Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Post autor: Fear »

Gra do poprawienia głównie pod kątem wizualnym, zyskałaby na tym bardzo wiele, bo sama w sobie ma sporo ciekawych elementów. Trudno to będzie zaimplementować (może nie tyle trudno, co wymagałoby niezłej pracy) ale przyda się w następnych projektach! Garstka porad opartych na mojej opinii (i zmyśle kompozycji :d)

- Okienka wiadomości. Zmieniłbym na takie:
Obrazek

Bez odstępów, zmieniając kolor mówiącego. Wygląda bardziej przejrzyście.
- Zmieniłbym czcionkę na inną, mamy sporo ciekawszych czcionek systemowych, na pewno mniej oklepanych.
- Usunąłbym kontur okna systemowego, na delikatniejszy, mniej jaskrawy.
- Styl menu, przez który nie za bardzo widziałem co widzę na ekranie. Jeśli są widoczne problemy ze zmieszczeniem tekstu,
to nie zostawiamy tego tak, a zmniejszamy czcionkę i/lub piszemy skrótami:

Obrazek
1) Popatrz, jak bardzo różnią się od siebie te dwa napisy. Wystarczy zmienić na: "Zw. Cel/krytycz. o 10" i każdy wie o co chodzi,
a wygląda to o niebo lepiej.
2) To samo, zmiana na: "Cel/krytycz." "Ini./unik"
3) Źródło, które się nie mieści i zlewa na: "Źr:"
4) Punkty użyte na: "Użyte Pkt:"

Obrazek
Tu są dwie czcionki, nie mieszamy ich. Zostajemy przy jednej. Jak kopiujesz skrypt, to łatwo można go edytować, powinna gdzieś
być tam rubryka na czcionkę, jeśli różni się od tej systemowej.

Obrazek
Znowu, albo piszemy skrótowo, albo zmniejszamy czcionkę i koniecznie dodajemy ikonki, bo patrząc na screena, przez moment nie wiedziałem o co tam chodzi, tych linijek oddzielających też bym się pozbył, bo albo chociaż zmienił je na coś delikatniejszego, pojedynczą linię.

Obrazek
Nie mieszamy styli, warto czasem poszukać chara dłużej, żeby style się nie różniły. To bardzo drażni oko, zauważ, że w żadnej poważnej produkcji nie znajdziesz mieszania styli graficznych, bo sama grafika przechodzi, nawet brzydsza, nie gramy w rpg makera dla grafiki, ale musi być jednostajna.


Miałem trochę czasu, to się rozpisałem :) Mam nadzieję, że pomogłem.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Post autor: Neko »

Dzięki za wszystkie uwagi. Większość z nich potrzebuje zmian w skryptach. Jeszcze postaram się w nich poszperać, ale pamiętam, że spędziłem dużą ilość czasu nad nimi by cokolwiek zmienić. Ciężko jest mi znaleźć podane informacje do zmiany, ale powodem jest pewnie mój brak wiedzy na temat skryptów.
Zmiana okienka dialogów to nie powinien być problem. Lepszy statek może też się znajdzie.
Jeszcze poczekam, może coś więcej się uzbiera.
Niestety strona graficzna to zawsze była moja słaba strona. Ciężko jest dopracować wszystko samemu w dużym projekcie.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Post autor: Fear »

Rozumiem, rozumiem. Te rady mogą się przydać w następnym projekcie.

Z doświadczenia wiem, że w prawie każdym skrypcie wystarczy znaleźć tylko odpowiednią linijkę, możesz
wejść w Ruby w edytorze XP, nacisnąć Ctrl + F, pojawi się okno wyszukiwania i tam wpisać "Zwiększ Atak o 10' itd.
może coś znajdziesz, mi ułatwia czasem pracę. :)

Wszystko da się spokojnie poprawić, od czcionki do stylu graficznego. Czasem dobrze zamknąć
projekt na kilka godzin, otworzyć jeszcze raz, spojrzeć i powiedzieć sobie "to do siebie nie pasuje".

Jakby nie było, wypominam, żeby zmotywować 8) .
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
knuckles155
Posty: 6
Rejestracja: 15 paź 2010, 15:05

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Post autor: knuckles155 »

Cześć NEKO. Może mnie nie pamiętasz ale kiedyś ty i ja pracowaliśmy nad testami do gry septerra core 2 i pomagałem ci trochę nad błędami i pisałem ci kiedyś recenzje do tej gry kilka lat temu.  Może poznajesz mnie po takich nickach z GG jak Knuckles155, knuckles16 lub Nazo. To nie istotne, mam do ciebie teraz takie pytanie. Zauważyłem że na swojej stronie od 6 już lat pracujesz nad grą DUOPORTA ale z tego co zauważyłem gra jest obecnie skończona w 50%. Czy na ten moment gra jest już skończona czy nadal gra jest w toku?
ODPOWIEDZ