że cała gra jest zaprojektowana trochę jak maszyna Rube Goldberga, gdzie usunięcie jakiegoś jednego drobnego przedmiotu nie pozwala na przejście dalej.
- Omnom
- Posty: 99
- Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10
Re: [VX] Serce Mroku
@GameBoy
czojaczytam.jpg
W opisie napisałem, że to gra przygodowa więc nie rozumiem narzekania na użycie rozwiązań z tego typu gier.
Oczywiście niektóre ciągi przyczynowo-skutkowe mogą się wydawać nierealistyczne, ale to przecież gra - została wymyślona.
@X-Tech
Gra nadal nie działa?
czojaczytam.jpg
W opisie napisałem, że to gra przygodowa więc nie rozumiem narzekania na użycie rozwiązań z tego typu gier.
Oczywiście niektóre ciągi przyczynowo-skutkowe mogą się wydawać nierealistyczne, ale to przecież gra - została wymyślona.
@X-Tech
Gra nadal nie działa?
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: [VX] Serce Mroku
Tak jak praktycznie każda gra z VX mimo, że mam RTP.